Har varit här i 2 månader nu och imorgon bär det av mot Australien. Väldigt mixade känslor, ska såklart bli super kul att fortsätta min resa och vet att Australien kommer bli grymt! Men att säga hejdå till min familj och mina vänner är något som totalt krossar hjärtat..
igår bjöd jag hela familjen på middag, drog till min favorit restaurang "The Wines" och efter det blev det drog vi till Max och Polette (som vi gör varje torsdag) för lite fest.

Idag väckte Savannah mig för hon ville att jag skulle starta "the wiggles". The wiggles är något jag inte kommer sakna! Det är ett barnprogram med massa dåliga låtar och danser.. och vi har kollat på den minst 5-6 gånger om dagarna senaste 2-3 veckorna.

Runt 13 tiden var det dax att säga hejdå till mamma, pappa, kaylem och Savannah eftersom att dem ska ner till sommarstugan denna helgen. Trodde det skulle vara enklare att säga hejdå denna gången.. det var extremt svårt att säga hejdå och se dem köra iväg.

Har packat väskan idag och städat färdigt mitt rum, så tror jag har allt inför imorgon eller rättare sagt inatt. Jag och baylee beger oss ner till Wellington strax efter 2:00 inatt för att hinna med flyget imorgon. Så bästa sättet att säga hejdå till mina polare är ju såklart med en hejdå fest. Så ikväll blir det party - kommer bli ett par långa 24 timmar haha.

[(image_1)]

Kommer sakna detta trollet väldigt mycket

Och min favorit kille!

21/12
Onsdag
Baylee och jag åkte till Raglan idag. En by som är väldigt vattensport intresserad, en riktig surf by liksom.
Så det blev lunch och strand häng där i ett par timmar. Det var väldigt varmt hela dagen, på gränsen till för varmt.
På kvällen kom även Richards mamma, Heather på besök. Jag träffade henne förra gången jag var här för 2 år sedan, och hon är såååå mysig - helt underbar!

19/12
Måndag
Klockan ringde strax efter 4:30 för vi ville se soluppgången vid Cape Reinga dvs nordligaste toppen av nya Zeeland. Vi packade ihop tälten och körde dit - det var bara 15 minuter iväg från vart vi campade.
Det blev dock ingen riktig soluppgång eftersom att det var fruktansvärt molnigt, men nu kan vi iallafall säga att vi har varit där !!

Efter det körde vi tillbaka till Kaikohe, vi var där redan före 10:00 så vi passade på att ta en liten powernap innan det var dax för lunch.
Baylee och jag fortsatte därefter vår resa - vårt nästa mål var Auckland.
Hade två kompisar från Sverige som precis hade kommit dit dagen före så passade på att träffa dem. Kändes så konstigt att prata svenska en hel kväll..

Vi bodde på ett backpackers och blev väckta redan 05:30 dagen efter. Så det blev inte många timmars sömn den natten.
Vi lämna Auckland ganska tidigt därpå för att åter igen åka ner till Hamilton.
Vi åkte inom Hamilton zoo!!! Jag fick se giraffer, noshörningar, zebror och leoparder för första gången! Var helt hypad, var som ett litet barn på julafton!

Cape Reinga !!

Tre nöjda campare som var på väg till civilisationen igen!

Svängde inom 90 mile beach på vägen neråt.

Ni anar nog inte hur kul jag hade på zoo:et!?

18/12
Söndag
Kadin Bestämde sig för att följa med oss på våran utflykt upp till toppen av nya Zeeland dvs Cape Reinga och även till 90 mile beach.
På vägen upp så bestämde vi oss för att åka och kolla på "dem stora sandbunkrarna" vilket verka si sådär, vi visste inte riktigt vad som vänta. Men oj så kul det var! Vi kunde se sandbunkrarna på flera mils avstånd!
Vi hyrde 2 stycken brädor som vi kunde åka ner från kullarna på. Det var precis som att åka pulka på sand eller som att sand surfa. Sjukt kul så vi hängde där ett par timmar innan vi begav oss mot en Bay som vi campa på.
Vi satte upp tälten och laga mat (korvarna gick inte ens att äta så brända dem var haha).
Vi avsluta kvällen med vin, ost och kex på stranden med en liten bonfire, mysigt mysigt.

