Header
View tracker

Träning

Hej alla! Jag är på lantstället nu, ett ställe jag inte gillar, MEN! det är mycket roligare att springa här än hemma i stan!

Igår sprang jag 6 km till närmsta sjön och doppade mig, så skönt när man är så svettig, tog alldeles för varma kläder haha!

Efter det körde jag ett magpass på 8 minuter, det är så jobbigt men jag märker resultat ganska snabbt eftersom jag är väldigt smal. Appen jag använder heter ab workout, prova den!
See ya! /Hann

Förresten kolla bilden till höger, jag kunde inte sova inatt, och när jag tittade ut så såg det ut så utomhus, så fint!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Träning

På min gamla skola så fanns det en runda som vi skulle springa ca 3 gånger om året. Denna rundan springer jag då och då för att se mina resultat, idag var en sådan gång.

Trots att magen var full av endast våfflor så gick det hyfsat bra. Mitt gamla rekord som jag fick för ett år sedan på den 2,5 km långa rundan var 14:40. Denna gången blev det 14:17.

Efter att nästan spy så gjorde jag tabata-intervaller medans jag sprang hem, fast bara tre sets. Tabata går ut på att man springer 20 minuter så snabbt man kan, sen tio sekunders vila och sen börjar man om så många gånger man orkar. Det ska tydligen vara den effektivaste konditionsträningen 😏.

Hoppas ni får en bra kväll så ses vi! /Hann 🐸

Likes

Comments

View tracker

Träning

Att träna och att hålla igång den är rätt jobbigt, men det finns knep som gör det lättare. Här är de tipsen som är mina personliga favoriter:

1. Haen träningsdagbok. I en träningsdagbok skriver man upp hur många sets, reps och kg man klarade. Hur långt man sprang på vilken tid osv. Det hjälper dig att utmana dig själv för du kan tänka "Jag klarade 20 armhävningar förra gången, så denna gången ska jag klara av 25 stycken." Dessutom kan du tydligt se dina förbättringar istället för att ge upp eftersom det annars känns som att man inte gör framsteg. När du är omotiverad kan du köra något gammalt pass igen och se hur lätt det är. Söker du på"Workout log" kan du få fram bra tabeller på google bilder. Själv så använder jag denna:

Workout Log Black

Klicka här för att komma till hemsidan som säljer den! 

2..Kolla på program om träning. Instagram-konton och dylikt funkar också väldigt bra! Personligen var det Biggest loser som fick mig att börja träna från första början.

3. Sätt upp ett mål. Det är alltid bra med mål som man ska ha klarat om till exempel ett år. Men det är en stor risk att man ger upp då, det bästa är att ha smådelmål på vägen. Till exempel att man ska klara av att springa 5 km på 20 minuter kan vara ett mål för ett år. Men man kan ha som delmål att klara av att springa 5 km på en minut snabbare tid efter en månad. Det är också viktigt attha tydliga mål. Att ha som nyårslöfte att träna mer håller sällan. Istället kan man ha som mål att träna två gånger i veckan, kanske varje måndag och varje fredag. Då har man något mer specifikt att hålla sig till.

4. Säg till en massa vänner och familj att du ska träna till exempel två gånger i veckan. Då kommer du skämmas om du inte gör det.

5.Bestäm med en vän att ni ska träna tillsammans en viss dag. Det är lätt att svika sig själv, men man sviker inte vännen fastän man inte pallar. Man gör det ändå.

Det varmina bästa tips! Ettan är överlägset det jag rekommenderar starkast. Lycka till med träningen så syns vi!

Likes

Comments

Dagen

Hej! I måndags påbörjade jag min tredje och sista jobbvecka, så skönt! Jag jobbar på ett väldigt bra ställe, men det är ju fortfarande jobbigt att jobba 😏.

Efter det har jag ätit middag och påbörjat en större rumsstädning. Jag lyckades även klämma in ett abs-pass efteråt. Mitt mål för denna sommaren är nämligen att skaffa magrutor, jag är redan smal så jag har en bra grund liksom.

Det finns inte så mycket mer att säga om dagen, ha det bra så ses vi!

Bilden nedan visar mitt mål förresten 😉

Likes

Comments