View tracker

Postad i: Kost & Träning

Gud vad helgen går fort, nästan Ångest för att de går så fort. men hann sova ut i alla fall och jag känner Äntligen mig hungrig när jag vaknar, eller ja över huvud taget, det har alltså gått en vecka sen jag senast kände mig ordentligt hungrig, på morgonen på tävlings dagen kände jag mig senast hungrig, det är alltså 9 dager sen jag kände mig hungrig senast, har givetvis ätit fastän jag inte har känt mig hungrig. Men nu känner jag att hungern sakta men säkert kommer tillbaka och jag känner att jag för en gång skull är sugen på att faktiskt vilja äta. jag ska fortsätta köra cardio, för jag vet att de hjälper till en hel del. Efter ett svettigt pass är man ALLTID hungrig och sugen på mat, i alla fall jag.
denna söndag ska jag träna armar och axlar och sen cardio, sen ska jag göra matlådor inför kommande veckan. Sen ska jag senare idag sätta mig ner och fixa lite med klienter som jag har, se till att dom är redo inför veckan och vad dom ska göra.
vad har ni för planer för veckan förutom jobb och skola!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Kost & Träning

Lördags morgonen började med att min underbart söta pojkvän gick upp och gjorde frukost, så fick frukost på sängen, sen tog vi oss iväg till gymmet och jag idag fick tränings passet bara bestå av cardio faktiskt, för jag har sån sjuk träningsvärk i kroppen, speciellt i benen efter gårdagens benpass. körde
squats,
utfallssteg
raka marklyft,
leg curls,
sen några övningar jag inte riktigt har nå namn på. Men ska börja fota övningarna så jag kan visa lite mer hade jag tänkt. nu ska jag duscha och göra mig klar för att sen ha en mysig lördag tillsammans med mannen min.
vad ska ni göra denna lördag finisar?

Likes

Comments

View tracker

Postad i: bikinifitness

Alltså hörrni!
Det är en hel vecka sen jag stod på scenen idag, vad tar tiden vägen? Jag kan erkänna att jag har ätit sååå dåligt efter tävlingen, inte riktigt haft någon struktur överhud taget. Jag har verkligen gått bananas efter tävlingen, ätit vad jag har velat, när jag har velat och som jag sa ingen struktur alls. Igår så bestämde jag och Dennis tillsammans att vi vi ska ha en liten mini diet, inge godis eller onyttiheter under december, kommner ha två dagars undantag på hela december och det blir ju julafton och nyår. Sen efter december kommer jag lägga träningen och kosten i min nya coachs händer, kommer skriva lite mer vem hon är sen, tror ni har rätt så bra koll ni som är tränings insatta !
Varför vi bestämde oss för en mini diet är för att jag lär få tillbaka min hunger och rutiner, tydligen är jag inte den enda som går bananas efter dieten. Linnea skickade till mig en länk ifrån tyngre där dom har gjort artikel om just detta, vad som händer med hjärnan och kroppen efter en tävlings diet.
Känner igen mig i varje ord dom skriver, tycker det är så roligt, så tänkte jag delar med mig av lite vad som srkivs och vill ni läsa hela artikeln så finns länken i slutet av inlägget!

här är en liten del ifrån artikeln

Sannolikheten är stor att de flesta som har genomfört en tävlingsdiet eller någon annan form av lång kalorirestriktion kommer känna igen sig i följande scenario:

Innan du började din diet så åt du bra mat och kände knappt ens något sug för diverse onyttigheter. Visst, du kunde njuta av en och annan glass på sommaren, en bakispizza på helgen och lite lördagsgodis till och från. Du kanske till och med fick TVINGA i dig godis och skräpmat vissa dagar för att täcka ditt kaloribehov.

När dieten väl körde igång så blev det inte mycket mer med det. Men det var ingen fara. Veckorna gick, kilona verkade rinna bort och allt gick som på räls. Det här var ju busenkelt, tänkte du kanske. Fram till att du bara hade ett fåtal kilon kvar att tappa. Sakta men säkert märkte du då att kroppen började ge dig signaler som den tidigare aldrig har gjort.

