• Resor

Som jag nämnde igår hade vi en dejt på stranden utanför hotellet häromdagen. Det blev thaikäk och deras lokala öl Singha som vi båda tycker är god (trots att jag inte är en öl-människa) 😍

Efteråt satte vi oss i en rund ”solsäng” med massa sköna kuddar i, och lyssnade på livemusiken tillsammans med ljudet och synen av vågorna. Förstår ni hur mysigt detta stället är?

• Resor

Dessa fina örhängen från Dyrberg&Kern har jag spanat in ett tag, så när de såldes på flyget var jag tvungen att investera i ett par, så himla fina!

I övrigt har vi det AMAZING i Thailand. Alla här är underbara och vi stormtrivs. Än så länge har vi mest sett oss omkring, gått på night market i Phuket Town och en marknad här i Bangtao där vi bor.

Dessutom har vi tagit en dejt på strandrestaurangen som ligger precis vid hotellet (tillhör resorten) och lyssnat på vågorna ända in till senkvällen, tillsammans med en öl eller två.

Oj oj oj, hörrni.

Detta hotellet är drömmen! Är helt amazed över hur härligt detta är. Poolen är enorm, och i slutet av den börjar stranden, som inte alls är sådär turistsmäckad.

Dessvärre är vi helt slut! Vi har rest i 15 timmar vakna båda två. När vi väl kom till hotellet (05 på morgonen här) så får vi inte rummet förrän 14.00... Jag kan ju säga att vi la oss på varsin hängmatta här på resorten och sommade båda två, haha!

Nu är klockan snart tolv i alla fall. Skönt!

• Resor

Igår gjorde jag en ingefärsshot! Jag gick inte efter något särskilt recept, utan hade i:

Vatten, ingefära, citron och honung. Jag tog lite på känn helt enkelt!

Har aldrig trott på dessa kurer men min förkylning har verkligen försvunnit! I förrgår snörvlade jag som aldrig förr, nu mår jag prima! Perfekt va?

Gud så härligt med lite snö igen!

Vaknade klockan fem imorses och var såååå stressad eftersom vi åker i övermorgon och jag inte hade hunnit 1. Hämta min resväska 2. Tvätta inför packningen 3. Allt annat! Så jag gick upp så tidigt, tog en frukost och hann tvätta två maskiner. Dessutom fick jag massa annat gjort, bland annat hämta resväskan och börja packandet, hämta ut paket och så vidare. Skönt, nu känns det lite lugnare.

Idag blir det en 10-timmars dag på jobbet för att göra klart allt så det inte är massvis med eftersläpande saker att göra efter resan. Det blir skönt att åka iväg med gott samvete och bara kunna slappna av ❤️

Om ni bara visste vilket dygn jag har haft! Igår när jag vaknade så hade ena ögat tappat alla fransextensions förutom typ fyra stycken, medan högerögat såg prima ut!! Förstår ni paniken när jag hade gjort dem för två dagar sedan och dessutom skulle till Göteborgskontoret igår?

Räddningen fick bli vanliga lösisar som jag klippt lite i, men det ser ju verkligen inte tjusigt ut. Imorgon har jag en akuttid på en annan salong och tacka gudarna för det säger jag bara!!

Såhär ser resultatet ut efter tre blekningar på mitt stackars hår! Jag skulle vilja säga att det mår förhållandevis bra, inget har tappats ännu.

Dock har jag blonderat som en galning i yngre dar och aldrig tappat något - jag har en otroligt bra hårkvalité!

Det är lite gula pigment i håret men jag tänker att håret ska få vila, och solen i Thailand får göra sitt. ☀️☀️☀️

Måndag och en fantastisk vecka väntar! Jag har huuuuur mycket som helst att göra både privat och på jobbet nu innan jag sticker iväg på fredag. En liten inblick i min vecka:

Måndag: startade morgonen med en brazilian. Nu är det jobb som gäller, och ikväll en fika med Malin som åker iväg på sitt reseledarjobb på onsdag!
Tisdag: vi åker till Göteborg med jobbet för studiebesök, blir förmodligen hemma ganska sent.
Onsdag: spinning på morgonen, följt av jobb. Det vankas utbildning med en grymt duktig säljcoach dessutom! Efter det ska jag svänga förbi hos papi!
Torsdag: jobb följt av julfest på jobbet. Det blir inte speciellt sent för min del! Har nog lite att packa osv..

Har fortfarande inte skrivit packlista eller hunnit packa något alls... Stress!! Känner att jag ligger efter ordentligt just nu, inte likt mig. Men låt denna veckan vara stressig, så njuter jag mer av ledigheten!