Nu har skolan och vardagen dragit igång rejält! Jag och min make försöker äta sundare och försöka tappa några kilon på vägen. För en av oss går detta jättebra och för mig går det inte alls, jo kanske med maten men inte med kilona.
Daniel har anmält mig till att springa kretsloppet( i år igen), 5 km kanske inte låter mycket för er andra men för mig är det väldigt tufft. Jag har ingen kondition och mycket svårt för att komma iväg och träna. Dock har jag kommit iväg två gånger denna veckan , ett pass med Linnea med lite promenad och en Wod och så har jag även kommit iväg på ett boxpass vilket är fruktansvärt kul!

Älskade lilla Simon som klättrade när vi var på toughest i Oslo💕

Två trötta barn efter vinst på Liseberg härom veckan.

Har hittat lite olika recept på smoothies ( som jag egentligen inte är så förtjust i) att dricka på morgonen. Jag är egentligen en mackmänniska men "får" jag inte äta det brödet jag vill får det bli något annat. Att sitta ner och äta fil med müsli hinner jag inte med ( hemska stressade människa eller om jag bara är morgontrött😉). Nu har jag iallafall hittat en frukostsmoothie med rödbeta i.

Rödbetssmoothie

1 banan
1/2 dl blötlagda cashewnötter
2 dl frysta hallon
1msk rödbetspulver
Vatten

Bara till att köra allt i mixern till en jämn smet och fylla på med vatten till önskad konsistens.

Har även norpat ett recept från en vän på en grön spirulina smoothie som funkar perfekt som mellanmål.

Spirulinasmoothie

Banan
Kvarg
Spenat
Spirulinapulver
Vatten

Jag har tagit lite av varje och prövar mig fram just nu, klarar mig en bra stund på denna.

Fick även gjort mig en supergod kålsoppa, älskar soppor men har lite svårt för att hitta bra vegetariska som mättar.

Kålsoppa

2 msk tomatpuré
1 hackad paprika
Salt, vitpeppar,sirap

Stek alla grönsaker mjuka (utom paprika för den ska i precis innan servering)
Häll på tomatpuré, sirap, buljongtärningarna och vatten.
Smaka av med salt och peppar.

Efter ett grymt träningspass ute igår kände jag inte för att äta middagen som stod klar hemma så jag gjorde mig ett gott kvargmål när jag kom hem.

Hallonkvarg
1 dl kvarg
1 dl hallon
2 msk jordnötssmör
Vatten

Mixa alla ingredienser och fyll på med vatten till önskad konsistens.

Har haft två intensiva veckor med resande och urkramning av sommaren. Elina ska börja förskoleklass imorgon så vi har verkligen försökt göra något nu sista veckan. Förra helgen åkte vi till sälenfjällen där Daniel cyklade Vasaloppet, även Simon och Elina fick cykla sitt cykellopp på 1 km.

En härlig men intensiv helg. Men jag mår så otroligt bra när jag får vara i fjällen.

Stannade i Persberg på vägen hem. Helt underbart vackert.

Under veckan åkte vi till Varberg en dag för att få bada lite dock blåste det för mycket att ens barnen ville bada. Blev en tur i fästningen istället.

Denna helgen åkte vi till Ystad. Eftersom vi väljer att inte ha el på campingen har vi ibland svårt att ladda telefonerna. Det trista med det är att man inte kan ta bilder. Men några blev det allt när vi besökte Ale stenar. En plats jag velat besöka i många år, nästa gång får det bli ett mer planerat besök med picknick och många spenderade timmar där.

Jag är verkligen en människa som trivs i naturen. Känner att mitt inre lugn ( som barnen har brutit ner under några år ;) ) kommer tillbaka.

Nu är det snart slut på Daniels semester och rutinerna kommer igen, detta kommer förhoppningsvis bli bra för min del. Själv ska jag jobba endast på måndag för att sedan vara ledig ända tills den 24 då jag har en inlämning. Har packat barnens dagis och fritidskläder, känns väldigt annorlunda att min lilla tjej redan ska börja förskolan.

Har varit ute på en cykeltur idag det var verkligen nåt som passade mig. Lånade makens cykel och det kommer jag göra fler gånger!

Kvällens middag står och väntar på oss i ugnen ikväll blir det ugnsstekt kyckling med curry.

Finns nog ingen som jag som får en så otroligt inre stress på semestern. Har fått börja äta omeprazol för all stress. Elina ska sova andra natten hos morfar då blir det iallafall lite lugnare här hemma för mig.
Vi har varit på Isaberg två nätter nu, hade de inte varit för alldeles övertrötta barn hade de kunnat vara en supermysig resa. Fick bli tidiga kvällar med mycket skrik från de. De är så ett liv med småbarn ser ut, vissa dagar är bättre vissa är sämre innerst inne älskar jag alla dagar även om det gör mig lite sjuk.