Te Paki sand Dunes - detta var bra första "backen" dock den största och populäraste utav dem alla.
Tyvärr var vägen upp dit inte lika rolig som vägen ner!

Detta är utsikten från första sandbunkern. Som ni ser så fanns där betydligt mycket mer sand när man väl kom upp.

På högsta toppen kunde man se 90 mile beach.

Lilla stranden som vi bestämde oss för att campa på. Där var ingen mottagning överhuvudtaget i det området så vi var utan telefonerna i över 24 timmar vilket var ganska skönt faktiskt.

Som sagt, korven blev lite bränd..

17/12
Lördag
Vi vakna upp käka en ordentlig frukost innan vi (jag, baylee och kadin) begav oss till stranden som låg ca 50 minuter iväg. Sjukt mysig strand! Det var värsta berg och dalbanan för att komma dit men det var det värt!
Efter vi hade gassat på stranden i ett par timmar åkte vi vidare till Paihia, en stad vid kusten/ bay of islands - där turista vi bara vilket var ganska mysigt.
På vägen tillbaka till kaikhoe så svängde vi inom en vingård för lite vinprovning vilket var väldigt fab !
Sista stoppet för dagen blev Hot Springs utanför Kaikohe. Naturliga hot pools vilket blev ett bra avslut på dagen!
Det blev hembakade pizza till kvällsmat.
Alla var helt slut efter dagens utflykt så det blev lite kortspel och vin innan läggdags.

Första stranden för dagen, en gömd strand som vi i princip hade helt för oss själva.

PAIHIA

Precis i utkanten av byn Paihia såg Baylee och kadin den här uppblåsbara-vatten-rutschkanan (tydligen är det den största som finns i heeeela världen - vet ej hur sant det är men men).
Men som tur var så stängde stället så vi slapp gå in!

Vinprovning vid Ake Ake. Väldigt fancy ställe!

Hemma bakad pizza är ju aldrig fel!

16/12
Fredag

Vi vakna upp hemma hos Richard, det blev såklart en grym frukost; pizza! Vi packa bilen och begav oss ganska tidigt, runt 10 tiden för att vi skulle slippa rusnings tiden i Auckland!
Vi käka lunch vid "Red beach" den var inte så speciellt röd så vi blev lite besvikna men annars var det en super mysig strand men inte så mycket rött..

Annars bestod dagen mest av att köra bil, vi körde nämligen upp till Kaikohe för att sova hos baylees kompis Kadin. Grattis sovplats är aldrig fel!

Aucklands Sky tower syntets på långa vägar. Vi lyckades inte riktigt komma undan rusningstrafiken så det gick ganska sakta genom Auckland.

Red beach var tyvärr inte rödare än såhär haha..

Vi hitta dessutom ett gömt litet vattenfall på vägen. En välbehövlig paus från allt bilåkande.

15/12
Torsdag
Idag var det dax för kaylems skolavslutning dvs Prize giving. (Kaylem är min lillebror här i nya Zeeland, han är 8 men fyller 9 på julafton.) Det börja 10:30 i gympasalen - barn från 5-12? år går på hans skola. Jätte söta med sina skoluniformer på.
När det gäller nationalsången i nya Zeeland så är det verkligen raka motsatsen mot Sverige.
Nationalsången består av en maori del och en engelsk del. Alla, verkligen ALLA kan national sången utantill och dem tar i för kung och fosterland när dem ska sjunga den varje gång! Det började med nationalsången då alla i hel Byggnads stod upp i följd av pris och certifikat utdelning. Kaylem fick ett pris för sina insatser i idrott detta skolåret, vilket vi alla nästan förvänta oss eftersom att han är en extremt grym idrottare!
Som på vilken skolavslutning så blev det såklart en del sånger och rektorn höll tal som på alla andra skolor runt om i världen. Sångerna är verkligen "Island style" så det blir väldigt "Hawaii aktigt" (är nog ett bra sätt att förklara det för er där hemme) vilket jag tycker är helt underbart!
Kaylem ledde kapa hakan och jag blev så otroligt stolt ! Han är verkligen som min riktiga lillebror, jag blir så stolt och glad när
Jag ser honom!
Det sluta 13:00 och efter det begav vi oss hemåt eftersom att jag och min bror baylee hade andra planer för dagen. Vi har nämligen planerat in en road trip runt nordön på 10 dagar. Så det blev snabbt hem och packa färdigt väskan, sen begav vi oss mot Hamilton.

