Vi spenderade helg i Västervik där vi blev bjuda på kräftskiva av Marcus föräldrar. Vi hade verkligen tur med vädret jag bada och solade fast det stod att det skulle regna. Vi hann tillomed att åka och kolla på en hopptävling där Malin Bayard-Jonsson var med och även vann klassen. Det var super god mat svenskasignalkräftor och hafskräftor, ostar och pajer och trevligt sällskap, vi var också ute med båten och myste. Nu i helgen är vi bjuda på 2 till kräftskivor men vi får se om vi går beror på vad vädret bjuder på. Puss

Nu börjar rutinerna komma igen efter sommaren. Jag var ledig i 4 veckor och två av dem spenderade jag på Bali och resten i Stockholm. Haft en otroligt bra sommar, men tyvärr gick den alldeles för fort! Såhär såg/ser veckans planer ut.

Måndag: Första jobbdagen och skönt att vara tillbaka faktiskt. På eftermiddan kom jag hem med en flaska rödvin och M stod för entrecoten med tillbehör från charken. Vi åt och drack super god mat och kollade på Arne Dahl.

Tisdag: Andra jobbdagen som gick galant och snabbt. Mötte upp M med vänner på Rörstrandsgatan på en en öl. Sen gick jag och M vidare till ett tapas ställe som heter Sangria tapas bar som ligger vid Sankt Eriksplan, rekommenderar det!

Onsdag: Jobbade på som vanligt. Sen åkte vi ut till Drottningholm till våra vänners ''palats'' och åt tacos. Spenderade kvällen med god mat, vänner och havsutsikt.

Torsdag: Jobb och sen blir det nya naglar och högrevsgryta till middag som ska koka i 2 timmar haha! Blir nog ett avsnitt av Arne Dahl också, helt okej serie. '

Fredag: Sista jobbdagen innan helgen. Efter jobbet åket jag och M till Västervik och hälsar på hans föräldrar och äter kräftor, mums! Älskar kräftor och allt som har med skaldjur att göra.

Lördag & söndag: Spendera helgen i Västervik, sola, åka båt, umgås och äta massor med gott!

I söndags fyllde min kille 34 år och det firade vi självklart. I lördags hade jag styrt upp en överraskningsmiddag för honom med hans vänner som blev väldigt uppskattat. Men i söndags när han fyllde år så började dagen med frukost på sängen med räkmacka och goda tillbehör. Sen på dagen kom min familj och hälsade på med god mat och presenter. I present av mig så fick han en stor Hendrick's gin, Oscar jacobson skjorta och flyglektion. Han har länge pratat om att han vill lära sig att flyga så gav honom en start och jag får flyga med, hjälp haha..
Nästa helg blir det flygning och i helgen åker vi till Marcus föräldrar på kräftskiva i Västervik, mums!

Igår kom vi till ett underbart hotell som heter Hanging garden som ligger i Ubud. Det är regnskog och så mysigt och fint! Vi har egen villa med pool och en fet terass och super stor och mysigt rum. In och kolla på min Snapchat: liiljas94 om ni vill se rummet och mer av hotellet. Nu ligger jag vid poolen och dricker en drink och ska snart åka forsränning. Ska ta med mig kameran och filma, hoppas vi inte slår ihjäl oss haha.. Idag firar jag och Marcus 1år som tillsammans! Puss 😊

Nu är vi på Gili Trawangan och det är mysigt. Men något jag tycker är hemskt är hur dom behandlar hästarna här!! Det är en ö som inte har motordrivna fordon så hästar och cyklar är det som mestadels används. Självklart att man kan använda hästarna till taxi och leverera varor men isf på rätt sätt.

Det är en smal liten trasig asfaltväg som hästarna travar (springer) på. Dom skrittar (går) aldrig, dom har en tuta så alla ska akta på sig när dom kommer. Hästarna springer nästan in i människor utan att knappt reagera.. Det är dessutom inga stora hästar utan små B-ponnys som har skarpa bett och kan dra upp till 5 vuxna och resväskor på det.. Hästarna är super svettiga, sår på benen, man ser revbenen, står i solen hela dagarna. Några av dom är halt mer eller mindre, ser inte alls kul ut och öronen bakåt strukna. Jag har faktiskt inte sätt en balja med vatten till hästarna så undrar hur det funkar..

Igår cyklade jag förbi stationen där hästarna plockar upp folk från båtarna. Fick se en häst som skrek och stegra, snurra runt med vagn på. Det dom gör då är att ge hästen 5 stenhårda rap på rumpan och benen.. Klarar inte av att kolla på sånt! Sen när jag skulle klappa försiktigt på en häst så stök den öronen bakåt och försökte bita efter mig, det är inte ett normalt beteende för en frisk häst. Dom mår alltså inte alls bra så om ni åker hit stöd inte det och åk häst och vagn. Gå eller cykla, vi drog vår resväska i minst 10-15 min utan problem det klarar man galant!

Följ min resa på snapchat: liiljas94 Instagram: liiljas

Åh vi har det verkligen så bra här på Bali, just nu är vi på Gili. Vi började att tillbringa 5 dagar i Nusa dua på en lyxig och fin resort. Det var super bra service, god mat och riktigt passad efter 16 timmars flyg. Vi har inte gjort så mycket förutom sola, bada och ätit. Det finns massor av söta ekorrar som jag matade hela dagarna, blev halt fast. Hade som morgonrutin att gå upp att mata dom med nötter haha.
Det är ett ''honeymoon ställe'' på Bali där dom flesta åker som har sin mysiga resa. Men nackdelen med stället var att det var mycket äldre par och barn haha.. Vår hotell heter Melia och rekommenderar verkligen det hotellet, så rent och fräscht. Här är lite bilder från Nusa dua.

Följ min resa på snapchat: Liiljas94 Instagram: Liiljas

Köpte en ny väska för någon vecka sen på NK och är verkligen nöjd med storlek, färg och modellen. Det blev en brunt väska från Malene Birger i mellan storleken M. Bra väska för ett bra pris som rymmer lagom men saker, rekomenderar.

Nu ska ni få bösta tacotipset! Igår kom mina föräldrar förbi och kollade på nya lägenheten som jag och Marcus har flyttat till och jag passade på att bjuda på middag. Det blev tacos med köttfärs, kyckling, grönsaker och goda röror.
Stekte köttfärsen som vanligt med krydda och sen gjorde jag crispy chicken. Du köper färsk kycklingfilé och en påse crispy chicken och det går på 5 min att tillreda och sen 15 min i ugnen. Var så god smak och knastrade i munnen.
Gjorde också en guacamole, pickladrödlök och en mangosalsa men olika grönsaker, koriander, ost med mera.

Här får ni mitt supergoda recept på mangosalsan, alla i familjen älskade den!
1 paket fryst mango eller 2 mogna mango.
1 färsk chili, smaka av hur stark den är och finhacka. Jag tog en liten hel chili med fröna.
1/2 dl färsk koriander som du skär eller bryter ner i mindre bitar.
1 stor vitlök, pressad.
Saften ur en lime.
Salt & peppar.
Låt stå och dra sig i minst 30 minuter.