Hej på er & godmorgon!
Fick en känsla att blogga lite grann, gör ju inte det så mycket nu för tiden som jag gjorde förut men i alla fall..

Nu över sommaren - tills Volvo drar igång igen efter sin semester så jobbar jag på DHL i Örebro, vid Marieberg. Väldigt svårt att ta sig dit med buss/tåg utan att jag ska komma för sent så jag har fått låna en bil. En V50, manuell dessutom (jag som är van med automat haha) av en släkting till Emil. Jag har kört den hela denna vecka och det har faktiskt gått jättebra!

Vad jag vet så är jag bokad på DHL denna vecka, sen vet jag inte mer. Får liksom bokningar allt eftersom, så svar ja, det kan vara svårt för mig att planera saker långt i förväg om jag inte planerar in det på helgerna då jag är ledig då.

Men nu ska jag sluta babbla, börjar snart. Byee😘

Denna helg har varit underbar!
Har fått testa på campinglivet för första gången i mitt liv och jag har varit på en festival/konsert innehållande rock bl.a. Och jag har bara njutit hela tiden
💓

Här nedan följer en drös bilder som jag tagit under resan och vistelsen i Loftahammar samt Tättö Camping.

Förra veckan var jag i Kallithea med Emil, Adrian, Jessica samt hennes pappa Leffe. Det var jättekul & JÄTTEvarmt! Men det ska man ju inte klaga på, det var ju därför vi åkte dit hehe ;)

Kan dock medge att förra året, då vi åkte till Faliraki i Grekland, var bättre. Alltså vi hamnade bättre till och fick en fin strand och fler affärer osv. Denna gång - inte så mycket av det. Vilket var ganska tråkigt. Men vi for in till gamla staden i Rhodos samt tog en tripp till Faliraki en dag. Väldigt härligt!

För att byta samtalsämne från ingenstans, så har jag nu hamnat på DHL ute vid Marieberg i Örebro. Svårt att ta sig dit? - svar ja, så jag åker med Anton, min syster pojkvän, på mornarna. Vet inte hur länge jag blir kvar där, men när semestern för Volvo är slut och det drar igång igen så vet jag i alla fall att 14/8 ska jag tillbaka till Volvo. Man skulle väl kunna kalla mig för en paketerare på DHL, ganska så stillasittande och monotont jobb, men det funkar.

Nej hörni, nu ska jag sova, ännu en jobbdag imorgon på DHL. Så vi säger godnatt!

Enligt Google är detta Kalithea Beach. Vet inte om det kommer se ut precis sådär där vi kommer vara i Kalithea men man kan ju alltid hoppas!

På söndag åker vi!!!😍

Vi har växlat in pengar, förbeställt från taxfreen, öl, godis, tuggummin samt ett par tofflor till mig. Det enda som återstår är solkräm samt ett intyg för en medicin, sen är vi ready to go!

Ska njuta som bara den där nere för när jag kommer hem står förmodligen jobb på schemat. Lite oklart ännu då jag jobbar på ett bemanningsföretag. Men man kan ju alltid hoppas!

På lördag samt söndag ska vi träffa Adrian, Jessica & Leffe, de vi ska åka dit med i år igen. För gott umgänge med lite dricka oså, har köpt ett vin jag ska ha med samt cider. Ska ta cidern någon dag, samt vinet den andra. Vet inte vilken dag jag ska ta vilken dricka på bara, haha.. problem 😅.

Men nej, nu är det slutbabblat för idag, åter till jobb imorgon. Min sista jobbdag innan semestern... 🤤

För någon dag sedan då Missan sov i soffan & hade tagit min plats haha

När vi var påväg ner till Småland för ett raststopp i Motala. Anton är ju värsta spiderman

En kryssning sitter ju aldrig fel ;)

Från när jag var duktig och var ute och gick varje dag, ville ta en fin bild med all snö men upptäckte sen att en gubbe stirrade på mig haha pinsamt

Tänkte inte skriva så mycket utan bara låta bilderna tala för sig själv. Dock fick jag fisken i torsdags, och shit vad glad jag blev! Min första gös! 😍👌🏼

Vi firade Anton igår som fyller på måndag. Av oss fick han glas & karaff med ananasmotiv samt 4 fiskedrag. Elin gav han en Champion-klocka samt såna där glas med sugrör & lock. Riktigt nöjd blev han☺️ vi firade det på en uteservering i Örebro. Men drog oss hem runt 00 någonstans.

Nu är jag med Emil på jobbet och efter det ska vi äta tårta som inte hanns igår med Elin & Anton. Det lutar även mot att vi ska ut med båten och fiska ikväll också. HÄRLIGT! ⚓️

Hej på er!
Helgen har rullat på fint. Men ännu är den inte över. Det ser ut att bli fint väder idag och det lutar mot fiske! Härligt!

Har sovit över hos syster min inatt och Anton hos Emil. Elin och jag är iväg på ett mission haha medan Anton & Emil har varit ute inatt & fiskat och fått en hel del fisk. Blog u later 👌🏼

Fina Wilma ❤️

Skulle gjort lite saker idag, så som lägga i båten i Tisaren på den nya båtplatsen. Men det blir nog imorgon istället. Sen ska jag och Emil iväg till Lidl och så ska jag ringa ett viktigt samtal sen. Resten av kvällen blir lugn för min del. Vila upp inför morgondagen. Så skönt det ska bli med fredag. Äntligen.

Hej bloggen. Sitter på jobbet och har lunch nu. Är så himla trött, sliten och allmänt seg på allt just nu. Kroppen vill typ inte röra sig ens, känns jätteläskigt. Men innerst inne skriker hjärnan "kom igen du klarar detta!" (Och med det menar jag jobbet då det är det jag syftar på nu, haha) MEN det är ju ändå faktiskt torsdag och fredagen ligger härnäst & väntar. Shit vad skönt. Ganska jobbigt när jag blir såhär, har så dålig aptit. Uäh 😒.

Men men men! Nu ska jag trycka i mig korvstroganoff och sen gå ut för en kaffe och lite vape. Gött det👌🏼