Eftersom att jag är tillbaka i nz vill jag såklart göra det bästa möjliga av allt, ser så mycket jag kan, träffa så många människor som möjligt och helt enkelt bara njuta av min tid här HEMMA.
Jag ringde därför min pappas kompis från waaaaay back - Richard.
Min pappa och Richard träffades när dem var ute och reste för över 20 år sedan. Richard är,som han själv kallar sig, min nya zeeländska farbror.
Jag berätta för honom att jag är tillbaka i nz och att jag och min bror satt i bilen på väg upp mot Hamilton. Han blev extremt glad och hans första fråga var om vi hade någonstans att sova !? Så efter ca 7 timmars bilresa blev det pizza fest hemma hos Richard tillsammans med hans syster Lianne som jag känner sedan tidigare också.

En lång dag men herregud vad kul det var att träffa Richard och Lianne igen. Richard är verkligen som en liten bonus pappa, han påminner mig mycket om hemma! Dessutom pratar han mycket om hur det vi för 30-20 år sedan när han var ung och reste rundor vilket jag tycker är väldigt intressant !

Kaylem ficks ett "excellency" certifikat för sina insatser i gympa/sport! Dessutom LEDDE han kapa hakan vilket gjorde oss all väldigt stolta!

Första dagen på roadtripen med brorsan! Vi ska resa rundor på nordön i ca 10 dagar, så vi hinner hem till julafton!

Vi körde hemifrån runt 13:00 och vi kom fem till Richard vid 19:30. En lång dag i bilen, framförallt med Baylee som förare ! Trodde jag skulle dö 17 gånger på vägen upp till Hamilton!

NYA ZEELAND
Den 21:e november landa jag i Nya Zeeland. Mina syskon Taelah och Baylee hämta mig på flygplatsen nere i Wellington. Det var så kul att se dem igen! Vi stannade och käka på "Burger Fuel" vilket är Nya Zeelands version av Sveriges "Max" (fast lite godare)!

Jag ville överraska min värdfamilj så jag och mina två syskon, Taelah och Baylee, var tysta om att jag skulle komma tillbaka. Vi ville framförallt överraska min mamma som hade fyllt år dagen före och min lillebror Kaylem. Men det blev snarare jag som blev överraskad. Min värdmamma är verkligen värsta supermamman! Hon hade listat ut att jag skulle komma så hon hade lagat alla mina favoriträtter:
Butter chicken
Wontons
Fried Rise
Och sist men inte minst hennes "italienska" pasta!
Det blev en stor middag med HELA familjen!

Kaylem som är 8år gav mig världens största kram när han såg mig. Han flytta in i mitt rum den dagen och vi har haft sleepover sedan jag kom!

Allt är detsamma som när jag lämna för 1,5 år sedan, men det är bara jag och kaylem som bor "hemma". Men det är fortfarande full rulle, kaylem har dans, Netball, Touch rugby, surf life saving och fotboll hela veckorna.

Känns helt underbart att vara hemma igen!

Min "kusin" Katrina som är 17år, födde sin dotter, Zoe, ett par dagar före jag kom, så vi åkte och hälsa på för att se bebisen. Fick träffa Uncle Dave och katrinas lillebror CJ vilket var super kul. Uncle Dave är helt klart komikern i familjen !

Savannah var så förälskad i lilla Zoe!

Helgen efter jag kom så följde jag med mina föräldrar och deras kompisar till Tui Bryggeriet. Sammanlagt så var vi 12 stycken, vi samlades redan vid 10:00 och då började ölen flöda. Vi åkte i en stor "Van" och det tog ca 1,5 timmar att köra dit.
Var tvungen att sätta den största pinnålen jag kunde hitta på Örkelljunga !
På vägen tillbaka blev det en liten pubrunda, vi stannade i dem minsta byarna vi kunde hitta.
Runt 18 tiden kom vi tillbaka till Himatangi och vi avsluta dagen med en stor måltid och pilkastning hemma hos Max och Poullet som hade organiserat dagen.

I fredags hjälpte jag och min mamma Sophia till med att förbereda Hangin på kaylems skola. Som dem skulle sälja för att få in pengar till skolan. Hangi är en NZ rätt, maten lagas under marken i x antal timmar.
Samma dag hade kaylem friluftsdag och han vann alla grenar som han deltog i.

