Hej på er igen! Tänkte att jag nu ska ta och uppdatera er kring vår resa som vi kommer att göra nu till hösten. Viktor och jag bokade faktiskt våra första flygbiljetter förra veckan, så nu är det verkligen spikat för oss! Sen kommer vi nog bli ett par till som reser eller som ansluter sig under resans gång.

(Varning för väldigt långt inlägg med mkt text hehe)

Så som det ser ut just nu så flyger vi den 30 Oktober till Dubai, där spenderar vi tre nätter innan vårt nästa flyg mot Nepal går. I Dubai ska vi bara turista och upptäcka staden lite då det visade sig vara billigare för oss att stanna någon natt istället för att resa vidare till Nepal med detsamma.

I Nepal ska vi vandra i två veckor i bergen där, vi har inte till 100% bestämt vilken trek vi ska ta ännu men vi funderar på att ta Annapurna trek. Så vi kommer att börja på vår resa ganska hårt hehe, men vi har redan påbörjat att ladda upp inför vandringen genom att träna konditionen här hemma. För som min kondition ser ut idag plus altitude sickness så kommer det inte gå superbra.

Efter Nepal ska vi förmodligen ta tåg till Indien där vi kommer spendera fyra hela veckor. Indien är ju verkligen så himla stort så fyra veckor är ändå rätt så lite, men vi ska försöka hinna med så mycket som möjligt! Vi ska bland annat att se ett av världens sju underverk, Taj Mahal. Kommer bli så mäktigt.

Efter Indien rör vi oss vidare mot Sri Lanka där vi kommer tillbringa två veckor med sol och vita stränder. Från Sri Lanka flyger vi till New Zealand där vi kommer hyra en bil och röra oss i genom landet under tre veckor. Från New Zealand flyger vi därnäst till Australien, två veckor kommer vi spendera där och turista längs med Australiens östra kust.

Tror det kommer bli skönt att bryta av med två länder som påminner mer om Sverige efter att ha spenderat två månader i länderna tidigare. Kanske då få magarna under kontroll igen efter Indien... hehe ja det ser man ju mindre fram emot men vi ska försöka klara oss så bra som möjligt ändå och göra kloka val när det kommer till hygien och mat under den perioden.

Efter Australien flyger vi till Indonesien och kommer mest troligtvis att börja resan där i Bali och sen jobba oss ut längs med de öarna som ligger där i närheten. Helt sjukt att jag då kommer kunna säga att jag varit där tre gånger under de senaste två åren. Men om det är någon plats här i världen som jag verkligen älskar så är det just där. Älskar värmen, att kunna bada varje dag och äta Nasi goreng för 20kr. I indonesien kommer vi vara i fyra veckor och bara sola, bada, upptäcka och framför allt surfa. Viktor har bestämt sig för att han verkligen ska lära sig denna gång så vi kommer nog spendera en hel del timmar på vågorna.

Efter Indonesien kommer vi att röra oss uppåt och börja med Sinapore. Singapore är nog en utav mina favorit destinationer. Det är verkligen ett så fint, rent och även det land som kommit mest framåt i utveckling på de flesta plan om man jämför med övriga länder i sydöstra Asien. I och med att de även har så pass hårda lagar i landet som finns knappast någon kriminalitet eller nedskräpning alls. Kommer ihåg hur jag verkligen kände mig trygg där. Och oj så mycket roligt det fanns att gör och se där! Längtar!

Efter Singapore rör vi oss till Malaysia där vi som det ser ut just nu kommer att besöka Kuala Lumpur och Langkawi. Vi kommer bara vara där ett par dagar då vi mestadels bara vill se huvudstaden och gå över '''Sky bridge'' som de har i Langkawi. Kan säkert finnas massor av roliga saker att se där men enligt min egna uppfattning så var inte Malaysia det jag ser tillbaka på och tänker på hur bra det var utan vi hade en tyvärr sämre uppfattning av det landet. Kuala Lumpur 10/10 dock!!

