I helgen var vi i Amboseli national park, det var jätte kul och så vackert!

Amboseli är kända för sina elefanter, så här kommer en massa bilder på dom

Jag och Hillevi delade på ett stort tält som var jätte mysigt, det hade toalett, elektricitet och var varmt och skönt!

Vi stötte på en liten lejonfamilj

Vi gick upp vid 5 nästa morgon och åkte iväg på nästa game drive

Det var en lång och mysig bussresa hem sen :)

Vi hörs vid nästa äventyr

just nu är det regnperiod i Kenya, vilket är lite mysigt. Men det regnar typ hela tiden och nu börjar det bli lite tröttsamt.

Det har regnat hela veckan men idag när jag gick ut från rummet för att gå ner till frukosten möttes jag ändå av solen, känns som att jag inte sett solen på så länge så jag blev lite glad ;)

Solen sken hela dan idag och det var varm men nu på kvällen precis innan middagen så började det regna som tusan. Det va typ som något monsoonregn, helt galet. Har typ aldrig sett det regna så mycket och det va ganska fint ändå. Tog lite bilder som jag tänkte dela med mig av.

Just nu gör jag inte så mycket, sitter på rummet och tittar på youtube och lyssnar på musik, har tappat greppet lite om all ny musik som släpps så det blir mest samma musik man lyssnar på nu för tiden.

Imorgon ska vi åka iväg till Amboseli, det är jag supertaggad för och jag måste packa lite för det nu!

Det är tropiskt och fint nu i alla fall, hejdå! ☔ ☁ ⚡ 🌴 🌺

Har alltså bott här i 100 dagar nu, sinnessjukt hur fort det har gått.

Är så tacksam över att jag får vara här, låter lite cheesy men så är det.

Men här kommer lite bilder som ära till denna dag.

Alla är i svartvitt, inte av nån speciell anledning, utan jag tycker bara det är bra ;)

Fina klassen :))

I helgen blev det en tur tillbaka till Hell's Gate och Naivasha, vi var ett litet gäng som klättrade, cyklade och gick på en guidad tur där. Vi bodde i tält vid en sjö där flodhästarna dök upp på land om kvällen, man hörde dom hela natten när man låg och försökte sova.

vi fick besök av en liten varelse

Mysig kväll med middag på resturang, långa samtal, tälthäng och flodhästar i mörkret ⛺

Kenya levererar fortfarande 🇰🇪

I lördags åkte vi ett gäng till Naivasha för att rida, tanken var att vi skulle övernatta där tills söndagen men jag blev avsläng av min häst och stukade handen ganska rejält så jag blev tvungen att åka hem på eftermiddagen.

Trots den lilla olyckan var det bland det härligaste jag har varit med om. Platsen där stallet låg på var så himla vackert och ridturen var så häftig och rolig. Även om min häst Fabishe slängde av mig i slutet så tyckte jag jätte mycket om henne och hon var jätte rolig att rida, lite av en utmaning vilket jag tycker om, hon bockade hela tiden när vi skulle galoppera vilket jag tyckte var ganska kul i början för jag gillar när hästarna är lite vilda och knäppa. Men det blev tillslut anledningen till att jag flög av och stukade handen.

Men det är lugnt, jag mår bra annars. Nästa gång jag åker dit kommer jag antagligen vilja rida Fabishe igen.

Vi tog en promenad ner till sjön med hundarna där de fick bada lite

Efter jag hade blivit avslängd fick jag byta till Agnes lilla ponny, vilket var lite segt eftersom jag gärna hade tagit bildr med min häst. Men här ser ni mig sitta med skadad arm men ändå lite glad.

Det var definitivt bland det häftigaste jag har gjort, att få rida så nära alla vilda djuren var sjukt coolt!

Min dröm är nu att få jobba där nån gång i framtiden, trivdes så bra där.

Hej

I lördags då vi va ute på halloweenfest på TreeHouse club blev tyvärr min mobil stulen så alla mina mobilbilder är borta :( Det var även fler som blev av med sina mobiler och plånböcker, tydligen var det nån liga där som bara gick och plockade allt dom kom åt.

Dock är jag tjuvarna på spåret eftersom att dom ibland kopplar upp min mobil till wifi och då kan jag se precis vart dom är, det har hänt några gånger under de senaste dagarna. Tidigare hade vi inte kunnat ringa polisen när vi såg var tjuvarna var för att systemet här i Kenya är annorlunda och poliserna kan inte göra något förens man har gjort en polisanmälan.