Den 3:e december var det dax för CRATE DAY!
Crate day är en dag som är till för att bara dricka öl hela dagen. Man lyssnar på en speciell radiostation "the rock" hela dagen och helt enkelt bara lever livet! Tror inte ni förstår hur stor Crate day är här haha!

Vi var runt 40 personer som satt ute hela dagen, spela cricket och drack öl. Helt klart en sjuuuk Dag!

Igår gick jag och kaylem ner till stranden, vattnet var väldigt varmt så det blev första doppet för i år!

Nu är det 1,5 år sedan jag lämnade mitt liv och min värdfamilj i Nya Zeeland. Mycket har hänt under den tiden. Så fort jag kom hem till Sverige så var jag fast besluten vid att jag skulle åka tillbaka efter studenten. Jag blev erbjuden jobb efter bara någon vecka från det att jag kom hem till Sverige, så några månader efter studenten boka jag min jorden runt biljett på 6 månader. Den 13:e november börja min jorden-runt resa och första stoppet innan NZ blev JAPAN.

Min äldsta värdsyster Chey jobbar som engelskalärare i norra Japan så det blev Japan i en vecka. En lång resa måste jag säga. Först blev det flyg i 11 timmar, sedan blev det tåg i 1h och 40 minuter från flygplatsen (Narita) in till Tokyo där jag fick byta tåg som tog 5 timmar. Trodde resandet tog slut där men nejdå! Det blev 2 timmars bilresa efter det. Mycket stress och spring mellan alla bytena men det var så galet kul att se Chey igen så det var värt det!

Veckan i Japan var najs och väldigt annorlunda. Jag kan väl utan tvekan säga att jag stod ut! För så fort jag lands på flygplatsen så haffa ett kamera crew mig och innan jag visste det så var jag med på japansk TV.
Vi åkte på äventyr varje dag, tänkte lägga upp bilder som vi tog under veckan istället för att skriva världens längsta inlägg.

Vi besökte en Samuraj by vilket var ganska coolt!

Denna sjön är omringad av berg och den är tydligen ganska speciell. DEN FRYSER ALDRIG. Enligt historierna så har guldkvinnan förtrollat vattnet så att hennes loverboy som var/är försvunnen alltid kan hitta vägen till henne igen.

Jag och Chey åkte till en resturang som är väldigt populär. Det går ut på att heva i sig så många tallrikar med nudlar som möjligt. En tallrik är ungefär som en munfull portion. Det var vääääldigt stressigt då servitören står brevid oss och häller i mer nudlar i våra tallrikar.
Eftersom att vi bara var 2 personer så gällde det att hälla i sig det väldigt snabbt och räcka upp sin tallrik så servitören kunde hälla i fler nudlar.
Det var sjukt konstigt men ganska fräckt!
Vi båda klara av 67 stycken skålar var. Och vi fick ett diplom efteråt.

Fun fact: Det finns fler försäljnings maskiner i Japan än vad det finns människor i Nya Zeeland!
Det fanns sådana här maskiner exakt överallt! Dem står på sjukt konstiga ställen, såg en mitt ute på ett risfält med ingenting annat i närheten.

Najs kvitto lixom, handla en liten varm choklad på McDonalds. #coolt

Sista kvällen gick vi ut på restaurang och käka. Vi körde en "All you can drink" som vara i 2 timmar för $17 alltså ca 120kr. Galet billigt! Och en massa massa mat!
På kvällen ringde vi även en så kallad "daiko taxi", en taxi som kör hem både dig och din bil! Haha

Herregud vart ska jag börja? Den sista tiden för mig nere på Nya Zeeland bara rann iväg. Jag ville allt annat än att åka hem, jag ville inte ens blogga för det skulle gjort det hela så mycket mer verkligt. Den sista tiden var den absolut bästa tiden på hela mitt år, jag spenderade varenda sekunder med min familj och mina vänner, så mycket jag bara kunde. Det hände en hel del den sista tiden kan jag säga, det var mycket utflykter,besök, sport events, hejdå:n och tårar. Den sista veckan grät jag varje dag, det var verkligen tufft att tänka på att det snart skulle ta slut och att jag skulle lämna mitt liv oc mina vänner där nere.. Tänkte skriva lite om vad jag gjorde varje dag den sista veckan och ber om ursäkt i förväg för detta långa inlägget.

