För länge sedan så anmälde jag mig till sthlm challenge det innebär att man springer fyra olika lopp i ett. Loppen skulle gå i Maj, juni, augusti och idag. På varje lopp får man en tröja i olika färger samt en medalj och har man deltagit i alla lopp så får man en mössa. Tyvärr så har jag bara lyckats springa två av fyra lopp. Det som var i augusti missade jag pga smärta i foten och idag är jag sjuk:(. Känns trist att inte kunnat delta i alla loppen. Loppet som är idag är också mycket speciellt då man öppnar tunnlar i sthlm som idag är ur bruk vilket innebär att detta lopp kommer inte gå igen. Men vad gör man, har känt mig hängig i några dagar, jag hoppas det bryter ut ordentligt så jobbigt när det bara ligger i kroppen och man bara känner sig hängig.
Kommer försöka köra lite yoga idag iallafall.
Ligger i soffan under en filt och hoppas på att vila skal ge resultat.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Jag har ju insett att jag måste bli smidigare och vigare för att kunna fortsätta med pooledance och luftakrobatik. Eftersom övningarna man gör där kräver en del vighet och rörlighet och jag är stel som en pinne. Jag tycker det är skit tråkigt med yoga, stretch, rörlighet osv därför har jag inte lagt ner så mycket energi på det men inser nu att det är dags. Har därför bestämt nu att jag ska iallafall två ggr i veckan gå upp tidigt för att köra lite yoga med fokus på rörlighet och på helgerna ska jag köra yoga med fokus på stretch.
I morse gick jag upp 4.30 för att köra ett pass och jag tyckte att detta pass ändå kändes okej då jag kan nog tänka mig att köra det programmet ett tag.
Vi får se hur länge det fungerar.
Avslutade en fantastisk tisdag med ett grymt pass på gymmet :)

Likes

Comments

Vi båda känner oss lite små förkylda så vi bestämde oss för att ta en lång höst promenad i det fina vädret idag istället för att gå till gymmet. Det var lite små kyligt men solen lyste på oss och den värmde iallafall en stund. Vi promenerade till Lida där min syster och hennes pojkvän håller på att bygga hus. Snart är det inflyttning och vi var nyfikna på hur det såg ut nu :). Det blev ungefär 1 mil så en ganska långpromenad. Sen tog vi bussen hem, vi drack kaffe och jag jobbade lite.
Vi avslutat kvällen med mys i soffan.
I morgon är en ny vecka med nya utmaningar :).

Likes

Comments

Hej alla goa
Förr i tiden var jag alltid duktig på att äta frukost och jag åt alltid mycket frukost. Havregrynsgröt och ägg är det som jag ätit mest. Är inte helt lätt att hitta en bra frukost med ibs. Men nu för tiden är jag jätte dålig på att äta frukost åtminstone på vardagarna och jag märker att jag är mer hungrig när jag inte äter en ordentlig frukost. Försöker komma tillbaka till rutinerna men är så trött på mornarna att jag är som en zombie. Hur gör ni och vad äter ni?

Det har varit mycket på jobbet denna vecka så har inte hunnit blogga denna vecka. Det har heller inte blivit speciellt mycket träning och har därför inte bloggat. Jag har fått tagga ner med min barngrupp och har fått tänka om helt och anpassa dagarna efter gruppen. Det är lite skillnad jämfört med min förra grupp. Även om vi gör små saker så har jag fått tänka att alla grupper är olika och har olika behov och i detta fall har denna grupp olika behov.
Vi har arbetat med experiment denna vecka samt lite rim och läst sagan om pojken och hans ulliga får. Tyvärr har jag alla bilderna på jobbdatorn.

Dem träningen jag åstadkommit denna vecka är pooldance och det var ett grymt roligt pass. Då det var sista gången o h vi gått igenom allt så fick vi arbeta två och två och vi skulle sätta ihop ett eget dansnummer nummer med fyra olika av det vi lärt oss :) på pooledancen har jag bara en video i dagsläget.

