Etter en laang reise, og mange grensekontroller var vi endelig fremme i Penang, Malaysia. Vi hadde booket ett hostell for tre dager, men skjønte fort at her ville vi ha mer tid. Stedet var veldig hippt, og kan minne litt om grünerløkka på mange måter. Masse kule caféer, streetart osv.

De første dagene i Penang gikk til en hop on/off sightseeing buss og rusling rundt i området i området der vi bodde. Vi hadde veldig lyst til å se en Butterfly farm, men når bussen endelig kom til vårt stopp, så var Butterfly farm under renovering og det var midlertidig stengt.. Litt nedtur, men vi fikk se veldig mye fint underveis på bussturen. Vi stoppet på ett shopping senter før vi tok turen tilbake til Hostellet. Vi bodde mitt i little India, så vi valgte å spise indisk, noe jeg bare har blitt mer og mer glad i på turen

Penang Hill

Vi tok en taubane opp på toppen av Penang hill, uten helt å vite hva vi kom til. Utsikten var breathtaking, og man så typ utover hele øya. Vi ruslet rundt, lette etter aper uten noe hell før vi tok en guidet golfbil til en hage med forskjellige type planter. Jeg har aldri sett så mange kule planter før, det var både kjøttetende planter og "normale" planter. En kjempe søt eldre dame viste oss rundt, og fortalte om alle de forskjellige plantene. Det var en plante som het monkeycup, og den var kjøttetende. Den produserte sukker, som lokket til seg maur. Hun fortalte også at om planten ble stor nok kunne den fordøye en hel slange. Etter rundturen fikk vi servert te ved søte steinstoler og gladsbord.

På veien ned tilbake hadde apene kommet frem, og det virkelig myldret av dem. De er litt av noen frekkaser, de tok ut alt av søpledunkene, spredde det utover mens de prøvde å ta alt av mat og drikke fra turistene. De kan bli ganske aggressive, så om den først har fått tak i noe, får du det aldri tilbake igjen. Det dummeste du gjør er å prøve, haha!

Vi freshet oss opp litt senere den kvelden, før vi gikk ut for å spiste litt, videre tok vi noen øl på nabohostellet. Der var det masse drikkeleker og god stemning. Utestedene stengte typ klokken 12, så vi ble med noen på en liten kiosk hvor alle drakk øl utenfor til det stengte rundt 03:00. Veldig hyggelig å møte andre, og høre de fortelle om stedene de har vært. Mange interessante mennesker!

​- Hanne Waage

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Etter 23t tog, og 7 timers Nattbåt var vi fremme på koh Pha Ngan. Vi ble plukket opp av en pickup med to benker bakpå, noe som er standar taxi her, og ble kjørt til der vi skulle bo. Vi var så heldige at leilgheten vi skulle bo i hadde blitt dobbel booket, så vi ble oppgradert til penthouse leilgheten! Vi hadde to basseng, to fine bad, kjempe stor fellesstue/kjøkken, seks soverom med veldige gode senger, og ikke minst egen restaurant og folk som vasket hver dag. Det var som å komme til himmelen!! Etter en natt på tog, og en natt på båt var det helt fantastisk. Ikke var det dyrt heller, vi hadde rett og slett bare flaks gjennom Airbnb!

Vi bodde totalt åtte jenter der, noen jenter som en av oss hadde møtt tidligere på sin reise, pluss oss fire som alt hadde reist sammen en stund. Vi tok en Powernap før vi gikk ut for å nyte basseng og sol. Senere bestemte vi oss for å handle inn litt mat og drikke, så vi leide oss noen scootere. Det koster ca 24,- per pers i 24t for en scooter i Thailand, så man sparer mye på å gjøre det isteden for å ta taxi overalt. Det var utrolig utfordrende veier i ca en 30minutters tid til sentrum, både gøy og litt skummelt. Vi fikk kjøpt inn alt vi trengte og tok en tidlig kveld.

