Godmorgon allihopa, hoppas det är bra med er! Just nu sitter jag på bussen in till skolan för att börja schemat med historia. Jag hoppas verkligen dagen går snabbt, vill verkligen komma hem och rida. H2 eller Ponken som vi där hemma kallar honom. Min fina häst har verkligen varigt såååååå duktig på alla ridpassen i helgen! I lördags och igår hjälpte mamma mig med träningen. Vi fokuserade på att jag skulle få honom rak och tränade därför mycket på tredjehovslaget. När jag fick honom spikrak tränade vi på byten för att få dom så bra som möjligt. Avslutningsvis övades byterserier. Vi fick till riktigt fina 4or på slutet och avslutade där med ridpasset.

På eftermiddagen svängde axel förbi och vi gick ner för att gå med H2 och marys Peppe. Mary va på grönt kort kurs så axel tog tillfället i akt för att pyssla om den lilla ponnyn lite. Vi tog en promenad i ridhuset med båda två och va sedan klara för dagen.

Efter skolan ska jag försöka hinna inom lägenheten för att hämta kameran, så jag kan ta några snygga bilder på H2. Förhoppningsvis får jag några ni kan få se inom kort här på bloggen. Ha en fin måndag allihopa så hörs vi senare!

Nu är det dags för oss att lämna underbara Dubai. Det har verkligen varigt en underbar resa och vi hoppas på kunna återvända inom snar framtid. Dock ska det bli enormt skönt att komma hem till lilla Hörby igen, även om det kan va svårt att tro. ;) längtar verkligen efter att få rida samt att få träffa familjen.
Igår spenderade vi sista kvällen med att besöka Dubai garden glow. Det är verkligen något jag rekommenderar om ni någon gång skulle besöka Dubai. Det var otroligt fint, tyvärr lyckades vi inte få några bilder eftersom vi tog med en kamera utan batteri. Men det är ju som vanligt typiskt mig! Hehe :)
Samtliga dagar har vi faktiskt spenderar på stranden, eftersom det har varigt så otroligt varmt. Senare på eftermiddagen har vi begett oss på olika äventyr. Till exempel så har vi varigt på Dubai mall, emirates mall, gold souk samt en spice souk. Jag rekommenderar verkligen guld marknaden! Har nog aldrig sett så mycket guld samt smycken på en plats! Det är även mycket billigare att köpa smycken i Dubai, så är ni på jakt efter bling is Dubai the place to be ;).

Hej allihopa! Hoppas det är bra med er, själv mår jag toppen! Idag har vi tillbringat dagen på stranden från morgon till kväll. Stranden är jättefin här och folket runt om är enormt trevliga. Vi fick till och med en ny kompis som käkade upp alla våra jordnötter. Dock var han inte så uppskattad av Axel som har en enorm fågelrädsla. ;)
Vädret är verkligen jättefint här, men så fort solen går ner så blir det genast mycket kallare. Så klart lyckades jag blöta ner hela min klänning också så det gjorde ju inte saken bättre direkt, men återigen typiskt mig.
Eftersom stranden ligger långt ifrån hotellet och det började bli kallt på stranden begav vi oss till vattenparken för att fördröja tiden tills vår buss gick hem.
Just nu är vi på hotellrummet och funderar på vad vi ska göra. Förmodligen kommer vi stanna på hotellet för att ladda upp inför morgondagens äventyr.
Godnatt på er!

Godmorgon på er! Jag och Axel gick upp för ett tag sedan och käkade frukost, så nu ligger vi mätta och belåtna vid poolen och väntar på att bussen ska ta oss till Wild Wadi Water Park!!!! Alla som bor på hotellet har unlimited access till parken, snacka om att vi kommer utnyttja det hehe.
Dessutom var jag i receptionen och frågade om man kunde besöka några av de mäktiga stallen som ligger här i Dubai. Som tur fanns det ett där man till och med kunde rida! Ska bli riktigt spännande samt kul att testa på, hoppas bara att jag inte trillar av. :))
Från vårt fönster kan jag se ett enormt stall med 3 galoppbanorna och stora gröna hagar, mitt i öknen! Riktigt häftigt. Ska försöka få en bild på det när dimman försvinner.
Ha en fin tisdag, så hörs vi senare!

Nu är vi äntligen framme i Dubai! Efter en heldag på resande fot har vi slutligen kommit fram till hotellet. Jag är så otroligt överraskad över alla underbara människor här, de är verkligen så otroligt ödmjuka och hjälpsamma. Haha vill inte åka hem igen, fast vi bara varit här i några timmar, och inte ens sett Dubai i dagsljus! På tal om det så bor vi på 20nde våningen i Emirates Towers med världens största fönster! (Enligt mig.) Tänk vilken underbar utsikt det kommer vara imorgon, längtar!
En fin utsikt hade vi också när vi åt på 50nde våningen, alltså längst upp i hotellet. Det var nästan lite läskigt och man blev skakig i benen av de svindlande höjderna. Det var det dock värt eftersom vi hade en utsikt över hela staden.
Efter maten gav vi oss ut på en liten upptäcksfärd, fast vi vågade inte ta oss längre än cirka 100 meter från hotellet hehe ;) På vägen hittade vi små vita bås som var upplysta i olika färger, otroligt häftiga. Vi fick då veta att de små husen tillhör vaktbolag och används som personalrum av väktarna. Kände mig genast mycket säkrare.
Nu tänkte jag ringa familjen hemma i Sverige och se hur hundarna, hästarna och älskade h2 mår. Och så klart familjen ;) Godnatt på er, vi hörs imorgon.

Hej allihopa! Nu är det slut på bloggpausen för imorgon ska nämligen jag och axel till Dubai! Jag är supertaggad samtidigt som jag är lite nervös, vi ska nämligen åka själva. Hur ska det gå?!
Iallafall håller jag just nu på att packa och tog några bilder på mina favoritplagg som ska ner i resväskan. Den lila baddräkten är nog min favorit, den funkar både som topp och baddräkt. Super smidigt om man hänger vid poolen och ska iväg och äta, bara att dra på sig ett par shorts eller en lång kjol till.
Nu ska jag bara dra upp det sista ur tvätten och packa ner det i väskan. Sedan hoppas jag på att vi ska gå och äta på en resturang som jag och axel hittade för några dagar sedan. Dom har nämligen väääärldens godaste hemmagjorda lemonad!!

I helgen var vi på en jättemysig weekendresa i Amsterdam. Tyvärr hade vi inte vädret på vår sida vilket gjorde det svårt för oss att få några fina bilder.
Lördagen startades med att vi begav oss till Heineken experience vilket är ett enormt ölmuseum som ligger mitt i centrala  Amsterdam!
Det var verkligen jätteroligt och definitivt en av höjdpunkterna på resan.
Bäst av allt var så klart stallet i bryggeriet, tyvärr så var bara en häst hemma men bättre det än ingen häst alls. ;)
Efter det begav vi oss mot innerstaden där vi besökte the Amsterdam dungeon, och sedan bara strosade rundor i fina Amsterdam.

Föra helgen var jag och hälsade på familjen i München. Jag och farmor besökte då Julmarknaden som nästan sträcker sig genom hela innerstaden. Det var verkligen jätte fint men så otroligt kalt! Tyvärr var det även så mycket folk så det var nästan omöjligt att ta sig fram.
Jag hoppas att det är mindre folk efter jul, då alla har shoppat klart klapparna. Då kan man verkligen bara gå och njuta av hur fint det är!