Postad i: shopping

Idag går flyttlasset till en ny lägenhet, eftersom jag och exet gjorde slut så flyttar jag tillbaka hem ett tag, men mor min har fått en ny lägenhet så nu lär jag köpa nya möbler till sovrummet eftersom exet får mina gamla, bra deal tycker jag, han får de gamla och ja får pengar till nya. ni kommer få bilder på allt från mos senare och även en bild på rummet när alla möbler är ihop byggda. väldigt exalterad och peppad på att bo mitt i stan faktiskt. nära gymmet, nära till alla ställen för att promenera!

Likes

Comments

View tracker

Postad i: shopping

Haft en hel dag i Stockholm tillsammans med mina fina vänner, ätit på mitt favorit ställe fresh and fancy, fick dricka mitt älskade starbucks kaffe oh sen så har jag besökt Victoria secret och köpt munkar på Dunkin donuts. Kan visa vad jag köpte när jag kommer hem. Men det har varit en riktigt bra dag kan jag säga!

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Vardag

Igår så var jag på bio och såg filmen split, helt sinnes vad sjukt bra den var. Ni som har planer på att se den, ni ska verkligen göra det för detta var verkligen en 10/10 så den var grym. Det handlar om Kevin, en man med 23 personligheter och en ny på väg att utvecklas: The Beast.
Efter filmen så hängde jag på en krog i Gävle tillsammans med mina vänner, nykter men hade ändå roligt. Jag tycker inte jag har behovet av att dricka jämt.
Så somna inte förrän vid 4 för de var så mycket annat.

Fick frågan om jag kunde göra som en matdagbok och jo absolut det kan jag göra, nu går jag på offseason så jag äter ju mycket så jag kan dela med mig av de jag äter under dagarna.

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

många klagar över att dom behöver gå ner i vikt, de tycker det äter nyttigt i veckorna men har fortfarande ingen amning om varför de inte går neråt, varför det liksom inte händer något. Men det finns två enkla förklaringar som inte alla människor tänker på och det är

1. Man äter tills man är mätt och sen tar man lite till bara för det är gott, där gör många människor fel. Man ska sluta äta när du känner dig lagom mätt, man ska aldrig känna den där mättnads känslan för då har man redan ätit för mycket, man ska varken känna sig mätt eller hungrig utan man ska vara i ett mellan stadie där du kan gå någon timme innan det är dags igen. det är då kroppen hinner bearbeta allt på bästa sätt. Så tipset är att äta sakta för märker du snabbt när du faktiskt inte behöver mer mat.


2.
Många har en cheatday i veckan, där de menas med att dom äter vad dom vill hela dagen, men det många inte tänker på då är ju just att kalorierna drar iväg rejält. här gäller det att faktiskt tänka till om du ska ha ett cheat meal där du äter ett mål med skräp eller om du vill hellre ha nå godis. För väljer du att äta skärp hela dagen plus exempelvis en påse med ostkrokar har du kommit långt över 5000 kalorier utan att du ens tänkt på det. En påse med ostkrokar innehåller alltså 3000 kalorier och de är alltså mer än vad man ska få i sig på en dag om man ska äta normalt, tänk då vad som händer om du äter de där 3000 kalorierna plus skräp mat. Kroppen samlar på sig enormt mycket utan att du ens tänker på det.

Så tipset är ju att välja ett skräp mål, ta en hamburgare men du kanske ska skippa godiset då. Eller så får du verkligen träna för det efteråt om man vill ha både och!

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Dålig hållning är något många lider av. För att få en bättre hållning krävs en stark rygg och mage. Här är tre fantastiska övningar som du kan göra hemma.

1. Utfallssteg
Utfall är en fantastisk övning för att träna upp en bra hållning, starka ben och stark rumpa. Så se till att göra den tillsammans med dina ben träningspass.

2 .axelflyes
En väldigt bra axelövning som hjälper dig att få bak axlarna. ta lätta vikter och är du hemma räcker det med något lätt i hemmet.

3. Utåtrotationer
Utåtrotationer tränar upp dina skulderblad och hjälper dig till att få bak axlarna. De är också en övning som inte kräver så Mycket vikt och därför blir de lätt att göra hemma.

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Kost & Träning

Fick hem ett paket med ett par byxor från bringsportswear, sjukt sköna och väldigt höga i midjan så croptops passar super bra till dom. Sen har jag varit förbi bästa mmsports och hämtat ut lite nytt caesin protein och smaken fick bli kanelbulle för det är den jag tycker är godast som man inte tröttnar på. Sen fick jag med mig glycine och den kommer hjälpa mig med sömnen och med återhämtningen eftersom jag har haft problem med just sömnen de senaste veckorna, men det är förståligt. Testade även den nya noccon idag och I LOVE IT! Sjukt god och ni som inte har hunnit smaka, do IT ni kommer inte bli besvikna!

