Bilder, Äventyr i Sverige

Igår var jag och mina kompisar och plocka majs i Höllviken. Jag & Milly har gjort det flera gånger innan men de andra gjorde det för första gången igår. De trodde att det skulle vara jättetråkigt men det är faktiskt jättemysigt. Så om någon har självplock på majs nära dig så rekommenderar jag verkligen att göra det

Äventyr i Sverige, Bilder, Resedagbok

Jag & mina kompisar tog bussen upp till linderöd igår och bodde i en stuga mitt ute i skogen över natten. Vi spelade spel, matade kor, åt en massa mat, pratade och gick några promenader. Ja, vi levde helt enkelt livet utan en massa telefoner & sociala medier. Även om det kanske inte riktigt var tanken men jag hade ingen service där så att det fick bli så. Det var hur som helst hur mysigt som helst och vi kommer helt klart göra om detta och stanna längre.

Danmark, Bilder, Resedagbok

Idag var jag & Milly på Ströget i Köpenhamn. Det enda vi gjorde var att äta och shoppa så här får ni lite bilder på det

Vi åt först lunch på BK och sen gav vi oss ut för shopping. Efter ett tag blev vi hungriga så vi köpte en riktigt god glass. Den var skitdyr men det är lugnt. Sen shoppade vi lite till och gick in i Disney affären(!!). Vi som är två Disneyfreaks var överlyckliga och fick med oss några grejer därifrån. Sedan gav vi oss tillbaka mot tåget med våra fynd och åkte hemåt igen

Min språkresa, Resefakta

Som jag nämnde i förra inlägget ska jag på språkresa nästa år till Paris & Jersey. I detta inlägg tänkte jag skriva lite om den resan.
Boende
Vi kommer bo på ett hotell på Jersey som har pool & frukost- och middagsbuffé.
Paris
I Paris kommer en dag spenderas på Disneyland. Vet inte exakt vad som ingår men vi kommer in i båda parkerna i alla fall. Sedan kommer vi få se Eiffeltornet och så. Vi är i Paris 3 dagar och sista dagen spenderas på buss & båt för att ta oss till Jersey.
Jersey
Vi köpte till Explorer pass för att få göra så mycket som möjligt. Eftersom Jersey är en ö kommer de flesta aktiviteterna vara i vatten. Vi kommer bland annat besöka en saltvattenpool, göra paddle boarding, banana boat, åka speedboat och göra en höghöjdsbana, typ en hinderbana på 3-8m.
Jag ser verkligen fram emot denna resa. Vi ska vara borta i tre veckor så ni får tagga till i ett år för uppdatering därifrån Hahah.

Resefakta, Min språkresa, Bilder

Wee, jag blir så taggad av att skriva detta inlägg! Och jag ska då skriva om mina framtida resor så let's go!

MALLORCA
Den första resan bär av till Palma de Mallorca i mitten av September. Så det börjar dra ihop sig. Där ska vi egentligen inte göra så jättemycket. Sola, bada, shoppa, äta gott osv. Det är en liten "sista chansen för sol" resa typ. Så jag går i skolan i ca 3 veckor och sen bär det av. Perfect!

Bild: http://www.spanishpropertyinsight.com

POLEN
Den första resan jag har planerad nästa år är Polen med skolan. Detta är en resa som görs årligen med niorna på vår skola. För att ta oss dit ska vi ta 7h båt och 14h tåg... Tagga!
Väl framme ska vi bland annat besöka en saltstensgruva och åka till Aushwitz(koncentrationsläger från andra världskriget). Jag ser verkligen fram emot denna resa så nu blir det till att sälja Amaryllis så vi faktiskt kan komma dit Hahah.

Bild: http://www.ving.se

PARIS & JERSEY
På sommarlovet nästa år ska jag och en av mina bästa kompisar på språkresa till Jersey via Paris. Då ska vi bland annat besöka Disneyland Paris och åka banana boat. Ett separat inlägg som berättar mer vad vi ska göra osv kommer

Detta mail låg i inkorgen när jag vaknade idag. Nu är det verkligen på riktigt

I stunden är detta alla resor jag vet kommer ske när vi ska utomlands (om man inte räknar Danmark). Men man vet ju aldrig vad som händer...

Bilder, Throwback, Resedagbok

Dag 3
Den tredje dagen åt vi frukost på hotellet och den var inte så god faktiskt. Jag åt lite frukt & grönsaker, solroskärnor & drack varm choklad. Sedan tog vi bussen mot Picadilly Circus. Väl framme gick vi mot Covent Garden som är en marknad i London. Där var väldigt mysigt och lite shopping blev det där också. En hoodie & en Oxford street gatuskylt fick följa med hem. Efter det gick vi och kolla lite affärer på Picadilly Circus och satte oss sen på en liten bar/resturang. Jag drack Cola & blev hungrig så jag beställde pommes. Sedan stod det shopping på schemat. Vi kollade mest i affärer på Picadilly circus & på en gågata med lite "annorlunda" affärer. Sen kolla vi även på Regent street. Men efter en stunds shopping blev alla akutsugna på glass så det köpte vi och gick sen tillbaka till hotellet. Där duscha vi och sedan gick vi ut och åt. Restaurangen var dock inte en av de bästa. Det var redan 27 grader i London och sen funka inte AC:n på restaurangen så jag ville bara ut så fort som möjligt. Maten var helt ok annars. Sedan gick vi runt lite och gick sedan till hotellet och packade så mycket som möjligt.

