Hejsan på er!
Idag har vi varit i Downtown hela dagen och shoppat. Så nu har vi fräscha kläder att ta hem till Sverige! Moa hann även med en pedikyr innan middagen.

Imorgon (måndag) ska vi först äta brunch och sedan åker vi vidare till flygplatsen. Flyget går runt kl 17 så det blir perfekt! Vi är så taggade på att få komma hem nu, ska bli så skönt!

Tisdag lunch står vi alltså på svensk mark igen, weeey!!!

Vi hörs då, kram på er!

Hej Hörrni!
Vi har hört på nyheterna och sociala medier vad som har hänt i Stockholm. Så himla overkligt och hemskt. Hoppas ni alla mår bra trots omständigheterna!

Natten till idag blev även den sömnlös. Och eftersom vi skulle in till Downtown idag gick vi upp tidigt. Så med knappt någon sömn i kroppen intog vi först ett så fint brunchställe! Det var i en superfin byggnad med högt glastak och så fina ljuskronor i taken. Maten var även den himmelsk!

Efter det besökte vi den berömda bönan som Chicago är känd för! Så kul att det var soligt och klarblå himmel, gjorde allting så mycket finare! Men ack så kallt det var, vi gick och huttrade hela tiden.

Vi gick in i några butiker och sedan tog vi en fika, sedan orkade vi inget mer. Kändes som vi hade feber och var bakis på samma gång, tar på krafterna att vara jetlaggad!

Väl hemma, runt kl 16, satte vi på en film, men det tog inte lång tid förens vi alla tre somnade i soffan. Kl 18.30 vaknade vi upp och fattade ingenting, hela eftermiddagen sov vi alltså bort, haha.

Till middag åt vi på en restaurang som serverade en gudomlig kyckling med blomkålsmos, så himlans gott!! Känns så lyxigt att få äta så god mat hela tiden.

Nu ska läsa lite och sedan sova. Ska bli spännande och se om vi får sova inatt eller ej, skulle vara skönt med några timmars sömn iallafall, haha. Godnatt på er!

Bilder från brunchen, stället hette Three arts café!

Bilder från Bönan, fina byggnader samt på oss tre!

Och här är den goda middagen!

Halloj!
Inatt blev det inte många timmars sömn. Vi somnade runt kl 23 och Hanna vaknade kl 01 och var superpigg. Moa vaknade runt kl 03 och kunde inte heller somna om. Så några timmar låg vi i sängen och kollade mobilerna. Sedan kl 06 somnade vi faktiskt! Haha vi blev dock väckta av Emma och barnen kl 10. Så idag har det varit en lugn dag då Emma jobbade och vi har varit trötta.

När Emma slutade kl 15 åkte vi till South port och kollade affärer. Hanna hittade faktiskt jeans och Moa en fin blus. Väldigt nödvändigt med jeans då det är sååå kallt här, alltså usch!!

Nu ikväll åt vi middag med värdfamiljen som Emma bor hos. Supergott kött med potatismos, så gott!!! Vi satt även och pratade ett tag efteråt, roligt att höra om deras liv här i USA!

Imorgon ska vi åka till Downtown och äta brunch, shoppa och kolla lite sevärdheter, ska bli superkul!

Haha känns så konstigt att vi nu ligger sju timmar efter i tiden? Så vi säger godnatt till oss och godmorgon till er! Kram

Halloj!
Nu är vi äntligen hos Emma i Chicago, så himla kul att äntligen få träffa henne efter så många månader ifrån varandra!

Båda flygresorna gick jättebra. Lite stressigt där emellan då tullen tog väldigt lång tid, så det fick bli en springtur till terminalen, svettigt värre haha.
Allt som allt tog det lite mer än 24 timmar att ta oss från Sydney till Chicago. Men eftersom tidsskillnaden är så stor så har vi nu fått uppleva 5e april väldigt länge. Vi flög från Sydney kl 10 och landade i Chicago ca kl 16, samma dag! Men hela resan tog 24 timmar, haha förstår ni? Häftigt tycker vi!

Här hos Emma är det regn och fem grader, inte så skönt för oss som kom med flipp-flops och kläder som passar i varmare klimat, haha. Blir nog att införskaffa sig en jacka och jeans!

