View tracker
Food

Är det bara jag som älskar torkad frukt. Det är bara så gott att kunna ta upp en liten ask och småäta på tex. på bussen. Det känns som om man typ äter godis fast det är nyttigt. Och det är det också. Man kan säga att det är 90% nyttigt och 10% onyttigt. Då kanske man blir lite nyfiken på vad det onyttiga är... Jo det är nämligen så att torkad frukt inehåller en större mängd socker än färsk frukt. Men jag tänker mest på det nyttiga när jag äter torkad frukt.

See ya soon!

Fruktask nr1: Ren'ee voltaire. Med smak av granatäpple, russin,blåbär.

Fruktpåse nr2: Rimex. Med smak av tärnad ananas.

Fruktask ​nr3:Ren'ee voltaire. Med smak av blåbär, granatäpple, russin, tranbär, hallon.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker
Food

Idag regnade det kopiöst mycket #svensksommar, så jag åkte till Eskilstuna för lite shopping inför skolan och hösten. Jag hittade nåra tröjor ett par jeans och lite underkläder. Personalen var trevlig så det var nice.

På vägen hem stanna jag på Lidl och hittade en nyttig chipspåse på rotfrukter, jättegod. Så i bilen hem satt jag och knapra på dem chipsen. Snart ska jag hoppa i poolen och svalka mig lite...

See ya soon!

Likes

Comments

View tracker

Mångas bild av att vara hälsosam är att man ska äta nyttigt och träna så ofta som möjligt. Det är jättebra, men jag tror att vi har glömt någonting.

Själen behöver också få må bra. Ja men nu är ju frågan, vad är själen? Hmm..får tänka lite. Själen är som en plats där du känner dina känslor och ditt humör.😜😥😳Om man tex är deprimerad eller har ångest kan man säga att man fått ett sår i din själ. Här är tips på hur din själ mår bra ( 1 kor 4:33):

  1. Planera din vecka.📝 Att planera din vecka är bra, för då har du en översikt på vad du ska göra. du kan lätt planera din vecka genom att använda en kalender(mobil/bok). Istället för att stressa över att inte pluggat eller glömt bort ett viktigt möte.
  2. Somna aldrig arg.😡 Om du somnar arg kommer lätt ilskan att stanna kvar till nästa dag.(vetenskapligt bevisat.)Det är bättre om du förlåter personer om ni bråkat innan du sover, då kommer du få en bra start på nästa dag.(ef 4:26)
  3. Behåll dina rutiner.💤 När man har sommarlov eller helg kanske man tänker: äntligen ledig, nu ska jag sova va vaken så länge jag vill och inte bry mig. FEL! Vakna max två timmar efter då du vanligtvis brukar gå upp på vardagar och gå och lägg dig tidigt. Om du håller på att tänka fel behöver både kroppen och hjärnan ställa om sig hela tiden på grund av dina konstiga ovanor och det ställer till det där uppe. Och en sak till innan jag är klar... hitta på saker lite varje dag istället för att va en latmask.(ord 6:6)

Vi ses!

Likes

Comments

Recepies, Food

Hola! Här är ett recept på mina egna så kallade granolasquares. Dem är väldigt nyttiga och fantastiskt goda.

Du behöver:

  1. 1 banan
  2. 4 dl havregryn
  3. granola/nötter/bär
  • Sätt ugnen på 175*c
  • Mixa bananen och havregrynet så att det blir en liten degboll.
  • Platta ut degbollen på en plåt med bakplåtspapper.
  • Häll över granola/nötter/bär och tryck sedan ner dem med en slickepott i degen.
  • Skär små rutor i degen.
  • Grädda i mitten av ugnen i 8-10min.

ps. ett bra recept till mellis! 

Hasta luego!😃👋(vi ses snart)


Likes

Comments

​Hola amigos!

Här kommer ett inlägg efter några dagars ledighet pga. skola, utflykter,vänner mm. Den här veckan har jag testat på friggs majskakor med hampafrö&svartpeppar. Och nu kommer min lilla beskrivning av majskakorna:

Kakorna är ganska tunna, ungefär en halv centimeter. Majskakorna påminner om riskakor. Men de här kakorna är nyttigare eftersom det inte finns någon arsenik i (om du vill veta varför arsenik är dåligt för hälsan Klicka härKonsistensen är krispig, frasig och luftig. Smaken är lite `spicy`eftersom att det finns svartpeppear i. Den smakar också mycket salt och har en liten smak av popcorn. De luktar precis som riskakor , nästan lite frigolit aktigt. Och nu till vad den får för betyg:

Bra: att de var krispiga,kryddiga och att det inte innehåller någon arsenik. Dåligt: Att man blir beroende😁

Om ni vill ha något lätt och enkelt att äta tex. till mellis eller ta med till jobb/skola är detta perfekt!👌

Hasta luego!😄👋(vi ses snart)



Likes

Comments

...svar ja! Popcorn är jättenyttig om du inte saltar eller smörar dem.

  • De är fullproppade med antioxidanter som hjälper att motverka sjukdomar.
  • Balanserar blodsocker nivån så att du får ett gott humör.
  • inehåller massor utan hälsosamma vitaminer.
  • Inehåller fibrer som håller igång matsmältningen.

Ps.popcorn är det bästa jag vet!

Lite fakta från:

Hasta luego! (vi ses snart)👋😄

Likes

Comments

​Här är ett recept på goda pannkakaor med endast 3 ingridienser:

Vad du behöver: 1 banan, 2dl havregryn, 1dl mjölk/youghurt.

Mixa havregrynet till ett fint mjöl. Mixa sedan havregrynet tillsammans med bananen. Avsluta sedan med att hälla i mjölken/youghurten i smeten och låt den stå och tjockna i 5 min. Stek på medelhög värme tills de blir gyllenbruna.Servera med tex.frukt, bär, nötter,granola,sirap.

de är nyttiga, goda och instagramworhty. Alltså helt perfekta!!

Hasta luego!👋😃(vi ses snart)




Likes

Comments

Jag ska börja med en serie på min blogg där jag testar en ny hälsosak varje vecka.

Den här veckan, vecka 21, har jag testat oatlys havre-gurt med den exotiska smaken. Jag har testat deras prudukter sedan innan och deras saker smakar ganska mycket havre, men det kanske inte är så konstigt😂. Jag menar bara om man inte gillar havresmak kanske man inte ska äta det.

Och nu till vad jag tycker om den. Den har en ganska lätt konsistens 2% fett. Så jag tycker att den är fräsch att äta. Den är inte som filmjölk, absolut inte, men nästan. Smaken är fantastisk. Lite fruktig och söt. Inehåller 8,5g socker, om man nu är intresserad om det. Och det bra med smaken är att den inte smakar havre alls! 

Betyg: 4,5/5 poäng.

Så om ni vill äta någon växtbaserad youghurt är det här ett bra val.

Hasta luego! (vi ses sart)👋😄



Likes

Comments