Ungefär i samma veva som din sexlust börjar glänsa med sin frånvaro så märker du inte längre kan gå igenom mataffären utan att lägga märke till varje lilla extraerbjudande som finns. Och det är inte extrapriset på broccoli jag pratar om här. Ett 10-pack Snickers för 30 kr! Halva priset på Grandiosa – extra allt! Lika säker som en knarkhund på Arlanda kan du spåra upp alla de senaste erbjudandena på skräpmaten. Inte för att dessa brukar vara särskilt gömda direkt… Men men, tävlingen eller mål-formen är nära, så det är faktiskt inte så svårt att säga nej till frestelserna.

Dagen är kommen! Tävlingen är genomförd och/eller målformen är uppnådd. Kampen är över! Tror du...

Möjligen har du redan läst dig till att du i det här skedet inte bör gå på ett allt för högt kaloriintag, och därför inte borde trycka i dig allt för mycket skräp. Visst, tänker du, men någon bit choklad här och där lär ju knappast skada, eller?

Det har gått ett par dagar sedan tävlingen och du har börjat hämta dig från monstermåltiderna direkt efter tävlingen. Du bestämmer dig för att du ska bygga massa långsamt den här gången och försöka hålla en hyffsat hård form så länge det bara går!

Det är torsdag kväll och du har precis ätit dig mätt på en stor portion mat. När du lutar dig tillbaka i tv-soffan efter måltiden så minns du att du har en Marabou Schweizernöt liggandes i skåpet. Du köpte den några veckor innan tävlingen men det är först nu som du har möjlighet att ta några rutor av den.

”Ett par rutor” tänker du. Men när den första rutan sakta håller på att smälta på din tunga och den perfekt avvägda balansen av knapriga hasselnötter och choklad fyller din mun så känner du en sorts njutning som du aldrig har kunnat föreställa dig att man kunde få av mat. Snabbare än vad du kan säga ”Åh jävlar vad gott det här var!” så är chokladkakan borta. Nu sitter du där med pappret i knät och undrar vad fan det var som precis hände... Du tyckte att du var mätt och belåten efter en ordentlig portion mat men ändå kunde du inte hindra dig från att trycka i dig en hel chokladkaka.

Här nedan ska jag försöka förklara vad det är som sker i hjärna under och efter en hård diet, och varför många då tycks få ett svart hål i magen när de väl tillåter sig att äta något extra gott.

http://www.tyngre.se/artiklar/varfoer-du-blir-sugen-paa-mer-skraep-naer-du-aer-som-mest-deffad/




Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

i några års tid så har jag funderat fram och tillbaka på att göra en bröst operation, just för att jag har tränat bort mina egna, och för att jag känner mig så okvinnlig om man kan uttrycka det så? Jag vet att folk är VÄLDIGT fördomsfulla när det kommer till plastikoperationer men jag tycker inte att det är någonting att skämmas över, SÅ LÄNGE man gör det för sin egna skull och inte bara för att andra folk ska tycka man blir snyggare.  Jag är vill inte ha bröst för att posta bilder i bilder utlåt eller något liknande utan för att i såna fall få ett bättre självförtroende helt enkelt. Sen är det väldigt vanligt inom fitness branschen att faktiskt göra bröst för att man vill framhäva de kvinnliga formerna igen. Nästan var och varannan tävlings tjej har gjort sina tuttar, och de känns som jag förstår dom varför dom gör operationen. Vad tycker ni? Är ni för eller emot att göra operationer ?  skulle ni själva Kunna tänka er att göra en sån operation någon gång? kometentera  vad ni tycker!

Likes

Comments

Postad i: Vardag

Idag är det absolut ingen vanlig dag någonstans utan det är först och främst min kära pojkväns födelsedag, idag blir han alltså 23 år idag, och eftersom det är även 1 december så köpte jag honom en choklad kalender i olika choklad smaker som snickers, twix och liknande men sen den riktiga presenten var David Beckham deo och dusch gel, så kan han lukta lite gott, vet att han tycker sånt är viktigt. Jag ska snart hem få åka hem till honom så ska vi iväg och träna så får vi se vad den här kvällen får bjuda på, han ska få bestämma helt och håller det är ju ändå trots allt hans dag!

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning, Q/A

Vad kul att du ska tävla igen! Har du bestämt i vilken tävling det blir?
Jag har inte till 100 procent bestämt mig, men det lutar emot tyngre i oktober och lucia i november. det är 6 veckors mellan rum mellan tävlingarna, så det är det som gör att jag funderar om ja ska ta två tävlingar som är närmare.
Men vi får se vad coachen tycker och säger sen.

