View tracker

Lättar lite på trycket hör nu tänkte jag.
Jag har haft en ganska intensiv månad dör mycket hänt, både bra och dåliga saker.

Jag har jobbat en hel del och försökt att umgås mycket med mina kompisar, och jag måste säga att jag har fantastiska vänner!

Träningen har kommit igång igen efter att jag varit skadad. För er som inte vet det så lyckades jag dra axeln ur led 2 gånger på 3 veckor, typiskt min otur...
Men nu är jag som sagt tillbaka och tränar igen.

För er som läser detta så borde ni veta att jag är en ganska sluten person, jag berättar sällan vad jag tänker och tycker än mindre vad jag känner.

Men senaste tiden har personer lyckats "låsa upp" mig och fått ur mig sånt som jag inte vill visa!
Det har känts bra och gjort mig gott men nu får jag försöka öppna mig mera här istället och dela med mig av allt som händer.

Imorgon börjar en ny vecka och oavsett uppförsbacken jag eller ni befinner er i så ska vi till toppen och få det vi vill ha! Jag vet vad jag vill ha och vad jag ska ha, vet du?

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Ännu en dag är slut. Ändå fått en del gjort!
Har jobbat mycket idag, kost och träningsschema samt PT timmar.
Dock är det jobbigt att inte kunna använda min vänster arm eftersom den inte fungerar ordentligt.
Men på fredag ska jag faktiskt gymma!! Benen är ju inte skadade så får bli ett benpass!

Så tänkte dela med mig av favoriterna för benen!

1. Knäböj
Alla tjejers favorit övning! En basövning som involverar många stora muskelgrupper och ger mycket tillbaka.
Personligen gillar jag att köra något fler repetitioner på lägre vikter för att få de sköna trycket i benen.

2. Raka marklyft.
Enligt mig den bästa övningen för baksida lår (hamstrings).
Är man stel i baksida lår hjälper denna övning väldigt bra. Gillar att köra den explosivt att hålla emot ner i övningen och explodera upp!

3. Utfall.
Övningen som man verkligen kan köra slut sig på.
Avslutar oftast med denna för att verkligen ta ut mig ordentligt.
Kör denna med hantlar i händerna men funkar även med skivstång eller kettelbells.


Hoppas ni känner ett skönt sug efter benträningen nu!
Själv tycker jag bara det ska bli skönt att få träna igen.

Träna hårt och visa er styrka!

Likes

Comments

View tracker

Börja att blogga igen nu känns som ett perfekt tillfälle!
Var igår på sjukhuset då jag fått min axel förstörd under en fotbollsmatch. Den har varit ur led så det blir vila under 2-3 veckor...
Men då kommer säkerligen motivationen vara på topp efter dom veckorna!

Ska börja planera för hur jag ska lägga upp träningen och kosten nu inför vintern!


Tänkte också berätta lite om min verksamhet!
Jag har startat ett eget företag #weakheartstrongmind ) som är ett PT företag.
Jag är licensierad personlig tränare, och hyr in mig på Karlstads enda PT studio.
Trivs hur bra som helst där många fantastiska PTs, massör, 3D tränare och kostrådgivare.

Jag gillar att se människor lyckas med sina målsättningar och utvecklas och det får man verkligen!
Nya mål nya utmaningar.

Likes

Comments

Längesen jag skrev något, min vardag består av lite mindre träning just nu pga lite olika skador.
Dels så är min axel lite halvskadad, min ankel har blivit förstörd av fotbollsträningen och mitt knä lika så.

Men sen så har jag också haft sämre motivation ett tag och då kommer svackan.
Men nu försöker jag med att blogga om min träning för att försöka öka motivationen på det sättet.

Men det finns ju olika sätt att hitta motivationen, så tänkte ger er 5 tips för ökad motivation.

1. Klipp på youtube, finns många klipp om motivation på youtube och jag tycker dom hjälper väldigt mycket.
Testa och se!

2. Musik, olika personer peppas av olika musik, försök hitta den genre som ger dig mest energi.

3. Träningskläder/ skor
Köper man dyra kläder och skor så är det dumt att bara låta dom ligga.

4. Idoler, att se sina idoler ger en riktig boost.
Se dom och deras rutiner ger väldigt mycket!

5. Delmål, har man satt upp ett mål och motivation sviktar under vägen dit så sätt upp delmål för att sporra dig själv att klara det.

