Kjol GinaTricot - Topp Nelly - Skärp Topshop

Ikväll samlade vi ihop våra vänner och hade en avskedsmiddag på APA. Det var jättetrevligt och det känns allt mer på riktigt att vi nu ska iväg och inte träffa alla på ett bra tag. Men några ska vi förhoppningsvis möta upp längs resan så det ska bli jätteroligt.

Igår packade jag klart min backpack(förutom sånt som jag måste använda tills vi åker som tandborste osv), ryggsäcken var faktiskt lättare än jag föreställt mig att den ska vara så jag känner mig något lättad.

I helgen är planen att vi ska flytta ut helt och städa lägenheten. Vi lämnar över lägenheten den 31 så det måste vara kliniskt rent för vi kommer inte vara hemma om vi skulle få hemläxa på städningen. Sen kommer måndagen och tisdagens mission att säga hejdå till de sista här hemma och dubbelkolla så vi har med allt.

Sedan onsdag morgon klockan 06.18 går tåget från stationen här i Sundsvall och då börjar äventyret.

Några bilder ur kamerarullen tagna de senaste dagarna.

Äntligen frddag! Denna fredag ska jag spendera med Olivia, vi ska ha myskväll hemma hos henne. Annars så ser helgen rätt lugn ut! På lördag har jag i dagsläget inga planer förutom att jag lovat Viktor god middag efter att han skrivit högskoleprovet. Söndagen ska jag spendera dagen med pappa ute hos honom. Mot eftermiddagen tänkte jag svänga förbi mamma som då är hemanländ från Stockholm, där hon har opererat ryggen.

Idag är det två veckor kvar tills vi påbörjar vår resa och sundsvall bjöd på fint väder! Vid lunch gick jag till pappas jobb och därefter gick vi och åt lunch tillsammans. Senare var jag förbi banken, köpte lite småsaker på H&M och hämtade ut några paket.

I paketen fanns en bikini och ett skärp. Har letat efter ett liknande skärp i månader och hittade nu denna på Zara. Så nöjd! Bikinin var dock storleken fel, toppen för liten och nederdelen för stor. Så typiskt...

Från H&M fick jag med mig lite småsaker som snoddar, hårborste, mascara osv.

Igår sålde vi soffan så nu är det sååååå tomt i lägenheten. Så nu har vi flyttat sängen till tv:n och resten av rummet är nu jättetomt. Annars så har jag de senaste dagarna jobbat lite, umgåtts med Freja, klippt mig(var verkligen så behövligt) och sagt hejdå till Crystal. Kommer mer bilder från mina senaste dagar inom kort!

Idag är det den tredje oktober och det betyder att vi nu har passerat månadsstrecket inför resan. GALET. Idag har vi ätit lunch på Tant Anci & Fröken Sara. Därefter gick vi i lite affärer och hem fick vi med oss varsin bok från Åhléns bokrea. Senare ikväll ska vi laga Indiskt, sedan kommer även en person som ska köpa vårt köksbord och klädställning så det känns himla skönt.

Imorgon är vi båda lediga, då ska vi provpacka våra ryggsäckar för att sedan ta en provtur med dem och se om tyngden känns helt ok eller om man kommer behöva tänka om och packa lättare. Det är ju ändå en hel vecka som vi kommer vandra med ryggorna och då vore det ju en fördel om packningen inte är jättetung. Ja vilket äventyr det hela kommer bli, känns så himla overkligt. Senare under onsdagen ska vi åka till min pappa för att ordna med messenger, så att vi kan hålla kontakten när jag är bortrest.

Nu är det bara 10 dagar kvar tills min kära lillasyster sätter sig på ett flyg mot hemlandet. Hon har under sista året av gymnasiet möjlighet att praktisera någonstans eller som i hennes fall, prova på att gå i High school under 2 veckor i San Francisco. Sen ska hon även en sväng till New York för att träffa lite släktingar, men det betyder att vi måste säga hejdå innan hon åker. Det kommer nog bli jättejobbigt då hon är en utav mina viktigaste personer här i livet och känns lite extra jobbigt att jag kommer missa hennes 18-¨års dag. Ja åtta månader ifrån varandra känns som en evighet. Men för mig lär ju nog tiden bara rusa förbi och känns som att det lär likaväl bli så för henne, i och med allt roligt som sker under studenttiden.

God morgon eller god förmiddag. Jag börjar inte förrän 12.15 idag och viktor är ledig så vi sov in lite och åt gofrukost. Nu ska vi åka iväg med ett lass till mamma och Erikshjälpen.

