Ja, förra fredagen var det en förväntansfull Hanna som tidigt hoppade in i en taxi till flygplatsen för att vänta på ett försenat plan. Men det landade till slut, och äntligen var han här. Min saknade, efterlängtade Edward. Första kvällen fick han se "Across America" och blev vår speciella gäst på vår bubbelfredag.

Dagen därpå va jag ledig, Det blev bad och sol och middag på Sunwings restaurang Fino som ligger precis vid havet. Vi såg på solnedgången och åt jättegod mat. Därefter väntade ett besök på FantaSea. Det är en stor nöjespark här i Kamala som har en berömd show, där över 30 elefanter är med på scen. Showen lockar turister från hela Thailand, och 3000 personer ser showen varje kväll!

Vi var båda lite besvikna, samtidigt som vi var positivt överraskade, för man har aldrig sett något liknande. Det handlade om myter, traditioner och legender om Kamala. Det var mycket dans, akrobater i luften, eld, fyrverkerier och många elefanter. Så de var en häftig upplevelse, dock tycker jag lite synd om djuren, jag hoppas att de har det bättre än jag tror!

Vi har turistat oss och sett massa sevärdheter Bland annat hälsade vi på Big Buddha. Högt upp på ett berg sitter han., 46 meter hög och spanar ut över den vackraste utsikten man kan hitta.

Vi tog fotmassage. Eward sa att det var den bästa massagen han fått. Jag hade svårt att koncentrera mig på massagen, då det helt plötsligt kom en varan gående mot mig. Det är en stor ödla, som lite ser ut som en krokodil. Massagetanten lugnade mig med att den bara var liten (ca en halv meter) men när den sprang under min massagestol blev även hon rädd. När den väl var borta lugnade jag mig tills jag ser att massagetanten fastnat med blicken någon meter bort. Då sitter där en stor varan som sakta går mot oss. En i personalen fick jaga bort den till slut. Haha, jag har kommit över många rädslor här nere, men varanen var jag rädd för! Sen lugnade vi ner oss (eller jag i alla fall) med milkshake.

Vi gjorde en utflykt till ett av de största templen här i Phuket. Wat Chalong. Väldigt vackert! Sedan var vi på en utsiktsplats i Phuket town. Vi spanade efter apor, men de ville inte visa sig.

En vecka går alldeles för fort ibland, och plötsligt var det fredag igen och vi var tillbaka på flygplatsen. Men vilken vecka det var, tack Edward för att du reste hit<3

Ta hand om er där hemma i juletider. Vi hörs snart igen!
KRAM
Hanna

Hej på er alla! Jag vågar nästan skriva hej alla fina släktingar, för jag tror faktiskt bara att det är ni som vet om den här bloggen!

Här krävs det defenitivt en uppdatering. Det har varit så mycket repetitioner senaste veckorna inför jul och lucia och senaste veckan har jag haft nöjet att ha min Edward på besök, så bloggen har inte fått så mycket tid. Men nu så!

Vad har hänt sen sist då?
Som sagt, mycket rep. Vi övar in material till en hel familjeshow och en hel björnshow som kommer att visas upp enbart på julafton. Sen har vi fått koreografera allting själva, så vi har haft lite att stå i. Men kul är det!

Men givetvis har jag vistas utanför replokalen också! Jag har passat på att ta träningspass för våra duktiga fitness-tjejer. Efter första passet tog det ungefär fem dagar, sen var mina ben inte spagetti längre. Så jag insåg att det var dags att börja träna!

För någon vecka sedan hade jag en fin fanclub i publiken. Fyra söta tjejer somhöll mig handen vart jag än gick, och när det var dags för show satt de med skyltar, lappar där det stod Hanna i pannan och de satt och hade hejarramsor, Kan vara det gulligaste jag varit med om! Den här skylten åkte upp över min logeplats.

För två veckor sedan åkte vi på en utflykt jag hade sett fram emot, nämligen till Phi Phi öarna. Jag hade hört att det skulle vara vackert, men det var magiskt vackert!

Klockan 7.00 blev vi hämtade på hotellet och hörda till Charlong pier där vi hoppade på en speedboat., en snabb båt som körde oss ut på havet. Det var många som blev sjösjuka, men jag antar att vi har någon äkta sjöman i släkten som fört vidare bra gener, för ingen sjösjuka alls för min del!
Första stoppet var Maya Bay, som bland annat är känt från filmen "The Beach" med Leonardo DiCaprio. Så vacker plats. Så mycket turister. Men verkligen en av de vackraste platser jag sett!

Därefter åkte vi vidas mot Monkey Beach. Tyvärr var vågorna för höga, så vi kom inte in i viken, men visst fick vi hälsa på apor och ge dem bananer. De var så söta!

