Tjena!
Nu kommer äntligen lite uppdatering om hur vi har haft det här på phi phi. Efter middagen i fredags blev det en spontan utgång. Vi började på en bar där vi träffade några irländare som vi spelade beerpong med. Sedan gick vi till en annan bar där vi träffade tre stycken norska tjejer som vi hängde med resten av kvällen, superkul!

Igår blev det en väldigt lugn dag. Hanna var väldigt trött, haha. Men Moa var stark och tog sig till stranden ändå.

Idag var vi piggare så vi bestämde oss för att gå till view pointen här på phi phi. Var ca 3,5 km dit och mycket uppförsbackar, så det blev ett litet träningspass. Uppe på toppen var man trött så då fyllde vi på energin med en varsin läsk. Var verkligen superfin utsikt, så värt alla uppförsbackar.

Nu har vi precis ätit lunch fried Rice med kyckling. Nu ska vi gå till stranden och bara njuta av sol och bad!

Kram från oss!

Hallå folket, sorry för sämst uppdatering, wi-fi på ön existerade knappt så då blev det tyvärr inga blogginlägg. Men nu har vi förflyttat oss till den sista ön här i Thailand, nämligen Phi phi. Så nu får ni äntligen bilder från oss!

Koh ngai var superhärligt enligt oss, lite otur med vädret men boendet var riktigt bra. Vi bodde på ett stort resort med ett fräsch rum och fantastisk frukostbuffé, vi har nog aldrig ätit så här mycket frukost förut, haha. Men tre nätter räckte gott och väl för det var ganska öde.

Första dagen slappade vi på stranden, när vädret blev sämre utforskade vi grannstranden. Världens träningspass för att komma dit, haha.

Andra dagen var det bättre väder och hotellet hyrde ut kajaker gratis, så då passade vi på att paddla! Så otroligt fint att paddla i detta vatten, helt turkost och massor med koraller och fisk.

Idag anlände vi alltså till ön phi phi. Här ska vi stanna i tre nätter och sedan blir det ett stop i Phuket innan vi lämnar underbara Thailand. Här i phi phi bor vi på ett guesthouse precis på själva "gågatan". Det finns massor med stånd och restauranger så här är det motsatsen till Koh ngai.

Vi ska strax duscha och fixa oss och sedan blir det middag. Hoppas ni har det bra i Sverige, kram från oss!

Glad allahjärtans-dag på er! Vi firar denna dag med att bege oss mot nästa ö, Koh Ngai. Koh lipe har varit härlig och stranden har varit så fin! Men nu taggar vi äntligen vattenspolande toalett, förhoppningsvis bättre wi-fi, frukost varje morgon (vi har hittat ett boende där frukost ingår) och såklart några till härliga dagar på stranden.

Vi hörs när vi är framme, kram!

Hejsan!
Här kommer vår dag i bilder:

Idag vaknade vi tjugo över nio, då gick vi direkt upp och böt om till bikini och packade ihop våra saker för att bege oss till någon restaurang för att äta frukost.

Till frukost blev det våra älskade bananpannkakor med choklad, mums! På vårt nya favorit ställe thailadypancake, billigt och det bästa, det finns wi-fi.

Påväg till stranden blev det dags att köpa det viktigaste av allt, vatten.

På stranden solade vi och tog lite kort med Hannas undervattenkamera!

Vid halv två var det dags för lunch, då gick vi till samma ställe som vi åt frukost på, det blev stir fried vegetables med kyckling.

Till efterrätt blev det glass!

Efter en heldag på stranden packade vi ihop våra saker. För att ta oss tillbaka till våran bungalow.

Vi kom inte så långt, blev en paus för lite wi-fi.

Efter vi lämnat våra saker, tog vi en promenad på en annan strand så vi fick se lite annat.

Efter dusch och fix var vi reda att gå till middagen, men vi fick inte glömma det viktigaste, myggmedel, det är obligatoriskt.

Påväg till middagen blev det en snabb förrätt, grillspett.

Efter många vändor i menyn bestämde vi oss tillslut vad vi ville ha.

Nu hugger vi in på middagen.

Ha en bra dag! Kram från oss!

Hejsaaaan!
Idag ingen vanlig dag för idag är det Moas födelsedag! Hurra, hurra, hurraaa!

Idag har vi haft strandhäng hela dagen, sedan fixade vi oss inför att ha en rolig kväll tillsammans. Vi lyxade till det lite med förrätt, springrolls, som vi varit taggade på att äta hela resan, dem var jättegoda! Sedan blev det barbecue till varmrätt och god dricka!

Ojoj nu tog vi in menyn för desserten också, kan bli en oförglömlig kväll hörrni!

Vi hörs, kram på er!!

