Hej igen! Mycket som händer just nu och tyvärr så blir blogg därför åsidosatt. Men här kommer en liten update så länge.

Jag jobbade i fredags min sist dag på posten, eller i alla fall som jag var schemalagd. Har ett kontrakt som fortsätter löpa som gäller vid behov. Så nu på torsdag ska jag på intervju för ett jobb på ett äldreboende där de söker vikarier just nu. Så då kommer jag förhoppningsvis kunna jobba där den sista månaden. Ska bli himla spännande att förhoppningsvis få prova på ett helt annat typ av jobb än vad jag haft tidigare.

Annars så har jag hela föregående vecka tagit hand om Viktor som haft feber. Så det blev en väldigt lugn vecka med hela sista säsongen av Game of Thrones.

Under lördagen sprang jag några ärenden på stan(köpte bland annat vaccin för 2899kr!???!?!). Och mot kvällen begav jag mig av till Moa som styrde födelsedagsfest för henne och Olivia som nu är 20år fyllda. Det var en superrolig och mysig kväll!

I måndags så var jag till vårdcentralen och skulle vaccinera mig. Slutade med att jag nästan svimmade haha! Har aldrig tidigare varit nervös inför att ta sprutor, men denna gång så måste jag ha hållit andan, för när vi var klar så blev jag jättesnurrig och fick lägga mig ner. Så kan det gå! Men de var jättesnälla och hjälpsamma så det var inga problem.

Igår var Viktor ledig, så då passade vi på att åka ut till Birsta. Jag fick med posten härom dagen 1000kr från H&M, blev så himla glad och passade ju verkligen perfekt nu när jag sparar så mycket och inte kan shoppa. Så jag strosade runt lite där men hittade inget så blev bara en mascara. Efter det handlade vi saker inför resan. Vi handlade bland annat underställ, FirstAid-kit, resorb, solkräm och en massa annat. Mot kvällen kom Jocke över och vi planerade en del inför resan.

Idag var jag på ett H&M Club-event som hölls på stan. De hade 20% på allt i hela butiken så jag tog mig en ny runda och fick med mig hem ett par byxor, nagellack och några hårprodukter.

Nu sitter jag hemma hos mamma och tvättar all vår tvätt. Senare ska jag ta mig en sväng förbi Erikshjälpen för att skänka lite kläder som inte kommer till någon användning längre.

På fredag ska jag träffa Olivia! Det ska bli superroligt men vad vi ska göra är ännu oklart!

På lördag ska jag och Viktor nog gå på bio, jag har ett antal biljetter som jag måste förbruka innan resan, så förhoppningsvis finns det något bra som går!

Under söndagen ska vi bjuda över mamma och Glenn på middag som tack för att vi fått låna deras bil här i sommar. Så det ska bli jättemysigt!

Igår efter jobbet tåg jag tåget till Uppsala där jag spenderade natten hemma hos Emma och Anna. De har det så himla fint och mysigt i sin lägenhet. Blir så himla sugen på att studera när jag vandrar gatorna här. Tror verkligen jag vill flytta till en riktig studentstad när jag ska ta tag i studierna.

Idag vaknade vi vid nio och Anna ordnade hur god frukost som helst. Senare gjorde vi oss i ordning och begav oss mot pendeln mot Stockholm. Så i detta nu sitter vi i Emmas lägenhet efter någon timmas shopping och väntar på att maten ska ankomma. Senare kommer Moa och Olivia och tanken är att vi ska ut senare.

Skjorta Viktors - Kjol Pull&Bear - Skor & Skärp Topshop - Hårband Carlings

I måndags kom jag hem till denna kille, som var mitt uppe i att laga denna delikatess. Alltså det var så himla gott! En så bra start på veckan.

Jag fick även hem ett paket från Missguided med en bikini som jag beställt. Den satt verkligen superbra och känns skönt att man börjar få lite kontroll över läget nu. Lägenheten är uppsagd och vi har även packat våra första flyttlådor. Skönt att ta det lite eftersom så vi slipper stressa. Kändes så konstigt att lägga ner vissa plagg i lådan och att de kommer bara ligga där och inte bli använda nu i 8 månader.

Nästa vecka ska jag vaccinera mig mot lite allt möjligt känns det som. I och med att vi kommer resa runt på så olika ställen så blev det en del olika och tror hela kalaset kommer gå på närmare 3000kr. Svider till när jag tänker på det, för ett vaccin är ju inget som man kan se eller ta på utan det känns lite som att man bara tappar några tusen där. Men det är ju nödvändigheter!

