Sydostasien 2017

Idag lämnade vi Kuta för att åka till Ubud. Och jag kan säga redan nu att jag älskar Ubud!

Vi har bokat ett hostel för ca 23 kr/natten. Det är väldigt primitivt men så mysigt verkligen, och det finns en pool.

Precis bredvid vårt hostel så låg en jättemysig resturang som vi gick och åt på. Ubud är verkligen motsatsen till Kuta. Här bor vi ute på landsbygden och det finns nästan inga turister alls.

Vi hyrde mopeder på vårt hostel eftersom det var ganska svårt att ta sig runt till fots eftersom vi bor lite i utkanten av Ubud.

Det var lite läskigt att sitta bak när Alexandra körde, men efter ett tag så vande man sig och det var kul! Vi åkte in till centrum och kollade runt. Det finns så många tempel här och det är så mysigt att bara se sig omkring!

Imorgon ska vi åka till Monkey Forest och kanske ett vattenfall 🤗 Hejdå!

Idag har varit en stranddag. Vi gick upp ganska "tidigt" för att vara oss för att gå och lägga oss på stranden. Det har varit så varmt men ändå rätt kallt i havet. Det är jättestora vågor så många surfar här.

Vi köpte frukt på stranden som lunch idag.

Jag smörjer in mig med solskyddsfaktor 50+ så jag är fortfarande kritvit 😄

Vi gick och såg solnedgången idag igen! Så himla vackert.

Middagen idag åt vi på en surfresturang. Jag åt ris som vanligt, men så gott! 😋

Efter middagen strosade vi omkring i Kuta, staden vi bor i. Det är ganska turistigt här, men ändå mysigt. Vi köpte glass och jag unnade mig även en strandväska, vilket jag tycker är ett måste att ha här på Bali 😜

Imorgon lämnar vi Kuta för att åka till Ubud. Så mer bilder kommer imorgon. Godnatt!

Vi landade på Bali runt 07:00 i morse och sen dess har vi gjort så mycket! Det har känts som en otroligt lång dag!

Så fort vi hittat ett hotell så bytte vi om för att gå till stranden. Här är det strålande sol och 30 grader.

Vid lunchtid gick vi och åt mat. Det blev vegetariskt som vanligt 😋

Vi hade hört att det är många som går till stranden för att kolla på solnedgången på kvällen och självklart gjorde vi samma sak.

Matdags igen då. Men en mie goreng denna gången. Här sitter mitt underbara resgäng!

Det var allt för idag! Vi hörs igen, anda dagen på Bali!

Hej Hej!

I dag har vi inte gjort mycket. Mestadels väntat på att åka till flygplatsen, och nu är vi här!

Vi har taktikpackat så vi har lagt allt flytande i en väska så vi slipper checka in alla fem ryggsäckar. Hoppas det är snälla med handbagaget, som kan va något stort 😅

Mer roliga bilder kommer imorgon när vi landat i Indonesien.

Äntligen! Patong i Phuket har inte varit någon favorit, så imorgon åker vi vidare. Vi har inte haft nån tur med vädret så idag har vi mest hållit oss inne och planerat resrutten.

Frukosten idag bestod av bananpannkakor. Supergott👍🏻

Framåt kvällen skulle vi gå ut och käka och se oss om omkring.

Dagens pad thai såg ut såhär:

Jag och Alexandra köpte även dessa jumpsuits. Jätteskönt att ha i detta klimatet 😅

Här sitter jag och gänget i hotellets lobby och bokar flygbiljetter inför morgondagen. Då drar vi till Bali = ☀️!!

Hej!!

Vilken natt det har varit! Eftersom vår flyg gick klockan 3 inatt så hade jag inte sovit på nästan 24 h när vi väl kom fram till vårt hotel. Vi fick inte checka in på direkten heller så då fick vi sova lite i lobbyn. Vid 7 tiden fick vi äntligen tillgång till rummen så vi kunde sova!!

Efter ungefär 5 timmars sömn så vaknade vi till och bestämde oss för att se oss omkring i Patong.

Man kan höra alla elledningarna spraka mellan husen när man går förbi.

Lunchen bestod av pad thai.. igen. Börjar bli en favorit. Jag har börjat äta mer vegetariskt för jag är så rädd för att bli matförgiftad.

Sen fortsatte vi att gå runt i staden. Väldigt turistigt så vi kommer inte stanna på detta ställe så länge.

Trots att det var en mulig dag idag så var det väldigt varmt och vi ville självklart bada nu när vi kommit fram till ett hav. Så blev det!

Älskar att bära sarong!

Hej på er!

Idag har vi gjort lite olika saker så jag tänkte visa i bilder!

Det var nog den varmaste dagen idag. Så vi planerade hänga i en park som vi har åkt förbi flera gånger.

Efter parkhäng så gick vi tillbaka till hotellet för att vila lite tills det blev mörkt ute. För det är då allt öppnar på Khao san road. Det är en stor turist/backpackergata som man måste besöka när man är i Bangkok. Fylld med barer, restauranger, street food och krims krams.

Vi åt pad thai (som kostade 7-8 kr) och det var så gott!

Sen slank vi in på en bar som spelade live musik, så charmigt verkligen!

Jag smakade på en skorpion!

Den här bilden är tillägnad Linnea. fjällräven kostar ca 200 kr här! 😄❤

Denna bilden togs bara för några timmar sedan när vi satt och väntade på vårt plan till Phuket. Snart ska vi gå på! Vi hörs imon.

Sydostasien 2017

Nu är det andra dagen här i Bangkok och vi känner oss redan lite rastlösa och vill gärna vidare. Så vi åkte till en turistbyrå idag för att se hur vi kunde åka till nästa ställe. Det har blivit lite ändrade resplaner och vi har beslutat oss för att istället för att åka norrut i Thailand, åka söder ut härnäst. Så nästa ställe blir Phuket och där efter ska vi besöka Phi Phi Islands. Vi flyger tidigt den 14:e från Bangkok.

På kvällen idag var vi på en rooftop resturang för att se ut över Bangkok! Det var verkligen så fint och staden kändes enrom. Det var en stor buffé vi åt av och maten var helt okej. Det var även dessert buffé som var förvånansvärt äcklig! Vi kunde iallafall åka upp på allra högsta våningen efter maten för att gå ut och ta kort. Där uppe snurrade golvet så att man verkligen kunde se hela staden.

Vi hörs imorgon!

Sydostasien 2017

Efter en 11-timmars lång flygresa landade vi äntligen i Bangkok! Vi letade upp ett hotell där vi ska bo nu och två nätter framöver och checkade in. Mitt på gatan efter att ha gått och köpt vatten i en 7-eleven butik så började en äldre thailändsk dam att prata med oss och hon gav oss massa tips om vad vi kunde göra i Bangkok. Så vi tog hennes tips och hyrde en tuk tuk för halva dagen för att få lite sightseeing. Eftersom vi är lite yet lagged så var vi tvungna att åka tillbaka för en nap efter lunchen. Men det var så roligt/läskigt att åka tuk tuk i denna hektiska trafik!

Imorgon ska vi fortsätta att utforska Bangkok! Ska försöka ta mer bilder så att jag kan uppdatera bloggen, jag lovar!😄