View tracker

Det här med att hitta en hållbar motivation när det kommer till träning är inte alltid helt lätt. Bli inte stressad av att du inte har motivationen under vissa perioder. Ingen har motivationen på topp jämnt. Försök att inte jobba mot den känslan. Bryt av, gör något annat och lägg det dåliga samvetet åt sidan för att det inte känns som du vill just då.

Jag har under mina år som idrottare men också alla år som glad motionär lärt mig massor om mig själv, min kropp och mitt huvud. Här är mina 6 tips för att hålla träningsmotivationen uppe

1. Hitta en motionsform som du tycker är rolig, gärna flera så att du kan variera din träning.

2. Avsätt tid för att träna, om det så är morgon, lunchträning eller på kvällen spelar ingen roll. Boka tid med dig själv.

3. En träningskompis är himla härligt och ni kan hjälpas åt att motivera varandra är lusten tryter.

4. Träna även om du inte är sugen, du ångrar aldrig någonsin ett träningspass! Jag lovar!

5. Sätt några mål. Små som stora, bara de motiverar dig.

6. Testa något nytt. När min motivation tryter så försöker jag testa nya träningsformer. Något där jag inte har något att jämföra med. Det bästa med att vara nybörjare är att utvecklingskurvan går snabbt uppåt.

Till sist vill jag säga, HA KUL!

Det viktigaste av allt, glädjen. Den träning som blir gjord är den bästa träningen. Den planerade som aldrig blir av ger ingenting. Möjligtvis dåligt samvete…

Min motivation just nu är på topp, har nämligen fått nya träningskläder. Jag vill att alla ska känna glädjen till träning, att ge allt och utmana sig. Känn aldrig att du måste, känn att du vill!

Work hard to reach your goals.

Likes

Comments

Hej på er!

Lördag och vädret har varit toppen. Solen var framme i förmiddags. Har ni haft en bra dag?

Jag har tränat lite. Körde ett benpass med Amanda. Skönt och det blev ett bra pass! Nu ska jag snart äta lite och sedan ta bussen till Bankeryd och träffa Niklas och Amanda. Vi ska nog inte göra så mycket, prata och umgås lite.

Igår var det ingen vanlig dag för jag fyllde nämligen 18. Känns väldigt skönt och det blev en väldigt bra dag med många grattis och lite presenter. Min pappa fyllde även år igår också så släkten var hos oss igår och firade mig och pappa! Hoppas eran dag också var bra.

Kramar till er😘

Likes

Comments

Hej mina kära, fina läsare!

Hur har eran dag varit? Jag sov länge idag, riktigt skönt att sova ut ibland. Det har varit super fint och skönt väder ute idag. Solen har varit framme och det var väldigt skönt att gå promenad till och från gymmet idag.

Idag körde jag ben med Amanda. Vi fick till ett väldigt bra pass, så underbart. Legday is the best day💗 Att jag fick träna tillsammans med min favorit idag var perfekt. Efter vi var klara på gymmet så gick jag hem och åt lite. Strax senare skulle jag iväg och åka lite skridskor, jag är skridskoskoleledare på söndagar. Hjälper så att barn kan lära sig åka skridskor. Jag har även fått in lite övningskörning idag, körde till skridskoskolan. Gick riktigt bra.

Hoppas ni har en bra kväll! Jag har inte gjort så mycket, bara kollat på datorn lite. Nu är det snart dags för läggdags. Godnatt och sov så gott! Kram

Likes

Comments

Hejsan!

I morse ringde klockan 05:40, gick då upp för att ta på mig och äta lite frukost. Har fotboll på torsdagarna på morgonen och 10 minuter innan jag skulle gå mot bussen så fick jag ett meddelande att fotbollen blev inställt på grund av att planen som vi brukar vara på var inte skottad. Så jag gick och la mig i sängen igen, så skönt. När jag därefter låg i sängen så fick jag att min andra lektion var inställd, hur underbart är inte det då! Så jag är helt ledig från skolan idag.

I eftermiddag så har jag körlektion och efter det ska jag på lite ansiktsbehandling, bli lite finare i ansiktet! Så skönt! Ska träna idag också, med det blir inte förrän ikväll.

Hoppas ni får en bra dag, kram 😘

Likes

Comments

Hej fina ni!

Hur har eran onsdag varit? Min började med att jag vaknade vid 05:30 av att klockan ringde och då gick jag upp och fixade mig inför skolan. Började nämligen 08:00 idag. Sedan gick jag i skolan till 15:30 och tog därefter tåget hem. När jag kom hem från skolan tog jag lite kvarg och en banan för att jag skulle sedan iväg och träna.

Vi skulle haft fotbollsträning ute idag men den blev inställt på grund av att vädret var inte det bästa. Det är så kallt ute just nu, tycker jag i alla fall. Vill ha lite varmare nu. Så istället åkte till gymmet och körde lite istället.

Mitt träningspass idag bestod av rygg, axlar, mage och lite backe. Svettigt, roligt och ett jobbigt pass.



Det är extra svårt att hålla uppe glöden när det gråa vädret blir vår vardag och det enda man vill är att mysa i soffan med en vilt och kopp varm choklad. Här är några tips för att hålla igång motivationen och att orka träna under vintern.

Kör ett träningspass på din app - Gå upp lite tidigare på morgonen för att bränna av ett snabbt 15 min pass på en av många träningsappar. Det räcker gott och väl med 15 min för att vardagen ska bli lättare och du får mer energi under jobb/skoldagen.