Fullmoon party

Hver måned på koh panang er det en stor strandfest. Dette hadde vi hørt mye om, og så og si alle vi har møtt underveis skulle dit. Vi inviterte folk til oss på vors, og vi ble vel totalt 15 stk, veldig gøy! To svenske gutter og resten norske jenter. Vi spilte beerpong, malte oss med uv-maling og hadde drikkeleker før vi ble kjørt til stranden. Vi hadde hørt at det skulle være ekstremt mye mennesker der, men jeg syns faktisk ikke det var såå mange der. Ikke Misforstå, det var ganske fullstappet, men jeg hadde forventet meg mer mennesker. Vi ble ganske fort splittet, og ente med å være en gjeng på 5.

Det var små scener ut fra barene på stranden, som hadde forskjellige dj'er bortover hele. Det var rett og slett som ett russetreff. Ikke helt min greie, men gøy å ha opplevd det. Jentene koste seg masse, og det ble en del morsomme historien og fortelle dagen derpå. Dagen etter var jeg ikke utenfor døren...

Koh Tao

Etter en dag med fest, og en dag fylt med ingenting, tok vi en ferge videre til naboøya, Koh tao. Der var det virkelig paradis vibber, med lange hvite sandstrender og palmer overalt. Vi slapp av sekkene på Hostellet før vi gikk ut for å spise. Vi bestemte oss for å dra på ladyboy show, og det er noe av det kuleste jeg har sett!!! Det var så utrolig morsomt, og de så utrolig flinke mange av dem! Må jo innrømme at de så veldig bra ut, og skjønner godt at man kan gå på en smell, haha! Det var virkelig noe jeg anbefaler, vi ble helt fjolette og fnisete hele gjengen. Dagen etter stod vi opp tidlig, og ble plukket opp for dagens utflukt: snorkling. Koh tao er en veldig liten øy, så på typ fire timer hadde vi snorklet oss "rundt" øya. Båten stoppet på fire snorkle steder, og en kjempe fin øy rett utenfor koh tao. En hel dag på båt, og i vann tok på så vi tok en rolig kveld, og dagen etter gjorde vi heller ikke stort. Dagen etter dro vi med båt til surathani, det var ett rent helvete... Båten gikk på natten, så egentlig kunne vi bare sovet, men det var så voldsomme bølger at det var umulig. Jeg kastet opp, Ina og Hedda var reddet for livet, Stina sov.. Når man først fikk sove gikk det relativt fint, og vi overlevde båtturen fra helvete.

​- Hanne Waage

Veien til pai var utrolig vakker. Bare bussturen dit var en fin opplevelse! Vi kjørte opp de bratteste og smaleste veiene jeg noen gang har sett, gjennom fjell og jungel.

Bussturen tok 3 timer, noe som føltes som 1, da det var så mye fint å se hele veien. Vi skjønte med en gang vi kjørte inn i Pai sentrum, at det var ett sted vi ville trives. Vimpler i alle gater, gatemat, små butikker og koselige caféer.

Vi kom frem til Hostellet, og det var virkelig noe for seg selv. Vi viste sånn halvveis hva vi kom til, da vi hadde booket, men det overgikk alt av hva jeg hadde forestilt meg. Det var ett sirkus hostell, så folk sjonglerte, balanserte på liner, og mediterte overalt på hele området.

Vi ble møtt av en jente som viste oss rundt, og det første hu sa var "if you'r gonna smoke weed, please do it in there", mens h pekte på en opphøyd hytte, og det satt liksom standarden. Vi ble vist til vår bungalow, noe som er langt ute av min komfortsone. Vi kunne se ned i jungelen gjennom gulvet vårt, og vi hørte alt av dyreliv. Det knirket i gulvet og hele bungalowen bevegde seg med oss.

Vi la fra oss tingene og tuslet ned i sentrum, noe som var typ 3 min unna. På veien ned møtte vi en svensk jente som heter Stina, hun reiser vi fortsatt med. Vi spiste litt gatemat og tittet på utelivet, før vi gikk tilbake til Hostellet og tok noen øl. Der møtte vi noen norske jenter, som virkelig skremte livet ut av meg.. De fortalte de værste historiene om insekter, slanger osv i bungalowene. Det var så ille at jeg faktisk begynte å gråte, og var forbredt på å sove på trebenken i lobbyen. Etter å ha grått i ca en time, klarte Hedda å få meg inn i helvette av en seng. Heldighvis så vi ikke ett eneste innsekt, men det var veldig kaldt, og sengene var av kun bambus. Men alt i alt gikk det såå mye bedre en jeg hadde forventet! Så da kan jeg si at jeg har gjort det og.

