Det var verkligen en heldag igår!

Vi steg upp kl 05.15 för att ta lokalbussen in till staden (vi bor en lite utanför)
Vid 07.40 ungefär så kom vår guide med bussen och hämta oss, sedan när vi hade plockat upp alla som skulle med på turen gav vi oss ut mot äventyren...
(Vi hade världens skönaste guide så rolig och vi var hans sista tur innan han sluta så det var ju extra speciellt!)

Först besökte vi en sjö som var uppvärmd av en vulkan, där hade vi även fruktstund och kaffedrickande.
Sedan drog vi vidare mot 3 olika vattenfall på lite olika ställen i regnskogen, så häftigt att simma och bada i det men även väldigt vackert för ögat. Vi hade lite små stopp på vägarna mellan de olika vattenfallen för lunch och toabesök. Hela turen avslutades med fika sedan så var det dags att ta lokalbussen hem igen. Så vi var hemma vid 20-21 tiden, så vi var helt slut!!
Idag har vi bara chillat och ätit😂 imorgon säger vi hejdå till Cairns och hej till Adelaide.

Kl 9.00 gick vi upp idag på vår "lediga" dag då vi egentligen hade tänkt sova ut från igår, men jag kunde inte sova så jag gick ner till gymmet (3 maskiner å 2 pilatesbollar) och David kom efter. Nu äter vi frukost på balkongen och idag ska vi nog bara chilla vid poolen eller havet, men vid havet finns det krokodiler så tror vi väljer poolen där man kan bada också eftersom det redan är 28 grader här!

Idag har vi varit ute på havet hela dagen, bland gråa moln över oss och extrema vågor tuffade vi fram i väldans fart till barriärrevet. Otroligt coolt att få se det med sina egna ögon, de fantastiska koralerna, fiskarna och....hajarna.
Vi besökte 2 olika rev och båda var lika fantastiska. Dock så var det ju så höga vågor se det var lite svårt att få till bra bilder+ att vågorna gjorde oss sjösjuka så det var ju mindre roligt.

När David var å hämta sina öronpluppar låg jag själv i vattnet å tittade med de andra ifrån båten lite längre ifrån mig, plötsligt ser jag 2 hajar simma mindre än 2 meter under mig. Fick lite panik för de var inte små.... synd att jag inte fick någon bild på dom men hade fullt upp med att överleva.

Hallå hallå!

Igår på kvällen testade vi på utelivet här i Sydney, det var skoj då man träffade å mötte så många nya människor! Men personligen tycker vi att Sverige är bättre på party.
Idag tar vi det bara lugnt då vädret e dåligt! Så vi har vart ute på stan å shoppat lite och ätit. Har även varit uppe vid hotellets pool som ligger på taket, dock är det för kallt för att bada. Nu ska vi börja packa lite och fixa en taxi som kommer och hämtar oss imorgon då vi beger oss till Cairns.

Igår var vi vid Bondi beach. Det tog oss ca 2 timmar att gå från vårt hotell, det var extremt jobbigt eftersom det var så varmt igår men samtidigt roligt att se så mycket man får göra när man går.
Stranden var väldigt stor och fin, men vattnet var kallt... (kanske för att vi var så extremt varma?)

Oj vilken jetlag vi har.... fyf*n!

Vi gick upp vid 11 tiden trots att vi inte ville!!
Gjorde oss i ordning och började promenera utan karta eller ha kollat upp vägarna innan😂 vårt mål var opera house.
Vi nådde vårt mål och jäklar vad bra vi e på att hitta!! Vid åt frukost/lunch på opera bar och det var nog de godaste pizzorna någonsin.

Vi fortsatte sedan och gick in i the royal botanic garden.
Titta på de coola växterna & träden, tog en paus i promenerandet så la oss å chilla bland fiskmåsarna i gräset.