View tracker

Nu har vi äntligen fått hem vårt egna Gympro Nutrition vassleprotein i smakerna choklad, banan & blåbär. Har aldrig smakat blåbär förut och vilken överraskning. Är helt klart min favorit!!

Sån som jag är (älskar att experimentera i köket) så testade jag såklart att göra muffins av alla 3 smaker. Blev en stor succé här hemma och jag lär få göra om en sats redan till veckan 🙊

Till choklad & banan proteinet använde jag samma sats men med olika toppingar

Dubbel sats choklad/banannuffins
> 5 dl havregryn
> 3 dl lättmjölk
> 2 msk kokosmjöl
> 2 tsk bakpulver
> 7 msk stevia
> 4 msk jordnötssmör
> 1 mosad banan
> 8 msk kakao

Mixade allt med stavmixer, delade på satserna & tillsatte 1 skopa protein i vardera sats för att sedan mina ihop allt igen. Sedan in i muffinsformarna, toppade chokladen med lite jordnötssmör och bananen med valnötter. In i ugn 175 grader, 12-15 min.

Blåbäramuffins enkel sats

> 2,5 dl havregryn
> 1,5 dl lättmjölk
> 1 msk kokosmjöl
> 1 tsk bakpulver
> 3,5 msk stevia
> 2 tsk kung markatta vaniljpulver
> 1 mosad banan
> 0,5 dl rostade kokosflakes

Toppade dessa med rostade kokosflakes från risenta.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

..and stay green💚

I helgen hade jag myskväll med mig själv och kände mig lite krasslig. Då passade denna enkla, lätta och otroligt goda måltiden! Grillad sparris, champinjoner, halloumi och ananas tillsammans med färdiggrillad kyckling

Likes

Comments

View tracker

Resultat efter 4 veckor på diet. Känner mig rätt nöjd faktiskt!

Gick ner på en vikt som jag aldrig varit på förut men framför allt bibehålla jag min muskelmassa och gick ner i fett. Vilket var målet!💪

Känns roligt att få visa alla klienter och mig själv att "ingenting är omöjligt" bara man vill. För mig och min sambo passar det perfekt att köra diet i etapper.  Stenhårt 4 veckor fram till ett mål. Njuta några dagar med god mat och aktiviteter för att sedan gå på det igen!

Likes

Comments

Jag är inne i min "tabata-bubbla" just nu för att få ett komplement till min annars så enformiga styrketräning. Gjorde det sist på gymmet och då blev det ett grymt pass!

TABATA PÅ GYMMET
> roddmaskin - jumping push-ups
> djupa böj med kettlebell - militärpress
> raka marklyft - smal rodd
> Burpee med hopp över stepbräda
> sneda liggande drag med knä mot mage (tränar sidan av magen)

Kom bara ihåg att värma upp ordentligt, stretcha samt förbereda alla stationer när du kör!

Likes

Comments

Nu har lindahls släppt några nya godingar. Hittade bland annat den på bild ovan med smak av vattenmelon samt hallon/saltlakrits. Sistnämnda blev inget favorit men vattenmelon hade en fräsch och somrig smak som passar till frukost, mellanmål eller kvällsmål. Perfekt👌

Åt min till frukost idag, toppat med ananas, vindruvor och mynta 😊

Likes

Comments

En bildbomb från veckan som varit!

I måndags var det min dag. Morgonen startade med skönsång, bubbel och paket.  Därefter blev jag överraskad med en weekend till Prag. Så mysig stad!

Vi har ätit gott, tränat, shoppat, gått runt i gamla stan och sett fantastiska byggnader, hyrt trampbåt och åkt längst kanalerna och ja.. bara njutit 💓

Likes

Comments

Vi har just precis fått tillökning i familjen av en vit liten isbjörn. En valp på 10 veckor som är sötare än socker om jag får säga det själv! En valp innebär i princip att du får ett barn som ska passas utan någon föräldraledighet. Eftersom att hon är min så är det jag som får göra lite uppoffringar i min vardag - och dit hör såklart träningen.

Jag har aldrig varit ett big fan av att träna på hemmaplan. Jag vill känna pulsen på gymmet, krypa in i min egna värld och lyfta vikter. Men igår ville jag verkligen träna och var låst till hemmet så jag bet i det sura äpplet, tog på mig träningskläderna, satte på lite go musik.. och vilket pass det blev!

UNDERSKATTA INTE HEMMATRÄNING!

Slängde ihop ett tabata pass på 30 min + 5 min uppvärmning. Hade även pulsklockan på mig hela passet, landade på 370 kcal och en dusch av svett, hehe.

Tabata innebär att du gör en eller två övningar. Utöva övningen i ditt max-tempo 20 sekunder, vila 10 sekunder. Återupprepa 8 varv. Sedan vilar du 30-60 sekunder innan du går på nästa övning/övningar. jag använder appen "tabata timer" för att slippa sköta klockan själv.

30 MINUTER TABATA - INTERVALL

Omgång 1: Höga knän - "jumping push-ups"
Omgång 2: Hoppande utfall - mountain climbers
Omgång 3: Jumping squats - Dips mot bänk
Omgång 4: Övning för sidan av mage - Situps
Omgång 5: Burpees
Omgång 6: Sidoplanka

Likes

Comments

Allt jag behöver efter en lång vecka!En soffa, reality-skit-serier (om ni frågar min sambo, hehe!), SUSHI och pepsi max!👌

Likes

Comments

Vet ni vad?! jag är lika mänsklig som alla andra och blir sugen på något sött på kvällen. Låter jag mig luras av min hjärna som är i behov av lite triggande socker för det? Nej.

Det är inget fel med att "kvälls-äta" bara man gör kloka val. Inget socker och inte för stor mängd kolhydrater. Om du inte vill upp i vikt dvs.

Mitt fantastiska kvällsmål som är gott som en efterrätt består av hallon, proteinpudding, gojibär och valnötter 😍

En äldre dam kom ifatt mig sist jag var och handlade.  Tog upp en proteinpudding och frågade mig "är det såna här man ska äta? Är det gott?". Jag förklarade för henne att den är proteinberikad och utan tillsatt socker. Ta den som ett mellanmål eller som en efterrätt på kvällen. Hon sken upp som en sol och sa att hon skulle ge det ett försök 👌 Med det menat; bara för att du har dina gamla rutiner med sämre kosthållning så måste man inte rata sådant som är nytt och nyttigt. Ge det ett försök innan du bestämmer dig för vad du tycker!

Likes

Comments

Hej vänner! efter en lång tids frånvaro är jag tillbaka! Har haft fullt upp med jobb, träning, fritid och livet i allmänhet för att skriva av mig.

Status sen sist!

Jobb 1 (gym) : Är  inne i en rekryteringsprocess som snart närmar sig sitt slut, håller tummar och tår att det går min väg!

Jobb 2 (kostrådgivare) : jag kör på som vanligt, startar igång en ny grupp för onlinecoaching 1/6 som ni kan se på min instagram "juliasingh1" vid intresse. Utöver det vill jag fortsätta utvecklas och utveckla mina tjänster.  Funderar på att börja med spray tan! 😊

Kost och träning: rullar på bra! Har en smärta i ländrygg som hindrar mig från tung styrketräning, lägger då större fokus på kontakt. Och gruppträning! Är även inne på sista veckan av min diet. Har på en månad ökat 0,5 kg muskler, minskat 1,5 i fettprocent och format kroppen mot rätt håll!

Privat: vi försöker sälja lägenheten och letar större, ikväll hämtar vi hem en till hund och på måndag fyller jag år. Mycket nu! 😊

Likes

Comments