För ett litet tag sedan nu så var det goodbye-party för vår Johanna och hennes Filip som sedan i fredags är bosatta i Linköping. Det var en jättetrevlig kväll och ack så mycket jag kommer sakna min postenbrud och Emma och Anna. Även dem har flytt till Uppsala där de ska studera hädanefter. Börjar bli tomt här i S-vall nu. Och snart om mindre än två månader beger jag mig av också, på nya äventyr. Nu till helgen så ska vi tjejer mötas upp Stockholm för att typ ses en sista gång(för min skull iaf) och fira Olivia som fyller år. Jag åker ner under fredagen och sover då hos Emma och Anna. Så himla pepp på att få se deras fina lägga i uppis. Under lördagen åker vi tillsammans till Stockholm och ansluter med de andra. Tanken är att vi ska äta middag samt gå ut tillsammans. Sen kommer jag förmodligen inte träffa de andra tjejerna förrän i juni då jag kommer hem från vår resa.

Nu är jag äntligen tillbaka efter ett litet uppehåll och tänkte att jag dka ta och uppdatera er kring det som skett under tiden jag inte bloggat. Och först ut är Way out west. Vi åkte ner till Göteborg under onsdagen och dagen därpå gick vi på festivalen.

Vi vaknade relativt tidigt under torsdagen och checkade ut från vårt Airbnb. Därefter tog vi oss in mot centralstationen där vi låste in våra väskor och köpte frukost som vi åt i en park. I parken fanns jättefina trädgårdar och växthus. Vi bara strosade om kring och fotade en del.

Vid tolv tog vi spårvagnen till festivalområdet och förade strax utanför tills att det öppnade. Stämningen var verkligen på topp och vädret var verkligen på vår sida vilket gjorde upplevelsen ännu bättre.

Väl inne på området köpte vi mat och gick strax därpå gick vi och förberedde oss för Flume. Han var verkligen hur bra som helst och oj vad glad jag är över att fått se honom live! Vi såg även Migos, som får tyvärr rätt dåligt betyg från mig då de inte bidrog med så mycket sång utan det mesta var playback. Young Thug var däremot mycket bättre, bara stämningen och hur publiken bara hängde på var så mycket bättre än Migos.

Sedan mot kvällen spelade äntligen underbara Frank Ocean. Oj vad bra han var. Allt var så genomtänkt under spelningen och man verkligen slukades av hans underbara uppträdande.

Kvällen fortsatte därefter vidare på Stay out west på Bananpiren. Där såg vi Alma och Lorentz uppträda. Vi dansade oss genom natten och efter ett kort stopp på donken var vi sedan på centralstationen igen och sov på några bänkar tills att tåget gick 06.30.

Vi är galna jag vet.

Hej på er igen! Tänkte att jag nu ska ta och uppdatera er kring vår resa som vi kommer att göra nu till hösten. Viktor och jag bokade faktiskt våra första flygbiljetter förra veckan, så nu är det verkligen spikat för oss! Sen kommer vi nog bli ett par till som reser eller som ansluter sig under resans gång.

(Varning för väldigt långt inlägg med mkt text hehe)

Så som det ser ut just nu så flyger vi den 30 Oktober till Dubai, där spenderar vi tre nätter innan vårt nästa flyg mot Nepal går. I Dubai ska vi bara turista och upptäcka staden lite då det visade sig vara billigare för oss att stanna någon natt istället för att resa vidare till Nepal med detsamma.

I Nepal ska vi vandra i två veckor i bergen där, vi har inte till 100% bestämt vilken trek vi ska ta ännu men vi funderar på att ta Annapurna trek. Så vi kommer att börja på vår resa ganska hårt hehe, men vi har redan påbörjat att ladda upp inför vandringen genom att träna konditionen här hemma. För som min kondition ser ut idag plus altitude sickness så kommer det inte gå superbra.

Efter Nepal ska vi förmodligen ta tåg till Indien där vi kommer spendera fyra hela veckor. Indien är ju verkligen så himla stort så fyra veckor är ändå rätt så lite, men vi ska försöka hinna med så mycket som möjligt! Vi ska bland annat att se ett av världens sju underverk, Taj Mahal. Kommer bli så mäktigt.

Efter Indien rör vi oss vidare mot Sri Lanka där vi kommer tillbringa två veckor med sol och vita stränder. Från Sri Lanka flyger vi till New Zealand där vi kommer hyra en bil och röra oss i genom landet under tre veckor. Från New Zealand flyger vi därnäst till Australien, två veckor kommer vi spendera där och turista längs med Australiens östra kust.

Tror det kommer bli skönt att bryta av med två länder som påminner mer om Sverige efter att ha spenderat två månader i länderna tidigare. Kanske då få magarna under kontroll igen efter Indien... hehe ja det ser man ju mindre fram emot men vi ska försöka klara oss så bra som möjligt ändå och göra kloka val när det kommer till hygien och mat under den perioden.

Efter Australien flyger vi till Indonesien och kommer mest troligtvis att börja resan där i Bali och sen jobba oss ut längs med de öarna som ligger där i närheten. Helt sjukt att jag då kommer kunna säga att jag varit där tre gånger under de senaste två åren. Men om det är någon plats här i världen som jag verkligen älskar så är det just där. Älskar värmen, att kunna bada varje dag och äta Nasi goreng för 20kr. I indonesien kommer vi vara i fyra veckor och bara sola, bada, upptäcka och framför allt surfa. Viktor har bestämt sig för att han verkligen ska lära sig denna gång så vi kommer nog spendera en hel del timmar på vågorna.

