View tracker

Fick hem mina teamkläder i måndags, riktigt snygga och sköna!

Idag börjar jag med Kreatin och det ska bli spännande att se om det ger någon effekt. Testade ett annat märke för ett tag sen men det hände absolut ingenting så jag avbröt och beställde hem DENNA istället. Är ju individuellt vad som funkar för en men detta kreatinet funkade bra för min kollega och det är dessutom billigt! Berättar längre fram om det hade nån effekt på mig.

Igår blev det fotografering till nya bloggen. Behövde andra mått på headern eftersom det är en annan bloggportal så det blev till att göra en ny. Därav har det dröjt lite med nya bloggen. Är duktiga Amanda som har fotat denna gången också 😊

Någon som har testat Power Gum? Det är ett koffeinberikat tuggummi som piggar upp snabbare än tex kaffe. Just nu får man med ett paket gratis när man beställer något från MM Sports hemsida så passa på om ni är nyfikna. Jag har inte vågat testa mina än, är väldigt känslig för koffein då jag varken dricker kaffe eller energidryck. Får låta någon annan vara försökskanin först 😉

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Sorry för den dåliga uppdateringen, håller på att fixa med nya bloggen. Hoppas den kommer upp i början av nästa vecka!

Annars då? Fick hem lite mer gainer (fattar inte hur den kan ta slut så fort...), en ny shaker (rosa 😍) och BCAA med smak av sura colanappar. Har kört på XLNT äpple och fläder som jag varvar mellan men kände att jag behövde en smak till så testade denna. Tog lite för mycket vatten först men den va riktigt god! Inte alls som avslagen cola utan verkligen godissmak 👌 Ni hittar båda märkena här: BCAA sura colanappar Xlnt BCAA

Testade sparytan idag för första gången. Är riktigt nöjd än så länge! Får se hur jag ser ut efter första duschen sen 😊 Eftersom jag skulle sprayas på förmiddagen så blev det en ovanligt tidig träning för mig idag men det gick. Tur att det "bara" var axlar och inte typ ben...

Likes

Comments

View tracker

Nu är det officiellt att jag kommer tävla för Team MM Sports! Tävlingslicensen är betald och teamkläder är beställda. Är så himla glad och tacksam för denna chansen och för min del var MM Sports det självklara valet. Det är deras produkter jag använder och gillar bäst. Kommer inom en snar framtid att flytta över min blogg till deras portal men säger till när det är klart 😊

Är riktigt taggad inför resten av året nu!


Likes

Comments

Testade mitt nya ryggpass idag, kommer bland annat köra två olika typer av latsdrag. Behöver verkligen få bredare rygg så det känns bra! Gillade denna bäst:

Träningsvärk i både bröst och axlar (yeey) sen gårdagens pass. Härligt.

Har även börjat med en ny frukost istället för havregrynsgröt...👌


Trivs rätt mycket bättre med detta kan jag säga!

Likes

Comments

Haft en riktigt bra bulkhelg. Lite färre grupper på Medborgarskolan (en av lokalerna va upptagen pga sportlovet) och en massa god mat och annat gott 😍

Blev bland annat restaurangbesök (Rosegarden) med både buffé och dessertbuffé, thaimat, smörgåstårta, hemmakvällgodis, biopopcorn, marängsviss...

Idag blev det Bröst + Axlar samt ett MRL pass och jag testade för första gången PWO. En riktig upplevelse med tanke på att jag varken dricker kaffe eller energidryck i vanliga fall. Kände mig alkoholpåverkad, skakig, yr osv men efter ca 1,5 timme kände jag mig mer "pepp" och passet gick riktigt bra. Ovanligt mycket miner gjorde jag också haha. Nu återstår det att se om jag kan sova i natt. Drack en hel Celsius en gång och då var jag ofrivilligt vaken i drygt 48 timmar 😢

 

Likes

Comments

Fick en positiv överraskning på dagens PT-timme, hade gått upp i vikt trots allt! Riktigt skönt. Har gått tillbaka till hypertrofi och nya schemat ser ut såhär:

Måndag: Axlar, Bröst

Tisdag: Rygg

Onsdag: Armar

Torsdag: Ben

Fredag: Axlar, Mage

Ska bli spännande att se om det funkar bra med axlar två gånger i veckan. Dagens pass kändes riktigt bra, har saknat den svullnaden man får när man kör hypertrofi 😏

Denna veckan blir ju lite speciell så körde bara axlar idag (fortfarande öm sedan bröstpasset i tisdags) och så blir det ben imorgon. Nästa vecka börjar jag alltså följa schemat ovan.