MÅNDAGEN den 29:e juni gick strömmen hemma hos oss runt 16.00, och vid den tiden var där redan mörkt ute så vi fick tända massa ljus i hela huset vilket var super mysigt. Jag, Kaylem och mamma satt sedan i köket och spelade monopol och skategoriz (den leken man oftast kör i skolan när man ska nämna land, stad, bilmärke osv på samma bokstav ni vet). Gud vad mysigt det var men herregud vad vi fuska.

TISDAGEN den 30:e laga jag svenska köttbullar med brunsås och potatis ännu en gång, framförallt för att visa min mamma hur man gjorde och så att vi kunde skriva ner receptet. Det blev ännu en gång succé!

ONSDAGEN den 1:e juli. På lunch rasten gick jag till pappas jobb för att vi skulle köra till Levin (byn där Ashley bland annat bor/bodde) för att köpa lakrits i den mycket omtalade lakritsfabriken, köpa med hem till mina underbara mor och far-föräldrar. På vägen hem blev det såklart KFC, sen tillbaka till skolan.

Åkte även hem till Karin och Celine i Shannon för att säga hejdå till deras värdfamilj, och på kvällen hade jag önskat BUTTER CHICKEN (godaste maträtten ever) så det laga jag och mamma tillsammans, som sagt jag spenderade så mycket tid jag bara kunde med min familj.

TORSDAGEN den 2:a juli åkte jag och min käre vän Scott på äventyr i foxton, vårt uppdrag var att hitta en Nya Zeeländsk flagga som folk sedan kunde signera till mig, tyvärr betydde detta att vi missa en lektion, och vi hitta absolut ingen flagga what so ever! Vi leta överallt i matbutiker, inne i secondhand butiken, i kvarnen där dem endast säljer tyska grejer tydligen haha. Vi hitta tyvärr aldrig en så jag fick gå in och köpa en liten bok istället. Men oj så kul vi hade på vårt lilla äventyr, ett mission jag aldrig kommer glömma!

Samma dag, runt lunchtiden, kom Maori partiledaren från regeringen till vår skola. Så som alla andra traditioner höll vi såklart en välkomstceremoni, som vi då hade övat ett par gånger veckan innan. Jag bad min Geografi lärare att filma det åt mig därav små fnisset ibland. Kaylem spelade även netball efter skolan, och min mamma var domare så jag följde såklart med och heja på! Det var Kaylems första netball matchen jag kunde kolla på, eftersom att de är så små var det mixade pojk och flicklag. Så fort det blev paus skulle Kaylem ha sin sparkcykel och cykla rundor när de egentligen skulle ha tekniksnack.

På kvällen kom även The Grandparents över på middag, så då blev det festligheter med finmiddag och tårta.

FREDAGEN.. sista dagen i skolan. Gud vad sorgligt det var! Att säga hejdå till alla mina vänner och alla underbara lärare var inte lätt, vi gjorde verkligen inte mycket den dagen. Klockan ringde ut och alla skulle gå mot bussarna, men alla stanna upp på skolgården och kramades men sista bussresan på vägen hem var jätte jobbig, det var liksom verkligen slut då.. På kvällen blev det restaurangsmys, Michael tog ut mig på restaurang inne i Palmy vilket var super mysigt. På kvällen hade mina tjejpolare fixat en lite fest hemma hos min nära vän Brookes kille, med mina närmsta tjejpolare och  vi hade en underbar kväll.

LÖRDAGEN var det dags för Kaylems rugby match inne i Foxton, han gjorde till och med "ett mål" och var super duktig. Efter matchen följde han med sina farföräldrar hem och sov hemma hos dem eftersom att jag, Baylee, pappa och mamma hade bokat en rundtur på Tui bryggeriet dagen efter. Såklart blev det lite fest där hemma på kvällen, Jag och Baylee hade kasta pil tävling, fotbolls match och en masa i spelrummet ute i utehuste. Cody kom även på besök och joina oss.

