Jag får skämmas lite... jag är inte direkt superbra på att uppdatera varje dag. Men jag njuter av varje sekund här, jag har det verkligen så himla bra!!

Idag sålde jag för första gången två stycken avtal på en dag, klapp på axeln till mig. Idag kom även Jessica ner hit till Spanien, som ska dela lägenheten med mig. Så nu bor jag inte ensam längre. Annars har jag väl mest jobbat och så.
I måndags var jag ut och käkade med Louise på en resturang som heter Picasso, super gott! Helt full proppat och kö för borden, trots att klockan var runt 23.00 när vi beställde vår mat.

Ni vet när man sitter sådär lite obekvämt nära de som har borden bredvid?? Det gjorde vi! Och ni vet när man är utomlands och tänker att ingen annan än ni förstår svenska? Precis så tänkte vi. När vi sedan skulle betala så frågar killarna brevis oss vart vi ska efter middagen, de pratar engelska så vi tror ju fortfarande inte de förstår oss. Vi har ju hela middagen suttit och pratat om hur mkt de åt osv osv, och hur snygga vi tyckte att dem var. Efter att vi småpratat lite en längre stund så frågar ena killen mig vart jag kommer ifrån varpå jag svarar Sverige. Han frågar vart ifrån Sverige varpå jag svarar Gävle. Då säger han "jag har bott i Sundsvall i tre år". Inte mycket mer med det, vi la till varandra på Snapchat. Precis när vi gått därifrån så fick jag en snap som sa "jag förstår svenska" haha!! Jag och Louise skrattade, och skämdes haha!!

Har haft en helt fantastisk helg!!
Midsommar började med en riktig brak-frukost hemma och Mathilda och co. Det var äggröra och bacon, baguetter brie och kex jordgubbar färskpressad juice och bubbel ja allt och lite till helt enkelt.

Efter att vi ätit frukost så skulle jag Mathilda och Louise till någon beach club tänkte vi, men fanns bara de allra dyraste sängarna kvar på de flesta ställen så vi sa att vi spar på det till en annan helg när vi är ute i lite bättre tid.

Vi gick till la Sala by the sea och åt såå god lunch, jag tog kyckling med grön curry, som jag längtat efter sedan jag åt den för ett år sedan haha. Mathilda åt pad Thai, när vi hade ätit upp kom Louise så delade vi på en helt magisk efterrätt, röda bär, glass och smält vit choklad, mums!!

Sedan solade vi några timmar innan vi åkte hem och gjorde oss ordning för middag och för att fira San Juan. Vi åkte till marbella centrum, åt tapas och sedan promenerade vi bort mot playa padre. Men när vi var påväg dit märkte vi att de hade ställt upp värsta Scenen och sålde drinkar som var nästan gratis direkt från uppställda tält. Så vi dansande där några timmar, när klockan slog 00.00 är det enligt San Juan dags att doppa sina fötter i vattnet för lycka, så det gjorde vi. Sedan tänder dem brasor som man får skriva önskningar på lappar och slänga in i elden, så mysigt.

Vi dansande ännu lite till barfota i stranden innan vi snörade på oss skorna och tog en taxi till funky buddah för att möta upp några fler, och dansa lite mer. Jäklar alltså vad man svettas när man dansar här nere, värsta träningspasset!!

Har inte alls många bilder... men det är väl ett bra tecken som visar på att jag haft sååå kul! Slänger med bilderna som jag har. Puss och kram

Just det, glömde skriva att igår så var vi ute och åt ett stort gäng från jobbet, de gick ut efteråt men jag valde att gå hem och lägga mig i lite lagom tid! Hade en gul klänning på mig, min favoritklänning nästan. Men den måste ha krympt i tvätten för den kändes ovanligt kort.

Nu har jag kommit hem från jobbet för en liten stund sedan. Har haft full rulle så inte hunnit skriva på någon dag.