Holaa!
Idag har det varit en lång dag för oss. Sju hela timmar tog det för att ta sig från Railey beach till ön Koh lipe. Men nu är vi äntligen framme, så skönt!

Haha boendet denna gång är nog snäppet värre än förra.. en lite bungalow gjord av bambu med ett väldigt äckligt badrum. Golvet är så tunt så varje gång vi går på det så känns det som vi ska falla igenom det närsomhelst. Men när det kostar ca 100kr natten så är det värt det!

Hittills gillar vi ön. Mysig gå-gata med massor med stånd, restauranger och caféer. Stranden var också mycket vitare än förra, det gillar vi!

Imorgon är det en mycket speciell dag, Moa fyller nämligen hela 20 år!!! Vi vet inte riktigt hur vi ska fira detta, men någon drink borde vi ta iallafall!

Kram från oss!

Halloj!
Igår efter middagen kände vi för att lyxa till det lite så då gick vi och fick manikyr och pedikyr, så nu har fina naglar, yeay äntligen!

Idag har vi bara solat och badat vid stranden, riktigt härligt. Till lunch åt vi från ett mysig liten kiosk, fried rice och pad thai. Och nu sitter vi i lobbyn och kollar allt vi missat på sociala medier. Eftersom vi inte har något internet på rummet så får vi oss en liten detox, vilket är bra på ett sätt men också jobbigt, haha.

Imorgon lämnar vi Railey beach, och beger oss till Koh lipe, en ö väldigt nära Malaysia. Först blir det båt, sedan minibuss och sedan båt igen. Resan skulle ta ca 6 timmar. Det sägs vara riktigt fint där så hoppas att det stämmer!

Hörs imorgon från vår nya destination!

Hejsan på er!
Idag har vi legat på stranden hela dagen lång. Otroligt fint här, massor med höga berg som omsluter stranden och mysiga små stånd överallt.

Hotellet vi bor på lär vara det sunkigaste vi bott på hittills, ett litet rum med två sängar och en liten fläkt. För första gången på denna resa har vi ingen vattenspolande toalett, så man får ösa vatten med en hink, haha jobbigt tycker vi.

Nu ska vi duscha och fixa oss, sen blir det någon god middag. Vi har kikat runt lite efter billiga ställen, vi båda har bestämt att vi ska leva riktigt billigt under dessa veckor i Thailand.

Ha en bra dag, kram!

Moas spagetti bolognese och vår superfina middagsview från igårkväll. Runt kl 20 låg vi redan däckade i sängen, det tär på kroppen att bara få sova tre timmar på ett dygn.

Här är en bild på Hannas säng, vi är verkligen glada att vi tog med oss egna reselakan! Lakanen är inte så värst fräscha...

Andra bilden är den superlånga och jobbiga trappan upp till vårt hotell. Bra träning iallafall!

Såhär ser stranden och bergen runt omkring oss ut, sååå fint!

Och sist med inte minst, vår supergoda lunch! Moa tog pannkaka med jordgubbssylt och Hanna tog med banan och chokladsås. Kostade oss ca 10 svenska kronor för en pannkaka. Bra lunch när man ska försöka leva billigt!

Hej allesammans!
Nu har vi äntligen kommit fram till södra Thailand, Krabi. Först åkte vi buss från Trad till Bangkok i ca sju timmar, det gick jättebra men i slutet fick man dock lite träsmak i rumpan haha. Sedan spenderade vi elva timmar på Bangkoks flygplats. Då passade vi på att prata med familj och vänner då internet var väldigt bra, ingen fördröjning alls som det brukar vara. Vi tog nog även rekord på hur länge vi har varit vakna under denna resa, vid 02.00 så tog vi båda en tupplur på bänkarna till ca 05.00 då vi gick och checkade in. Så skönt att äntligen få flyga och inte sitta på en buss i flera timmar. Nu är planen att vi ska åka till Rai Ley Beach och spendera någon/några nätter där. Vi får se hur det blir.

Vi hörs när vi hörs. Kram på er!

Hejsan!
Idag har det varit en riktigt härlig och slapp dag. Vi började dagen med en god frukost på stranden. Yoghurt, macka och frukt i mängder, frukten är så god här!! Sedan låg vi på stranden tills vi kände oss som "skollade räkor" som Nathalie kallade oss. Så nu är vi riktigt brända och fina.

Idag var det även dags för oss att hämta ut våra efterlängtade dykcert! Vi var lite nervösa om dem skulle börja förhöra oss på någon teori, men det slapp vi undan, som tur var!! Så det var bara att skriva på något och sedan fick vi våra kort.

Imorgon kommer vi fyra splittras och vi två blir ensamma igen. Men vi behöver inte vara ledsna för det för vi ses om en månad igen, men då i Australien! Fanny och Nathalie drar vidare till Nya Zeeland och vi hoppas verkligen att dem får det kul där!