Ja måste bara få fråga(har nog aldrig tänkt på det isåfall men) vad ä cardio för typ av träning?? å om man vill träna låren hur å vad kan man träna med då??
Cardioträning = det är konditionsträning, löpband, cykel, trappmaskin, ut och jogga ja alla såna övningar.
När jag kör ben så fokuserar jag på att göra framsida och baksida ben, men en typisk övning för låren är ju benpressen, squats, mm kan göra ett inlägg med lite bilder

Vad är det absolut bästa med att blogga?
Det bästa jag vet med att blogga är att faktiskt alla härliga människor som dagligt kommenterar bloggen, det är ni som gör att jag faktiskt vill blogga varje dag, eftersom ni ger så mycket positiv energi över det jag skriver!

Hur tänker du kring kost osv? "Unnar" du dig eller är det strikt på socker, onyttiga fetter osv?
Under den här dieten som precis har varit så unnande jag mig 1 gång under 12 veckor och det var när coachen sa att jag skulle, och då var det med mat och inte socker. men nu efter tävlingen så har jag unnat mig det jag vill.
Men jag gillar att vara strikt, min kropp trivs bäst när jag är helt borta ifrån socker.

Hur ofta tränar du?
Jag tränar 6-7 dagar i veckan, så MAX 1 vilodag brukar jag ha just nu.

Vilket är ditt största intresse/hobby förutom träning, hälsa & fitness?
när jag inte sysslar med träning och hälsa så är det smink och hår som är mitt nästa intresse, foto gör jag också. Men det är inte lika ofta längre, men färga / klippa hår gör jag väldigt ofta och sminka gör jag på mig själv, men jag är besatt av smink. har rätt mycket.

•Önskar du dig något särskilt i julklapp, vad isåfall?
Jag vet faktiskt inte vad jag önskar mig, träningskläder och nya JEANS haha jag äger inte 1 enda par efter dieten som sitter, och jag tänker inte gå upp i vikt så dom passar... så nya!

•Vad är din högsta dröm?
Min högsta dröm är att dagligt få jobba med allt som har med fitness tranchen att göra, få bli fitnessmodell på riktigt och kunna ha ett eget företag där jag kan coacha och hjälpa andra som har samma drömmar.

•Vart skulle du vilja resa?
USA ligger som nummer 1 på min reselista, vill åka igenom USA och sen Hawaii

Hur var det att stå på scenen och posa inför domarna? Vilken plats i tävlingen kom du på? :)
Det var super roligt, och samtidigt riktigt läskigt. Jag var super nervös och skakade när jag precis klev upp, men sen glömde jag bort och så blev det roligt och en jäkla känsla. Jag vet faktiskt inte vilken plats jag kom på., eftersom jag åkte ut rätt så tidigt. men jag är nöjd ändå, nästa år ska jag till final!

Hade du någon coach under din tävlingsdatsning?
Japp jag hade 2 stycken under denna diet som har hjälpt mig coacha, men nästa år kommer jag ha Ellen nilsen som coach och det ser jag fram emot rejält.

Hur såg din diet ut?
Den här dieten som har varit så har jag gått på något som heter keto och de menas med att jag äter fett och protein och väldigt lite kolhydrater, det är en hårdare diet än LCHF och det är ingenting jag rekommenderar som diet till tävling egentligen, men jag hade lite svårt att hitta en diet som passa mig och så fick det bli den tillslut och den dieten kommer jag INTE ha nu till nästa gång.

Och hur ser en träningsvecka ut för dig, med antal träningspass, cardio vilodagar osv? Jättefin och inspirerande blogg! Kram❤️
En vanlig vecka för mig är fullspäckad med både muskler och cardio, senaste månaderna har jag kört cardio på morgonen sen muskler och cardio på kvällen. Men efter dieten har jag bara kört muskler och cardio på kvällen och en promenad på tom mage på morgonen, det funkar bra tycker jag. Har inte haft några vilodagar alls och jag tar vila oftast bara när jag känner att kroppen verkligen behöver vila. Nu har jag så mycket energi så jag vill knappt vila. så jag kör på! Tack så mycket kram! <3

Hur länge brukar du va på gym å träna å för å få den där riktigt vältränade magen.
Det är olika hur länge jag tränar men allt ifrån 1 timme till 2, 5 timme brukar det vara.