Ta en PW med en vän - Finns det något bättre än att röra på sig i friska luften och samtidigt prata kunna prata med sina vänner? Du kommer knappt märka av hur långt du faktiskt har gått och under tiden hunnit prata igenom er minnesvärda helg.

Gå igenom tränings bloggar/instagram - Ja detta hjälper faktiskt. Speciellt vi som är lite extra lata får helt plötsligt för oss att åka till gymmet efter att ha gått igenom sociala medier. Bli inspirerad av alla träningsmännsikor och kika på klipp på hur andra tränar och ta efter. Perfekt tycker vi!

Träna hemma - Visst kan det vara jobbigt att gå upp 1 timme tidigare än vanligt bara för att hinna med ett träningspass på gymmet? Träna hemma istället och bränn av ett snabbt pass på 15-20 min innan du hoppar in i duschen. Du får sova lite längre och slippa en massa fullknökade bussar påväg till och från gymmet.

Åk till gymmet när det är som minst folk - Detta är något som kan göra att vi inte orkar åka iväg och träna då gymmet är fullt av träningstokiga människor. Det finns inga maskiner och ja peppen sjunker direkt när man kommer in på gymmet. Åk dit när det är som minst folk och slipp stressen. Det är alltid fullt under lunchen, efter jobbet (16.00-18.00) och 10-15 under helgerna.

Skaffa en träningskompis - Livet blir så mycket lättare om man kan pusha varandra att åka iväg och träna. Skaffa en träningskompis eller hitta en ny vän på gymmet som du kan träna ihop med? Träning ska vara kul och klart att det blir roligare om man har någon att träna med.

Köpa fina träningskläder - Det gör väldigt mycket om du har snygga träningskläder som du verkligen trivs i. Lägg undan din slitna reklam-t-shirt och unna dig träningskläder som sitter sådär perfekt. Då kan du kliva in på gymmet med en extra boost av självförtroende!

Likes

Comments

View tracker

Hejhej vänner!

Nu börjar ännu en till vecka lida mot sitt slut. Har eran vecka varit bra? Min har varit bra, har fått till bra träningspass, spelat fotbolls cup och varit på bio med mina underbara kompisar. Vi såg filmen Passengers, den var väldigt bra. Rekomenderar verkligen att ni ska kolla på den om ni inte har sett den.

Idag har jag inte gjort så mycket, har pluggat lite körkort och tränat. Körde Cardio Step.

Imorgon är det ny vecka, ska nog mysa till det lite extra vid frukosten imorgon för har ingen skola imorgon utan är ledig, så skönt. Ska till Amanda med Niklas och Viktor tror jag också skulle hänga med. Vi ska fixa frukost tillsammans, mums!!!

Nu ska jag snart runda av denna söndagskväll, kanske ska kolla på ett avsnitt av skam innan jag somnar. Säsong 3 kom ut på svtplay i fredags, jag är på avsnitt 4 på säsong 3.

Godnatt!

Likes

Comments

Hej fina vänner!

Hur har eran dag varit? Min har varit bra iallafall. På förmiddagen träffade jag några kompisar i stan och fixade bio biljetter tills på lördag. Sedan har jag inte gjort så jätte mycket.

Nu ikväll har jag varit på gymmet med Amanda.

To make progress makes me motivated🌟 Nytt PB i squat, tog 70kg 👏 Dagens pass blev RPM 45 min och efter det benpass. Blev ett härligt och svettigt pass. Underbart!

Likes

Comments

Hejhej mina hjärtan.

Imorgon är det nyår, jag hoppas på att 2017 kommer bli ett bra år. Jag ska ialla fall sluta 2016 på ett bra sätt med ett träningspass på morgonen, crosscage och på kvällen ska jag fira in det nya året med goa vänner.

Idag körde jag Cardio Step och lite ben efteråt. Nu ska jag snart sova. Kan skriva vad jag gjorde för ben övningar idag. Invigde även mina nya skor.

Squat; 6x7

Benpress: 2x10

Vader: 2x10

Utfallssteg: 2x10 på varje ben.

Benspark bakåt (baksida lår): 2x10 på varje ben.

Nu ska jag sova, godnatt!


Likes

Comments

Godkväll på er hjärtan!

Har ni haft en bra dag? Min dag har varit bra. När jag vaknade i morse så fixade jag mig och sedan tog jag bussen med Amanda till Bankeryd för att möta upp Niklas. Vi gick sedan till Ica och handlade maten för nyår som är på lördag, längtar så mycket till 2017 🙏🎉


Här är två bilder på gårdagens pass. Det gick riktigt bra, krigade och köttade på mycket. Körde rygg, axlar och biceps. Underbart! Träning är lycka för mig. Dagens pass blev bröst, triceps och som avslutade med mage. 

Det bästa med träningen är att se resultat, då får blir man helt lycklig och dessutom när man ökar vikten. 

Tog tyvärr ingen bild från dagens träning men ni kan få en bild på en grym magövning, nämligen plankan. 

Ska snart lägga mig och sova, men innan det så ska jag läsa lite i min nya bok som jag fick i julklapp.

Likes

Comments

God kväll mina fina vänner!

Ikväll var jag på gymmet med 2 stycken favoriter, nämligen Amanda och Niklas. Först körde jag & Amanda Cardio Step, ett väldigt roligt pass. Efter det körde Niklas ben med oss. Jag tycker att ben är ett av de bästa passen. Vi avslutade med lite backe på löpbandet, jobbigt och svettigt. Träningen ger så mycket motivation och glädje! 

Godnatt, sov gott!

Likes

Comments