Så er det ved at være nogle dage siden jeg kom til Bali, og al begyndelse er svær, og de første dage her, har også været ret hårde og jeg har følt mig virkelig alene. Heldigvis er det ikke tilfældet mere! Vi havde divers night onsdag aften, hvor jeg mødte alle de andre og vi er mange unge, og de er bare så søde ☺️
Jeg bor, som nogle ved, på dykkercenteret, så det er bare supernemt! Sådan nogle værelser er altid virkelig upersonlige, men jeg har prøvet og gøre det til mit hjem. Jeg skal trods alt bo her i halvanden måned, så lidt rod rundt omkring, gør at jeg føler mig rigtig hjemme ☺️
Jeg startede på min uddannelse igår, og fik certifikat på det første, så nu er jeg igang! Det er rigtig rart at være igang og så småt er ved at få en hverdag. I morgen skal jeg ud og have mit første dyk på Bali, det glæder jeg mig vildt meget til! 👏🏼

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

I hjertet af Dumaguete ligger der et økologisk frugtmarked, som har åben et par dage i ugen. Jeg besøgte markedet i fredags, hvor jeg fandt de lækreste grønsager og frugt!
Det er svært at finde rigtig salat og krydderurter rundt i supermarkederne, men øko markedet har det hele og så er det jo oveni økologisk 👍🏼
Jeg elsker markeder, og synes det er så hyggeligt at gå rundt og kigge. Og så er det så smukt med alle de farver frugterne har 👏🏼😍
Jeg købte 3 mangoer, som bare smager vildt godt hernede. Jeg er normalt ikke tik mango, men her smager de fantastisk! Derudover købte jeg æbler og revet frisk kokos. Alt sammen for under 20 kroner. Alt er generelt bare virkelig billligt på Philippinerne ☺️

Jeg har haft den skønneste morgen!
Dagen startede ret tidligt i morges, hvor vi startede scooterne og kørte til Sibulan, for at tage færger over til Cebu, hvor vi skulle svømme med hvalhajer i byen Oslob 🐋🦈👏🏼
Man skal ret tidligt afsted om morgenen, for at kunne se hvalhajerne, da de ligger ret langt inde mod land om morgenen for at få mad!
Vi sejlede lidt ud fra kysten og så var der ellers bare massevis af hvalhajer, som er enorme dyr! De er de smukkeste og roligste dyr, jeg længe har set og igen blæste havets vidundere mig omkuld. Havet imponerer mig gang på gang. Vi svømmede rundt med de store væsener en halv times tid og så tog vi ellers tilbage til Dumaguete, hvor dagen jo kun lige var begyndt ☺️
Men det hele er ikke helt så lyserødt, som det lyder. Hvalhajerne er en kæmpe turistattraktion i Philippinerne og en pengemaskine for befolkningen. Der kommer hver dag tusinde turister for at svømme med dyrerne, og det bærer det rigtig neget præg af. Der var proppet med mennesker ude på vandet og man svømmede hurtigt ind i hinanden, derudover sejlede der både rundt og fodrede hvalhajerne, for at kunne beholde dem i området. Jeg går normalt ikke ind for sådan noget, men det var stadig en rigtig stor oplevelse for mig, som jeg sent vil glemme. En dag håber jeg at kunne møde disse venner under naturlige omstændigheder på mit dykkereventyr ☺️

Mandag morgen drog Mia, mig og fire af de andre piger til Dauin, som er en lille by lidt udenfor Dumaguete. Her boede vi på det hyggeligste resort Bingo Bongo, som er ejet af en dansk fyr Magnus ☺️ stedet har deres eget dykkercenter og vi havde booket en bådtur inklusiv 3 dyk til om tirsdagen.
Bongo Bongo er et superhyggeligt sted, hvor vi boede i en hytte hævet halvanden meter over jorden. Derudover har stedet det sødeste personale, som vi hyggede os meget med!
Om tirsdagen tog vi tidligt afsted på bådtur, og vi var så heldige med vejret, som vi solrigt med kun få skyer. Lækkert at kunne slikke sol på båden, men helt klart også en fordel for vores dyk, som bliver meget klare i solskin.
Vi dykkede ved en ø udenfor Dauin, kaldet Apo Island, som var virkelig smuk!
Vi havde 3 supersmukke dyk, hvor vi så skildpadder, snake eels, en enkelt eagle Ray, en kæmpe kæmpe stime af jackfish og en masse andet! Jeg har siden helt lille været vild imponeret af skildpadder og har også selv haft to, så jeg bliver aldrig træt af at se på dem og er lige fascineret hver gang! Så at vi så skildpadder på alle vores 3 dyk, var helt perfekt ☺️🐢👏🏼
Vi havde den bedste dag igår og vi nød det til fulde.

Vi var igår ude at opleve et af Dumaguetes perler, hvis jeg selv skal sige det. Efter vi havde spist aftensmad på den mest indbydende Jamaicanske restaurant, med den fineste betjening, tog Mia og hendes søde studiekammerater ud for at få en enkelt.
Vi tog ned på et sted kaldet "fun café", som imponerede mig fuldstændig. Cafeen lå lidt gemt væk på første etage af en natclub, og så ikke ud som noget specielt udefra! Men jeg var fuldstændig solgt. Det var indbegrebet af hygge 😍 et sted du kunne komme og få en enkelt og et slag bordtennis eller som mange brugte som et sted at sidde og læse og drikke en kop kaffe. Billederne fortæller meget godt om stemningen 😍👏🏼
Vi besluttede os bagefter for at tage en bytur, som bød på en hel aften på dansegulvet, og det klager man aldrig over! Meget mærkeligt er, at man hernede betaler mindre, jo mere rum man får i sin drink, fordi det er billigere end cola 😅
I morgen går turen til Apo Island, hvor vi blandt andet skal ud og dykke! 💦👏🏼

Jeg elsker at rejse og opleve nye ting og ikke mindst lande, derfor har jeg oprettet min egen blog, som er til dem, der har lyst til at følge mig, eller som eventuelt kunne finde inspiration gennem, det jeg oplever!

Jeg er endelig nået frem til første destination, Philippinerne, efter en lang rejse igår, som trods flere misforståelser, gik smertefrit!
I dag har stået på afslapning. Min veninde Mia, som jeg er nede at besøge på øen Dumaguete, tog mig med ud og spise italiensk i aften, hvilket var virkelig lækkert!
Dumaguete byder på rigtig lækker massage, som vi lige skulle prøve af. Stedet var super indbydende, og levede op til alle forventninger 🤗 vi fik en times fodmassage, som kun lagde op til mere wellness, som vi tænker på at prøve af i morgen igen.