Vi ble plukket opp klokken 09.00 dagen etter, hvor vi hadde booket en liten guidet utflukt rundt i pai. Vi var alene i vanen, med 1 amerikansk jente. Første stopp var en hotspring, Jeg er så fascinert over at naturen kan skape noe sånt! Vi plasket rundt der en stund før vi kjørte videre til ett wiev point på toppen av fjellet. Det var litt overskyet så vi fikk ikke sett såå mye, men fortsatt vært turen. Etter det stod grotte vandring for tur. Det anbefaler jeg alle som kan å gjøre. Det var så utrolig stort der inne, og flaggermusene fløy overalt. Vi gikk og kjørte båt i tre forskjellige grotter totalt. Jeg må innrømme at jeg syns det var litt skummelt, men guiden  forsikret om at det var helt trykt, Hehe! Det var veldig bratte trapper, og ganske utfordrende terreng. Det var ikke så lett å få tatt noen ordentlige bilder der inne, så det er noe man rett og slett må se med egne øyne! Vi ble kjørt i båt ut av grottene, og i vannet myldret det av små og store fisk vi fikk mate. Siste stopp før hjemreise var veldig avslappende, vi stoppet ved ett fossefall og badet før turen gikk "hjemover".

Skulle virkelig ønske vi hadde mere tid i Pai, for det var virkelig ett fantastisk sted, med en chill vibe all over.

• 399 lesere

Hei!

Siden sist har jeg vært i chiang mai, og Pai. Vi kom tidlig frem med natt toget fra Bangkok, så vi fikk nesten 4 hele dager i chiang mai. Første dagen vår der hadde Ina tattoverings time klokken 16:00, så vi bestemte oss for å ikke legge ut på noen "stor" utflukt, men heller rusle litt rundt i sentrum. Vi spiste litt mat, tok pedikyr, manikyr og Ina fikk oppleve verdens dårligste voksing! Vil IKKE anbefale å dra til noen som ikke har peiling på voksing for å si det sånn.. Kontrastene fra Bangkok til Chiang mai var ganske store. Vi merket med en gang at folk var mye hyggeligere, og det var en mye roligere by.

Mens vi ventet på at Ina sin tattovering skulle bli tegnet ferdig osv, brå bestemte vi oss for å ta en tattovering alle fire. Vi tok alle samme motiv, men på litt forskjellige steder. Veldig gøy! Ina sin tattovering ble utrolig fin, og de var veldig profesjonelle, noe vi merket med en gang vi kom inn der. Tattoo sjappa het "Best tattoo Chiang mai". Det tok mye lenger tid en vi trudde, så når vi var ferdige dro vi å bare å spiste før vi la oss.

Dag 2. Chiang mai var heeelt ubeskrivelig. Vi ble plukket opp klokken 8-9 for så å dra for å bade, vaske og mate elefanter. Dette er en opplevelse som jeg tror lite kan toppe. Guiden vår og elefant passerne var kjempe flinke, og så fine med elefantene. Man kunne se og merke hvor glade de var i elefantene, noe som var veldig godt å se. Det var totalt fire elefanter og de fikk gå fritt, men valgte ofte å følge oss rundt. Vi startet med litt info om hvordan man skulle være rundt elefantene og hva vi skulle gjøre ut dagen. Det var også en del hunder, katter og en ape på området. Vi startet med å gå opp til elefantene for så å mate de, noe som var helt merkelig. Så rart og se en elefant så nærme og gå rundt dem som det var den mest naturlig ting å gjøre. De var veldig ivrig på mat og viste godt at vi hadde noe godt i baggene våres.

Etter mat-tid, fikk vi en liten tur rundt på området før vi spiste lunsj. Der også fulgte den ene elefanten etter oss. Etter lunsj var det bade og vaske tid. Vi var en gruppe på ca 12 personer, så alle fikk masse av tid med elefantene. Vi gikk ned til ett gjørmete hull hvor vi skrubbet elefantene, og de kastet gjørme på oss, såå gøy! Vi ble ganske gjørmete, så vi hoppet rett ut i vannet, elefanten kom dundrende etter.