Efter Indonesien kommer vi att röra oss uppåt och börja med Sinapore. Singapore är nog en utav mina favorit destinationer. Det är verkligen ett så fint, rent och även det land som kommit mest framåt i utveckling på de flesta plan om man jämför med övriga länder i sydöstra Asien. I och med att de även har så pass hårda lagar i landet som finns knappast någon kriminalitet eller nedskräpning alls. Kommer ihåg hur jag verkligen kände mig trygg där. Och oj så mycket roligt det fanns att gör och se där! Längtar!

Efter Singapore rör vi oss till Malaysia där vi som det ser ut just nu kommer att besöka Kuala Lumpur och Langkawi. Vi kommer bara vara där ett par dagar då vi mestadels bara vill se huvudstaden och gå över '''Sky bridge'' som de har i Langkawi. Kan säkert finnas massor av roliga saker att se där men enligt min egna uppfattning så var inte Malaysia det jag ser tillbaka på och tänker på hur bra det var utan vi hade en tyvärr sämre uppfattning av det landet. Kuala Lumpur 10/10 dock!!

Därefter tar vi nog båt från Langkawi över till Thailand och påbörjar vår fyra veckor långa resa genom landet. Thailand är nog ett av de länderna som jag gillade mest. Lite av en klyscha då alla svenskar höjer Thailand till skyarna och åker dit på sina familjesemestrar(detta märker man även genom att lokalbefolkningen lärt sig svenska fraser). Men JA det var så bra älskar paradisöarna som finns längs med kusterna, människorna är även himla hjälpsamma och det var verkligen så himla smidigt att resa i Thailand som backpacker.

Efter Thailand har jag inte riktigt bestämt mig ännu om jag kommer att fortsätta vidare. Vi har alltså inte ännu bokat någon return ticket. Men jag vill iallafall vara hemma till min älskade systers student i juni nästa år. Så Jag blir antingen ute i sex eller sju månader. Herregud vad länge haha. Men ja det kommer bli helt magiskt och känner mig så himla lycklig som har möjligheten att få resa och se mig om i världen. Känns ju också lite extra speciellt att få göra resan med mannen man älskar också. Men om jag är ute i ytterligare en månad till så kommer jag att checka av Kambodja och Vietnam. Sen får vi helt enkelt se hur det blir. Viktor kommer vara ute något längre, han kommer efter Vietnamn åka vidare till Kina, Syd Korea, Japan och kanske något till ställe.

Sen får vi se om vi kanske ångrar oss totalt om en plats och kanske spenderar mindre tid på ett ställe gentemot ett annat. Vi kommer väl gå väldigt mycket på känn men det här är iaf vår grundplan så vi har något att gå efter. Blir helt till mig när jag tänker på att det redan bara är tre månader kvar tills att vi åker. Och som dagarna ser ut nu så swishar veckorna förbi och jag blir lite stressad över allt som måste hinnas göras innan vi åker. Som vaccinationer, försäkringar, träna inför vandringen och göra oss av med möblerna i lägenheten och flytta hem det vi ska behålla. Ja men det ska nog gå bra!

Här kommer lite bilder från en dag under föregående vecka. Jag, Viktor, Jocke och Hailey började dagen med att åka ut till Viktor och Jockes föräldrar för att fika ute i deras stuga. Efter det åkte vi till Spikarna som ligger alldeles i närheten där vi hoppade runt på klippor och bara tog in utsikten.

Mot kvällen åkte vi och mötte upp ett helt gäng av människor och vi gjorde upp en eld, grillade korv och lyssnade på musik tills mörkret kröp sig på. Detta var även Haileys sista kväll här i Sundsvall innan hon begav sig vidare på sin resa. Har verkligen varit så roligt att få träffa henne och man blev ju minst sagt ännu mer pepp på att själv ge sig ut och resa igen. Men snart så!

Tröja BikBok(Old) - Kjol Mura butique(köpt förra året) - Hatt Asos - Jacka Zara - Skor Pull&Bear - Skärp Topshop

Tänk att det nu gått fyra år sedan han blev min. Helt galet hur fort tiden går. Men sen å andra sidan så har vi hunnit med så mycket roligt under våra år tillsammans och snart ska vi fara på livets resa tillsammans. Så lycklig över att få kalla honom min.

Så idag åkte vi till Vindhem för att fira oss(?) och vi åt jättegod mat och satt och pratade i någon timma.

Sedan gick vi ner till havet och såg solen gå ner. Nu har vi precis kommit hem och ska bara mysa till någon film med ost och kex. Vi ska också beställa en ny lins till kameran(vår 4års present till oss hehe). Hoppas ni alla hade en fin måndag!