Nu på kvällen har vi verkligen bara chillat. Ätit massor med gott och legat i soffan och kollat tv, drömmen!!

Förhoppningsvis sover vi hela natten så att vi blir lite utvilade iallafall. Egentligen är ju klockan mitt på dagen för oss, men vi ska nog få lite sömn!

Kram kram!

Halloj!
Sista dagen i Australien börjar lida mot sitt slut. Men vi är inte ledsna över det, för snart får vi träffa vår saknade vän Emma!

Idag har vi äntligen fått se lite sol!! Vi har även gått runt på stan, kollat på en 9D bio samt ätit en grym avskedsmiddag på Hard rock café!

Helt otroligt att det var en månad sedan vi landade i Cairns och mötte upp Fanny & Nathalie, vi kan verkligen inte fatta hur snabbt tiden har gått! Men framförallt hur mycket vi har upplevt och hur många nya människor vi har träffat. Denna månad har varit en sååå bra månad!

Men nu är vi mer än redo för fem dagar hos Emma i Chicago. Ska bli så skönt att slippa sova på hostel och dela äckliga badrum och kök med andra!

Kl 06 imorgon bitti kommer bussen och hämtar oss och kör oss till flygplatsen. 14 timmar tar första flyget till Los Angeles, sen blir det ytterligare 5 timmar till Chicago. Vi är taggade på att se film.

Kram på er, hörs när vi är i USA!

Hejsan allesammans!
Idag har vi flängt runt i staden. Vi tänkte vi allting med massor med bilder!

Vi började dagen med ett besök på IKEA, som vi har längtat!! Nu har vi sett varje garderob och kök som finns på IKEA, även provsmakat mycket av det som finns. Mycket nöjda över de fyra timmar vi lyckades få till där, haha!

Sedan åkte vi in till city igen. Där träffade vi på en svensk kille från organisationen Amnesty! Vi valde att skänkte 5$ var till flyktingarna i Syrien. Även fast vi inte har så mycket att ge så vill vi hjälpa till så gott vi kan!

Darling Harbour har vi hört mycket om så dit var vi tvungna att gå till. Stora båtar och mysiga restauranger precis vid vattnet, synd bara att det regnade! Här fanns även Hard rock café, så vi bokade ett bord till oss imorgon för en mysig sista-middag!

Vi två gick sedan på Sydneys populära akvarium som var precis i hamnen. Det var ganska så stort och väldigt fint gjort. Fanns allt från Nemofiskar till hajar och pingviner! Roligt att vi känner igen några fiskar från vårt dyk i Cairns!

Vi fick åka en liten pingvin safari på några minuter. Då satt man i en båt och åkte in i ett VÄLDIGT kallt rum. Det verkligen rök ur våra munnar när vi andades. Haha den kylan var vi inte vana vid! Roligt att se pingviner, ingen av oss har sett det tidigare!

När våra kroppar var helt slut började vi gå hemåt igen, även då i regnet!! Vi tog dock en paus på donken för lite energipåfyllning.

Nu ligger vi alla i våra sängar. Vi har börjat rensa i våra väskor inför flygningen på onsdag. Så skönt att få slänga äckliga och slitna kläder, handduken, sarongen och DEN FÖRBASKADE KYLVÄSKAN!

Vi behöver väl inte ens skriva vad vi åt till middag? Haha.
Kram på er!!

Halloj!
Idag har vi utforskat härliga Sydney. Eftersom det lovades regn och blåst skippade vi stranden och drog ut på stan istället. Vi började med en tur till Operahuset och Harbour bridge.

Opera huset var riktigt fint, stort och maffigt! Riktigt coolt är det också att taket på hela byggnaden är gjort utav svenskt kakel från Höganäs. Så om ni kollar riktigt noga på den sista bilden så står det ingraverat "Höganäs sweden". Det var dessutom en dansk som ritade hela huset!

Tyvärr fick man endast gå in om man hade guidad tur, och det skippade vi! Efter lite bilder på operahuset gick vi i den botaniska trädgården som ligger bredvid.

Resten av dagen strosade vi runt på stan. Åt en varsin god pasta till lunch och sedan fyndade vi lite fina kläder! Nu är vi himlans trötta i benen!!

Imorgon blir det IKEA för hela slanten. Oj så taggade vi är! Ska bli gott med köttbullar och kanske lite ostbågar, haha.

