View tracker

Sitter på en buss upp till norra delar av Svea rike och passar på att skriva av mig litt efter en vecka från de... Men eftersom ja drog på mig en sån där härlig höst förkylning veckan så har de inte funnits så mycket att skriva om, förutom näsdukar o skola dvs hahah.

Klagade lite om ryggen tidigare och hur den inte ville som jag ville.. Och nä den vill sig fortfarande inte.
Ibland känns de som gymmet blivit ett beroende och jag drar mig dit som jag tidigare drogs till att äta för mycket. Men min envishet i att försöka bli starkare låter mig inte låta den viktigaste delen av kroppen läka. Så efter mitt senaste pass som va i måndags om ja mins rätt så får jag nog avstå från det ett tag framöver. Även om det tog mig alldeles för länge att inse det, så är det nästan ett måste att försöka få stabilitet i ryggraden.

Kommer förmodligen köra lite småövningar hemma men inget tyngre och börja intervall träna lite igen. Själv så ogillar jag skarpt (hatar) att springa längre sträckor så intervall löpning är det som fungerar bäst för mig. Vet inte riktigt varför jag inte gillar att springa långt
men om nån har lite tipps så är jag helt öppen för förslag om hur jag kanske kan komma över det.
Men för tillfället så blir det explosiv träning på löpbanan som gäller. Hur jag kommer lägga upp träningen framöver i detalj får ni veta nästa vecka. Får se om jag skriver i helgen om aktiviteterna me far men annars så får ni vänta till på måndag :)
Chiao!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Japp en förkylning vare och nu får man se hur länge man får gå runt me den här huvudvärken och detta onödiga rinnande i snoken. Va dock i skolan idag men får se hur man gör i morrn (troligen inte skolan) känns som en propp i huvet och omvärlden känns smått konstig för tillfället.

Suuuuurfs up
Hade inga foton från dagens "aktiviteter" så fick bli litte bilder från en surfresa jag o en polare gjorde i somras till Biarritz i Frankrike.
Vi åkte dit och blev upphämtade av Surfakademins stört sköna instruktörer som fixat boende och planerat hela veckan för oss och resten av alla cirka 30 andra deltagare som också skulle ta del av den härliga surf veckan som vi hade framför oss!

De va alltså surfing som låg som huvudaktivitet denna vecka! Och jäklar vad det är kul, svårt, men så himla kul!
Tidiga morgnar blev vi upphämtade och stack iväg med brädorna på taket och tio pers packade i varje bil. Vart vi skulle åka fick vi reda på när vi hoppat in i kärran, för det har instruktörerna tagit reda på kvällen innan för att vi ska få så bra förutsättningar till att utvecklas som möjligt.
Väl på plats vare till att arbeta på den där våtdräkten... Inte de lättaste ska jag säga haha!
Och sen ner i vattnet. Vågorna ser verkligen inte stora ut när man står på stranden men när man ligger där på brädan och paddlar för att försöka hinna med vågen så känner man, trotts storleken, att det finns en sån enorm kraft i den.

Man surfar i ca 2 timmar, men de är mer än nog när man som nybörjare ska försöka ställa sig på brädan och kanske klara av att stå upp ett par gånger första dagen. För det antal upphopp man tvingas göra tar på krafterna vilket resulterar i en skön trötthetskänsla resten av dagen.

Resten av dagarna spenderades i det härliga området runt hotellet som vi bodde på och lapa sol nere på stranden, där man också kunde hyra bräda om man fortfarande hade energi kvar till att surfa mer. Sjukt bra träning och en bra kombination till all mat man åt när man inte va i vattnet

Favorit stället va nog den sjukt underbara mathallen där man kunde köpa allt från färsk frukt till varma pajer och andra varmrätter, eller varför inte ostron och ett glas jästa vindruvor i fiskhallen som låg i samma byggnad.

När nästa surf resa blir av vet jag inte men att det blir av vet jag inte men det kommer hända inom en snar framtid. Då blir det Costa Rica som Surfakademin också har som en av sina destinationer.

Surfakademin.se är de som vi åkte med alltså och jag tipsar så klart om att åka med dem haha men det finns även flera andra svenska surf skolor som håller till i Biarritz.
Chiao!

Likes

Comments

View tracker

Tjännarå!
Inte så mycket gjort i plugget idag så blir ingen träning idag. Kan inte halka efter redan nu haha. Men ryggen känns inte helt hundra idag heller och en förkylning e på väg känns det som så de kanske inte blir så mycket träning närmaste veckan ändå :/

Blir lite studerande nu hela kvällen och kanske en liten runda innan sängdags för att syresätta hjärnan igen.
Chiao!

Likes

Comments

Seg morgon idag trots vädergudarnas val av sol och en lång skoldag som blev fylld av håltimmar i stället för riktiga lektioner... haha stabil inledning på terminen.

Sen efter "skoldagen" blev de till att ta sig till kiropraktorn i Gamla Stan för att ryggen went bananas under sommarlovet under ett tyngre benpass. Jag har inte kört någon tyngre träning sen det hände (förutom bänkpress) och väntar minst en månad till innan jag ens kommer fundera på att hoppa tillbaka på min favvo övning, squats, eller andra övningar som marklyft eller liknande som påfrestar ländryggen (nedre partiet) på nått sätt.

