Idag gick vi upp runt 6 och stack sedan iväg till Mt. Longonot som ligger nära hell's gate och Naivasha där vi har varit förut.

Mt. Longonot är en slocknad vulkan som vi först började med att vandra upp för vilket var den absolut jobbigaste biten, men tillslut kom vi upp och fick se den vackra kraten som vi sedan skulle gå ett varv runt. Den vandringen var inte så jobbig förutom när det typ gick rakt upp då vi vandrade upp mot högsta toppen som ligger på 2 776 m.ö.h. Där uppe satte vi oss och käka lunch och kolla på utsikten.

Vägen ner var inte heller jätte lätt, det va jättebrant och dammade mycket så man kunde knappt se eller andar. Men det va kul ändå!

Om ni gillar att bestiga berg så tipsar jag om Mount Longonot, det var så sjukt vackert där uppe!

Här kommer en video också, ha det bra så länge!

(Next stop Mt. Kenya)

🗻 🗻 🗻

De senaste 9 dagarna har jag och min familj hängt på Zanzibar och softat, simmat med delfiner i havet och snorklat!

Årets julafton spenderades på savannen, med hästar och mys med familjen på kvällen.
🎅🎄🎁☀🌴🌍

Årets julbord 🍴

I måndags slapp vi skolan för att vi skulle bestiga Ngong Hills! Det var väldigt jobbigt och ganska kallt på toppen men det var ändå riktigt kul! Bra träning inför Mt.Kenya

I helgen var vi i Amboseli national park, det var jätte kul och så vackert!

Amboseli är kända för sina elefanter, så här kommer en massa bilder på dom

Jag och Hillevi delade på ett stort tält som var jätte mysigt, det hade toalett, elektricitet och var varmt och skönt!

Vi stötte på en liten lejonfamilj

Vi gick upp vid 5 nästa morgon och åkte iväg på nästa game drive

Det var en lång och mysig bussresa hem sen :)

Vi hörs vid nästa äventyr

just nu är det regnperiod i Kenya, vilket är lite mysigt. Men det regnar typ hela tiden och nu börjar det bli lite tröttsamt.

Det har regnat hela veckan men idag när jag gick ut från rummet för att gå ner till frukosten möttes jag ändå av solen, känns som att jag inte sett solen på så länge så jag blev lite glad ;)

Solen sken hela dan idag och det var varm men nu på kvällen precis innan middagen så började det regna som tusan. Det va typ som något monsoonregn, helt galet. Har typ aldrig sett det regna så mycket och det va ganska fint ändå. Tog lite bilder som jag tänkte dela med mig av.

Just nu gör jag inte så mycket, sitter på rummet och tittar på youtube och lyssnar på musik, har tappat greppet lite om all ny musik som släpps så det blir mest samma musik man lyssnar på nu för tiden.

Imorgon ska vi åka iväg till Amboseli, det är jag supertaggad för och jag måste packa lite för det nu!

Det är tropiskt och fint nu i alla fall, hejdå! ☔ ☁ ⚡ 🌴 🌺

Har alltså bott här i 100 dagar nu, sinnessjukt hur fort det har gått.

Är så tacksam över att jag får vara här, låter lite cheesy men så är det.

Men här kommer lite bilder som ära till denna dag.

Alla är i svartvitt, inte av nån speciell anledning, utan jag tycker bara det är bra ;)

Fina klassen :))

I helgen blev det en tur tillbaka till Hell's Gate och Naivasha, vi var ett litet gäng som klättrade, cyklade och gick på en guidad tur där. Vi bodde i tält vid en sjö där flodhästarna dök upp på land om kvällen, man hörde dom hela natten när man låg och försökte sova.

vi fick besök av en liten varelse

Mysig kväll med middag på resturang, långa samtal, tälthäng och flodhästar i mörkret ⛺