I söndags var jag och mel i stan hela dagen, gick runt i butiker och drack kaffe.
Efter det lagade vi middag innan vi åkte iväg till the northern för att se Dean Lewis!
Konserten var hur bra som helst, vi stod längst fram och det var en liten lokal men inte överbefolkad.
Efteråt så gick vi förbi en gatumusikant och vi började dansa på gatan, efter en minut så var hela gatan full och alla dansade haha. Älskade Byron

Min favoriiiiiiiiit plats i Byron - The pass
En 40 minuters promenad ifrån vårt hostel, världens finaste strand med kristallklart vatten, en utsiktsplats och delfiner (!!)
Där spenderade vi hela dagen igår, mestadels i havet.

För ett par dagar sedan så gick jag och tjejerna Byrons kända lighthouse walk vid solnedgången.
Det var den mäktigaste solnedgången jag någonsin sett, bilderna gör den inte rättvisa.
Väl framme vid fyren så drack vi några öl och pratade innan vi gick längst stranden tillbaka och såg fullmånen stiga, en så himla bra dag ❤️

Igår fyllde bethany 24 år! Jag jobbade till klockan 1, efter det tog jag med henne till stranden med ett sexpack öl för att brittnee skulle ha tid att förbereda lite överraskningar inför kvällen.
Vi gick tillbaka till hostellet och gjorde oss iordning innan vi gick till en italiensk restaurang och åt pizza och drack vin.

Tillbaka på hostellet så hade brittnee och Melanie pyntat hela "jungle hut" (campingområdets utomhusvardagsrum kan man väl säga haha?) med lampor, tårta, drinkar och allt möjligt.
Hela dagen var så mysig! Idag jobbade jag till klockan 1 igen, sen tog jag och Bethany hostelbussen till stranden vid 13.20 och hängde där hela dagen med gänget.

Imorgon är det jobb igen men sen är jag ledig hela helgen, och jag har köpt biljett till Dean Lewis konsert som är här i Byron på söndag, längtaaaar

Lite bilder från de senaste två veckorna. Har inte mycket att klaga på just nu, omgiven av så fina vänner hela dagarna och jag bor i världens bästa lilla hippie håla.
Idag vandrade vi runt på söndagsmarknaden, köpte avocados sedan tog vi hostelbussen tillbaka till hostellet och gjorde avo-toast brunch! Om någon timme så ska vi börja gå mot fyren och kolla på solnedgången, super moon ikväll och jag har ännu aldrig varit vid fyren här i Byron som är det mest turistiga man kan göra här.

Annars har vi varit ute på krogen ett par kvällar, hängt på hostellet, jobbat, jag fick ett fyramannatält som är så mycket bekvämare att bo i jämfört med tvåmannatältet jag bott i den senaste månaden.

I måndags började jag jobba som housekeeper på hostellet, få timmar men får betalt!
Många jobb på andra hostel betalar inte pengar utan ger gratis boende och ibland mat, men min "hyra" dras av på min lön.

Vädret har varit underbart i ett par dagar nu, strandhäng på dagarna och hostelhäng på kvällarna.
Idag städade jag med en tjej som frågade om jag ville hänga med till kmart efter jobbet, så klockan två for vi iväg på en liten roadtrip till Ballina som är en rätt liten stad men med massa större varuhus

Efter stormen så fortsatte skitvädret i en vecka, det har varit såååå kallt att bo i tält men nu äntligen är solen tillbaka 🌞
Spenderat dagarna med alla fina vänner man träffar här men igårkväll var jag tvungen att säga hejdå till Rose som jag umgåtts med ända sedan jag kom hit då hon ska vidare till Indien.
Vi var ute igår på the reggae night som beach hotel anordnar varje måndag, så full och känsloladdad som jag var så började jag storböla när hon sa hejdå haha.

Annars så rullar dagarna på, just nu ligger jag på stranden med ett gäng fast jag lovade mig själv att jag skulle skriva mitt cv idag, skjuter upp det varje dag haha men imorgon måste jag ta tag i det så att jag kan skriva ut ett par kopior och börja leta jobb innan högsäsongen i december drar igång

I lördags åkte jag Lea, Sarah och Rose på en road trip till Nimbin och spenderade dagen där

Arts factory har en campingplats som är väldigt populär då det är sååå dyrt att bo i Byron, att campa är det billigaste alternativet.
Man får skriva upp sig på en väntelista men rätt som det var fick jag och Alison checka ut från våra dorms och slå upp våra tält på en gång, samma dag!
Campingområdet kallas the jungle då det i princip är en djungel haha. Första natten hade jag ingen madrass, endast en sovsäck så jag vaknade varannan minut av smärta haha.
Igår var en av dom knäppaste dagarna i mitt liv, hela dagen var jätte mysig då Carly och hennes vän bodde på vårt hostel, Carly träffade jag på whitsundays båten likaså Alison och Mia som också är i Byron just nu, vi hängde på stranden hela dagen och lyssnade på live musik, åt och drack. Helt plötsligt blir det stormvarning och eftersom det var en söndag så var alla butiker stängda och jag kunde inte köpa ett skydd till mitt lilla tält.
Så jag kämpade därinne i tältet under hela åskstormen haha, medan andra människors tält kollapsade så höll mitt sig uppe iallafall, men det läckte in.
Tillslut orkade jag inte försöka stoppa det mer, jag packade ihop mina saker och kröp in i Alis tält.
Samma dag köpte hon en dubbel luftmadrass men den var trasig upptäckte vi framåt natten, det var som att sova på ett hav.

Idag drog ett annat oväder över oss men jag har varit i campingbutiken och köpt mig ett vattentätt skydd och en kudde så kommer sova som en prinsessa inatt, välförtjänt.