Likes

Comments

Dålig uppdatering denna veckan, har haft fullt upp. Precis hemkommen från gymmet, blev armar idag. Ska bli skönt med hypertrofi istället för maxstyrka när det gäller just armar. Tycker det är svårt att få kontakt med framförallt biceps i maxstyrkan.

Har spenderat både dagen och gårdagen i Lund på Actic Olympen (riktigt fint gym!) där jag gått den så kallade Steg 1 utbildningen (gyminstruktör). Nu blir det lite mer plugg och sen skriva prov. Känns roligt att göra något nytt och att få en större förståelse för träningen!

Hade med mig en hel påse med gainer, man vet aldrig vad det finns för matmöjligheter haha

Imorgon är det seniorgympa och zumba på schemat. Har även PT timme då jag kommer få nya träningsscheman och så hoppas vi på att jag inte gått ner i vikt..!

God natt 😚

Likes

Comments

Slog rekord i beställning denna gången, var ett paket på 16 kg som jag fick hämta ut i affären ✌ Det innehöll:

* Gainer (Choklad) Som jag dricker 4-5 gånger om dagen

* Casein (Piña Colada) Som jag dricker innan jag går och lägger mig

* BCAA (Fläder samt Äpple) Som jag dricker under träning

* Omega-3 tabletter som jag tar både morgon och kväll

* ZMA tabletter som jag tar ca en timme innan jag går och lägger mig


Blir mycket vatten under en dag jämfört med innan!

Nästa vecka blir ganska händelserik; kör mina sista pass på maxstyrka, har PT-timme + får nytt schema och så ska jag på utbildning i Lund tis/ons (berättar mer om det längre fram)

Likes

Comments

Blev faktiskt en promenad med en vän i det fina "vårvädret" igår. Ångrade mig lite efteråt för jag fick skoskav... 😓 Får se det som en påminnelse om att jag inte ska bränna mer kalorier än absolut nödvändigt haha.

Körde rygg också och bommade 110kg, riktigt trist men fick upp 105kg åtminstone.

Har aldrig musik när jag styrketränar, lite konstigt med tanke på att jag alltid lyssnar på musik annars. Många timmar om dagen. Men jag behöver ha fullt fokus när jag tränar och jag kan inte ha det med musik för då blir jag så medveten om takten i musiken etc (arbetsskada som dansare 😂)

Dessa låtar är de som spelas mest på min Spotify just nu:

Blir peppad av denna låten så den har jag använt när jag poseringstränat 💪

Vårkänslor? 🎶

En av de finaste rösterna som finns! ​

Likes

Comments

Nu är terminen på Medborgarskolan igång. Roligt men också krävande och inte så positivt för min träning. Blir ju ännu mer fysisk aktivitet och dessutom svårt att äta ordentligt på helgerna pga tiderna. Ligger redan på ca 4000 kalorier om dagen men min viktuppgång har stannat av. Måste bli bättre på att äta och inte förlita mig på min kära gainer helt och hållet... (Någon som har tips på hur man blir av med sina kräkreflexer..?)

Såhär ser mina helger och "vilodagar" ut just nu:

Lördag: 3 Showdansgrupper och 2 Balettgrupper

Söndag: 4 Balettgrupper, Barndans, Zumba, Yoga


Det jag får mest kräkreflexer av är frukosten och framför allt Havregrynsgröt 😣

Måste ju visa min snygga T-shirt som blev ett linne (mannen på tröjan som klippt till och med). Adam är alltså min PT/Coach. Han finns på Actic i Kristianstad om ni vill ha en riktigt grym PT! 👊

Likes

Comments