Denna tiden på året är det många som ska komma i form inför sommaren, gillar verkligen det. Det är mycket att göra, många som vill ha hjälp med kosten så det är mycket jobb framför datorn.
Min egen träning har legat lite på is, då jag var dålig i nästan 1 månad, så fick inte mycket gjort då. Men nu är jag äntligen tillbaka, och motivationen är på topp!
Hoppas jag ska kunna rida på den motivationsvågen länge nu så man kan få se lite mer resultat och inte bara se mina kunder få resultat.

Annars så ska jag försöka hålla i bloggandet längre denna gång, men det är verkligen svårt att hitta nya saker att skriva om. Fick förslag om att lägga upp videor om träning och kost. Får se om det blir något sånt!

Har också fått chansen nu under våren att ha föreläsning om kost och träning, hade aldrig trott att jag skulle klara det!
Har tycket att det varit jobbigt att prata inför en större grupp, men det var riktigt kul och hoppas kunna gör det igen.
Ett stort steg på vägen för mig!


Idag har jag sett till att planera lite inför kommande händelser, många planer som man vill göra men får ta en i taget.
Så håll utkik både här, på instagram och facebook!

Känns verkligen som detta kommer bli ett bra år!








Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Igår var det exakt 2 år sen jag låg på operationsbordet för att sätta in ett batteri som förhoppningsvis skulle hjälpa mitt hjärta att slå som de borde göra!

Med tanke på att jag under nästan 5 månader vägrade att operera mig, så var detta en dag som jag absolut inte ville uppleva.
Men jag opererades, ångrade mig både en och två gånger efter operationen och fram tills idag har det varit extremt tufft.

Jag skäms över ärret och över att framstå som svag, jag har många gånger ångrar det enbart av den anledningen.

Men pacemakern gör ändå att jag kan leva nästan normalt, den gör att jag orkar träna och jobba!

Så jag ser ändå tillbaka på dessa 2 år med någon form av framsteg, jag kommer aldrig bli normal men vem fan vill va normal!

Den bilden är kvällen efter operationen!

Likes

Comments

Lättar lite på trycket hör nu tänkte jag.
Jag har haft en ganska intensiv månad dör mycket hänt, både bra och dåliga saker.

Jag har jobbat en hel del och försökt att umgås mycket med mina kompisar, och jag måste säga att jag har fantastiska vänner!

Träningen har kommit igång igen efter att jag varit skadad. För er som inte vet det så lyckades jag dra axeln ur led 2 gånger på 3 veckor, typiskt min otur...
Men nu är jag som sagt tillbaka och tränar igen.

För er som läser detta så borde ni veta att jag är en ganska sluten person, jag berättar sällan vad jag tänker och tycker än mindre vad jag känner.

Men senaste tiden har personer lyckats "låsa upp" mig och fått ur mig sånt som jag inte vill visa!
Det har känts bra och gjort mig gott men nu får jag försöka öppna mig mera här istället och dela med mig av allt som händer.

Imorgon börjar en ny vecka och oavsett uppförsbacken jag eller ni befinner er i så ska vi till toppen och få det vi vill ha! Jag vet vad jag vill ha och vad jag ska ha, vet du?

Likes

Comments

Ännu en dag är slut. Ändå fått en del gjort!
Har jobbat mycket idag, kost och träningsschema samt PT timmar.
Dock är det jobbigt att inte kunna använda min vänster arm eftersom den inte fungerar ordentligt.
Men på fredag ska jag faktiskt gymma!! Benen är ju inte skadade så får bli ett benpass!

Så tänkte dela med mig av favoriterna för benen!

1. Knäböj
Alla tjejers favorit övning! En basövning som involverar många stora muskelgrupper och ger mycket tillbaka.
Personligen gillar jag att köra något fler repetitioner på lägre vikter för att få de sköna trycket i benen.

2. Raka marklyft.
Enligt mig den bästa övningen för baksida lår (hamstrings).
Är man stel i baksida lår hjälper denna övning väldigt bra. Gillar att köra den explosivt att hålla emot ner i övningen och explodera upp!

3. Utfall.
Övningen som man verkligen kan köra slut sig på.
Avslutar oftast med denna för att verkligen ta ut mig ordentligt.
Kör denna med hantlar i händerna men funkar även med skivstång eller kettelbells.


Hoppas ni känner ett skönt sug efter benträningen nu!
Själv tycker jag bara det ska bli skönt att få träna igen.

Träna hårt och visa er styrka!

