Hej på er!

Jag har verkligen varit usel på att uppdatera här senaste tiden, men det har varit mycket med nytt jobb och ny stad så tiden och lusten har inte funnits, men nu hoppas jag att jag är på G igen. Hur som helst så trivs jag fantastiskt bra här i Uppsala. Det är en så himla mysig stad. Känner att jag fortfarande har en hel del att upptäcka, men det kommer väl lite steg för steg.

Idag, lördag har varit en lugn dag. M's kompis från Skåne är här och hälsar på i helgen, så igår hade vi lite fest här hemma hos oss för honom, så idag har man varit lite sliten. Vi började dagen med pizza, sen har jag varit på stan en sväng, men nu på kvällen har vi bara suttit inne i soffan och kollat på filmer. Så skön lördag!

Efter en helt fantastisk vecka i Alanya, Turkiet är vi nu hemma och på svensk mark igen. Vi har haft en vecka fylld av sol, bad och massor av god mat. För mig var det första gången jag var i Turkiet (Micke har varit där 15 gånger) och jag var väldigt positivt imponerad över hur fint det var där. Inte alls så jag hade föreställt mig det!

Vi bodde på ett hotell som låg längs med kleopatra beach, den finaste stranden i Alanya. Det var ett nytt och fräscht hotell med all inclusive och härlig stämning. Vid poolen spelade dom dagligen bra musik och i poolbaren fanns det alla möjliga törstsläckande drycker. På hotellet serverades frukost, lunch- och middagsbuffé dagligen som i huvudsak bestod av lokal mat.

Vi spenderade förmiddagarna vid poolen, men efter 14.00 försvann solen från poolområdet och då tog vi oss ner till stranden. På stranden var vi "stammisar" och de som jobbade och hyrde ut solstolar gjorde allt för oss. Då havet var så varmt att det inte svalkade fick vi en liten uppblåsbar pool som dom satte bredvid våra solsängar på stranden. Den fyllde de konstant med kallt vatten så man kunde svalka av sig.

En av dagarna bokade vi en båttur på en partybåt. Det var en heldagstur med stopp på många olika badställen, god mat, gratis dryck, dans och inte minst skumparty ombord på båten. Dock så lyckades vi tajma båtturen den varmaste dagen på hela veckan (44 grader i skuggan) så vi var ganska sega när vi kom till hotellet på eftermiddagen.

Nu är vi hemma i vår lägenhet, som fortfarande är kaos då vi inte hann packa upp färdigt efter flytten innan vi åkte. Så det är vad som ska göras idag, packa upp. Hör kommer lite fler bilder från resan.

Nu är det inte mer än 2 dagar kvar till flytt. Jag är framför allt peppad på förändring och nytt men självklart är det lite tungt att säga hej då till alla vänner mannar här i Norge. Efter nästan 4 år är det dags att bege sig, men så lärorikt och kul det har varit!

Här kommer lite bilder från min sommar hittills :)

Hej från flygplatsen!
Är på väg till självaste huvudstaden för en helg hos min saknade och bästa Ida. Ida och jag lärde känna varandra i Norge då vi började på samma jobb och bodde ihop i två år. Sedan dess är vi oskiljaktiga och hon är en person som känner mig ut och in. Var länge sedan vi träffades nu så en weekend hos henne kommer bli så otroligt roligt!

Bild från när vi bodde ihop. Sommaren för två år sen cirka.

I tillägg till detta så ska jag på hela 3(!!) arbetsintervjuer idag. Är väldigt spänd och förväntansfull på att se vad de tre olika tjänsterna kan erbjuda och om det är någonting som passar mig. Jag jobbar ju just nu för Nordic Choice Hotels och det kommer jag fortsätta att göra men i Sverige i stället för Norge. Nya och spännande utmaningar precis som jag gillar!

Hoppas ni får en fin helg!

I tisdags firade Norge sin nationaldag och för oss som är "party svensker"(som norrmännen kallar oss) va det ju en självklarhet att vi skulle vara med och fira! Solen sken och jag fick äran att umgås med helt fantastiska människor hela dagen och kvällen!

Här är bilder från 16-17 maj!

Fredag och ledighet i flera dagar! Det klagar jag inte på kan jag lova. Startade denna dagen i vanlig ordning med cardio på gymmet. Nu ligger frukosten i magen och jag dricker en celsius medan jag går omkring och städar. Så skönt att få det fint och nystädat inför helgen.

Hoppas ni får en härlig fredag!

God morgon! Uppe med tuppen idag och befann mig på gymmet redan kl 06.30 för morgon cardio. Har startat med nya rutiner jag ska följa nu närmaste månaderna, vilket innebär morgon cardio innan frukost varje dag. Jag vill se om cardio och förbränning på tom mage i kombination med dieten kan ge mig snabbare och bättre resultat. Jag har ju turen att bo över mitt gym vilket gör det väldigt lätt att springa ner snabbt innan frukosten och köra lite cardio. Sen gäller det att få allt att gå ihop med jobb och sånt då jag jobbar varannan vecka dag och varannan vecka kväll. Jobbar jag kväll är detta inget problem då jag har hela förmiddagen ledig. Jobbar jag dag börjar jag 08.00på morgonen, men då får jag helt enkelt bara stiga upp tidigare på morgonen. Ska bli spännande att se vilka resultat jag kommer att få!

Nu står min gröt och väntar på mig och magen skriker, haha!

Körde 30 min crosstrainer idag.

Det känns ganska konstigt att det är så varmt i maj. Idag har det varit riktig juli värme här i Jessheim. Har legat på Hillevi och Marcus balkong hela dagen och solat och njutit. Fick till och med solsting, haha! m helst underbart att det äntligen är härligt väder. Hoppas verkligen att sommaren blir bra i år!

Dagen idag startade med 1h powerwalk i solen innan frukost. Från och med idag går jag och min pojkvän på diet igen och jag ska faktiskt erkänna att jag saknat det lite. Man har kännt sig rätt så fluffig nu senaste tiden så det ska bli skönt att få tappa lite nu inför sommaren. Hur länge jag ska gå på diet nu är inte bestäm- Tar det som det kommer, hur kroppen reagerar och allt sånt.

Min nya fina bikini från H&M

Förra helgen var det Valborg och den firades i Uppsala med ett skönt gäng! Solen sken och allt var precis perfekt! Bilderna får tala för sig själv om hur bra vi hade det!