Eftersom vi åt lunch på restaurang idag så fick det bli nudlar till middag. Haha undra hur många nudelpaket vi fått i oss under denna resa? Mums

Nu ska vi strax sova, ha det bra!!

Hörrni första april redan?? Endast elva dagar kvar till Sverige!!

Idag kom vi fram till Sydney runt kl 08. Vi checkade in vårt bagage på hostelet och tig direkt tunnelbanan till Bondi beach. Idag var det sista soldagen enligt väderleksrapporten, resten av dagarna ska det bara vara regn. Riktigt tråkigt då vi vill förbättra brännan innan USA.

Bondi beach var helt otrolig. Superfin strand och vackert vatten med massor med surfare, dock väldigt kallt så det blev bara ett dopp för oss.

Kul att faktiskt få se stranden live. Man har ju annars sett den på tv, livräddarna på Bondi beach, haha. Och faktiskt så såg vi filmteamet, riktigt häftigt!!

Det lilla vi har sett av Sydney hittills är jättefint. Skyskrapor och massor med mysiga restauranger. Lite spännande också då vi bor mitt i Chinatown!

Nu har vi alla duschat och vi är redo för sängen. Godnatt och ha det bra!

Halloj!
Just nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss till Sydney. Som många säkert vet har det varit en Cyklon här i Australien, men vi har som tur var inte påverkats av det!! Men nu börjar ovädret närma sig och många pratar om att bussar och flyg ställs in lite här och var. Men enligt vårt bussbolag ska bussen gå idag, så vi håller tummarna!! Vi vill ju helst inte vara kvar här i Byron då våra flyg går om några dagar...

Dagen har gått förvånansvärt fort. Vi har gjort middag till den långa bussresan, vår specialité, pastasallad! Och kollat massor på internet. Även varit hundvakt till en lite goding utanför mataffären, haha!

Nu underhåller Moa oss med sina frisör-skills. Hanna har fått två flätor och Fanny ska också få någon spännande frisyr. Lyx!

Nu laddar vi inför en 14-timmars bussresa, wihooo! Kram på er.

Hejsan allesammans!

I måndags var det dags, då skulle jag och Nathalie hoppa skydive, det var det häftigaste vi har gjort!!!

Dagen började med att vi blev upphämtade kvart i åtta här i Byron Bay. När vi kom fram började vi med att fylla i lite papper och personuppgifter, lika hemskt varje gång då det står att om dör eller skadas så är det ens egna fel. Sedan checkade dom in oss och vi väntade på vår tur.

Vi kom i andra gruppen så vi fick vänta ett tag, men det var skönt att se att allt gick bra för första gruppen.

Här fick vi en liten genomgång hur vi skulle hoppa ut ur planet, hålla upp benen när vi landade och lite annat man skulle tänka på.

Sedan var det dags att gå på planet. Min guide hette Floyd och vi gick på först, Nathalie gick på näst sist så vi fick tyvärr inte sitta bredvid varandra.

Smått nervösa tjejer innan avfärd

Jag tyckte inte det kändes lika nervöst som jag trodde när vi var påväg upp med planet. Vi åkte cirka tjugo minuter. När vi kom ovanför molnen började det dock kännas väldigt högt och sjukt att man skulle hoppa ut ur flygplanet där.

När det väl var dags gick allting väldigt fort så man hann inte tänka så mycket. Vilket var tur på ett sätt, man skulle nog ha blivit mer nervös annars. Man började med att hoppa frittfall i en minut, så himla cool känsla!!! Sedan fällde dem ut fallskärmen och vi svävade runt i luften. Super häftig känsla att åka runt där i luften och se hur smått allting var.

Efter vi landat ville vi bara göra om allt igen. Det gick alldeles för snabbt. Vi skulle båda kunna tänka oss att göra om det igen, synd bara att det är så dyrt.

Jag och Floyd när vi precis har landat!

Tyvärr så kan vi inte lägga upp någon video, för vi får inte över filmerna till mobilerna. Så ni får se dem när vi kommer hem till Sverige istället.

Just nu sitter vi i lobbyn och väntar på våran buss till Sydney. Där hoppas vi på bättre internet så att ni kan få lite mer uppdatering ifrån oss.