​Är det någon mer än jag som nästintill får panik om man sover än längre till 08:30 på helger? Nu gick jag visserligen upp 07:15, men min gräns går vid 08:30. Känns som dagarna försvinner så fort, att jag vill gå upp och starta den så tidigt jag bara kan!

Morgonpromenaden var lite kylig, men skön. Dem som känner mig vet vilket uselt lokalsinne jag har. Det är nästan skrämmande.. Tänk er då i en ny stad?! Jag har hittills hittat hem i alla fall! Puh.

Efter promenaden gick jag till affären och handlade lite smått och gått till frukosten. Svartvinbärs juice, nybakt bröd, kiwi, brieost, proteinpudding... Mmm! Celsius också, såklart..tyvärr... Jag har ett beroende av dessa dyra burkar, något jag eventuellt ska ta tag i nästa vecka! Jag tänker inte sluta helt, då jag anser mig värd en varje helg, så två stycken under helgen tycker jag är okej. Önska mig lycka till..!

Nu har jag mixat ihop en himmelsk röra som senare ska bli paleobollar. Dem är så goda och nyttiga. Inget vanligt socker eller vitt mjöl, utan egengjort hasselnötsmjöl och honung/dadlar som sötning. Såg dock att jag inte hade det godaste att rulla dem i, nämligen kokos.. Men det går lika bra med hackade hasselnötter och pumpakärnor! Ett bra mellanmål som är enkelt att ta med sig när man är ute och far.

Ikväll blir det restaurang med pojkvännen!

Ha en fin dag hörni!

Havregrynsgröt tycker jag är en superbra frukost, då den mättar och är ett nyttigt alternativ. Jag har perioder där jag vissa gånger äter gröt varje morgon och ibland till och med tar det som kvällsmål. Min godaste kombination är den hederliga hallonsylten (Önos lågkalori känns okej för samvetet) med massor av kanel, pumpakärnor och mjölk. Enkelt men godast! Kanelmängden ska vara stor, bara för att det är så gott!

Här listar jag olika toppingar på gröten som jag tycker är goda:

- banan, kanel, naturell yoghurt, mandlar

- vaniljkvarg eller proteinpudding med valfri smak, hallon, chiafrön

- hallon, blåbär, gojibär, kanel, mjölk

Ibland brukar jag tillsätta gröten med olika nötter eller frön för att få i mig nyttiga fetter. Hasselnötter, mandlar, chiafrön, pumpafrön.

Snart dags för sista rycket på jobbet innan bilen styrs mot familjen!

Ha en fin dag fina ni.

När jag tidigare idag skrev om hösten och julen slog det mig hur fort denna sommar har gått. Verkligen swish!
Jag hann med en hel del under min semester, säkert den mest händelserika semestern på länge, men det gillas.

Jag och pojkvännen bestämde oss för att prova något nytt då han fick ett kontrakt med en klubb i Örebro. Min första spontana tanke var att det säkert skulle vara kul, men la inte ner någon mer energi på det. Men sedan bara hände det! Han signade ett kontrakt, vi flyttade in i en nybyggd lägga och bott här i cirka 1,5 månad. Vi båda trivs bra och är förväntansfulla på vad som väntar!

Kort därefter var det dags för den semestertripp jag längtat efter SÅ länge. Resan till Åre med delar av min familj. Åhå, vad jag trivs där uppe! Vi har åkt upp dit så länge jag kan minnas, för att fiska, vandra i fjällen, vara ute i naturen, äta oss less på korv...! Besöka dem gamla vanliga, men ack så älskade fiskeställerna och ett urmysigt café.
En dag åkte vi upp till Åreskutan, fast man fick gå sista biten. Shit vilket slit! Men ändå kul, och wow vilken magisk utsikt det var!

Semestern avrundades med en resa till Smögen med tre älskade barndomskompisar. Dessa resor är guldvärda och något jag kommer tänka tillbaka på när jag är gammal och grå. Den ena är knäppare än den andra, men jag älskar det! Vi filmade en del under dagarna vi var där och herregud vad jag skrattat åt dem filmerna, haha! Pojkvännen sa åt mig att gå in i sovrummet med hörlurar om jag inte slutade gapflabba! Ha! Ni kan tänka er hur kul det är då va?! Puss fina ni.

Tänkte slå till med en bildbomb från alla resorna. Här har ni!

Hej på er!

Imorse vaknade jag och var inte det minsta trött, den känslan är ju aldrig fel! En stund på morgonen med laddad pojkvän inför ett spännande möte hann jag också med. Tidigare (när vi alltid åkte tillsammans till jobbet) var det inte mer än ett par ord, med en inte allt för glad stämma, bör tilläggas!

September månad och hösten är på ingång. Inget mig emot! Älskar att tända ljus och börja planera inför julen. Ja du läste rätt! Julen. Julklappar, julmarknader, julkonsert, inredning, pynt, allt som ska bakas och filmer som ska ses! Redan tittat på tre julinspirerade filmer...

