Header
View tracker

Sho! Sitter just nu på mitt första pass och jobbar med jämställdhet, genus osv. Idag slutar jag 15.30. Efter det tänker jag att jag ska äta. Vet inte vad though. Plugga lite, gå ut med Maffia (min hund) och därefter träna ifall jag hinner. Vad ska ni göra idag? Let me know;))

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker
View tracker

Sho! Idag tänkte jag skriva om vad man kan göra för att börja komma igång med träningen.

Oavsett om du har haft uppehåll i någon månad, ett år eller är första gången så kan det vara bra att börja försiktigt. Undvik tunga vikter som du klara av när du var som mest tränad. Det går väldigt fort för kroppen att gå till ruta ett och därför är det bra att köra i lugnare tempo. Något som många oftast gör är att sätta för höga mål, detta kommer leda till att träningen bara blir ett stressmoment. Räkna ut hur många gånger i veckan du hinner träna, skriv ner alla träningsformer du gillar och sedan sättter du ihop allt till ditt lilla träningsschema. Något som man verkligen inte får ta för givet är sömn och mat! Man kan aldrig nå några resultat om man inte sover och äter rätt. Kroppen behöver återhämta sig och därför kan det vara bra att sova i 9-10 timmar. Maten är oftast de dem flesta har problem med. Man tränar och tränar men ser inga resultat. Kan vara bra om du läser lite om tallriksmodellen. Det är nog den bästa guiden, då vet du vad just din kropp behöver. Om du vill bygga muskler är det bäst om du får i dig din egna vikt (X2) protein fast i gram varje dag! Då kommer musklerna klara av att bygga. Proteinshake, proteinbar, milkshake och massa bananer är riktigt bra innan och direkt efter träning. Ett tips för dig som behöver en extra push är att gå igenom träningsbloggar/instagram. Det hjälper faktiskt! Speciellt folk som är lata får plötsligt för sig att gymma eller träna hemma. Bli inspirerad av träningsmänniskor och kolla klipp på hur andra tränar.


Tips på träningsappar:

1. Seven - 7 Minute Workout. En träningsapp som bygger på att du tränar sju minuter om dagen, utan behov av träningsutrustning. Den perfekta appen för dig som annars drar den där ursäkten om tidsbrist lite för ofta. Eller för dig som gillar att kunna träna korta och intensiva pass!

Pris: gratis

Finns till: finns till både iOS & Android

2. Hemträning. För många är det att behöva ta sig utanför hemmet till ett gym - som är det jobbigaste med träning. Detta är därför den ultimata appen för dig som antingen inte orkar ta dig till gymmet, eller som helt enkelt vill kunna träna hemma. Det finns ett flertal träningstyper att välja mellan, utefter smak och behov.

Pris: gratis

Finns till: Android

3. Mindfullness - Lugn & lycklig. En app med fokus på avslappning som funkar perfekt för nedvarvning efter träning. Eller varför inte använda den efter en stressig dag, för att kunna slappna av och somna bättre?

Pris: 20 kr för iOS & 15 kr för Android

Finns till: både iOS & Android

4. Spotify Running. Är smidigt nog en del av den vanliga Spotify-appen. När du tar en springtur känner den av i vilken takt du springer, och väljer utefter det en låt vars takt passar med din. Dessutom väljer appen låtar efter din musiksmak!

Pris: gratis

Finns till: både iOS & Android

5. Hatar Träning. En app utvecklad av Friskis & Svettis till alla som hatar tanken på att träna, men ändå vill komma igång. Att komma över den tröskeln tar 6 timmar menar experterna, därför låter appen dig komma igång under 12 pass som är 30 minuter långa styck. Förhoppningen är att du efter det ska ha kommit över träningströskeln. Och att du efteråt hatar träning mindre!

Pris: gratis

Finns till: både iOS & Android

6. Nike+ Training Club. En maxad app med möjlighet till varierad träning i olika svårhetsgrader. Något som gör det lätt att hitta en träningsform just du gillar! En röst instruerar dig på härlig brittisk engelska, en timer på skärmen håller koll och en video visar hur du gör.

Pris: gratis

Finns till: både iOS & Android

Likes

Comments

Hey! Idag köpte jag dessa godingar. Så himla snygga!! Från början hade jag tänkt att bara köpa i svart men kunde inte stå emot att köpa ett par gråa också. Alla går ju runt med ett par svarta over knees, inte så speciellt kul. Gillar att sticka ut lite mer så de gråa i moccaimitation var bara ett måste!

Likes

Comments

Sho hurrni! Imorse vaknade jag upp, åt frukost och gick en långpromenad med hunden... Efter det vilade jag lite, skrolla igenom luren och sedan startade jag mitt träningspass. Precis duschat nu och ska snart in till stan för att fira en kompis. Blir bio också! Ouija: origin of evil. Har ni sett den? Isåfall kan ni gärna kommentera vad ni tyckte.

Ha en bra dag!