I måndagskväll satt vi och såg exakt vart mobilerna befann sig för att min mobil på något sätt hade anslutning till internet, men som sagt kunde vi inte ringa polisen just då. Men om vi hade kunnat gjort det hade vi nog haft våra mobiler just nu. Istället bad vi Christian, min boarding mentor, ringa sitt hoodgang och fråga om hjälp. Dom sa att dom skulle se vad dom kunde göra och allt ar väldigt spännande den kvällen. Kände mig som en FBI när jag spårade tjuvarna på datorn.

igår åkte jag, Filippa och Ida in till polisstationen för att göra en anmälan så att nästa gång mobilerna var uppkopplade så skulle vi kunna ringa polisen. När vi va på polisstationen verkade det inte som att någon där tog oss seriöst, dom lyssnade inte på vad vi sa och vi kände helt enkelt att det var lönlöst att ens försöka för vi fick typ ingen hjälp. Vi hade blivit förvarnade att polisen i Kenya inte är den bästa direkt men vi tyckte ändå att det var värt ett försök.

Men vi gav upp på den första stationen och åkte vidare till en annan i hopp om att det skulle vara bättre. När vi kom fram dit pratade vi först med en trevlig kvinna som hjälpte oss till en polisman som satt inne på ett kontor, vi började förklara för honom vad som hade hänt visade han all information vi hade. Det här stället var som tur mycket bättre än det första och vi fick polisens nummer så att vi kunde ringa honom direkt när min mobil blev uppkopplad igen.

Så nu sitter jag nästan hela tiden och håller mig uppdaterad, men det känns ganska lönlöst atm.

Eftersom jag inte har några bilder från mobilen längre så kör vi lite throwbacks på familj och vänner från min dator!

saknar min sköldpadda mest 🐢

I måndags drog skolan iväg till kusten eftersom att vi hade höstlov! Vi bodde på ett hotell som heter Amani Tiwi och det låg precis vid stranden.
Det var nog den roligaste resan hittills och det va så kul att åka på semester med alla elever på skolan. Vi är ett riktigt härligt gäng och vi kan verkligen ha kul tillsammans.

En av dagarna tog jag och Ellen en väldigt lång strandpromenad, stranden var oändligt lång så det va jätte härligt att gå där. När vi mötte på Kenyaner på stranden och dom frågade oss om vilket hotell vi bodde på så blev dom lite imponerade över att vi hade gått så långt!
Vi hade jätte mysiga samtal och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Ellen är så himla härlig person som man alltid blir glad av.

Lite fina stranbilder 🏖🏝

På onsdagen var det min födelse dag så jag unnade mig all inclusive för dagen. Till frukosten beställer jag en mangojuice som jag hade varit sugen på länge, men servitören kom aldrig ut med den så vi gick och tänkte beställa en på restaurangen vid stranden. Jag får äntligen min juice, jag och Mathilda lägger oss i en hängmatta och jag känner mig ganska nöjd.
Tills vi ser en apa, som till en början bara gick runt och gjorde sig bra på bild vilket var helt lugnt för min del. Men sen går den fram till min juice och dricker upp den. Blev lite lätt irriterad men skrattade också ganska mycket då det var väldigt kul.
What to do, sharing is caring!
Fick tillslut gå upp till poolen (där det ej fanns några apor) och beställa en ny som jag äntligen fick dricka upp.

Min födelsedag var för övrigt toppen, bästa födelsedagen hittills. Är så glad att jag fick spendera den i Diani med världens bästa människor!
Internatet hade också ordnat en utekväll så vi åkte till en strandklubb där vi dansade och hade jätte kul. Dock var det bara ren tur att det va just på min födelsedag.

Morgonen därpå gick jag, Mathilda och Claës upp vid ungefär 05:30 för att kolla på soluppgången. Men det var alldeles för molnigt så vi såg nästan inget. Men det var mysigt ändå att sitta på stranden.

När vi hade ätit frukost åkte jag, Mathilda och Johanna ut på en liten utflykt där vi åkte båt och snorklade lite. Jag tyckte det var supermysigt

Det var verkligen super mysig resa med mycket skratt och jag har så mycket minnen från det här!
Älskar internatet, älskar eleverna och älskar livet i Kenya. Det här är verkligen det bästa jag har gjort och är så tacksam över att få vara här och göra allt som jag inte skulle gjort i Sverige.