Likes

Comments

Jag insåg idag att jag har jätte bra kondition när jag är ute och springer men att den är betydligt sämre när jag kör konditions höjande övningar på gymmet. I månadens styrkepass denna månad ingår det en puls höjande del i slutet av programmet det går ut på att göra följande övningar – 10 burpees
– 10 Stand and sits
– 10 Utfallshopp
– 10 Upphopp med knäslag
I fyra minuter utan vila. Förra veckan orkade jag två övningar sen var jag död och idag orkade jag ett varv och sen var jag halvt död.
Så jag har kommit fram till att mitt mål denna månad ska bli att orka hela passet i fyra minuter. Då kommer jag också kunna se om jag utvecklas och det vill man ju alltid :)
Fortsättning följer :)

Likes

Comments

Ska man satsa på träningen dom tex löpning så får man inte tänka "bläää idag regnar det jag får ställa in". Jag tycker inte om att springa på löpbandet det är så fruktansvärt tråkigt så för min del blir det löpning året runt. Idag vaknade jag och min sambo talade om för mig att det är regn och rusk ute och jag tänkte då på mitt långpass som jag alltid kör på söndagar. Det känns oftast inge kul att behöva ta sig ut i regnet men det är alltid skönt efteråt. För mig finns det inget dåligt väder så länge man har bra kläder så går allt :).
Svårt å veta när det kommer regna som mest men man får passa på när det är uppehåll. Så vi bestämde att jag skulle passa på att springa efter frukosten och min sambo fixade handlingen.
Hade bra kläder och det blev en bra löprunda :). Det duggade mest hela tiden och en del blåst men jag frös inte och är nöjd med dagen :).
I eftermiddag väntar gymmet då jag ska köra dubbla pass idag.
Så ordspråket : finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :)

Likes

Comments

Nu när jag satt och fixade med bilderna från dagens träning kom jag ju på att jag visst kan visa bilder från måndagens träning. Jag filmade ju men kan ju göra lika dant som jag gjorde nyss, hahha snacka om knäpp att man kommer på det en vecka senare :) så här kommer fler bilder från träningen i luftakrobatik :)
Man märker dock att jag är bpde ovig och stel då jag inte kan göra övningarna ordentligt och tillräckligt snyggt, men förhoppningsvis så ska jag kunna ändra på det och klara av dem bättre :)

Likes

Comments

Idag körde jag ett pass på gymmet som heter uppbyggnad-styrketräning någonting minns inte exakt. Vet inte exakt vad jag tycker om passet i detta fall. Var lite jobbigt men känner mig inte trött så frågan är om jag gjorde tillräckligt. Visserligen filmade jag emellan och kanske pausade lite för mycket och hade inte fullt fokus på passet. Jaja nu har jag iallafall tränat för idag.
Har kommit på hur man kan filma sig själv och sen fixa foton från filmen, kul grej :). Dock inte helt lätt att få bra bilder som visar övningarna korrekt.
Visar dem bilder jag fick till och försöker förklara vilka övningar :).
Så här såg iallafall passet ut :
Fyra olika block med olika fokus, överkropp, ben, bål och puls. Varje block bestod av tre olika övningar och på vissa övningar skulle man köra 30 sekunder och på vissa 10 repetitioner.
Idag körde jag varje block en gång men syftet är att så småningom köra varje block tre ggr utan vila.

Detta ska då föreställa jägargång :)

Detta ska föreställa mountineclimbers :)

Plankan med armgång ungefär vet ej namnet. Man står i plankan och går sen upp på händerna och sen ner.

En rörlighetsövning

Likes

Comments

Nu när man kommit upp i nivå så verkar det vara lite mindre snurrar än i nivå 1 och mer klättring på stången och det passar mig mycket bättre då jag inte får ihop snurrarna. Nu börjar det bli roligt och jag lyckas med nästan allt som vi gör på stången :).
Kommer att gå nivå 2 en gång till så jag verkligen sätter allt, för sen är det också vissa krav för nivå 3.
Har haft träningsvärk denna vecka vilket är ovanligt för min del, men vi har ju som sagt klättrat en del på poolen och jag har ju börjat nytt träningsprogram inför mitt nya mål och det är mycket variation på övningar samt löpningen måste bero på det :).
Idag lyckades jag få foto på två av övningarna vi gjorde på träningen :)

Likes

Comments

Denna vecka i mitt träningsprogram är det endast två löparpass och sen är det två styrkepass. Utöver det kör jag arial och pooldance som vanligt.

Idag blev det då intervallpass och jag är grymt nöjd med min prestation. För första gången på ett intervallpass lyckades jag hålla ungefär samma tempo vilket jag inte gjort förut då har det skilt ganska mycket. Och det gick i ett hyfsat snabbt tempo...

Passet såg ut som följande:

400 m intervall

1 min vila

Upprepa fyra ggr

Vila 3 min och upprepa sen en gång till alltså totalt 8 intervaller 400 m.

Idag har vi haft två korta pass där vi pratat rim. På det ena passet fick barnen tre bilder och sen skulle dem berätta vilka två bilder av tre som rimmade.
Under fruktstunden fick barnen två och två spela rim memory. Dem var super duktiga och verkade tycka det var roligt :).
I morgon är det experiment dag :)

Likes

Comments

Instagram@student06