Hej på er! Här kommer det sista inlägget om min resa som jag gjorde för typ 1 månad sen. Sen jag kom hem har jag hunnit jobba två veckor och åka ner till Gotland en vecka. Imorgon blir det tillbaka till jobbet igen för nu är hela min semester slut. Tyvärr har jag inte alls lika många bilder från Amsterdam som jag hade från Paris, så det här kommer bli ett av de kortare inläggen.

Resan bestod mest av massa olika museibesök och riktigt god mat. De tre bättre museumen vi besökte var Anne Franks hus, Van Goghs museum och Moco. Vi åkte även båt i kanalerna en kväll och det var otroligt fint men lite för vingligt för att jag skulle våga plocka upp kameran.

Åker du till Amsterdam så måste du verkligen besöka restaurangen Pasta Pasta. Istället för en färdig meny får du bestämma själv hur du vill ha din pasta. Otroligt gott och väldigt prisvärt! Happy Bull och Sugo Pizza är en hamburgerrestaurang med jättegoda hamburgare och shakes och ett pizzahak där du beställer olika pizzaslices istället för en stor pizza, Maten var liknande svenska priser men också otroligt fräsch och bra kvalité!

Resan vart så himla bra! Och jag har verkligen ett sånt sug på att resa ännu mer i höst och till våren. Ha det så bra så ska jag skriva ihop ett inlägg med sakerna jag köpte under resan. Puss!

Bonjour! Här kommer inlägget om mina dagar i Paris. Det första som är värt att nämna är att det var 45 grader varmt i solen och helt vindstilla. Jag trodde på riktigt att jag skulle dö! Vi tyckte att det var varmt i London där det var 30 grader men det vart ohållbart när vi kom till Frankrike.

Det första vi gjorde när vi kom fram till Paris var att leta upp en restaurang och äta tryffelpizza. Mer än så gjorde vi inte den kvällen eftersom att klockan var så extremt mycket. Dagen efter började vi dagen med en varsin crêpe till frukost - otroligt god! Efter det gick vi på gatan Rue La Fayette där Galeries Lafayette ligger. Helt otroligt hur stort det var! Vi var även på museet D'orsay och avslutade kvällen med en promenad till Trocadero - en utsiktsplats över Eiffeltornet.

Den 21a valde vi att bestiga Eiffeltornet. Haha, med tanke på att det var så varmt och över 1000 trappsteg att gå upp för kändes det verkligen som att bestiga ett berg. När vi klev av hissen allra högst upp överlät jag kameran till Joel så att jag kunde stå intill väggen medan han stod och fotograferade utsikten. Det var så himla högt upp! När vi kom ner till fast mark igen bestämde vi oss för att besöka Louvren och Mona Lisa. Eftersom att det var så himla stort blev det avslutet för dag två i Paris.

Fredagen var nog den varmaste dagen i Paris så dagen bestod mestadels av museibesök och parkmys. Vi var på både Orangeri-muséet och Musee Rodin. På kvällen promenerade vi upp till Sacre-Couer från Moulin Rouge och såg Eiffeltornet börja glittra vid tolvslaget. Bland det finaste jag någonsin sett. Paris-resan fick verkligen ett toppenbra avslut!

Hej på er! Det var länge sen sist (förlåt). Jag har hunnit med både en vända Summerburst i Stockholm och en två veckors lång resa till London, Paris och Amsterdam med pojkvännen. Vilket vi ska prata om nu! Eller mer specifikt så ska vi i det här inlägget prata om mina dagar i absoluta favoritstaden London.

Vi landade i London på eftermiddagen och när vi tagit oss från hotellet rörde vi oss mot Westminister. Går man över bron från Big Ben kommer man till London Eye och en jättemysig promenadgata vid vattnet. Middagen för kvällen blev en varsin burgare från ett hamburgerhak som heter Bleecker. Bland de godaste burgarna jag någonsin ätit! Sedan fortsatte vi med att trycka i oss färska mini-donuts på en parkbänk precis vid vattnet med utsikt över vattnet och Big Ben. Älskar South Bank!

Fredagen kom och vi brunchade på ett ställe som heter Speedy's (som de Sherlock nördarna både jag och Joel är). Efter det rörde vi oss tillbaka mot South Bank just för att vi skulle på Shakepeares pjäs Trettondagsafton. När teatern var klar åkte vi till Churchills War Rooms. Ett museum om Churchill och andra världskriget. På kvällen åt vi middag på The Mayfair Chippy, Fish and Chips. Jag åt Fish and Chips medan Joel tog en Lobster Mac n Cheese. Rekommenderas starkt!

Lördagen och Söndagen bestod av utflykter till Tate Modern och Greenwich där vi åt supergod fish and chips! Självklart shoppades det en del också men det tänkte jag visa i ett senare inlägg.

Halli hallå! Igår spelade Norlie & KKV på grönan vilket betyder att jag självklart var där med en kompis. Publiken var inte jätterolig att stå i måste jag säga, de flesta stod still och sjöng knappt med i texterna. Men Norlie & KKV var grymma! De spelade främst låtar från albumet de släppte höstas, så det var både några nya och några äldre låtar. En rolig överraskning var att Linnéa Henriksson kom in på scen och körde Släpper allt med de. En väldigt lyckad kväll vart det äventyr fast jag gärna hade hört de spela Vi för Vendetta också.

Nu ska jag börja fixa mig för dagen och träffa en vän till mig som bor i LA annars men som är hemma i Sverige över sommaren. Ha det så bra!

Hej på er! Nu är alla prov i matten avklarade så i lördags köpte jag denna drömmiga goding. Tanken var först att jag skulle köpa en annan väska när jag är i London men när jag såg att den hade stigit i pris så kände jag att jag hellre köper den här. Jag stod och velade mellan den svarta och gråa ett tag men körde på safety, det vill säga svart. Just nu känner jag att det var ett smart val men ångrar jag mig i framtiden kan man ju alltid köpa den andra också ;).

Nu är det också bara 18 dagar kvar till summerburst och jag beställde hem världens finaste playsuit från Aeryné som borde komma nu i veckan. Jag tänkte att jag kan göra ett inlägg om den, ifall ni skulle vilja det?

Hej på er! Nu har jag försökt mig på det här med att blogga ett antal gånger. Varje gång har jag börjat och uppdaterat bra i några månader för att sedan snurras bort i saker som händer i mitt liv och glömma bort bloggandet. Men denna gång känner jag att jag har så himla mycket roligt inplanerat för sommaren att jag vill dela med mig av det.

Jag heter Hanna och är 20 år. Hälsa och träning tillsammans med skönhet och kläder är bland mina största intressen. I bloggen kommer ni få ta del av allt detta men också resor, shopping och min vardag. Jag hoppas verkligen att ni vill hänga med mig och är intresserade av det jag har att erbjuda. Ha det!