15-17/1
Mellanlandade i Pattaya i två nätter. Bodde på The Grass Serviced Suites, har inga bilder där ifrån men det gör inget för de var inte mycket att hänga i granen.. Små kryp överallt i rummet... Som tur var kosta det inte så mycket per natten och vi skulle bara vara där 2 nätter innan vi åkte vidare till Koh Chang.

Pattaya över lag var inte heller något roligt för oss. Den fest-staden var inte vad vi var ute efter.

Bor på Bella Vista Beach Resort här på Koh Lipe. Hotellet är helt okej inget speciellt så, läget är dock toppen(precis vid stranden och havet)!Väldigt mysig ö med fina stränder och trevligt folk. Härlig atmosfär.

11/1 kom vi fram till ön Koh Lipe. Började vår resa 7:00 på morgonen, enligt tabell skulle vi varit framme 13:00 men så var ej fallet.. Äntligen framme ca 16:00 var vi vrålhungriga från den tidiga frukosten.
Koh Lipe välkomnade oss med regn...

Dagarna här på ön har vi mest tagit det lugnt och solat, samt tagit var sin oljemassage. Vädret har varit lite varierande men det har inte gjort oss något.

10/1
Yes, det regnar här med...
Självklart öppnades himmeln som värst när vi skulle gå hem från restaurangen.

Onsdag 10/1
Dagsutflykt till Racha Island, blev hämtade 7:30 för buss till en färga där vi senan tog en speedboat ut till ön. Första stoppet började vi med att snorka, det var fint men inte så mycket olika fiskar. Resten av dagen hängde vi på ön med sol och bad. Sammanfattat en bra och mysig dag!

Andra dagen i Thailand, Phuket. Allt känns fortfarande nytt och man är lite förvirrad. Men det tar sig. Solen har lyst hela dagen med undantag från den regniga lunchen.
Dagen spenderades på stranden, följt av lite häng med kortspel på vår balkong. På kvällen blev det en lyxmiddag för att fira min 21års-dag.

Anlänt till Phuket och vårt hotell, The Umbrella House. Mysigt och fint hotell, inte så stort men det kvittar. Frukost får man också här, ljus rostad macka, te/kaffe och äpplejuice. Hur bra som helst!