Sitter just nu på balkongen och kikar på solnedgången. Det har varit en bra vecka, och vi fick ett mål på jobbet, klarade vi det fick vi vara lediga. Och som rubriken lyder har jag långhelg, vilket betyder att vi klarade målet och får vara lediga. Jag ska till ett par tjejer och äta midsommarfrukost, sedan vet jag inte riktigt vad dagen bjuder på. Men på kvällen firar Spanjorerna något som de kallar San Juan, man är på stranden tänder en "brasa" kastar in önskningar i elden och sedan på tolv slaget så badar alla haha. Så mot kvällen blir det väl att åka till någon strand och vara med på detta. Ska bli super kul iallafall.

Jag trivs verkligen som fisken i vattnet här. Nästan så att man en gång till blir sugen att tacka nej till SAS Hahah!! Skämt åsido, är överlycklig att jag igen fick chansen på det. Behöver bara gå igenom läkarundersökningen och klara kursen förstås.

Vart lite problem med min läkartid, de ville nämligen att jag skulle komma i juni men precis under tiden när mina tjejer kommer. Vi löste det så att de ska kolla upp om jag kan komma i början av Augusti istället, men om det är något som jag måste hinna ordna till tills att kursen börjar 4 Sep (typ järnbrist) så kan det bli lite stressigt.. ska nog för säkerhetsskull springa till närmsta apotek och redan nu fixa järntabletter.

Ska försöka knäppa massor av kort imorgon så att jag kan leverera ett riktigt midsommar inlägg i helgen.

Saknar er alla där hemma, så mysigt att ni är här inne och läser. Puss och kram

Utsikt från min balkong, magiskt va??

En liten mysig genväg jag går till bussen på morgonen

Torsdagens ballerina-outfit

Nu sitter jag på balkongen och läser bloggar och dricker kaffe. Har flyttat in i den nya lägenheten nu, som jag kommer att bo i fram till 15e september. Den är jättemysig faktiskt, och har en stor balkong och ett poolområde.

Den ligger i ett område som heter la campana, det känns bra att ha hamnat här för nu har jag promenad avstånd till massor av super härliga tjejer och gångavstånd till stranden (om man orkar) samt närhet till affärer och restauranger så jag tror detta blir toppen!

Vid tolv åker jag bussen mot jobbet, tänkte stanna och köpa något till lunch också då jag inte hann laga matlådor igår eftersom jag flyttade.

Min helg har varit sååå bra, i fredags hade vi som sagt Afterwork men jag åkte hem i lagom tid. På lördagen mötte jag Julia och Fanny och vi hängde på stranden hela dagen. Sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning för att fira Amanda som fyllde 20 år. Så vi åt och drack gott innan vi tog oss ner till hamnen för att dansa. Blev rätt sent så tog en liten sovmorgon på söndagen för att sedan möta Matilda vid 13 och promenera ner till stranden, sen hängde vi där till 17 typ sen mötte vi upp Isak och åt en kebabrulle innan jag började ta tag i flytten. Så min första helg här har faktiskt varit vääääldigt bra. Nu laddar jag om för något som jag tror är en kortvecka, alla är nämligen lite fundersamma kring ifall vi jobbar midsommar eller inte.

Kram!

Som rubriken lyder så har vi haft Afterwork idag, på fredagar jobbar vi mellan 10.00-17.30 så direkt efter det gick vi ner på stranden.

Vi grillade, lyssnade på musik, spelade kubb och drack gott. Jag känner mig dock inte helt frisk så nu när de andra åkte hem för att göra sig i ordning för en natt ute så åkte jag hem och ska sova. Måste ladda för första strand dagen imorgon.

Tre helt grymma saker som hänt idag,
1. Sålde mitt första avtal!!
2. Har fått tag på en egen lägenhet här nu!
3. FICK JOBBET SOM FLYGVÄRDINNAAAAA

Två bilder ifrån San Pedro, området där jag bor.

Nu ska jag precis sova, dag två på jobbet gick lite trögt. Inget sälj idag heller, pappa tipsade om att använda grövre norrländska så jag får väl prova med det imorgon.

08.50 ska jag på möte med advokaten igen, vi ska iväg på ett möte där vi ska ordna så att jag betalar rätt procent skatt, för att kunna göra klart alla kontrakt på jobbet så att jag kan öppna ett bankkonto. Sedan står jobb 13-20.30 på schemat och när morgondagen är gjord är det redan fredag! Dagarna springer förbi, på fredag efter jobbet ska vi spela lite volleyboll och grilla det blir nog super roligt.