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Godmorgon mina fina läsare!
Har legat vaken en stund och bara funderat på vad jag ska lägga upp för inlägg, jag vill alltid tänka igenom allt innan jag lägger ut något för jag vill att det ska vara något roligt för er att läsa. Ni vet ju att på sidan om så hjälper jag olika killar som tjejer med kosten eller om det är tips på tränings upplägg och jag försöker dela med mig deras historier också så ni även får se hur jag hjälper andra.
Denna kille är en väldigt god vän till mig, när vi först träffade åt han mer nyttigt än vad jag gjorde men han gick inte riktigt ner i vikt, och jag såg problemet rätt snabbt att han åt för lite. hans kropp fick inte den näring den behöver för att kunna gå ner i vikt och bygga muskler. Men efter en hel del kämpade så lyckades han gå ner 12 kg och det är för att han VÅGADE ÄTA. för det handlar inte om att äta mindre när man går ner i vikt utan det handlar hela tiden om att äta fler gånger om dagen och hela tiden runt var 3dje timme ge kroppen energi så man orkar träna och hålla igång. han gick ifrån att kanske äta strax över 1500 kalorier till idag ligga långt över 2500 kalorier och nu bygger han muskler och fortsätter att tappa fett hur bra som helst.

Funderar man någonting över kosten då är det alltid bättre att man frågar någon som vet, för att svälta sig själv är verkligen inte bra för kroppen och inte över äta heller. Mina tips är ät var tredje timme och se till att ät så du inte är mätt men inte heller hungrig, ät sakta då kommer du känna när du är i det stadiet.

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Visste ni att det går att öka sin egna fettförbränning? det är alltså du själv som bestämmer hur mycket du vill förbränna med hjälp av din kost. här är några tips som faktiskt hjälper till!


1. Kanel
kanel är väldigt känt för att speeda upp din förbränning, och just därför brukar jag ha den till gröten på morgonen, sen även i kaffet, då häller jag kanel i filtret tillsammans med kaffet innan jag drycker igång den för kokning. det är små tips som räknas right?

2. citron vatten
citron krymper faktiskt magsäcken, så att dricka citron vatten på morgonen utan frukost, minskar magen innan du ens börjat äta, vilket gör dig mättare fortare. väldigt smart!

3. grönt te
Grönt te kan öka din ämnesomsättning med fyra procent så drick 3 koppar om dagen för bäst resultat, tur att det är gott !


4. kaffe
Koffeinet i drygt två koppar kaffe ökar din ämnesomsättning i minst en och en halv timme efteråt,
men däremot om du har i socker eller grädde så minskar effekten väldigt snabbt. så tänk på det!


5. intervaller
intervaller är ju känt för att öka förbränningen betydligt mycket. så istället för att gå på löpbandet i samma fart i 20 minuter så testar ni att mixa upp det lite 1 minut gå, 1 minut jogga, 1 minut spring så fort du kan och sen tillbaka till att gå. du blir helt slut men SÅ VÄRT:











Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

Idag är jag helt slut i huvudet efter dagen benpass, tog pwo oh sen drack jag en monster, verkligen inte det smartaste men jaja. benpasset blev riktigt bra i alla fall och jag känner att det går framåt hela tiden så det är positivt.

Likes

Comments

Postad i: Kost & Träning

godmorgon på er, hoppas ni sovit gott, en ny dag vilket betyder en helt ny dag för att gå all in på gymmet hihi.
jag tänkte faktiskt fortsätta skriva om saker som folk HELT missuppfattat när det kommer till kosten och att gå ner i vikt, igår skrev jag om att jag INTE står för en shake diet och idag tänkte jag faktiskt skriva om något som väldigt många är rädd för och det är KOLHYDRATER. Väldigt många människor tror att om du ska gå ner i vikt så måste man äta mindre mat och sluta med just kolhydrater helt och hållet. Vilket inte riktigt stämmer in, givetvis måste man dra ner på VISSA kolhydrater som vitt bröd, pasta, sånt som man vet är mjölprodukter, för de är sånt som faktist lägger sig på kroppen. men att man ska behöva äta mindre mat? Nja snarare tvärt om. för att ens kunna gå ner i vikt lär kroppen ha all sin näring och det får vi ju genom maten, jag äter omkring än 5-6 gånger om dagen och jag äter alltid bara tills ja inte är hungrig mer, så jag känner mig alltså varken mätt eller hungrig, då vet man att de kroppen är full. Att gå ner i vikt är mycket mer kost än vad man tror, du behöver protein, kolhydrater och fett, fett som är bra. Ett exempel på bra kolhydrater i en kost är havregrynsgröt, för det är långsamt och håller dig mätt längre så en frukost på gröt, 2 ägg och citron vatten gör verkligen susen. Sen kan man äta fullkornsris, bulgur, quinoa, sötpotatis, rotfrukt, ja alla dessa är kolhydrater som är bra på sitt vis, man får helt enkelt kika upp vad man tycker är mest värt att äta och vad man kan få mest utav men som faktiskt är minst farligt. Gröten för mig är verkligen a o, för utan den så skulle ja nog aldrig hålla igång om dagarna. Så ja börjar morgonen med kolhydrater för att ja vet att dagen kommer gå bättre då. så var inte rädd för kolhydrater välj bara rätt istället så kommer allt bli bra.

Likes

Comments