__

En rolig lørdagskveld i sofakroken med smågodtposen er greit i blant det óg. Ute plasker regnet, noe jeg faktisk synes er litt koselig når man sitter inne og hører regnet slå mot taket. Straks skal jeg sette brøddeig for langtidsheving over natta før jeg tar kvelden. I morgen venter en jobbvakt 07:00, så det er nok leggetid her i gården ganske snart!

God natt 💛

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

__

Fredag og fri - det kan vel ikke slå feil. I dag har jeg faktisk ingenting på agendaen, noe som egentlig er ganske deilig. Har derimot ganske mange idéer til alt mulig surrende i hodet om dagen, derfor tenkte jeg å ta meg en tur til byen for å se på litt diverse. Blant annet trenger balkongen å freshes opp litt, i tillegg har jeg begynt å tenke på litt småting jeg trenger til skolestart. Noen savner skolen, hehe. Har også et diy-prosjekt jeg har lyst til å prøve meg på!

__

Ønsker alle en fin fredag!

Mat og oppskrifter

__

Disse scones'ene pleier jeg å lage om jeg er litt lei i matveien. De trenger ikke heving, og er både mettende og god. Passer like godt til kvelds som til frokost! Det tar omkring bare 15-20 minutter før de er ferdige, og ingenting er vel bedre enn noe som er nystekt.

__

Oppskriften på disse herlighetene kan du finne her. Jeg har byttet ut hvetemelet med speltmel for en enda bedre variant.

__

Server gjerne med hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy til, mmm...

Mat og oppskrifter

Alle bilder / weheartit

Fra og med i morgen er det så og si jobbing frem til skolestart, og da er det litt deilig å komme inn i ordentlige rutiner igjen etter noen uker med ferie. Blant annet har jeg laget en middagsoversikt for den kommende uka. Enklere å gjennomføre ting når de står skrevet svart på hvitt, er dere ikke enige? Greit med alt som er planlagt, og i morgen kan jeg bare handle inn middagsingredienser for hele uka. Det jeg liker så godt med å planlegge middager på forhånd er at jeg får putta inn middagsretter som inneholder blant annet grønnsaker. Spontane middager ender ofte opp uten "det lille ekstra" som kroppen trenger.

Reise

Siden det er vår siste dag på ferie bestemte vi oss for å gjøre litt ekstra kos ut av morgenen og bestille frokost på rommet! Såå godt.

I kveld går turen hjemover, og vi må straks pakke sammen og sjekke ut av hotellet. Vi tenker oss faktisk en tur til Copenhagen Zoo i dag. Tror ikke jeg har vært i dyrepark siden jeg var lita, så dette kan jo bli gøy!

Reise

Kvelden har gått med til tivoli og en bedre biffmiddag. Føler tivolibesøk er litt obligatorisk når man først er i København - selv om ingen av oss tok noen av karusellene. Vi begge ble vel svimmel nok av å se på noen av dem, hehe. Tross litt dårlig vær har vi klart å kose oss likevel! I morgen går turen (dessverre) hjemover igjen, men først skal vi se om vi får utnyttet den siste dagen til noe gøy siden vi ikke reiser hjem før på kvelden. Dagene flyr avgårde, derfor blir det også litt sen oppdatering.

Endelig er vi i København! Turen vi har sett frem til så lenge nå. Vi kom frem ganske sent i går kveld, så vi tar morgenen ganske rolig. Nå har vi nettopp vært ute og funnet oss litt frokost som skal spises på hotellrommet før vi går ut for å utforske byen. Fant jo ut at vi bor omtrent vegg i vegg med Fisketorvet da vi kom i går - men i dag går nok turen inn til byen og strøget. Har jo som sagt aldri vært i byen her før, så anbefalinger tas gjerne i mot!

Hverdag

Hei alle! De siste dagene har jeg jobbet masse, og i dag var siste vakt før vi reiser bort i morgen. Føles bra! Jeg jobber jo på bakeri/cafè, og med nystekte wienerbrød i disken klarte jeg ikke motstå fristelsen til å kjøpe med meg noen hjem. Ute plasker regnet, så det passa bra å kose seg litt ekstra inne i dag. Nå skal jeg hive meg rundt og starte forberedelser til en noe sen middag. Håper alle har hatt en kos søndag enten dere har sol eller regn!

Alle bilder / weheartit

På mandag reiser vi til København, hurra! Har gledet meg til denne turen helt siden november. Har aldri besøkt byen før, så det er vel derfor jeg gleder meg litt ekstra. Vi har ikke planlagt så spesielt mye bortsett fra konsert mens vi er der, så mine ønsker for turen er forsåvidt bare små og koslige ting. Tenker vi tar det litt som det kommer slik at vi ikke trenger å stresse. Uansett blir det deilig å reise litt bort igjen noen dager!

HOTELLOVERNATTING
For det første skal jeg selvsagt sove på hotell. Gleder meg til å våkne i en stor, myk seng - og forhåpentligvis til sol!

SITTE PÅ CAFÉ

For påfyll av noe søtt som hvetebakst eller et kakestykke, gjerne et sted hvor man bare kan sitte å observere det som skjer i byen.

SHOPPING

Tenker det er på tide å forberede høstgarderoben, og forhåpentligis klarer jeg å finne noen favoritter for høsten! Før vi vet ordet av det er det tid for både skolestart og kaldere luft igjen. Har også veldig lyst til å finne noen nye skatte på interiørfronten.

NYTE EN GOD LUNSJ
Og også frokost! Men en pause fra shoppingen med en real lunsj på et fint sted i løpet av dagen må til.

DRA PÅ TIVOLI

ikke nødvendigvis for å ta karuseller, men bare for å oppleve det. Ser for meg at det er så koselig!

SPISE IS
Små gleder! Jeg virkelig elsker is, og håper på å finne en bra isbar med stort utvalg.

OPPLEVE EN STOR KONSERT

Noe som også kommer til å skje - vi skal nemlig på Coldplay!

Har du vært i København og har gode tips til alt fra spisesteder til gjøremål så kom gjerne med dem!

Tidligere i dag kom jeg på at jeg har jo investert i fotolamper for en stund siden som enda ikke er blitt brukt. Fant ut at jeg måtte teste dem litt, så motivet ble så enkelt som dagens kveldsmat. Virkelig supersmart å ha litt ekstra lyskilder når det begynner å bli dårlig dagslys. Ganske lenge siden jeg har jobbet med lamper nå, så det må nok litt øving til før det blir helt som jeg ønsker. Det fineste er når man får det til å se ut som rent dagslys.