Därefter tar vi nog båt från Langkawi över till Thailand och påbörjar vår fyra veckor långa resa genom landet. Thailand är nog ett av de länderna som jag gillade mest. Lite av en klyscha då alla svenskar höjer Thailand till skyarna och åker dit på sina familjesemestrar(detta märker man även genom att lokalbefolkningen lärt sig svenska fraser). Men JA det var så bra älskar paradisöarna som finns längs med kusterna, människorna är även himla hjälpsamma och det var verkligen så himla smidigt att resa i Thailand som backpacker.

Efter Thailand har jag inte riktigt bestämt mig ännu om jag kommer att fortsätta vidare. Vi har alltså inte ännu bokat någon return ticket. Men jag vill iallafall vara hemma till min älskade systers student i juni nästa år. Så Jag blir antingen ute i sex eller sju månader. Herregud vad länge haha. Men ja det kommer bli helt magiskt och känner mig så himla lycklig som har möjligheten att få resa och se mig om i världen. Känns ju också lite extra speciellt att få göra resan med mannen man älskar också. Men om jag är ute i ytterligare en månad till så kommer jag att checka av Kambodja och Vietnam. Sen får vi helt enkelt se hur det blir. Viktor kommer vara ute något längre, han kommer efter Vietnamn åka vidare till Kina, Syd Korea, Japan och kanske något till ställe.

Sen får vi se om vi kanske ångrar oss totalt om en plats och kanske spenderar mindre tid på ett ställe gentemot ett annat. Vi kommer väl gå väldigt mycket på känn men det här är iaf vår grundplan så vi har något att gå efter. Blir helt till mig när jag tänker på att det redan bara är tre månader kvar tills att vi åker. Och som dagarna ser ut nu så swishar veckorna förbi och jag blir lite stressad över allt som måste hinnas göras innan vi åker. Som vaccinationer, försäkringar, träna inför vandringen och göra oss av med möblerna i lägenheten och flytta hem det vi ska behålla. Ja men det ska nog gå bra!

Här kommer lite bilder från en dag under föregående vecka. Jag, Viktor, Jocke och Hailey började dagen med att åka ut till Viktor och Jockes föräldrar för att fika ute i deras stuga. Efter det åkte vi till Spikarna som ligger alldeles i närheten där vi hoppade runt på klippor och bara tog in utsikten.

Mot kvällen åkte vi och mötte upp ett helt gäng av människor och vi gjorde upp en eld, grillade korv och lyssnade på musik tills mörkret kröp sig på. Detta var även Haileys sista kväll här i Sundsvall innan hon begav sig vidare på sin resa. Har verkligen varit så roligt att få träffa henne och man blev ju minst sagt ännu mer pepp på att själv ge sig ut och resa igen. Men snart så!

Tröja BikBok(Old) - Kjol Mura butique(köpt förra året) - Hatt Asos - Jacka Zara - Skor Pull&Bear - Skärp Topshop

Tänk att det nu gått fyra år sedan han blev min. Helt galet hur fort tiden går. Men sen å andra sidan så har vi hunnit med så mycket roligt under våra år tillsammans och snart ska vi fara på livets resa tillsammans. Så lycklig över att få kalla honom min.

Så idag åkte vi till Vindhem för att fira oss(?) och vi åt jättegod mat och satt och pratade i någon timma.

Sedan gick vi ner till havet och såg solen gå ner. Nu har vi precis kommit hem och ska bara mysa till någon film med ost och kex. Vi ska också beställa en ny lins till kameran(vår 4års present till oss hehe). Hoppas ni alla hade en fin måndag!

Kram!

Åå denna helg har verkligen varit så himla bra! Glädjerus, skratt och massor av sång. Fredagen hade vi avskedmiddag på Apa för Agnes. Supermysigt, gott och trevligt!!

Under lördagen åkte vi ner till Hudik och började dagen med sol och grillning.

Mot eftermiddagen åkte vi in till stan och började föra inför kvällen. Vi gick även på en restaurang som styrde pre party inför statsfesten. Sen gick vi tillbaka och åt pizza.