Det var helt rart og se hvor trygge de var på oss, og hvor utrolig stas de syns det var med vasking og bading. De svømte rundt under vann, rullet rundt og sprutet oss ned. De begynte og brumme ganske høyt, noe vi trodde var en slags knurring, men når vi begynte å backe litt unna sier guidende "no, no! Happy, happy!". Utrolig søtt!

Elefantene tuslet rundt i jungelen, mens vi fortsatte ferden videre til ett fossefall hvor vi badet, og slappe av før vi dro hjem.

Det var en helt fantastisk dag, er veldig vanskelig å forklare med ord, for det var virkelig ubeskrivelig!

Dag 3. Chiang mai leide vi scooter og skulle kjøre til ett tempel oppe i fjellene og Grand Canyon Chiang mai. Vi ente opp med å egentlig bare kjøre flere timer oppe i fjellet uten å finne noe særlig av templene vi ville. Vi skjønte heldigvis fort at vi hadde kjørt i feil retning, men valgte og bare ta den som en tur istedet for å bruke mer tid på å kjøre rundt å lete. Det var veldig deilig luft opp i fjellet, da det var oppe i regnskog. Det var veldig gøy å kjøre scooter oppover, med ganske svingete og utfordrende veier ble det en gøy opplevelse.

Vi bestemte oss for å kjøre til Grand canyon, men når vi kom frem var det stengt. Vi stod heller opp tidligere dagen etter å kjørte dit før vi skulle videre med buss til Pai. Det var utrolig vakkert der, og deilig vann. Vi hadde ikke så god tid, men det var deilig å slappe av litt før 3t buss.

Veldig fornøyde med å dra innom Chiang mai!

-Hanne waage

De siste to dagene i Bangkok gikk utrolig fort. Bangkok er en veldig busy by, og det er utrolig mye å se, men føler at tre overnattinger (fire hele dager) holdt.​​

​Vi delte oss opp i to, da 6 folk ofte vil litt forskjellige ting, så da gjorde vi litt hver for oss. Vi hadde planer om å ta manikyr, pedikyr osv, men var tydeligvis ikke noen steder når vi først begynte å lete, selvom vi syns vi hadde sett det på vært hjørne de tidligere dagene. Massasje derimot fant vi, og det var helt fantastisk! Jeg og Hedda tok thai massasje mens de andre dro hjem. Må si det var litt av en opplevelse! De satt oppe på oss og brukte hele kroppen. De avsluttet med å knekke opp alt som var, noe som var veldig deilig etter flere dager med gåing.

Siste dagen vår brukte vi til floating marked og rooftop bar. Floating marked var virkelig en fin opplevelse! Det var masse båter på smale kanaler, hvor de lagde mat. Vi satt på opphøyd gulv og spiste. Etter det tok vi en guidet tur på vannet, vi stoppet innom ett flott tempel hvor det var masse valper, hunder, haner, katter og masse fine templer/bygninger å se på.

Elsker hvor hyggelig det er med alle dyrene her. Veldig mange av hundene/kattene har eiere, men går bare rundt og får kos og mat. Det gjør savnet til hunden min hjemme litt mindre, Hehe! Det var veldig gøy å se alt under den guidete turen på vannet. Vannet var veiene rundt om til små "landsbyer" rundt om hele området. Helt rart og se hvordan folk bor her forhold til hjemme.

Etter vi hadde vært der tok vi taxi til en park hvor vi tuslet litt rundt før vi gikk opp til en av rooftop barene. Dette er noe jeg anbefaler til ALLE for det var virkelig den fineste utsikten jeg har sett i hele mitt liv. Følte man så utover hele Bangkok. Det var veldig fancy der, så vi føltes oss egentlig veldig ekle og møkkete, men de var utrolig hyggelige mot oss. Det er egentlig ikke lov til å opp dit med sandaler, men vi fikk utrolig nok komme inn. Vi koste oss med rødvin, mens vi nøt utsikten. Virkelig heelt fantastisk!