Nu kan jag knappt hålla mina ögon öppna, känner mig lite halvsjuk... en av tjejerna som jag bor med var till läkaren idag och fick penicillin emot halsfluss.... så jag gömmer mig bara inne på rummet! Har absolut inte tid att bli sjuk nu.

Hörs imorgon!

Godmorgon! Sitter just nu på min "balkong" och dricker kaffe, hade tänkt gå till stranden innan jobbet idag men var tvungen till att fixa något att ha i matlåda.

Skrev ingenting igår för direkt efter jobbet så gick jag med ett gäng från jobbet till deras hus och åt mat och hängde lite så tog jag en taxi hem vid 00.00 kanske ungefär.

12.10 ska jag möta upp resten och ta en buss till jobbet, igår var första dagen, det gick sisådär. Sålde ingen men har några återkomster som jag hoppas på idag! Håll tummarna för mig.

Nu ska jag dricka upp kaffet och sedan välja kläder, packa väskan och bege mig mot jobbet om en stund.

Två bilder på mitt rum och en bild på Nils som jag saknar sååååååå redan...

Har varit en lång men väldigt rolig dag, fick sluta jobbet vid ungefär sju tiden så då tog jag en taxi till San Pedro där jag kommer att bo iallafall min första månad här i Spanien. Super mysig lägenhet som jag delar med tre andra tjejer, en tjej som jag verkligen klickat med som tyvärr flyttar ut härifrån imorgon dock..

När jag kom fram till lägenheten skulle jag gå iväg och handla tänkte jag, men det är ju röd dag här i Spanien idag så det var lättare sagt än gjort kan jag säga, fick med mig Nescafé och två äpplen ifrån en liten kiosk, så bättre lycka imorgonbitti.

Ska träffa en advokat vid 10.00 imorgon för att fixa spanskt NIE-nummer som man behöver för att kunna jobba här samt öppna bankkonto och dylikt. Så tänkte alldeles strax hoppa i sängen, läsa lite på massa papper som jag fick på utbildningen idag och sedan ställa klockan på skaplig tid imorgon.

Min första dag här i Spanien har varit toppenbra faktiskt, Så nu somnar jag med ett leende på läpparna och är laddad för imorgon då jag ska ringa mina första samtal, nervööööst.

Sov så gott hörni så hörs vi imorgon!

Justja, Hade på mig en ny supersöt marinblå byxdress med vita prickar på idag, till det mina favorit Filip-flop, en liten miss dock, för när de gick igenom dresscode lite snabbt skrattade han och sa "inga Filip flop eller foppatofflor liksom" detta innan han hade sett vad som satt på mina fötter haha!

Godmorgon!
Nu sitter jag och äter frukost i solen, havregrynsgröt med jordgubbar (och din äppelmos mamma).

Gick upp vid strax före åtta imorse för att handla frukosten och någonting att ha i matlåda, till min första jobbdag(!!!) är super nervös, men det hör väl till.

Ska strax beställa en taxi som ska hämta upp mig och mina två mega väskor, ska nämligen ta med dem till jobbet för direkt efter jobbet åker jag till lägenheten där jag ska bo.

Det fina kuddfodralet som jag fick av mamma❤️

Bilder från promenaden imorse

Nu ska jag äta upp frukosten och göra mig ordning! Vi hörs ikväll

Nu har jag precis sagt hejdå till världens bästa mamma, som jag inte varit ifrån mer än nån vecka åt gången, kommer sakna henne så mycket, det är tur att det finns FaceTime nu förtiden! Fick en liten present av mamma som jag öppnade precis, finaste kuddfodralet som jag ska sova på varenda kväll.

Världens bästa Hanna kom till Arlanda för att äta mat med mig en sista gång innan jag flyger iväg, så nu har jag precis vinkat av henne också, usch vad jag ogillar att säga hejdå och visst blir det mycket jobbigare bara för att det är på Arlanda?? Knäppt ändå.

Och för att inte glömma att jag pussade på Nils idag för sista gången på lääääänge, älsklingen låg på min väska hela förmiddagen när jag packade:(

Men nu är jag ändå redo för marbella, ska bli så kul även om jag är väääääldigt nervös!!