​Efter vores tur til Helsinki i går, hvor vi landede i Helsinki lufthavn kl. 15 (lokal tid) er vi efterhånden ved at være godt træt af Finnair, lufthavnssupport og dårlig informering.

Det hele startede med at vi skulle gate kl. 17.20.​​(lokal tid)  mod Beijing - men, det viser sig så, at flyet er forsinket. Personalet informerer om at  '' some shit is going on '' for at sige, hvad de selv havde sagt. Vi får så af vide, at der kommer ny information kl. 19. Vi venter så ved gaten, da de begynder at dele mad billetter ud omkring kl. 19.00 ( hvor vi også skulle få informationen ). Da vi endeligt får information, skal vi nu vente til kl 21.00 (lokal tid) da vi så kommer kl. 21.00, så kommer der slet ikke nogen af personalet, der står bare på en skærm '' new info; 22.00''. Da klokken så nærmer sig 22.00, er der stadig ikke kommet personale, og de 200 passagerer begynder at blive utålmodig. Da så personalet endeligt dukker op kl 22.20, er folk rasende. kl 23.05 får vi besked om, at vores fly bliver annulleret. Og at vi alle 200 mand, skal gå ned i en eller anden support afdeling, hvor vi skal have hotel for natten og en re-bookning. Efter at have stået i kø en time, kommer vi endeligt til skrænten. Her sidder den mest arrogante, ikke support agtige person, jeg har mødt længe. Vi får bare to billetter i hånden - en til et hotel, og en, hvor der står, at vi skal gå ind på en hjemmeside, for at se, hvornår vi formentligt er ree-booket til.. Jeg siger til ham manden, at det da bestemt er dårlig kundeservice, at vi ikke bliver informeret om noget som helst.  Det ender med han ruller hoved af mig og pegede på mig og sagde;  '' go tell my supervisor what you think aboyt me '' og jeg tænkte bare - '' hold nu kæft et cirkus ''...

Nå, men vi gik så ud af køen, hvor vi mødte nogen danskere, som vi også havde snakket med tidligere. Sammen med dem, gik vi ud til hende supervisor'en og spurgte hvad vi lige skulle gøre. Hun sagde at der kom en bus og hentede os indenfor 10. minutter. da 10. minutter var gået, var hun væk og der var ingen bus. Bag os stod et par, som ligesom os, synes at det var skide træls alt sammen... Vi går derfor ud og spørger rundt omkring i busserne, om vi skal med dem, men de er ligesom os, heller ikke informeret om vores '' aflyste fly ''. Til sidst gik den anden danske kvinde og jeg tilbage til support afdelingen, går igennem køen og råber til superviseren, at vores bus endnu ikke er kommet. hendes svar er '' oh, ten minuts more'' ​​... Så der stod vi. en time.

Så da vi endeligt ankom til Hotellet, går vi så ind på hjemmesiden, der er henvist til på den seddel vi fik. Det er nu oplyst, at vi til eftermiddag (i dag) skal flyve til CPH airport, for så at flyve til Beijing ​​her til aften. Direkte med SAS, Det vil så sige at vi først er i Kina d. 13. december kl. 13. ca.

Så nu sidder vi her og får vores morgenmad..  vi håber, at det denne gang vil gå bedre....

Mange hilsner fra Amalie og Martin​​​​

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Så er vi kommet til Billund. :-)
Den sidste uge i Danmark, har vi hver især brugt på at sige farvel til vores familier og venner. Vores forældre var så søde at køre os til lufthavnen, hvor vi nu venter på at gate til Helsinki, hvorfra vi skal flyve til Beijing kl. 18. i aften.
Nu begynder eventyret rigtigt, det bliver helt bestemt udfordrende og spændende.

Vi ved ikke med sikkerhed, hvordan det er med netværket i Kina, da de jo har '' the great firewall of china '', som egentligt gør, at man blandt andet ikke kan bruge facebook og google.

Vi vil gøre vores bedste, for at holde jer opdateret.

Mange hilsner fra Martin og Amalie

Om 6 dage, sidder Martin og jeg i flyveren på vej til Kina, som er vores første stop på rejsen. Jeg har lavet en pakkeliste med ting de ting jeg har pakket. Det har været svært at pakke til vores jordomrejse, da temperaturen svinger helt vildt, i de lande vi skal besøge. I Kina hvor vi starter, er der fx samme temperatur som i Danmark, så når vi skal til Sydney, er der 40. grader - og på New Zealand er der ca. 23. grader.
Så vi har besluttet os for at vi bare tager en masse gammelt tøj med fra Danmark, som vi kan smide ud/give væk i Kina. Også må vi købe, hvis der er noget vi kommer til at mangle på resten af turen.

Vigtige ting/ dokumenter

- PAS - visum til Australien, Kina og esta til USA
- To sæt kopier af alle dokumenter dvs Esta til USA, forsikring, flybilletter mm
- Medicin håndtaske

- seks par underbukser
- microfiber håndklæde
- tre bh'er
- seks par sports strømper
- 2 sæt bikini

Toilet taske
- tandbørste & tandpasta
- børste
- vaseline
- vabelplaster
- solcreme ( faktor 30 & 15 )