Likes

Comments

1. Jag är 168cm lång.

2. Jag har bott i London och Houston.

3. Är född i Sverige men har rötter från Irak och Syrien.

4. Blir lätt irriterad haha.

5. Älskar att testa farliga saker.

6. Mitt stjärntecken är oxen.

7. Jag älskar bilar!!

8. Mitt mål är att gå ut alla ämnen med A och B, kanske ngt enstaka C.

9. Har varit nära döden.

10. Jag sätter alltid höga krav på mig själv.

12. Jag e för rädd om mig själv ex om jag skadar mig på fingret hypar jag sönder hehe

13. Inte blyg

14. Hatar folk som leker orten, cause you ain't;)

15. Jag tål inte folk som snackar bakom ens rygg.

16. Jag har svårt att kontrollera mig när jag blir arg.

17. Som moderna språk valde jag franska.

18. Makeup addict.

19. Älskar att rita.

20. Språk jag kan: arabiska, svenska, engelska, teckenspråk ganska mkt franska, lite spanska, syrianska och kan förstå norska.

21. Perfektionist.

22. Ska skaffa en till schäfer.

23. Hade typ gröna ögon ända tills jag var 3 sedan ändrades de till honungsbruna.

24. Jag tränade ett tag sen slutade jag men ska börja snart igen!

25. Vill så fort jag blir 18 ta körkortet.

26. Jag flyttar typ vart tredje, fjärde år.

27. Jag har jätte svårt att vakna på morgonen.

28. Älskar att vara spontan.

29. Väger 59/60 kg.

30. Mitt naturliga hår är lockigt.

31. Jag bor i villa.

32. Jag föredrar "swaggy" klädstil som typ militär byxor, slitna jeans, chicago bulls jerseys, skjorta runt midjan osv.

33. food <33

34. Lyssnar oftast på hiphop/rap och dancehall

35. Är beroende av chips.

36. Jag har en tendens att göra som jag vill eller ingenting alls.

37. Älskar kill parfymer hahah.. 1 million assåå åh!!😍

38. team breezy since day one.

39. Jag vill börja med youtube;)

40. Kom typ inte på ngt bra jag skulle skriva.


Likes

Comments

Finns det ett magiskt recept på hur du växer på Instagram? Kanske inte ett helt recept, men här delar jag med mig av några viktiga ingredienser!

Hitta din röda tråd. Ett flöde med någon form av röd tråd skapar känslan av att dina bilder "hör ihop". Detta gör genast din profil mer lockande för potentiella följare. För att uppnå den känslan kan du exempelvis använda samma filter på dina bilder varje gång du laddar upp. Eller använda en viss accentfärg som får lov att finnas i varje bild. Eller varför inte båda? Ovan ser du något rött i alla bilder, vilket får bilderna att passa bredvid varandra, trots att det är helt olika motiv.

Variera dina motiv. Frukostbilder i all ära, men varierande motiv minskar risken för att dina följare tycker dina bilder känns förutsägbara. Olika motiv håller flödet intressant!

Vad går hem? Försök göra en mental anteckning varje gång du upptäcker att du får extra bra respons på en bild och ha med det när du planerar kommande inlägg.

Uppdatera på ”rätt” tid. När skrollar du själv igenom Instagram? Runt klockan åtta på morgonen kollar många igenom flödet. När de drar sig i sängen, sitter på bussen på väg till skola & jobb eller som sällskap under frukosten. Även tidig kväll, runt klockan sju, är en tidpunkt då många kollar in det senaste. Det kan vara bra att tänka på, om du vill maximera antalet personer som ser din bild.

Skapa ett testkonto. Är du riktigt ambitiös kan du skapa ett privat testkonto till dina bilder. Där kan du ladda upp bilderna, innan du tar steget att ladda upp dem på ditt offentliga konto. På så sätt kan du undvika risken att du lägger upp en bild som du sedan ångar eller inte tycker passar in i ditt flöde.

Gör dig synlig. Lägger du upp mycket outfit-bilder eller inredningsbilder på ditt konto kan det vara smart att tagga de varumärken vars kläder eller produkter som syns i bilden. Då gör du det möjligt för företaget att re-posta din bild och ditt konto exponeras för fler personer.


Likes

Comments


1. Värm upp din ögonfransböjare med en hårtork för effektivare böjning av fransarna.

2. Maximera doften av din parfym och få den att dofta hela dagen genom att spruta den bakom öronen och vid handleden. Värme är det som aktiverar en parfym. Puls på kroppen (där pulsen kan kännas) är de bästa platserna att tillämpa en doft pga värmen i ditt blod.

3. Använd lite av din lotion för att dölja dina kluvna/delade hårtoppar och få skadade hårstrån att se friska ut.

4. Spraya hårspray på en ren och ny tandborste för att bebishår inte ska sticka ut åt alla håll.

5. Gör rent en lotion som tagit slut och lägg in din mobil, nycklar mm när du är på stranden för säkrare förvaring;)

Likes

Comments