Annars så rullar dagarna på, strandhäng och umgås med fina människor.
Om en vecka eller två ska jag ta tag i jobbsökandet, vill stanna i Byron hela sommaren så det börjar bli dags att stadga sig innan högsäsongen börjar.

I förrgår fick vi säga hejdå till lilla Zoe också, som fortsätter sin resa men som vi spenderat världens roligaste vecka med ❤️

Sitter just nu och äter riskakor i sängen, fullt ös på hostellet i vanlig ordning men eftersom det är halloween idag så är det extra party.
Igår var jag och allie i en secondhand butik för att köpa kaffekoppar, sedan hängde jag med Zoe på shoppingrunda. Senare på kvällen hamnade vi på en reggaefest och idag har vi haft bakishäng på stranden.
Ungefär så dagarna har sett ut sen jag kom hit då vädret är underbart och stranden här är min favoritplats på jorden. Sanden gnisslar när man går på den och vi är alltid på hundstranden som är mycket mer folktom och lugn jämfört med den andra. Älskar att kolla på när folk surfar också, det har blivit en ny favoritsyssla.

Var precis nere i receptionen och förlängde min vistelse till den 14 november, känns så skönt att vara på en och samma plats under en längre tid, trivs verkligen så bra på hostellet. Men köket är fortfarande fruktansvärt haha

Två bilder från lagunen i Cairns!

Igår landade jag i Gold Coast och strax efter det blev jag hämtad av en shuttle bus som körde mig till Byron Bay. Checkade in på mitt hostel som heter Arts factory lodge, kan varit det sämsta köket jag sett hittills det är i samma klass som Nomads hostel i Noosa, meeeen det är ett så härligt ställe.
Riktigt stort hostel med massa olika rum, en parkering om man vill bo i sin van samt en campingplats.
Igår mötte jag upp en tjej och hennes vän på stranden, vi seglade whitsundays tillsammans och nu var vi i Byron samtidigt.
Igårkväll var det lite fest på hostellet, vi körde någon ping-pong drinking game sen satt vi och pratade med olika människor hela kvällen.
Ikväll kanske vi ska gå ut, men just nu ligger vi på stranden och solar 🌞

I förrgår åkte jag och Mikaela på en dagstur till Cape tribulation som är en regnskog!
Så fin natur men hela dagen förstördes av världens värsta guide.
Vi hade typ 5 stopp men fick bara vara på varje stopp i ca 15 minuter, resten av tiden (13 timmar) spenderades på en buss med en guide som aldrig höll käften. Han berättade hela sin livshistoria och privata detaljer som ingen av oss har något intresse i att veta.
Hela dagen hade han högsta volym på i mikrofonen på bussen och han andades inte ens mellan meningarna.
Både jag och Mikaela hade på högsta volym i våra hörlurar med musik, men inte ens det kunde filtrera bort hans röst.
Vi åkte iväg klockan sju på morgonen och var tillbaka efter 8 på kvällen, för han vägrade släppa av oss. Han började köra runt i staden och berätta historier och sa "ingen av er har bråttom till era hostel ändå" så jag och Mikaela hoppade av i stan och gick till vårt hostel för vi orkade inte med honom mer haha.
Krokodiler fick vi se iallafall!

Mikaela åkte hem igår på natten, tanken var att hon skulle vara på flygplatsen klockan 3 men försov sig över en timme och vaknade 3.30 så det blev ett hastigt hejdå.
Jag checkade ut från party hostellet gilligans och checkade in på Frida och Addes hostel, caravella!

Idag har jag ääääntligen tvättat kläder i en tvättmaskin och inte i ett handfat och strax så ska vi promenera till lagunen och sola.
Dom åker på en övernattstur till Cape tribulation imorgon så får säga hejdå till dom redan ikväll.
Jag har bokat ett flyg tillbaka till Byron bay på fredag morgon, då börjar min soloresa!

Igårkväll var jag även tvungen att säga hejdå till andre och ben som vi rest tillsammans med ända sedan fraser för dom flyger tillbaka till Sydney idag vilket suger, men vi kommer ses snart igen.
Har haft världens bästa resesällskap

Två nätter spenderade vi på den tropiska lilla ön med alla möjliga djur.
I förrgår när vi kom fram till vårt hostel så var det skyfall. När det var lite uppehåll så gick hela gänget på en liten upptäcktsfärd men när vi gått en bra bit så öppnar sig himmelen ännu en gång, så vi fick springa längst stranden tillbaka till hostellet i ösregn haha. På kvällen åt vi middag och drack drinkar i baren på hostellet innan vi gick och sov.
Första natten bodde vi med två jätte gulliga svenska tjejer!

Dag två var det strålande sol så efter frukost tog vi bussen till en hike där man garanterat ser koalor om man kollar upp i träden, vi fick även se en liten koala bebis.
Genomsvettiga och uttorkade tog vi oss tillbaka till bussen efter ett par timmars vandrande, jag lyckades även trilla och skrapade upp hela smalbenet haha

Vi käkade lunch och chillade lite och strax innan solnedgången så tog vi bussen till arcadia där ett gäng wallabies håller hus och det kan ha varit det sötaste jag sett i hela mitt liv. Så där var vi tills solen gick ner, när vi sen skulle ta bussen tillbaka så körde busschauffören ifrån oss (vi har haft riktigt dåliga bussupplevelser här haha) så i mörkret och med den halvtaskiga mobiltäckningen fick vi använda Google maps, mobilficklampan och vandra i en timme.

Nu är vi på bussen påväg mot Cairns! Sista stoppet på östkusten resan