Den 30:e november lämnade jag, Johanna, Erica och Emma Villas Tec och Monterrey för en sista gång med Cancun som första destination. Där stannade vi i två nätter innan vi begav oss vidare mot Playa del Carmen.

I Playa del Carmen bodde vi på ett jätte fint ställe där vi hade en egen stor lägenhet med bland annat jacuzzi på balkongen. Havet hade vi precis nedanför området vilket var jätte skönt. Här stannade vi i tre nätter.

Efter Playa del Carmen begav vi oss vidare ner mot Bacalar, som i grund och botten är en lagun som har sju olika turkosfärger på vattnet. Lagunen omges av en jätte liten men autentisk by som är väldigt lugn. Väl i Bacalar så åkte vi bland annat iväg på en guidad båttur i lagunen, där vi fick bada i ett svart hål. här stannade vi i två nätter.

Det svarta hålet som var ca 90 meter djupt, vilket i jämförelse med resterande lagunen är väldigt djupt.

Efter Bacalar bar det av till Tulum som verkligen var det paradis som jag förväntade mig. Vi bode på "paradise beach" i bungalows mitt på stranden vilket var superhärligt eftersom det var solstolar inkluderade i vistelsen. vi hade verkligen tur med vädret då vi var här eftersom prognosen visade regn samtliga dagar, men vi fick strålande sol. På detta ställe stannade vi i 4 nätter innan vi skildes åt för resande på annat håll.

Erica som jag delade lägenhet med i Monterrey.

Så i början av november var jag, Erica och Johanna på Isla Holbox som ligger 2 timmars bilfärd från Cancun. Stället kallas för "barfota ön", ngt som det verkligen levde upp till. Sand över allt, vatten överallt, och inga riktiga bilvägar. Vill man ta sig nånstans med transport (det behövde man dock inte för allt var i gångavstånd) så tog man en golfbil. Ett otroligt drömmitt ställe med mycket karaktär som gav en riktig "mexiko-känsla". Maten (åt mest fisk, då det var dagens fångst) var otroligt god, bland det bästa jag ätit sedan jag kom till Mexiko, allting var så bra. Det perfekta stället för att vila upp sig på. Rekommenderar verkligen alla som har möjlighet att besöka detta ställe att göra det!

​Hallihållå! Här kommer en mängd bilder från helgens trevligheter nere i Silao och Guanajuato. VI hyrde en bil och körde ner dit på fredagsmorgonen och körde hem igen på söndagsförmiddagen. Anledning till destinationen var den att Mexiko firade sin självständighetsdag på fredagen, och Guanajuato var stället där kampen började. Vi hade super trevligt och bode på ett jättefint hotell i Silao som var nybyggt. På fredagen när vi kom åkte vi upp till Cerro del Cubilete och kollade på Cristo Rey statyn, och den fantastiska utsikten över landskap. Kvällen spenderades på en roftop bar. På lördagen var det Edonas födelsedag, och den spenderades inne i Guanajuato city där vi fick se och uppleva massa fantastiska och färgglada byggnader, samt se den fantastiska utsikten över staden. På kvällen gick jag och Edona ut och dansade och hade det trevligt.

Älskade verkligen att jag fick chansen att se denna stad. Den var helt fantastisk, och så annorlunda från något som jag sett förut.