Precis kommit hem från ett kortare gympass då ryggen åter igen inte riktigt ville jobba med mig men annars så har dagen varit rätt så nice med mycket skratt under håltimmarna och givande diskussioner me alla polare.

Chiao!

Likes

Comments

Londontröjan på i regnet till ära och ovanligt stark på gymmet just idag. vet inget bättre än att ta sig till gymmet och ha ett pass som går som på räls. Det blidde bröst idag för att dämpa söndagsångesten, inledde med lite rodd som uppvärmning och sedan direkt till bänkpressen för att inleda själva passet med en tung basövning. Jag hade lätt kunnat köra tyngre idag men fick nöja mig med 5x5 repp på 90 stekpannor vilket ändå var en höjning sen förra passet. Sen blev det lite hantelpress följt av flyes i cablecrossen och avslutning med armhävningar.

I matväg blev det en macka igen tillsammans med en Nocco då jag helst inte äter så mycket på morgonen innan passet. Men det är viktigt att se till att man har den energi som behövs för att klara dagen så om man hoppar frullen så är det mat direkt efter som gäller för att man inte ska bli helt sänkt om man kört på ordentligt. själv avrundar jag som väldigt många andra med en protein shake så snabbt jag kan efter sista övningen och sen hem och käkar nått för att få i mig allt jag behöver. (även om det kan behöva lite små(stora) förändringar i matrutinerna haha)

chiao!

Likes

Comments

Tjenare!
Vaknade tidigare än väntat idag och vädret är bättre än jag trodde det skulle bli. Så med en macka i tanken fick det bli ett pass på Friskis. En timme med axlar och biceps följt av en pw hem som tar ca en timme till. Stannade upp på vägen för att köpa lite mat för att fylla på efter passet så det fick bli en "sallad" från Ica's salladsbar i liljeholmen. Blev typ bara kyckling o mozzarella så kanske inte ska kalla det för sallad hehe. Till det blev det en Nocco som man så lätt fastnar för när man en gång testat och funkar både före och efter passen.

Jag tycker det är viktigt att ha ett mål som man strävar efter så man alltid kan hitta motivationen till varför man ska ta sig till gymmet eller var man nu tränar någonstans. För jag vet hur svårt det är att hitta orken till att gå och träna efter skolan eller jobbet och genom att konstant ha det där målet som man strävar efter så ska det vara tillräckligt för att göra det som krävs för att ta sig mot sitt mål.

Nu är det ommöblering i sovrummet som gäller. Och jag känner mig riktigt pigg och på bra humör idag så får se om det kanske blir en till pw senare idag.
Chiao!

Likes

Comments

Just nu ser jag träningen som prio ett under min vardag, men så har de bara varit i cirka två år nu. Jag var väl vad man skulle kunna kalla ett knubbigt barn som liten och maten låg mig varmt om hjärtat. Men av någon anledning så insåg jag aldrig att jag var överviktig, utan jag trodde bara att jag hade större benstomme bla,bla.. de gamla vanliga ursäkterna. I samband med ett skolbyte i sexan så sköt vikten upp i taket och i nian var jag helt plötsligt störst i skolan...

Jag hade svårt att se det, men stor var jag, det fick jag klarhet i när jag fick en remiss till Liljeholmens barn och ungdomsmottagning i början av nian, då de ville att jag skulle komma och väga mig och prata med en kostrådgivare. Vågen visade 119,8 kg, gissa om jag blev chockad! jag hade inte vägt mig sen rutininvägningen som alla grundskolor har och trodde inte att de skulle ha spårat så mycket som det hade. Efter att ha lämnat läkarmottagningen den dagen gick mina tankar på den där 119,8 kg siffran och jag sa till mig själv att det absolut inte fick bli 120. Bara genom att titta på en siffra som jag inte ville överskrida så hittade jag ett sånt driv till att ta tag i situationen och gå ner i vikt vilket var ett måste.

Jag visste ju hur man skulle träna och äta i teorin men att faktiskt göra det i praktiken blev ett stort hinder för mig. Matrutinerna ändrades från att vara två portioner till en portion och jag skaffade mig ett gymkort på Västertorpshallen och gick dit kanske fyra gånger i veckan i en halvtimme åt gången men kunskaps nivån om träning och kost var fortfarande väldigt låg.

Jag hittade ett par grabbar i min parallell klass också tränade på samma gym och vi blev ganska snabbt vänner och jag fick av dem lära mig väldigt mycket om hur jag skulle träna och äta och jag fattade ett intresse i kost och träning.

Sommaren efter att vi gått ut nian gjorde jag min stora satsning i träningen och hittade en diet och träningsupplägg som passade mina mål. På runt två månader droppade jag dryga tio kilo.

Efter den sommaren så hade jag hittat min hobby och nu på 95 kg så kämpar jag för ett starkare jag.

Likes

Comments