Vi stannade för att snorkla. de slängde i bananer i vattnet som fiskarna kom och åt av, så vi simmade verkligen mitt i stora fiskstim. Det kändes som att simma i ett gigantiskt akvarium. Jag såg så många vackra, färgglada fiskar och även svärdfisk. Det var coolt!

Sedan väntade buffé på en ö, och sedan åkte vi till en liten paradisö mitt i havet som i princip bara var en strand. Där badade vi i kristallklart vatten innan vi åkte hem.

Första Advent. Jag och Maja hade lussekatts-cravings. De har lussebullar i minimarket, affären på hotellet, men de var slut när jag kom dit. Så vi bestämde oss för att leta upp Swedish Bakery som finns här i Kamala. Vi hittade det, men de hade stängt söndagar. Så vi fick gå hem tomhänta, dessutom i världens regnskur. Jo, det regnar även i Thailand! Men till första december gjorde vi ett nytt försök. Bageriet hade öppet, vi köpte alla lussekatter de hade och gick hem i solsken, skruvade ner AC:n så vi frös, tände ljus och kollade på julkalendern. Det blev julkänsla!

Jag har äntligen fått mina peruker!! Numera ser jag ut såhär på discoshowen. Till min tröst ser Jocke roligare ut!

Tre mysiga bilder:
Katten Konrad (han heter nog inte så på Thailändska, men vi har döpt honom till det) i sin favoritkartong.
Mamma myser med sina nyinköpta fina vinterskor under vårt videosamtal. Haha, söta mamma! Du är tokig!
Slutligen, en bild på kostymerna vi ska ha i ett av medleyna på julshowen. Tomten, granen, ängeln och pepparkaksgubben kommer rocka!

Förra veckan hade vi en riktig tjejdag på vår lediga dag. Vi tjejer i show och fitness gick upp och tränade ihop, åt frukostbuffé och tog massage. Mys!
Jag har även fått peruken till Pudelrocksfinalen. Den är jättefin... eller?

Jag fick post! Ett stort kuvert att hämta ut, och i det låg en jättefin julkalender från moster Galopp, tusen tack! Den åkte upp på väggen här hemma, så mysigt. Förra fredagen fick jag även en leverans jag blev väldigt glad för! Hemmabakade pepparkakor och pepparnötter<3 Och vem som levererade dem skriver jag i nästa inlägg...

KRAM/
Hanna

Jag har insett att jag tyvärr inte varit alls så flitig med att blogga som jag planerade, men nu är det dags!
Här i Kamala rullar det på, och nu har man kommit in i vardagen här. Jag trivs verkligen jättebra. Jag har så fantastiska människor omkring mig och det är så kul att få stå på scen. Nu är vi inne på vår fjärde vecka. Det känns skönt att få lite koll på showerna. Nu börjar dock julshowerna att repas in, så det är fortfarande mycket repetitioner, men det är kul!

Det har hunnit hända en del sen sist, så jag gör en liten lista:

* Vi har haft många fina familjer i publiken, men störst avtryck gör en familj från Dalarna. Vi fick hänga med alla barnen i Teen-Idol och MiniStars, och när de hade åkt hem hittade vi en överraskning backstage; en ryggsäck fylld med godsaker. Så fint! Dessutom var mamman fotograf, så nu har vi fått fina bilder skickade till oss. Lägger upp några här!

*Vi har haft kick-off, då vi var på något som heter "Escape Hunt", lite som fångarna på fortet. Det följdes av sjukamp på stranden, som mitt lag vann! Haha, väldigt viktigt...

*Vi har besökt en av Phuket Town's största marknader, Phuket Weekend Market. Vi var där i över två timmar och hann/orkade se knappt hälften. Helt otroligt. Jag prutade till mig bland annat en ny plånbok, och testade att dricka kokosvatten ur kokosnöt. Ganska gott, men lite överskattat.

*Jag har klarat av lite Thaisjuka. Efter fem dagar utan mat och en antibiotikakur var jag pigg igen som tur var. Lyxigt att ha läkare på hotellet som kan hjälpa till när det behövs!

*Idag har vi hämtat upp våra arbetstillstånd inne i Phuket Town. Vi var några som stannade kvar i Phuket och turistade lite. Vi sprang ganska snabbt på en taxichaufför (med en ordentlig taxibil med bälten, det är inte alltid det finns det) som blev vår personliga guide för dagen. Vi betalde vars 200 baht (motsvara 50 kronor) och så körde han oss till sevärdheter, och sedan hela vägen tillbaka till Kamala igen. Dessutom åkte vi inom hans mosters turistkontor, vilket gjorde att vi nästa lördag har en tur bokad till Phi Phi Islands för 1700 baht/person, vilket egentligen kostar ca 3000 baht. Vi sprang verkligen på rätt chaufför!
Idag besökte vi Monkey Hill. Vi såg tyvärr ingen apa, men fick världens utsikt. Sedan besökte vi ett tempel, strosade på Old Town och gick i massa tygaffärer och åt lunch på en mysig restaurang. Jag fortsätter förvånas över priserna. För en ordentlig lunch betalade jag ca 30 kronor.