Etter det var det bare å sjappe seg tilbake til Hostellet hvor eieren kjørte oss til togstasjonen. Han er en av de hyggeligste menneskene jeg har møtt, han hjalp oss med alt, ordnet og styret! Vi tok natt tog til Chang mai. Nattog var helt genialt, vi tok tog fra 19-07.00, ganske lenge, men gikk veldig fort med tanke på at man sover. Itilegg er det "gratis" overnatting en natt, og man våkner ett nytt sted :)

Jeg syns Bangkok var veldig gøy, og vi fikk opplevd utrolig mye fint, men må si at folkene ikke akuratt var noen smørrklumper. Virket som de måtte tvinge frem høflighetsfraser og stusselige smil. Er selvfølgelig ikke sånn at alle i Bangkok er lite hyggelige, men de vi møtte på var kanskje ikke de mest hyggelige menneskene jeg har møtt!

Men alt i alt er Bangkok en helt fantastisk by!

henger litt etter med blogging pga dårlig nett!

Hei!

De siste dagene har vært helt sinsyke, Så mange inntrykk. Bangkok var ikke akuratt som jeg hadde forestilt meg, selvom jeg ikke er helt sikker på hva det var jeg hadde forventet heller, jeg ble vertfall positivt overasket.

Flyturen gikk veldig fint, 12 timer gikk overraskende fort. Vi reiste fra Gardemoen klokken to på dagen norsk tid, og var fremme klokken syv på morgningen her i Bangkok. Vi sov kun en time på flyet, så vi var ganske slitne da vi ikke la oss før tre på natten lokal tid Bangkok.

Vi reiste til Hostellet der Ina og Torine bodde, før vi sammen dro hit vi bor nå. Når vi hadde lagt fra oss bagasje, og fått på oss noe annet en bukse, så var det rett ut. Vi spiste litt gatemat og tuslet rundt på kjøpesenter, markeder og fikk med oss litt uteliv på kvelden. Det er ufattelig billig her, det må sies, men det er veeeldig stor forskjell på hvor du befinner deg. Jeg har spist for 30 thb, noe som tilsvarer 7,- og for 500 thb som er 120,-. Så forskjellene er ganske store.

Igår mens vi satt og drakk vonde drinker ut av bøtter, kom det hele tiden selgere bort med både skorpion, tarantellar, og masse andre godsaker... Ikke akuratt hverdagskost!! Jeg er ganske amazed av det hele, men det er også ganske heftig og vanskelig å ta inn over seg! Idag har vi tatt båttaxi til ett marked hvor vi blant annet tok henna tattoveringer, en rooftop bar hvor vi så solnedgangen over templene, etterfulgt av middag i chinatown og natt marked. Alt i alt en super dag!

Bangkok er en utrolig vakker by, men det er også ekstreme kontraster her. Så mye fattigdom skvist inn i mellom skyskrapere og templer. Vi så de mest utsmykkede/påkostede templene jeg noen gang har sett i hele mitt liv, også går man utenfor murene rundt templene og ser alle de fattige gateselgerne. Det er helt rart, som å være i forskjellige verdener hver gang man runder ett hjørne.

Vi er foresten seks jenter totalt nå, en fra Bergen, en fra Tønsberg, en fra Belgia, og oss tre fra Moss. Vi skal reise sammen to dager til før vi drar vært til vårt.

Jeg gleder meg så mye til alt jeg skal oppleve!! Jeg skal prøve å få blogget litt mellom slagene. Hostellet vi bor på nå er kjempe fint, ganske nordisk look egentlig. sengene har egne stikkontakter, og vi har wifi, det er vist ikke vanlig alle steder så jeg får oppdatere når jeg kan :)

I morgen står det massasje, manikyr, ladyman show og kino for tur!

-Hanne Waage

​har funnet ut at iPhonen min ikke akuratt tar de beste bildene, sååå ikke så mye bilder av Byen osv atm. Det kommer :)

Hei!

Jeg merker at jeg har fått skikkelig sansen for dette med blogging. Jeg tar meg selv i å tenkte på hva jeg skal blogge om neste gang for å gjøre det litt interessant for dere å lese om livet mitt, for livet mitt er egentlig ikke så veldig interessert om dagen😝 Dagene går for det meste i jobb, og være hjemme sammen med kjæresten min, Petter, eller være med familien og venner.