Tänkt att jag ska inom kort göra en liten update hur läget ser ut inför resan. Sen kommer jag även att försöka blogga under resan så mycket som möjligt. Viktor är intresserad av video så vi kommer filma en del under resan och förhoppningsvis släppa en del klipp när vi är iväg. Så det ska bli jätteroligt! Både för att kunna dela med sig till vänner, familj och andra nyfikna hur vi har det på vår resa, men även för oss själva att kunna se tillbaka på i framtiden. Känns så himla roligt att både Viktor och Jocke är foto/film intresserade så vi kommer nog kunna bli ett bra team ute på vift.

Idag har vi fotat lite möbler som ska säljas nu inför resan. Vi har även nu igår och idag packat ner halva hemmet känns det som. Men det känns skönt att inte behöva stressa ihop allt, så vi bestämde oss för att börja nu med att packa ihop allt som vi inte kommer behöva under tiden som är kvar innan resan.

Jag påbörjade min inskolning idag på ett boende i Matfors. Det gick jättebra och var verkligen ett mysig avdelning jag kommer vara på.

Nu sitter jag framför tvn och bestämmer film med Viktor. Vi ska bara ta det lugnt resten av kvällen!

Jag har insett att jag på senaste tiden mestadels bara fotar mat... och flera matinlägg på rad är kanske inte jätteintressant att se här på bloggen. Måste försöka ta andra bilder så det inte blir samma samma haha. Men det blir lätt så, vi älskar att laga mat och prova nya rätter och då blir det oftast finare upplägg som är roligare att fota. Men jag ska försöka!

Hoppas ni får en fortsatt fin vecka!

Hej igen! Mycket som händer just nu och tyvärr så blir blogg därför åsidosatt. Men här kommer en liten update så länge.

Jag jobbade i fredags min sist dag på posten, eller i alla fall som jag var schemalagd. Har ett kontrakt som fortsätter löpa som gäller vid behov. Så nu på torsdag ska jag på intervju för ett jobb på ett äldreboende där de söker vikarier just nu. Så då kommer jag förhoppningsvis kunna jobba där den sista månaden. Ska bli himla spännande att förhoppningsvis få prova på ett helt annat typ av jobb än vad jag haft tidigare.

Annars så har jag hela föregående vecka tagit hand om Viktor som haft feber. Så det blev en väldigt lugn vecka med hela sista säsongen av Game of Thrones.

Under lördagen sprang jag några ärenden på stan(köpte bland annat vaccin för 2899kr!???!?!). Och mot kvällen begav jag mig av till Moa som styrde födelsedagsfest för henne och Olivia som nu är 20år fyllda. Det var en superrolig och mysig kväll!

I måndags så var jag till vårdcentralen och skulle vaccinera mig. Slutade med att jag nästan svimmade haha! Har aldrig tidigare varit nervös inför att ta sprutor, men denna gång så måste jag ha hållit andan, för när vi var klar så blev jag jättesnurrig och fick lägga mig ner. Så kan det gå! Men de var jättesnälla och hjälpsamma så det var inga problem.

Igår var Viktor ledig, så då passade vi på att åka ut till Birsta. Jag fick med posten härom dagen 1000kr från H&M, blev så himla glad och passade ju verkligen perfekt nu när jag sparar så mycket och inte kan shoppa. Så jag strosade runt lite där men hittade inget så blev bara en mascara. Efter det handlade vi saker inför resan. Vi handlade bland annat underställ, FirstAid-kit, resorb, solkräm och en massa annat. Mot kvällen kom Jocke över och vi planerade en del inför resan.

Idag var jag på ett H&M Club-event som hölls på stan. De hade 20% på allt i hela butiken så jag tog mig en ny runda och fick med mig hem ett par byxor, nagellack och några hårprodukter.

Nu sitter jag hemma hos mamma och tvättar all vår tvätt. Senare ska jag ta mig en sväng förbi Erikshjälpen för att skänka lite kläder som inte kommer till någon användning längre.

På fredag ska jag träffa Olivia! Det ska bli superroligt men vad vi ska göra är ännu oklart!

På lördag ska jag och Viktor nog gå på bio, jag har ett antal biljetter som jag måste förbruka innan resan, så förhoppningsvis finns det något bra som går!

Under söndagen ska vi bjuda över mamma och Glenn på middag som tack för att vi fått låna deras bil här i sommar. Så det ska bli jättemysigt!

Igår efter jobbet tåg jag tåget till Uppsala där jag spenderade natten hemma hos Emma och Anna. De har det så himla fint och mysigt i sin lägenhet. Blir så himla sugen på att studera när jag vandrar gatorna här. Tror verkligen jag vill flytta till en riktig studentstad när jag ska ta tag i studierna.

Idag vaknade vi vid nio och Anna ordnade hur god frukost som helst. Senare gjorde vi oss i ordning och begav oss mot pendeln mot Stockholm. Så i detta nu sitter vi i Emmas lägenhet efter någon timmas shopping och väntar på att maten ska ankomma. Senare kommer Moa och Olivia och tanken är att vi ska ut senare.