Jag är nöjd att jag klarade repklättringen och rampen ( två gånger) på isabergs hinderbana. Däremot var det faktiskt en ganska trist hinderbana med 11 relativt lätta hinder. Var endast monkeybar och irländska bordet som jag inte klarade av.

Isaberg är ett ställe vi ska åka tillbaka till både med och utan barn. Fanns något för alla men jag skulle vilja cykla eller gå på vandring med Daniel där.

Har även återupptagit renoveringen som avstannade för sex år sen då våran Elina började krypa. Dock har de nu bestämts att det ska läggas på nytt golv så möbleringen får väl bli såhär i några dagar.

Tiden för skörd är den absolut bästa på hela året. Varför vet jag inte men jag får en ro i kroppen som är obeskrivbar.

Vi intog frukosten utomhus innan Daniel slog gräset.

Minstingen Rasmus älskar verkligen att få åka med i traktorn, han tycker nog det är ganska behagligt för han somnar nästan varje gång.

Idag hade vi lovat barnen att fiska krabbor så efter hövändningen tog vi oss till Getterön i Varberg. Jag blir otroligt stressad när barnen inte gör som de blir tillsagda så krabbfiskningen tog inte mer än 30 minuter. Barnen var lite besvikna men det gick ganska fort över när de fick bada. Allt som allt blev de en härlig dag i Varberg för hela familjen. Jag och min man har äntligen hittat ett program vi gärna ser gemensamt på då vi har olika intressen, så nu ska vi mysa ner oss i soffan för att se halv åtta hos mig.

Otroligt vad mycket energi jag börjat på, beror det på yogan? Morgondrinken? De extra vitaminerna? Idag har vi iallafall fått hämtat partytältet, försökt lägga i båten ( det regnade för mycket), burit ut ett hörnskåp och fått dit ett nytt skåp, fått upp sakerna ( som legat på golvet i två veckor) på vinden, målat trappräcke och en vägg inomhus. Detta är mer än vad jag har gjort på flera måndader.

Imorgon blir det till att få det någorlunda fint vid skåpet. Hittade endast ett lagom lågt skåp som passade och detta kommer från Jysk. Jag blev faktiskt förvånad över hur stabilt skåpet är då jag har erfarenhet av mycket rangliga produkter därifrån.

Idag slapp jag laga maten och min man fick till det idag. Smörstekt torsk med potatis, ärter och dill från egen odling.

Idag har jag fått till två yoga pass även om de är korta så ger de mig mer och mer för varje dag. Idag har jag lagt till två pass med magövningar.

Äntligen har jag kommit igång med rensningen här hemma, det går sakta men säkert och jag känner efter varje moment att lugnet tar över. Har även blivit en lättare yoga idag, min kropp behöver verkligen detta! Nu är det dags att gå ner och mixa ihop nya morgondrinkar.

Har varit iväg på minisemester till Borlänge i dagarna, Daniel simmade vansbrosimmet på lördagen och vi hade lovat barnen badland. I strålande sol besökte vi Borlänges badhus och de två äldsta fullkomligt älskade det, Rasmus däremot har svårt för olika ljud och folksamlingar så för honom tog det tid att vänja sig vid ljudet. Men efter nån timma släppte det för honom också och han njöt av upplevelsen med. Vi beslutade oss för att stanna på Mössebergs camping i Falköping på vägen hem, en av de lugnaste och skönaste campingar jag besökt. Finns en jättefin motionscentral i anslutning till campingen med fina spår och styrkestationer utplacerade längs med en slinga. Finns något för alla åldrar där.

Såklart var vi tvugna att gå upp i utkikstornet innan hemfärd.

Har inte blivit mycket yoga och det känns i kroppen hur fort jag blir stel. Längtar tills jag får börja träna igen för hemmaträning fungerar inte för mig och min familj.

Idag bär det av på 80-årskalas med Daniels släkt men först ska jag äntligen få äta frukost.

Idag har det varit en lång härlig dag. Dagen började med ett femminuters yogapass, sunrise miracle. Och faktiskt jag har haft ett lugn i kroppen hela dagen. Min stora tjej åkte in till stan idag och tog hål i öronen vet inte vem som är mest stolt, jag eller Elina.

Inte ett ord, inte en tår. Min starka coola tjej.

Kvällen flöt på och solen var framme och värmde. Jag fick köpt ett grönt te idag som jag satt och drack i kvällssolen. Hade på mig mina nyinköpta mysbyxor med som jag stormtrivs i, de är så jag!

Min make fick för sig att plocka rabarber så att jag kunde baka en rabarberpaj. Självklart kunde jag inte låta bli att ta en stor bit. Är något speciellt med hembakad paj.

Kvällen avslutades med en femminuters bedtime yoga. Det känns verkligen bra att få sträcka ut kroppen för jag är otroligt stel.