Idag efter jobbet blir det ett pass på gymmet. Kommit igång väldigt bra efter semestern tycker jag! Kör på Friskis nu i Örebro. Fredag imorgon och en tripp till min familj är inplanerat. Blir mer sällan nu när jag bor längre ifrån, men som tur är är det bilavstånd (en timme).
Annars i helgen ska jag träna, hitta på något med pojkvännen och ha resten oplanerat. Ta det lite som det kommer!

Igår lagade jag och pojkvännen en fiskgratäng! Med eget potatismos, så mycket godare än pulvermos. Upp till bevis idag på lunchratsen!

Egengjord fiskgratäng på egengjort mos, lax, spenat, dill och en smarrig kräm på creme fraiche, fond, kryddor!

• Mat

God morgon!
Idag tar vi ett kortare uppehåll från flytt och drar till stockholm med pojkvännen föräldrar, känns välbehövligt!

Helgen som var blev en lyckad sådan. I lördags käkade jag gott hos syster och blev bjuden på en jättegod prosecco. Därefter tog jag cykeln till en kompis. Massa prat och några glas vin senare åkte vi in till stan.

Igår städade jag och pojkvännen vår lägenhet..det tog typ SJU timmar?!? Tiden bara flög iväg! Allt är i princip klart, bara lite småfix kvar. Från och med torsdag sover vi i Örebro på heltid :)

Tanken var att jag skulle upp på en morgon pw, men har känningar i hals och knä? Uscha.. Just nu känns det mer lockande att ligga kvar i sängen och gosa på M 😘

Ha en fin dag!

Nu är det ruskigt nära, min efterlängtade semester! Det är en del inplanerat såsom flytt, Åre med min familj, Smögen med mina tjejer och Stockholm/allsång med sambo och svärföräldrar. Mycket kul att se fram emot :)

Idag styr bilen mot föräldrarna, då natten samt hela helgen ska spenderas hos dem. Som jag älskar att vara där! Äta mammas goda mat, strosa omkring i huset, följa med pappa ut med hundarna och sist men inte minst: umgås med min mami och papi ❤️

Har ni inte testat detta förr måste ni göra det: iskaffe. Gahh! Det är så mumsigt. Jag brygger vanligt kaffe och låter det svalna lite. Sedan lägger jag i 3-4 isbitar i ett högt glas, fyller på med en skvätt kaffe och vaniljessens. Därefter fyller jagpå med mjölk. Drick och njut!

Annars efter jobbet blir det ett träningspass med syster och sedan bara ta det lugnt.

Nu ska jag fortsätta mitt arbete!

Ha de.

Från ingenstans fick jag sug att skriva av mig lite, då passar ju bloggen bra.

Det har hänt en del under dessa månader när jag inte uppdaterat, kan man säga.
Jag och min pojkvän ska flytta till Örebro bland annat. Mhm! Pepp på ny stad med nya möjligheter och allt vad det innebär. Mindre pepp på stressad som infann sig hos oss igår då vi insåg att vi flyttar nästa vecka och ligger för mycket efter med packning och planering! Men det löser sig.

Med två dagar kvar till semester löser jag av min bortresande (men ack så förtjänade) pojkvän för en resa med ett gäng vänner och påbörjar flytten mot nya lyan!
Den är så fin! Kommer bli kul att köpa nya saker dit nu när allt är fräscht.

Annars tänkte jag bjuda på ett gäng bilder från olila sammanhang. Här har du:

Gaah, ännu en vecka som swishat förbi och bästa dagen är här! Längtar mer till nästa då det blir påskfirande med familjen. Lite påskpyssel och fixa något till mina syskonbarn som dem får på påskafton! Små grynen❤️

Ikväll ska nog jag och pojkvännen gå ut på restaurang, annars blir det en gomiddag hemma!

Trevlig helg alla! Jag bjuder på lite olika bilder från veckan som varit.

Det känns ibland som att bloggen hör till helgen. Jag får mer lust då på något sätt! Kanske för att det händer lite roligare saker under helgen kontra vardagen..!
Jaha, uppstigning vid 7 idag. Ut på en prompa i det härliga vädret! Har intagit gooofrulle i en ananas! Nu sippar jag på en celcius innan jag ska till gymmet.

Ikväll ska jag hem till en gammal barndomskompis som bjuder in till fest. Kommer garanterat bli superkul :)

Nu är det dags att svira om till gymkläder och tagga!

Ha en fin lördag 💐

Helgen har swishat förbi men jag har hunnit med mycket så det känns skönt!

Igår var jag och min pojkvän hembjudna till min bror på middag. Det bjöds på massa gott! Vi åt burgare med potatisklyftor. Alltid lika smarrigt.
Imorse gick jag upp vid sju och stökade lite hemma. Killen gick upp strax efter fem stackarn..! Jag gjorde iordning en smoothie på vaniljkvarg, en skvätt vatten, chiafrön, hallon och färska jordgubbar. Mm, längtar ännu mer till våren och sommaren nu!

Annars har jag lagat köttfärssås, gymmat och hälsat på hos mina föräldrar. Tycker verkligen om att vara hemma hos dem, umgås och bli ompysslad! 💗

Nu kikar jag på en av sällskapsresan filmerna och väntar in pojkvännen som varit på bortamatch hela dagen.