Vad för slags förbrännings tabletter/pulver använder du dig av då?? ☺
På tom mage tar jag mmsports synephrine
och sen innan träning tar jag mmsports ripped caps

Märkte du av något på humöret när du var på dieten? Typ blev du arg och gråtig som jag blir om jag äter "för lite" en dag?
Jag hade rejäla humörsvängar kan jag lova, jag kunde vara as glad till skit förbannad till att sitta på gymmet och grina för att jag vela hem och äta och sen när man kom hem så var man glad igen och vela göra något annat.
så min pojkvän har inte haft det lätt med mig under dieten kan jag lova er, snarare tvärt om. Men nästa diet kommer bli bra mycket bättre.

Hur såg en vanlig matdag ut?
Oj, nu efter dieten har jag ätit väldigt dåligt lär jag erkänna men i vanliga fall
frukost äggröra, eller gröt,
lunch kyckling/köttfärs/ fisk , grönsaker
mellis jordnötssmör/ riskaka
middag kyckling/ köttfärs/ fisk, grönsaker
kvällsmat protein fluff

Dricker du alkohol?
det händer men väldigt sällan, Förut festade jag rätt ofta men sen så tappade jag suget helt, jag kan fortfarande gå ut men jag håller mig gärna nykter, dricker hellre en cola om jag ska vara ärlig. super tråkig kanske men jag tränar hellre och fokuserar på sånt.

Vilka födomar har du mött från anhöriga och närstående (syftar alltså inte på bloggläsare nu)?
Det har varit super blandat, vissa människor har tyckt man har varit dum i huvudet som inte har unnar sig någonsin typ. Vanligaste kommentaren jag får är " men du kan väl unna dig någonting, en kaka skadar faktiskt inte " Men jo det gör det, går man all in så gör man och varför förstöra för sig själv, mina nära och kära har varit väldigt stöttande men samtidigt lite orolig att man ska bli för smal, men det tycker jag inte att jag blev, utan dom blir nog mer orolig inför nästa gång, då kommer jag se värre ut haha!!

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Jag tycker det är så otroligt intressant vad man kan göra med kroppen och hur kroppen reagerar på olika saker.
de sista 1,5 - 2 veckorna som var på dieten innan det var scen dags så var jag konstakt hungrig, det spelade inte någon roll om jag åt så var jag lika hungrig ändå. Men nu EFTER dieten så har jag knappt varit hungrig över huvud taget, de senaste 3 dagarna har jag inte ätit förrän klockan slagit 12 och knappt så jag har då känt att det är dags att äta. Blir mätt på det lilla minsta, behöver inte alls mycket mat för att kroppen ska känna sig nöjd. Väldigt lustigt men ändå intressant att se hur kroppen reagerar och ändrar om.
Tror kroppen fick sig en chock efter tävlingen att är nog lite ur balans, men den kommer säkert åtgå till sitt " hungriga" jag snart igen. Jag har ätit köttfärs de senaste dagarna och broccoli. så 120 gram köttfärs och ungefär 100 gram broccoli kanske? har inte riktigt vägt upp broccolin utan den har jag lagt i men inte tagit allt för mycket.
kör fortfarande på äggröra till frukost, men ska nog börja köra gröt igen, men ska vänja kroppen först men små ändringar innan jag gör nå större förändringar. Men så länge jag känner att kroppen mår bra och jag har energi är jag glad. Men för mig är det fortfarande viktigt att väga maten, och se till att köra min cardio och ändå ha ett sorts hum om vad jag stoppar i mig eftersom jag INTE vill gå upp i vikt utan jag vill jobba på forma kroppen så mycket som det bara går inför kommande diet och tävling.

Jag är super glad att ni har ställt så mycket frågor! jag ska sätta mig ner efter att jag har jobbat klart och tränat och svara på era frågor, kommer bli en riktigt bra frågestund! ni som inte har ställt nå frågor passa på om det är någonting ni undrar över.

Likes

Comments

Postad i: bikinifitness, Kost & Träning

Här kommer det en bildbomb från tävlingen, jag är så taggad inför nästa år och tävlingar som jag tänker ställer upp i. Har inte till 100 procent bestämt mig vilka jag kommer ställa upp i men jag ska försöka bestämma mig snart för att börja planera hur jag ska lägga upp allt. Igår så körde jag rygg och Gud så bra pass det blev! Jag har sån sjuk energi just nu så jag hoppar av glädje bara att köra cardio, och jag har klagat sönder att jag hatar de men nu tycker jag faktiskt det är bara skönt. Kul ändå att jag äntligen känner mig full av energi och orkar köra igenom både muskler och cardio utan att känna att jag vill lägga mig ner och dö. Så jag är så glad på alla sätt och vis för att de äntligen rullar på.

