Vi åkte tåget upp tidigt på morgonen i lördags och kom fram vid 11. Åkte direkt till hotellet där vi lämnade av våra grejer, sminkade oss och tog tunnelbanan tillbaka till stan. Dessvärre var jag heeelt slut hela dagen och efter några timmar av shopping och lunch tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet, tog en nap och åkte sen till stan ännu en gång. Då fikade vi lite och tog tunnelbanan till globen. Konserten var jättebra! Äntligen har jag fått se honom live, som jag velat göra i flera år.

Dagen efter checkade vi ut vid 11, tog pendel till Mall of Scandinavia och gick runt där. Hittade lite småsaker faktiskt! Sedan åkte vi tillbaka till stan, tog en promenad på drottninggatan till Gamla stan. Där gick vi runt vid slottet och riksdagen. Vi tog en iskaffe på Stortorget och på tillbakavägen tog jag lite bilder utmed vattnet. Det var så fint!! Perfekt lagom väder, soligt och härligt.

Förra helgen gjorde jag och Céline moules frites, det blev faktiskt riktigt lyckat! Efter det kollade vi Eurovision, som vanligt. Det är lite tradition nu. Jag och Hanna sa på skämt fast ändå ganska seriöst att oavsett vilket land som vinner, åker vi till finalen nästa år. Att just Portugal vann som de aldrig gjort är därför helt galet, haha. Jag som alltid velat åka dit!

Vilken underbar dag OCH kväll! Hade matte nationella under hela dagen, slutade tidigt, gick ner till stan och klippte mig och sedan hem för att lägga mig i solen en stund. Vid halv fem kom Klara och Laura och sedan trillade även Emma och Kajsa in. Vi samlades hos mig för att fira Kajsa som fyllt 18. Vi gav henne presenter (som vi var väldigt nöjda med, haha), grillat samt en jättefin tårta. Vädret har även varit helt perfekt från morgon till kväll. Lite blåsigt till och från vilket egentligen bara har varit skönt med tanke på att de har varit milda och ljumma.

Ska snart gå och lägga mig vilket känns skönt för känner på mig att jag kommer somna gott, utan något att oroa mig för. Efter idag känns det som om jag är klar i skolan för denna terminen. Har få saker kvar men i mitt huvud är betygen nästan satta och snart är det lov. Och det är väldigt skönt att kunna andas ut och unna sig sådana här kvällar med ens tjejkompisar. <3

Alltså woooow. Finns ju en anledning till att detta är min main-favorit av allt och alla. Konserten igår var så jäkla grym!! Han körde några gamla låtar som vi hade hoppats på, även sina nya. Hur som helst var det ett nöje att få se honom live igen, trots att det denna gång var större och inte lika personligt som i Köpenhamn.

• Resor

Klara och Laura påväg ner till stranden // Jag och Emmsi innan vi tog taxi till stan för restaurangbesök

Bild från vår "frukostbalkong" // En lunch på stranden

Tjejerna <3 // Lägenhetens bästa och största spegel, här såg man alltid brun ut

I Frigiliana båda två, här sitter Louise mot en blå dörr ... // ... Och här är det photo shoot på G.

Dinner date Laura // Mysiga Nerja

Haft en toppenresa med mina girls! Välbehövligt trots att jag endast var där 5 dagar. Lite färg kom man även hem med vilket uppskattas då jag alltid känner mig hundra gånger finare och fräschare när jag är brun. Nu blickar vi framåt!

I Frigiliana satte vi oss som sagt på en restaurang, den hette Plaza 45 och låg väldigt fint till i byn. Jag och Laura beställde in resans första tapas och delade på medan resten av tjejerna tog hamburgare. Vi testade på flera tapasrätter på olika restauranger och denna var vår favorit. Billigt och gott!

Det fanns en utedusch i vår lägenhet där mååånga bilder togs. Dessvärre mindre duschande. Vattnet var svinkallt!! Men vad gör man inte för bilderna these days, hehe. Väldigt skönt att kyla ned sig själv lite efter att ha legat på takterassen flera timmar i sträck. Poolen till lägenheten var inte fylld, så då får man ta det man har.

På tisdagen åkte vi in till en liten by som heter Frigiliana. Tjejerna hade kollat upp denna långt innan vi åkte och tänkte att det kunde vara värt ett besök! Också för att det alltid är roligt att hitta på något och upptäcka andra delar av staden/landet än bara vara i det området man bor i. Det var otroligt mysigt, massor med små gränder och vita hus uppe på en stor kulle. Vi satte oss på en restaurang där och efteråt åt några glass.

Under resans gång har vi försökt få tag på en taxibuss ett flertal gånger då vanliga taxis inte räcker för oss då vi var 5 personer, men inget bolag erbjöd detta. Tillslut fick vi till vår förvåning tag på en taxibuss via telefon, men när den rullade in utanför vår lägenhet visade det sig vara en riktig buss (inte sådana taxibussar man kan boka i Sverige) med säten för ca 12 pers. Hela situationen var så sjukt rolig då det var väldigt oförutsägbart eftersom allt vi ville ha var en vanlig taxi som rymde fler än 4 pers, men de verkar inte existera där haha. Hur som helst fick vi äntligen åka alla tillsammans.

Besöker ni Nerja bör ni definitivt åka till denna by. Fanns massor med restauranger, barer och små butiker. Jag kan absolut tänka mig att trycket är högre under högsäsongen med. Eftersom vi var där rätt tidigt på året var mycket stängt men också folktomt.

Vi satte oss på MarBella vilket är en väldigt mysig restaurang/bar med trevlig uteservering! De hade värmelampor som vi satte oss vid då det är lite kyligt på kvällen. Drinkar och tapas beställde vi in och efter det åkte vi tillbaka till lägenheten. Nu är vi uppe och packar det sista samt städar undan det viktigaste. Taxin kommer klockan 3 och hämtar oss, vi är alla rätt säkra på att vi kommer däcka i taxin/på flygplatsen/på flyget då vi knappt har fått någon sömn. Men vad det ska bli skönt att komma hem!