Jag tog typ inga bilder den dagen så här är en telefonkiosk och en selfie jag tog den dagen, Hahah

Dag 4
Dagen började med frukost på "Pret á manger" som finns typ överallt i London. Jag åt vindruvor & majskakor (typ som riskakor). Sedan gick vi till Abercrombie & fitch för att inse att de öppna om en timme. Så då gick vi till Regent street eftersom det var Traffic free på Söndagar. Där var det fullt av människor och helt plötsligt blev det någon demonstration så vi gick där ifrån hahahah. Sen öppnade äntligen Abercrombie så då gick vi dit och sedan var det dags för lunch. Jag åt nån stek med pommes och en brownie till efterrätt. Sen skulle vi lämna hotellet så vi gick dit och lämna våra väskor i lobbyn. Sen shoppa vi lite till och satt sen i baren på hotellet och väntade så att vi inte skulle komma till flygplatsen för tidigt. Sedan var det dags att åka hem mot Sverige igen.

Flygplan by night//en bild från min selfiesesh på hotellets toa & trappuppgång full av speglar//Flygplan igen

Throwback, Bilder, Resedagbok

I Juli så var jag & min familj i London i 4 dagar. Vi var där en gång förra året också och då blev jag helt såld så jag tvingade typ med dem dit i år igen, hehe. Men London har mycket att erbjuda så nu kan vi bocka av fler saker från "Londonlistan" Hahah. Förra gången vi var där va vi på Madame Tussauds, Afternoon Tea, Kolla lite sevärdheter & shoppade en hel del

Madame Tussauds//Afternoon Tea som var Willy Wonka inspirerat, alltså sött & gott//Westminister Abbey//Jag i en Friends tröja från Primark

2016 var det annorlunda. För det första så bodde vi mer centralt (mitt på Oxfordstreet. Förra gången bodde vi vid Paddington). Alltså närmre till det mesta.
Dag 1
Vi kom fram till London vid lunchtid så det första vi gjorde var att äta lunch på hotellet. Min kräsenhet slog till så det blev pommes för mig hahah. Sedan gick vi ut och kollade några små affärer och "orienterade" oss lite. Det blev lite shopping på Victoria's secret & Disney affären men sedan blev vi trötta så vi gick till hotellet. Då hade vi fått våra rum så vi gick dit och gjorde oss hemma och fixade till oss för middagen. Kommer dock inte ihåg vad vi åt men det var säkert gott hahah.

Första köpet i London, Sullivan!!

Dag 2
Vi vaknade ganska tidigt för att gå till en favorit i repris... Breakfast club!! Ett populärt frukost ställe i London, Soho. Vi köade i 1,5 timme och enligt mig var det inte värt det. Ja, det är en mysig atmosfär och ja, det är väldigt bra service MEN maten är faktiskt inte så god. Fast nu är jag ju väldigt kräsen så det kan ju vara det också hehe. I alla fall, efter frukosten så gick vi till en mataffär och köpte pretzels, pistagenötter och vatten för att sen ta bussen till Hyde park och sitta där en stund och mysa lite. Vi gick runt lite i parken efter det och gick sen till PRIMARK och jag shoppade ganska mycket hehe. Sedan tog vi bussen tillbaka till hotellet och chillade en stund.

Jag utanför Breakfast Club//Hyde park//En mysig gågata i närheten av Oxford street

Ungefär tre dagar innan vi åkte så bokade vi att åka London Eye så det var vårt nästa stopp. Så vi gick hela vägen dit från Oxford Street och det är en bra bit kan jag säga. Men på vägen såg vi Pelikaner i en park som jag glömt namnet på, en ekorre klättra upp för pappas ben, vi såg Buckingham palace och vi såg Big Ben. Sedan skulle vi köa ännu en gång och sedan var vi off för en ca 30 minuter lång tur runt London Eye. Om ni åker till London någon gång skulle jag rekommendera att åka "ögat". Det är inte alls läskigt även om man har höjdrädsla (ME) och det är en riktigt häftig upplevelse. Jag skulle dock inte göra det igen men det var verkligen värt det.
Efter London Eye gick vi mot Picadilly Circus för att äta på TGI Fridays on My request. Även om det finns i Sverige så var det en helt annan meny, en cool läskautomat och världens godaste cheesecake. Fem av fem! Sedan lunkade vi på regent street tillbaka mot hotellet och soooov

Några av de många bilderna jag tog från London eye// Picadilly Circus by night

För att inte ha ett för långt inlägg får ni resten imorgon så STAY TUNED.

Hej & Välkommen!!
Efter ungefär 15 bloggar från när jag var liten är jag nu här med en blogg igen. Och inte vilken blogg som helst utan en reseblogg. Hur kul?

Jag heter hur som helst Linnéa och jag fyller 15 i december och går alltså i nian. Jag brinner för att dansa och är ganska musikalisk (om jag får säga det själv).

Att resa är typ det bästa jag vet. Att få slippa vardagen och att få ta del av en annan kultur, det bästa som finns!