SÖNDAGEN var det som sagt dags för Tui bryggeriet, tui är en ölsort som är den populäraste ölen i foxton regionen. Jag och Baylee gick på en guidad tur inne i fabriken och i den ingick 3 stora handtag öl, så efter rundturen satte vi oss inne på restaurangen och åt och drack gott med mamma och pappa. När vi kom hem börja jag packa väskan och herregud vad tungt det var.. Baylee skulle åka iväg på jobb och vara borta en vecka så vi fick säga hejdå redan då.. Det var sjukt jobbigt faktiskt, min bror, min bästa vän som jag levt under samma tak som i ett år var jag nu tvungen att säga hejdå till.. det sög rent ut sagt.

jag gick sedan ett varv runt kvarteret och såklart ner till stranden en sista gång, stranden som varit ett sådan stor del av mitt år, så många minnen, det var verkligen en sorlig dag helt enkelt.

kvällen kom och jag och kaylem hade bestämt att vi skulle ha sleepover inne på mitt rum, och mina nära vänner Legrand och Frizzle kom över för att säga hejdå..

MÅNDAGEN den 6:e juli 04.30 var det dags att gå upp, då var det tid att köra mot flygplatsen, själva bilresan mot flygplatsen hade jag funderat mycket på under mitt år, funderat på hur det skulle vara och vad vi skulle säga osv, och den bilresan var nu här. Det var hur mörkt som helst ute, inte en enda bil på vägen. Det var inte så som jag hade förestält mig att det skulle vara, vi prata hela vägen, jag och kaylem dumma oss som vanligt och tog lite bilder osv. Det var inte alls så svårt som jag trodde det skulle vara men det har jag min (värd)familj att tacka för!

När vi kom till flygplatsen så var mina underbara vänner Ashley och Shavaughn där, de börja gråta så fort de såg mig.De sprang mot mig så fort de såg mig och gav mig en stor kram med tårarna strömma ner från kinderna. Såklart vägde mina väskor för mycket så jag var tvungen att packa om väskorna på flygplatsen, kommer ihåg att mina händer skaka som bara den, jag blev otroligt stressad och det ända jag ville var att checka in väskan så jag kunde gå till min familj och mina vänner. Även Michael kom han hade tagit ledigt från jobbet och det hade även min coola bal dejt Cody gjort för att komma och säga hejdå.

När det var dags att gå på planet rann tårarna ner, Ashley och Shavaughn ville inte släppa taget om mig, det var precis som om att jag höll på att dö, att vi aldrig mer skulle se varandra igen. Det var väldigt känslosamt, riktigt hemskt. Det var otroligt jobbigt att säga hejdå till min familj, MIN familj, och mina underbara vänner.. Jag har 2 familjer, "hemma" är inte bara på ett ställe längre. Jag saknar min familj fruktansvärt mycket, att ha brödrar, och såklart mamma och pappa. Mitt liv i Nya Zeeland var väldigt annorlunda i jämnförelse med mitt liv här i Sverige, jag skulle verkligen göra allt för att åka tillbaka eller för att skicka hit min whanau = familj.

Jag får ofta frågan "hade du kunnat/velat göra det igen?" JA tusen gånger om! Att åka iväg som utbytes student är helt klart det bästa beslutet jag gjort i mitt liv.

Välkomstceremonin på vår skolan för maori parti ledaren. Så som de 3 lärarna är "klädda" är den traditionella klädseln när de ska göra saker som detta.

Den däringa scootern är med överallt! Han trixar t.o.m med den i soffan i tv rummet.

dessa människor, dem må vara totalt skadade men herregud vad jag saknar dem!..

"Every blond needs a brunette" ❤️

Let me introduce you to bitch 1 and bitch 2 #guuuurlpower

En utav mina absolut bästa vänner!

we Look on-point! Alla utbytesstudenter skulle fotograferas sista dagen, så här har ni oss en sista gång.

hahaha omg we look amazing! På fredagen hade tjejerna ordnat drinks efter mysig kväll på restaurang inne i palmy.

Kaylem i full fart som vanligt!

tui brewery with my brothaaaaa!

the one and only "Cody with the mullet" and Baaaayyyylee.why so serious?

This awesome young fella and I played darts and I won ofc! På något sätt missa jag tavlan och träffa taket istället..

vi var inte alls sugna på att gå upp, herregud vad trötta vi var..

sista bilden innan det var dax att gå på flyget.. Det pirrar i magen bara genom att skriva om denna stund. Som jag saknar dem..​