Sedan mot kvällen bar det av för att se Maggio. Det var helt underbart och oj vad roligt vi hade det! Vi preliminärbokade även in att dra på Popaganda på en liknande tripp, så hoppas hoppas att det blir av.

Två bilder som Freja tog på mig i höstas

Men hallå där igen! Hoppas ni alla har det superbra, själv är jag rätt trött men tacksam över att imorgon är det fredag. Helgen kommer bjuda på en hel del trevligheter, på fredagen ska jag och tjejerna käka ute på Apa, för att säga hejdå till Agnes som åker tillbaka till USA där hon studerar på college. På lördag så åker Jag, Johanna och Elina till Hudik och ska umgås med några från Elinas klass, innan vi ska se på Veronica Maggio på stadsfesten. Emma möter även upp oss senare mot kvällen. Tror verkligen helgen kommer bli toppen! Ska även försöka slinka in lite träning samt mer planering av resan med Viktor. Tänker mig att jag lägger upp ett inlägg om det nästa vecka.

Kram!

Igår sov vi ut ett bra tag och satt därefter och myste/halvsov i soffan. Därefter åkte vi på middag för att fira Jocke med fler från deras familj. Mot kvällen åkte vi först ut till mina föräldrar en sväng och stannade till vid en plats som jag tycker har så fin utsikt och avslutade med att spela frisbeegolf.

Idag efter jobbet kom jag hem till en städad lägenhet!! Viktor är bara för bra, så då ordnade jag middag och nu sitter vi och planerar inför resan nu i höst. Och nu kanske många av er tänker, vadå för resa? Jag, Viktor, Jocke och även någon till från deras kompisgäng ska ut och backpacka i höst och blir borta i sex hela månader. Jag tänkte att jag kanske nu i veckan lägger upp ett inlägg mer beskrivande om just resan!

Kram!

I lördags fyllde Jocke 24 år och det firades med brunch ute på ett mysigt ställe på Alnö. Vi satt där och bara hade det bra i värmen tills det var dags för oss att röra oss mot stan då Viktor skulle dj:a på Oscars dagsfest.

Det var bra stämning på plats men lite mindre folk än sist, men vi hade roligt ändå! Jocke och Hailey kom även ner senare och vi dansade tills de stängde. Hailey är en tjej som Viktor och Jocke träffade i Budapest som couchsurfar genom Europa. Och nu är hon här och hälsar på, så himla roligt och vilken bra helg hon matchade in.

Topp Nelly - Byxor H&M - Hatt Elsa Ekman för BikBok

Detta var det jag bar under dagsfesten och även under kvällen då vi var på Lusa. Lusa är en skogsfestival skulle man kunna säga som några locals har skapat här i Sundsvall. Viktor spelade på festivalen förra året så det var så vi lärde känna om den. Så i år åkte vi som åskådare och dansade fram mot natten!

Topp Rat&Boa - Shorts Levis

Här ovan finner ni lite bilder som jag och Viktor fotade vid ett rapsfält häromdagen. Är så himla nöjd med bilderna och är så extremt tacksam över att jag har en så bra fotograf till pv hehe. Vi fotade även en annan outfit som jag tänker att jag slänger upp något längre fram. Men ni finner en preview på min instagram, där hittar ni mig under @harmonyknafelc.

Puss och trevlig helg!

Igår efter jobbet for jag hem duschade och åkte sedan till Freja för tacomys. Passade helt perfektmed lite häng mitt i veckan nu när jag vant mig med jobbet och kan sluta i mer någorlunda tider. Vi tog oss en sväng i mammas lilla Bubbla som jag fått låna och pratade i några timmar innan jag åkte hem.

Idag har jag inte hunnit med så mycket efter jobbet, jag håller i nuet på med vegetarisklasagne som jag nyss satt in i ugnen. Annars tänkte jag nog bara ta det lugnt idag och kanske ta igen någon serie. Viktor filmade en hel del under sin tågluff i Europa och har nu precis blivit färdig med ännu en film, han har lagt upp de tidigare på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hVpKer2PXZc​ men denna finns nu på Vimeo. Lägger in klippet nedan för er som är sugna på att ta sig en titt! Puss!