Likes

Comments

Börja att blogga igen nu känns som ett perfekt tillfälle!
Var igår på sjukhuset då jag fått min axel förstörd under en fotbollsmatch. Den har varit ur led så det blir vila under 2-3 veckor...
Men då kommer säkerligen motivationen vara på topp efter dom veckorna!

Ska börja planera för hur jag ska lägga upp träningen och kosten nu inför vintern!


Tänkte också berätta lite om min verksamhet!
Jag har startat ett eget företag #weakheartstrongmind ) som är ett PT företag.
Jag är licensierad personlig tränare, och hyr in mig på Karlstads enda PT studio.
Trivs hur bra som helst där många fantastiska PTs, massör, 3D tränare och kostrådgivare.

Jag gillar att se människor lyckas med sina målsättningar och utvecklas och det får man verkligen!
Nya mål nya utmaningar.

Likes

Comments

Längesen jag skrev något, min vardag består av lite mindre träning just nu pga lite olika skador.
Dels så är min axel lite halvskadad, min ankel har blivit förstörd av fotbollsträningen och mitt knä lika så.

Men sen så har jag också haft sämre motivation ett tag och då kommer svackan.
Men nu försöker jag med att blogga om min träning för att försöka öka motivationen på det sättet.

Men det finns ju olika sätt att hitta motivationen, så tänkte ger er 5 tips för ökad motivation.

1. Klipp på youtube, finns många klipp om motivation på youtube och jag tycker dom hjälper väldigt mycket.
Testa och se!

2. Musik, olika personer peppas av olika musik, försök hitta den genre som ger dig mest energi.

3. Träningskläder/ skor
Köper man dyra kläder och skor så är det dumt att bara låta dom ligga.

4. Idoler, att se sina idoler ger en riktig boost.
Se dom och deras rutiner ger väldigt mycket!

5. Delmål, har man satt upp ett mål och motivation sviktar under vägen dit så sätt upp delmål för att sporra dig själv att klara det.

Vi hörs snart igen!

Likes

Comments

Tycker det känns jättebra att få så mycket positiv respons om artikeln i VF. Många som hört av sig och det känns fantastiskt bra!
Och med tanke på mitt tidigare inlägg om att jag inte gillar ärret och att visa mig svag så har detta hjälpt mig en bit påväg.

Just nu befinner jag mig i Göteborg för lite jobb här några dagar, ska bli väldigt roligt.
Dessutom har jag börjat min diet inför sommaren så det kommer bli spännande och se resultatet.

Och om det är någon som läser som också vill hitta sommarformen så hör av dig så hjälper jag dig dit.
( Lansberg.adam@gmail.com )

Ha en fantastisk vecka! :)

Likes

Comments

Jag är jätteglad att jag fick min pacemaker med tanke på att jag inte orkade någonting innan jag satte in den. Men det tuffaste nu efter är att kunna och våga visa ärret.
På gymmet använder jag alltid T- shirt för att dölja det.
Det har känts som ärret visar mig svag, att något är annorlunda med mig och att jag inte fungerar ordentligt.

Samtidigt säger folk i min närhet att " så ska du inte känna" men det är precis så jag känner.
Men jag ska försöka använda linne mer och försöka vänja mig vid det och förhoppningsvis snart kunna vars stolt istället för att skämmas.
#weakheartstrongmind

Likes

Comments

Vaknade och var riktigt trött imorse och va så extremt otaggad på att träna. Så satte mig framför tvn och tänkte absolut inte resa mig därifrån idag.
Men efter en riktigt dålig fotbollsmatch man kollat på så var jag tvungen att göra av med lite aggressioner.
Så åkte till gymmet och levererade ett sånt där fantastiskt pass som typ händer 1 gång varannan månad om man har tur.

Så man kan faktiskt leverera bra pass på även dom sämsta av dagar. Tänkt på det nästa gång ni tänker skippa ett träningspass för att ni är slitna!

Ha nu en go söndag mina vänner!

Likes

Comments

Härligt att sova ordentligt igen, så när jag vaknade åt jag frukost och begav mig sedan direkt till gymmet.
Idag blev det armarna som fick jobba.
I och med dom ändringar jag gjort i mitt eget träningsupplägg så blir det färre övningar fler set och tyngre vikter.
Och det känns verkligen som det ger resultat.

Nu blir det nog rätt lugnt resten av dagen, möjligtvis en promenad i detta sköna väder!

Han en fantastisk lördag alla!

Likes

Comments