Likes

Comments

Postad i: Q/A

Det var väldigt många som vela att jag skulle ha en frågestund på bloggen, och jag tycker det en super bra ide, eftersom jag dagligen sitter och svarar på frågor som ni ställer så just därför så kör jag igång en frågestund så ni kan passa på att fråga mig precis vad ni vill så kommer jag att ta och svara på alla era frågor och funderingar. det behöver absolut inte vara om just kost och träning och tävling utan ställ vad ni vill veta helt enkelt!

  • Q/A
  • 675 readers

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Det vore jättekul att få veta mer om din tävling. Hur du kom med och var din främsta fokus legat för att förbereda dig inför den 😊

För att man ska kunna få vara med i såna här " fitness" tävlingar så lär man vara sponsrad utav en förening och i mitt fall så är jag sponsrad utav mmsports och jag representerar dom. Så när jag inte tävlar kommer ni säkert hitta mig i en mmsports monter om ni kommer till mässorna. Men såhär lär man förberedd inför en tävling. Först och främst måste du betala in en licens som täcker hela ditt år, då kan du tävla så mycket som du vill under året. sen när du känner att de är inbetalt då är de dags att köpa dig ett par skor att posera i. Dom måste vara tävlings godkända, annars kommer de uppstå problem när du ska kliva på scannern. det är också viktigt att börja tidigt med posering då de är A, O i tävlingen. Du vinner stort på att ha en en riktigt bra posering. sen när skorna är köpt är de dags att kanske kolla på vem som ska vara din coach som ska hjälpa dig med din diet, som ser till att din diet faktiskt blir så bra för dig som möjligt. Ta hellre en lång diet en än kort för din kropp ska inte behöva stressa fram formerna. när du har någon som hjälper dig med din kost och träning ska du börja lägga in cardio och promenader, se till att du börjar röra på dig mer än vad du gjort tidigare. Cardio på tom mage gärna och även fasta körde jag på. åt mellan 12-20 för bäst resultat. När tävlingen började närma sig så var de dags att köpa tyg, bling bling som ska vara på bikinin och leta någon som kan sy din bikini efter din kropps typ. Sen när de är klart är de dags att boka hotell, om du inte känner någon som bor i närheten av din tävling, spray tan ska bokas så du har en tid och får samma färg som de andra tävlandes får. det är matlådor som ska förberedas för just din tömnings vecka, då du knappt dricker vatten och äter en helt annan kost än vanligt.

Min fokus från att jag började anmäla mig för tävlingen var att få fram så mycket definition på kroppen som möjligt, inte bli för "tunn" då jag inte vill vara skinn och med utan jag vill ha muskler, snygga axlar, bra rygg och ett par riktigt bra ben och en rund rumpa. Så all fokus har gått till en mängd cardio för att få mindre fett så jag kunde börja se vad ja skulle behöva träna på för bästa resultat. Jag känner givetvis att nu efter tävlingen är fortfarande fokus axlar, rygg och benen för att nästa tävling vill jag ha ännu mindre fett och mera tydliga former, vill se kvinnligt stark ut om man kan säga så? sen givetvis måste jag jobba mer på magen som denna gång inte blev riktigt hård i min värld. Men de är något man får jobba på till nästa gång.

Min fokus för nästa tävling är att faktiskt hålla gå neråt i vikt och hålla mig i en form som något kille över tävlings form men som kroppen trivs i och ändå får tillräckligt med näring. jag kommer jaga magrutor som jag kan ha året om tills de är dags att " tappa" fett inför kommande tävlingar, vill inte behöva lida igenom en lång diet som gör att du blir svag och slut i huvudet utan jag vill ha en form som de räcker att köra lite hårdare cardio och tappa 3-4 kg så är du vid din tävlings form istället för att stressa ner 17 kg på ett antal veckor, kroppen mår bättre av saker som tar tid.
så jag kommer köra cardio, mage, svett pass och jag kommer väga upp maten, kanske precis allt men de mesta, vill ha ett hum om vad kroppen får i sig även om jag är i en off form!

Likes

Comments