Klara och Laura påväg ner till stranden // Jag och Emmsi innan vi tog taxi till stan för restaurangbesök

Bild från vår "frukostbalkong" // En lunch på stranden

Tjejerna <3 // Lägenhetens bästa och största spegel, här såg man alltid brun ut

I Frigiliana båda två, här sitter Louise mot en blå dörr ... // ... Och här är det photo shoot på G.

Dinner date Laura // Mysiga Nerja

Haft en toppenresa med mina girls! Välbehövligt trots att jag endast var där 5 dagar. Lite färg kom man även hem med vilket uppskattas då jag alltid känner mig hundra gånger finare och fräschare när jag är brun. Nu blickar vi framåt!

I Frigiliana satte vi oss som sagt på en restaurang, den hette Plaza 45 och låg väldigt fint till i byn. Jag och Laura beställde in resans första tapas och delade på medan resten av tjejerna tog hamburgare. Vi testade på flera tapasrätter på olika restauranger och denna var vår favorit. Billigt och gott!

Det fanns en utedusch i vår lägenhet där mååånga bilder togs. Dessvärre mindre duschande. Vattnet var svinkallt!! Men vad gör man inte för bilderna these days, hehe. Väldigt skönt att kyla ned sig själv lite efter att ha legat på takterassen flera timmar i sträck. Poolen till lägenheten var inte fylld, så då får man ta det man har.

På tisdagen åkte vi in till en liten by som heter Frigiliana. Tjejerna hade kollat upp denna långt innan vi åkte och tänkte att det kunde vara värt ett besök! Också för att det alltid är roligt att hitta på något och upptäcka andra delar av staden/landet än bara vara i det området man bor i. Det var otroligt mysigt, massor med små gränder och vita hus uppe på en stor kulle. Vi satte oss på en restaurang där och efteråt åt några glass.

Under resans gång har vi försökt få tag på en taxibuss ett flertal gånger då vanliga taxis inte räcker för oss då vi var 5 personer, men inget bolag erbjöd detta. Tillslut fick vi till vår förvåning tag på en taxibuss via telefon, men när den rullade in utanför vår lägenhet visade det sig vara en riktig buss (inte sådana taxibussar man kan boka i Sverige) med säten för ca 12 pers. Hela situationen var så sjukt rolig då det var väldigt oförutsägbart eftersom allt vi ville ha var en vanlig taxi som rymde fler än 4 pers, men de verkar inte existera där haha. Hur som helst fick vi äntligen åka alla tillsammans.

Besöker ni Nerja bör ni definitivt åka till denna by. Fanns massor med restauranger, barer och små butiker. Jag kan absolut tänka mig att trycket är högre under högsäsongen med. Eftersom vi var där rätt tidigt på året var mycket stängt men också folktomt.

Vi satte oss på MarBella vilket är en väldigt mysig restaurang/bar med trevlig uteservering! De hade värmelampor som vi satte oss vid då det är lite kyligt på kvällen. Drinkar och tapas beställde vi in och efter det åkte vi tillbaka till lägenheten. Nu är vi uppe och packar det sista samt städar undan det viktigaste. Taxin kommer klockan 3 och hämtar oss, vi är alla rätt säkra på att vi kommer däcka i taxin/på flygplatsen/på flyget då vi knappt har fått någon sömn. Men vad det ska bli skönt att komma hem!

Sool på takterrassen! Tillsammans med denna fina donna <3

Min första kväll här åt vi mexikanskt inne i stan! Det var helt galet gott, var såå hungrig med eftersom jag inte hade ätit på hela dagen bortsett från frukost.

Älskar pennkjolar mest av allt, haha. Här har jag på mig min gråa! Denna outfit var alldeles för kall dock... första kvällen blåste det så mycket inne Nerja. Det var inte så trevligt, haha. Vi gick där alla fem som om det vore sommar samtidigt som alla andra var klädda med varma kläder. Man ångrade inte liite klädvalet i alla fall.

Efter frukosten gick vi ned till stranden och solade. Stekte faktiskt rejält!! När solen väl är framme på ljusa dagen är det sjukt varmt. För övrigt har det varit lite småkyligt både på kvällen och morgonen.

Det är snart dags att fixa sig! Planerna för ikväll är att sitta och dricka lite drinkar på balkongen och någon bar här i området, troligtvis. Bara mysa och ta det lugnt!

Imorse var jag och Laura och handlade lite grejer inför vår brunch. Var hur gott som helst!!

Är så skönt att äntligen vara här nere, flygresan var lång, strulig och stressig. Förseningar från Göteborg vilket gjorde att jag trodde jag skulle missa flyget till Malaga i London där jag skulle byta. Som tur var så var flyget försenat där med, men på grund av lite halvdålig information hade man ingen som helst uppfattning av hur lång tid man hade på sig när man steg av planet i London för att ta nästa. Men när man äntligen satt på flyget till Malaga kändes allt bra! Var skönt att kunna känna sig lugn under hela flighten, somnade till och med.