*Ikväll var vi på en svensk-ägd restaurang. Jag åt falukorv och stuvade makaroner. MUMS!

Vår fina goodie-bag. Följande kommer bilderna som Timea, fotografen tog.

Bad innan jobb.

Alex gav mig en kanelbulle, som jag längtat efter! Phuket Weekend Market.

Kathy Beach, Escape Hunt.

Ledig dag i Bangtao. I våra kimonos efter show.

Rock the Night. Gruppbild innan ABBA-show.

Husdjuren.

Upptäcktsfärd i Phuket Town.

​Ta hand om er hemma i Sverige!

Kram/
Hanna

Här har det inte uppdaterats på ett tag. Förra veckan hade vi premiärvecka, det vill säga att vi hade premiär av 5 familjeshower, 3 barnshower samt 5 olika barnaktiviteter. Det var så fantastiskt kul, men så trött jag var efter den veckan var det längesedan jag var! Allt gick väldigt bra, och vi fick väldigt fin respons av vår publik. Det är kul hur fort man fäster sig vid familjer här på hotellet. De flesta har varit höstlovsgäster, och det kommer faktiskt att bli riktigt tomt utan de härliga barnen och teens:en.

Idag har vi haft en riktig teamdag, då vi var ett gäng på 18 personer från Sunwing Kamala (mitt hotell) samt Sunwing Bangtao, som hyrde en båt och åkte till Raya Islands. Så vackert! Båtfärden tog två timmar, och vid Raya Islands snorklade vi, badade och solade och njöt av livet.

Ikväll har vi varit och ätit på "Salt &Pepper", där sunwing-personal får rabatt på maten. Hit kommer jag definitivt gå då jag har hemlängtan, då det serveras bland annat falukorv med stuvade makaroner, samt köttbullar. Mums!

Jag bjuder på lite bilder, så får ni se hur veckan sett ut på den här sidan av jordklotet!

After Beach!

Teamet backstage innan show!

80's Hit Crew

Ledig dag!

ABBA

Across America

Rock The Night

Raya Islands

Nu är det sovdags. Imorgon blir det träning, rep, After Beach, Björnarna kommer ut en sväng, sedan kör vi Rock the Night!

Förresten, Tvättis sprang backstage under en show och tog en selfie med min mobil. Det kan se ut såhär:

​Ha det bra!
​Vi hörs!
/Hanna

Idag var det äntligen dags för premiär!!

Vi har haft After Beach med barnen, då vi sjöng barnsånger på engelska och alla skandinaviska språk, samt dansade. Åh, vad roligt det var, och barnen var verkligen med oss!

Efter det var Björnarna och farbror Grubb ute på scen och spelade sin teater "Jorden runt", vilket följdes av minidisco!

Sen blev det vår tur igen, en Warm up, sen var det premiär av Days of Disco. Åhh, jag hade så kul! Råkade dock mitt i allt adrenalinrus slå av en liten bit av en tand med micken, men men;)
Mitt team är verkligen Dreamteam, jag kan inte beskriva lyckan att få jobba med dessa människor.
Här kommer det lite bilder, hoppas att ni också kan få lite discofeber;)

Nu ska jag försöka varva ned, sova och ladda om inför morgondagen då vi har premiär av ABBA-showen!

/Hanna

Ps. Måste bara visa en bild på min söta granne!

Idag hade vi vår första lediga dag. Det tror jag verkligen vi alla behövde mitt i alla rep och all information som ska in.

Dagen såg ut som såhär;
Sovmorgon följt av frukostbuffé. Därefter sprang vi ner till stranden och slängde oss i det varma havet. Efter någon timme blev det mulet, så vi passade på att prova på thaimassage, som erbjuds på hotellområdet. Sååå härligt! Precis när vi kom till "hyddan" (det är egentligen bara som ett runt lusthus utan väggar, men ett basttak) började det ösregna. Så där låg vi hela teamet och lyssnade på smattret från regnet blev knådade och trampade på. Speciell massage, mycket stretch, men väldigt skönt. Och prisvärt. 300 baht betalade vi för en timmes massage. Det motsvarar ungefär 75 svenska kronor!

Dagen avslutades med en promenad till byn för att köpa vatten och sedan middag. Nu är vi uppladdade för vår premiärvecka!

Vår vackra strand. Vi köpte en "Grubb-tunna" till barnföreställningen. Passade perfekt till ändamålet!