Når man skal spare til en sånn tur som jeg skal på må man prioritere bort en del ting som jeg vanligvis ville gjort, f.eks dra ut både fredag og lørdag, kjøpe meg ny kjole hver helg eller å spise take-out hver dag. Nå skal ikke jeg skryte på meg å være verdens beste sparer, for det er jeg virkelig IKKE, men jeg prøver å tenke hver gang jeg vil dra kortet om det virkelig er noe jeg trenger eller om det er noe jeg bare vi ha, og som oftes er det noe jeg bare vil ha..

Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt kort om meg til de som kanskje ikke vet noe om meg, eller de som ikke kjenner meg, og av en eller annen grund har klikket seg inn på min blogg! (Noe jeg forresten er veldig takknemlig for)

Jeg heter Hanne waage, er 20 år, bor i Moss. Her i Moss bor jeg sammen med kjæresten min Petter, som jeg nå har vært sammen med (og bodd med) i over to år. Jeg stor trives som hans kjæreste og "mamma" til hunden hans Elling. Elling er verdens fineste franske bulldog, som sikkert kommer til å dukke opp her når jeg kommer hjem fra tur.

Jeg jobber deltid i en kjempe fin interiør butikk 'lille interiør', der har jeg jobbet siden første videregående. Jeg jobbet der hver dag i ett år, men nå jobber jeg ca tre dager i uken. Når jeg ikke er der, jobber jeg på kjøkkenet på 'cafe bransdtrup' i Møllebyen, her i Moss.

Til høsten er planen å flytte til Oslo, hvor petter skal studere og jeg skal jobbe. Petter skal forhåpentligvis studere på westerdales(NIT), og jeg skal forhåpentligvis jobbe i ett firma som driver med management (nama management, som min far driver).

Jeg er veldig glad i interiør, og jeg er ganske sikker på at bloggen kommer til å gå fra å være en reiseblogg til å bli en blogg hvor jeg poster alt fra interiør, mote og hverdags ting veldig fort etter at jeg kommer hjem.

Det var litt om meg, håper dere vil følge meg videre :)

'lille interiør'

'Petter'

Da har jeg og Hedda vært og tatt de siste vaksinene før reisen, og shitt så glad jeg er for å være ferdig!! Jeg har vært så heldig at moren min betalte for vaksinene mine, så hun var med meg idag og passet litt på meg (ikke spesielt flink med sprøyter osv 😝)

Etter det dro vi å hentet far for å spise lunsj på restaurante Ro! Hadde hørt mye possitvft om restauranten, men jeg syns ikke maten var noe voldsomt å skryte av. Lokalet var kjempe fint, fine farger og koselig atmosfære!

T-skjorte-zara bukse-zara veske-marcjacobs

Hei!

Jeg har vært veldig usikker på hva jeg skal pakke med meg på tur av både klær og essensielle ting, men nå tror jeg egentlig at det skal være bra. Jeg mangler noen små ting, og nå som turen kun er 16 dager unna merker jeg at jeg begynner å bli litt stresset... Til torsdag er det siste runde med sprøyter, og i begynnelsen av neste uke skal jeg på siste Innkjøptsrunde. Merker reise nervene sniker seg innpå 🙈

Jeg har veldig lyst til å kjøpe en fjellraven sekk som håndbagasje, men tror nok at jeg må være litt fornuftig og la det være... Vi for se hvordan det går, haha!

Min pakke liste

Klær:

3 skjørt

4 kjoler

2 playsuits

2 shortser

1 trenings shorts

1 maxi kjole

1 trenings tights (deilig på de lange reisene)

1 tynn jakke

Viktig ting:

Pass

Reisedokumenter

Kopi av bankkort, kredittkort, pass, visum

Vaksinasjonskort

Div "medisiner"

Hengelås

Er garrantert noe jeg har glemt både her og i sekken, men får håpe at jeg kommer på det innen jeg drar!

verdens kuleste powerbank fra Kreafunk er med i sekken 🤘🏽

Her tenker jeg å skrive litt om min reise, dele litt bilder osv. Reisen starter 9.mars og vi er tilbake i Norge 16.mai! Jeg reiser med to venniner, og vi skal reise litt rundt Asia og Australia. Her kan venner og familie følge min reise :)