Header
View tracker

Idag testade jag att göra ostplättar som det skrivs mycket om på instragram osv. Jag har nu under augusti provat att äta lite mindre kolhydrater och istället lägga större fokus på fett och protein. Tycker faktiskt att min mage verkar gladare och enklare kan bryta ner maten vilket resulterat i mindre uppblåst mage. Så jag hoppas att det beror på den här förändringen. Till er som undrar, nej jag har inte lchf som en diet utan minskar endast på kolhydrater för tillfället som en testperiod.

Här är i alla fall receptet och det kommer ifrån (http://www.tjockkocken.se/ostplattar/). Det är ett lchf recept.

Ostplättar (jag fick 6 st)

  • 3 ägg (har du små ägg så ta 4 st) jag tog 4 stycken.
  • 2-3 msk philadelphia
  • 3-4 dl riven ost
  • 1,5 tsk bakpulver
  • 1-1,5 msk fiberhusk
  • 2 msk linfrön
  • sesamfrön att toppa med (jag toppade med solrosfrön)

Gör så här:

Vispa äggen fluffigt med elvisp. Blanda i fiberhusk, philadelphia, bakpulver, riven ost och linfrön. Blanda smeten ordentligt och klicka ut på bakplåtspapper. Toppa med valfria frön.


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Idag har det varit en lång dag med mycket intryck och rutiner som ska läras in. Efter jobbet satt jag med lite planering och sedan bar det av till gymmet för Sh´bam och Cxworx. Efter gymmet åkte jag till affären för att handla det som saknades här hemma, så nu är kylen full av godsaker igen. 

Resten av kvällen går till att planera lite mer kring en engelska lektionen och sedan vila framför en serie. Imorgon kör jag igång igen med ny energi till det absolut bästa jobb som finns! 

Likes

Comments

View tracker

Idag kommer äntligen mina elever efter ett långt och förhoppningsvis bra sommarlov. Jag har längtat massor efter att få ha en egen klass och nu är det dags! Dagen börjar lugnt men senare i veckan drar vi igång med ett tema rymden.

Idag jobbar jag till 17.00 och sen efter det bär det av till affären för handling och sedan gymmet. Idag blir det Sh'bam 30 min och Cxworx 30 min.

Likes

Comments

Under den här helgen har jag varit i Moheda och sprungit glädjeruset på 5 km tillsammans med mina nya kollegor. Vi alla bar samma t-T-shirt där det stod "Mohedaskolan" på framsidan och "follow me" på baksidan vilket peppade lite extra. Det gick bra för oss alla och vi kommer springa nästa år tillsammans igen. Idag blir det att städa lite här hemma och vila inför kommande vecka. Jag tänkte även försöka hinna med lite styrketräning ikväll och då blir det fokus på rygg och biceps. Hoppas att ni har/haft en trevlig helg!

Nu ska jag äta lunch och idag blir det en omelett på lite rester: spenat, ost, korv och skinka.

Likes

Comments

Idag har det varit en rolig dag på jobbet med planering och fix hela dagen utan möten. Imorgon fortsätter vi med det sista för på måndag kommer eleverna. Det ska bli så roligt att få ha sin egna klass nu efter att ha pluggat i fyra år!

Idag efter jobbet blev det ett litet styrkepass för axlar, bröst och mage på gymmet. Det kändes bra och körde ett ganska lugnt pass idag. Nu äter jag min goda middag och dricker proteinshake.

Uppvärmning: 10 min crosstrainer

Bröst:

  • chestpress (maskin 1) 20kg 6 x 6
  • chestpress (maskin 2) 20kg 6 x 6
  • bänkpress 20 kg 10 x 4
  • armhävningar 10 x 4

Axlar:

  • axelpress 2 st 8kg hantlar 8 x 4
  • Flyes 2 st 8kg hantlar 8 x 5
  • axellyft med 2 st 12kg kettlebell 12 x 5
  • lyft mot bröst (skivstång) 15kg 10 x 4
  • militärpress 15kg 10 x 4

Mage:

  • crunches 15 x 4
  • snea crunches (maskin) 30kg 10 x 3/sida
  • hängande benlyft 10 x 4
  • russian twist 12kg 20 x 4
  • stående snea crunches med kettlebell 12 kg 15 x 3/sida

Middag: Kyckling med avokado, broccoli, spenat, oliver och tomat.


Likes

Comments

Hej! Idag blev det en väldigt lång dag på jobbet och lyckades vara sist kvar på skolparkeringen idag.. inte bra. Men det är som sagt bara nu i början när jag fixar i klassrummet och liknande. Resten av kvällen kommer gå till att vila och troligtvis kolla på någon serie innan det är dags för sängen. Tänkte att jag skulle dela med mig lite om hur min vecka ser ut när det kommer till träning för er som är intresserade och även för min egen skull.

måndag: vilodag

tisdag: Sh´bam 45 min

onsdag: löpning 5 km

torsdag: styrketräning (axlar, bröst & mage)

fredag: vilodag

lördag: löpning 5 km

söndag: styrketräning (rygg, biceps & triceps)


(lånad bild från google)

Likes

Comments

​Första jobbdagen är avklarad och nu tar jag en skön promenad innan jag fortsätter med lite temaplanering. Det har varit en jättebra dag men med mycket information och pappersjobb. Däremot hade jag en väldigt jobbig natt med migrän och dålig sömn så jag hoppas på bättre ikväll. Imorgon blir det en dag full med planering, fix i klassrummet, någon rolig aktivitet med kollegorna och sedan lunch ute innan det är dags att åka tillbaka till skolan och ha möte. 

Tror inte att jag kommer hinna med någon träning ikväll men kanske lite foam rolling här hemma.

Likes

Comments

Hej på er! Idag är det sista semesterdagen för imorgon börjar jag jobba på mitt nya jobb. Den här dagen har varit mycket lugn och skön framför datorn men jag har även förberett lite inför imorgon. Snart ska jag ta ett långt skönt bad och kolla på någon serie innan det är dags för sängen. Måste verkligen gå och lägga mig tidigare nu och komma in i bra rutiner igen för under den sista tiden har det blivit alldeles för lite sömn.


Likes

Comments

Den här helgen har varit jättebra. Kom i torsdags till Linköping och imorgon är det dags att åka hem igen till Alvesta. Under dessa dagar har vi förberett ett 1 års kalas för min systerdotter Elisa, varit på stan, lekt en massa, ätit gott och tränat lite löpning igår på morgonen. På måndag är det dags för min första dag på det nya jobbet så imorgon ska jag vila och njuta av sista semesterdagen. Hoppas att även ni haft en trevlig helg!

Bakverken är det min duktiga syster som gjort :)

Här kommer några bilder från helgen.

Likes

Comments

​Sitter just nu på tåget upp till Linköping för en helg med familjen. Ska hjälpa min syster idag med förberedelser inför Elisas 1 års kalas så därför åker jag upp en dag tidigare. Nu ska jag njuta av mitt kaffe och ta det lite lugnt, kanske att jag fixar med lite planering inför nästa veckas jobbstart. Sen måste jag också lära mig alla barnens namn i min klass så har lite att plugga på under tågresan. Vi hörs senare! 

Morgonen började med en god smoothie på: banan, hallon, jordnötssmör, proteinpulver och mandelmjölk. 

Likes

Comments