Vi hörs snart igen!

Likes

Comments

Tycker det känns jättebra att få så mycket positiv respons om artikeln i VF. Många som hört av sig och det känns fantastiskt bra!
Och med tanke på mitt tidigare inlägg om att jag inte gillar ärret och att visa mig svag så har detta hjälpt mig en bit påväg.

Just nu befinner jag mig i Göteborg för lite jobb här några dagar, ska bli väldigt roligt.
Dessutom har jag börjat min diet inför sommaren så det kommer bli spännande och se resultatet.

Och om det är någon som läser som också vill hitta sommarformen så hör av dig så hjälper jag dig dit.
( Lansberg.adam@gmail.com )

Ha en fantastisk vecka! :)

Likes

Comments

Jag är jätteglad att jag fick min pacemaker med tanke på att jag inte orkade någonting innan jag satte in den. Men det tuffaste nu efter är att kunna och våga visa ärret.
På gymmet använder jag alltid T- shirt för att dölja det.
Det har känts som ärret visar mig svag, att något är annorlunda med mig och att jag inte fungerar ordentligt.

Samtidigt säger folk i min närhet att " så ska du inte känna" men det är precis så jag känner.
Men jag ska försöka använda linne mer och försöka vänja mig vid det och förhoppningsvis snart kunna vars stolt istället för att skämmas.
#weakheartstrongmind

Likes

Comments

Vaknade och var riktigt trött imorse och va så extremt otaggad på att träna. Så satte mig framför tvn och tänkte absolut inte resa mig därifrån idag.
Men efter en riktigt dålig fotbollsmatch man kollat på så var jag tvungen att göra av med lite aggressioner.
Så åkte till gymmet och levererade ett sånt där fantastiskt pass som typ händer 1 gång varannan månad om man har tur.

Så man kan faktiskt leverera bra pass på även dom sämsta av dagar. Tänkt på det nästa gång ni tänker skippa ett träningspass för att ni är slitna!

Ha nu en go söndag mina vänner!

Likes

Comments

Härligt att sova ordentligt igen, så när jag vaknade åt jag frukost och begav mig sedan direkt till gymmet.
Idag blev det armarna som fick jobba.
I och med dom ändringar jag gjort i mitt eget träningsupplägg så blir det färre övningar fler set och tyngre vikter.
Och det känns verkligen som det ger resultat.

Nu blir det nog rätt lugnt resten av dagen, möjligtvis en promenad i detta sköna väder!

Han en fantastisk lördag alla!

Likes

Comments

Även idag har man varit ledsen, saknar honom väldigt mycket. Men samtidigt vill man komma vidare, fast jag kommer aldrig glömma.

För att få tankarna på annat så blev det ett gympass. Lite rygg, vader och axlar och det kändes som det va precis det man behövde även om man var lite sliten idag.
Det finns inget bättre än att åka till gymmet och träna om man vill få tankarna på något annat.

Kommer nog lägga mycket tid på gymmet dom närmaste veckorna men har inget emot det.
Så det är bara att köra!

Ta hand om er så länge!

Likes

Comments

Värsta dagen i mitt liv! Dagen började bra, jag och mamma skulle lämna in min älskade hund på operation.
En operation som lät så enkel eftersom vi fick hämta honom redan kl 13.
Kl 13 åker vi upp för att hämta honom men får då besked att han blivit lite sämre och att dom vill ha kvar honom ett tag till.
Jag åker hem och beger mig till gymmet, hinner bara köra en övning sen ringer mamma med det värsta beskedet jag nånsin fått.
- Adam, bamse klarade sig inte.

Vi åker till djursjukhuset, och han ligger på en brits där med en filt över sig. Min älskade Bamse.
Det är så svårt att fatta, han var så pigg och glad imorse och nu finns han inte mer.

Jag kommer aldrig få krama dig igen, aldrig få höra dig skälla igen, aldrig få se dig komma emot mig glad över att jag kommit hem.
Men jag kommer aldrig glömma alla fantastiska stunder vi haft tillsammans du och jag.
Jag älskar dig bamse!

Likes

Comments