Vår fantastiska personalmat. Idag blev det Paneng, en supergod kryddig gryta och frukt till efterrätt.

Hej hej!

Äntligen har jetlagen släppt och idag vaknade jag innan klockan ringde! Det blev en morgonpromenad på paradisstranden innan repen drog igång.

Åh, jag måste berätta. Igår och idag när vi repat på scenen har en jättesöt indisk liten tjej suttit och tittat på. I morse när vi började repa kom hon med en teckning hon hade gjort till mig. Åh, alltså hon gjorde min dag. Den åkte såklart direkt upp på väggen i logen.

Om exakt en vecka har vi premiär!

/Hanna

Hoppas att alla ni som läser här på bloggen mår bra! Här i Thailand är allt bra. Vi repar, repar och repar. Och det är så fantastiskt kul! För det mesta håller vi till i en fitness-lokal, men vi repar även en del på scenen. Då händer det (trots att vi har deodoranter som mikrofon och svettiga uniformer istället för scenkläder) att lite hotellgäster sätter sig och tittar på. Speciellt barn. Åh, som jag längtar tills vi kommer köra på riktigt!

Idag tog vi en paus i repet då Maja och jag passade på att springa ner till havet för att ta ett dopp i solnedgången. Finns det något vackrare? Jag hoppas att ni gillar att se bilder på solnedgångar, för jag har en känsla av att det kommer komma många bilder med detta motiv, haha.

Lite övrig kuriosa;
Det är mycket djur här! Myggor-massor! Hundar-springer lösa på stranden och gatorna, otroligt snälla dock. Katter-har vi några som bor precis utanför vårt boende. Ödlor-finns det gott om överallt. Mest geckoödlor. Vi har döpt alla till Örjan, de blir mindre läskiga så., nästan på söta. Har man en Örjan på sitt rum är det bara bra då de äter upp spindlar och andra insekter. Tror att jag kommer att bota en och annan fobi här nere!

/Hanna

Det känns som vi varit här hur länge som helst, men det är ju faktiskt bara tre dagar. Det händer mycket i alla fall!
Igår städade vi och gjorde oss hemma backstage, där vi har vår loge. Maja, min fina alt är en riktig schlager- och paljettdrottning, och pyntade fint med julgranslitter som vi hittade. Det är mycket praktiskt som ska fixas nu i början. Bland annat ska vi ansöka om arbetstillstånd. Till detta behövdes speciella bilder. Därför gick vi till en fotograf igår och blev fotograferade.. Det roliga var att de fotoshoppade oss. Vi fick skjorta och kostym för att se ordentliga ut. Prydligt ska det vara!

1. Frukost. 2. En av hotellets pooler. 3. Backstage. 4. Katt som meckar. 5. Minnesmärke efter Tsunamin bakom vårt hotell. 6. Me and my boys<3

Idag blev vi upplockade av taxi. Vi fick träffa våra show-kollegor i Bangtao, där de också har ett Sunwinghotell med samma koncept som vårt här i Kamala. Jättekul att få träffa dem igen!
​Taxin tog oss till Phuket International Hospital, där vi skulle göra en läkarundersökning som komplettering till vår arbetstillståndsansökan. Allt vi behövde var egentligen att kolla blodtryck och ta ett blodprov. Jag är något rädd för sprutor, men kände mig ändå kaxig. Jag menar, ett blodprov, hur farligt kan det va? Men tji fick jag, som såklart svimmade. Haha, så förvirrad jag var när jag vaknade! Jag förstod verkligen inte vart jag var. Tog ett tag, sedan förstod jag att jag var i Thailand, och efter en stund kopplade jag att jag var på sjukhuset. Haha. Men frisk var jag i alla fall :)

Eftermiddagen och kvällen har bestått av rep. Så roligt att få repetera med mitt fantastiska team. Önskar att alla fick se och höra dessa underbara människor live.

Här är vi alla: Vår fina alt Maja, vår begåvade tenor Joakim, vår härliga showlead och bas Leo, jag och vår otroligt erfarne ljudtekniker Johan.

/Hanna

Vår första dag på plats inleddes med frukost. Vilken fantastiskt fin frukostbuffé! Här kan man få allt, så vi lär ju aldrig gå hungriga om förmiddagarna!

Sedan gick vi en tur inne i byn för att utforska kvarteren. Dagens följdes av diverse uträttande av ärenden och avslutades med en fyra timmar lång guidning runt hotellet av vår hotellchef. Alltså, det är så vackra miljöer att vistas i. Så kul att få arbeta i en sådan miljö.

Min hjärna är helt klart fortfarande inställd på svensk tid, och kan inte riktigt förstå att klockan är över ett på natten och det är dags att sova. Men jag bjuder på några bilder, och ger mig sedan på ett försök!