Hej! I torsdagskväll fick jag något ryck och sökte visum, bokade flygbiljett och packade ihop alla mina saker och i fredags vaknade jag upp i Australien. Var kanske inte världens bästa idé av mig att flyga när jag hade hög feber, men det funkade! Så nu har jag varit i Cairns i några dagar. Har varit med samma gäng som jag hyrde villa med i Bali för ett tag sen. Har verkligen noll koll på Australien så jag är glad att jag har dem här. Ska resa ihop med dem fram till fredag iallafall, sen får jag se om jag väljer att stanna i Australien, åka till Bali igen eller åka till Sverige. Idag åkte vi till Townsville. Vi ska på en segelbåtstur under två dagar på onsdag som kallas Whitsundays och den verkar helt perfekt, så det är den båten vi åker emot nu. I förrgår åkte jag och Even till Botaniska trädgården i Cairns. Finns tydligen en krokodil i det vattnet på sista bilden som vi hoppades på att vi skulle få se, men den visar sig tyvärr inte så ofta.

Än så länge gillar jag Australien. När man kom hit var det lite som att komma hem, det var tyst och lugnt och rent och fint överallt. Priserna är som hemma, man prutar inte och inga som ropar på en på gatan. Inte samma tryckande värme här som på Bali heller vilket är skönt! Däremot är wi-fi så dåligt här, när det väl finns så funkar det inte, så får se när jag lyckas uppdatera nästa gång.

Ha en fin dag! <3

Hej! Häromdagen åkte jag först runt lite på ön jag bodde på, Nusa Lembongan, såg Dreambeach och Devil's Tears. Devil's Tears var så häftigt. Vågarna kommer in i en "grotta" och krockar mot väggarna och mot de andra vågorna. När jag kom dit var det någon slags ceremoni för indonesier. Det var mycket folk och de hade superfina kläder på sig. Första bilden är ifrån Dreambeach och min gulliga moped jag körde runt på.

Och här lite bilder från Devil's Tears!

Åkte sen över till ön bredvid, Nusa Ceningan. Åt en jättegod smoothie bowl på SeaBreeze.

Åkte runt på ön ett tag och tillslut kom jag till Secret Beach, var en så fin strand! Tyvärr kunde man inte bada där just då iallafall, var för stora vågor.

Vid lunch åkte jag till Le Pirate Beach Club. Också ett jättefint ställe med havsutsikt och fin inredning.

Igår tog jag båten tillbaka till Sanur. Meningen var att jag skulle stanna här en natt och sen åka till Giliöarna, men febern som jag har just nu är hemsk. Lyckades tillslut boka en natt extra här på samma ställe för orkar verkligen inte hitta nytt ställe och bära på väskor nu. Tror jag ska boka båt till Giliöarna idag iallafall och åka dit imorgon, hoppas på att jag är frisk då.

Ha det så bra! <3

Hej! Idag kom jag äntligen till Lembongan, en ö 30 minuter ifrån Sanur med speedboat. Igårkväll satt jag och pratade lite med några tjejer som jobbade på hostelet och så diskuterade vi lite om var jag kunde åka idag eftersom jag inte bokat något nytt ställe. Berättade att jag funderade på Nusa öarna och då ringde de på direkten en chaufför som kunde köra mig till båten och fixa biljett till den idag och dessutom någon som körde mig till stället jag bor på nu. Så det var smidigt!

Stället jag bor på nu, en bungalow, är så mysig och häftig! Tror inte jag kommer känna mig nöjd med bara två nätter där, som jag bokat nu, ska fråga imorgon om jag kan lägga till en natt till. Ska ta lite bilder på den imorgon när det är ljust så att jag kan visa er också.

Igår träffade jag Kyle som jag sedan mötte upp på kvällen. Vi träffade lite andra från hans hostel och sen gick vi till La Favela, det var kul!

Och imorgon hade jag tänkt hyra moped här. Trafiken är helt annorlunda här mot vad den är på Bali så känns inte så farligt. Dessutom är det ett måste att ha moped här för att kunna ta sig till alla olika stränder som jag vill se, ska även köra över till ön som ligger här bredvid.

Nu är den högsta varningsgraden utfärdad för vulkanen Gunung Agung här på Bali och det kan ske ett utbrott närsomhelst. 240 000 människor tror man kommer behöva evakueras. Det är såklart läskigt och känns också väldigt konstigt att jag befinner mig på ett ställe där detta händer just nu. Får hoppas att allt går bra!

Nu ska jag gå och handla lite och sen ha myskväll i min bungalow. Ha en fin söndag! <3

Hej! Igår lämnade jag vår fina villa och de andra tjejerna för Seminyak i tre nätter. Vi hade verkligen några roliga dagar ihop med poolhäng och fest. I onsdags åt vi på Moana, en jättebra fiskrestaurang i Canggu innan vi drog till Old Mans för beerpongtunering och dans där. Igår åkte vi in till stan efter att vi checkat ut från villan och gjorde lite ärenden där innan jag sa hejdå och åkte till Seminyak.

Känns lite ensamt nu när man varit van att vara med andra ett tag men jag träffar ju nya människor hela tiden. Redan igår hann jag prata med några på hostelet men var tyvärr alldeles för trött och förkyld för att hänga med dem ut på kvällen. Kanske kan hitta på något idag med dem istället!

Lite bilder från de senaste dagarna. Har verkligen inte tagit alls mycket bilder. Inte känt någon alls lust för att uppdatera bloggen eller Instagram heller. Blir väl så när man har så kul och bara vill ta vara på det istället!

Här är en bild ifrån tidigare idag!

Inga speciella planer för dagen eller resten av helgen, men brukar ju inte bli långtråkigt här ändå precis! Efter helgen tror jag antingen att jag åker till Sanur ett par nätter för att boka båtresa därifrån till Lembongan eller så åker jag direkt från Seminyak dit. Men har några dagar innan jag behöver bestämma det!

Ha en fin fredag och helg! <3

I måndags kom jag till Canggu! Blev sent på grund av att hela dagen bara bestod av massa problem. Min Uber som jag skulle ta kom inte för han ville ha massa pengar extra utöver det jag betalar via appen och ändå drogs det pengar för den resan på mitt kort, krångel med att lösa vårt boende för att den som äger villan inte svarade, taxin som skulle köra oss i cirka tio minuter från Canggu till boendet hittade inte så att vi till slut fick hoppa av på ett ställe där vi inte visste var vi var. Då blev taxichauffören sur och det blir diskussion. Till slut åker han iväg och en stund senare när vi precis packat in alla väskor i en annan taxi så upptäcker Ida att hon hade glömt sin väska med plånbok i förra taxin. Så då fick vi packa ur alla väskor igen och spendera 40 minuter på att spärra hennes kort och maila taxibolaget. Efter allt detta får vi tag på en Uber som äntligen kör oss raka vägen till villan.

Första natten var vi sju personer som sov i villan, plus tre till som spenderade kvällen där. Vi tänkte bara vara hemma men senare så åkte vi till Skygarden i Kuta. Största klubben här på Bali med tre våningar. Var superkul där!

Igår skulle två personer byta boende men vi andra fem spenderade dagen i villan. På eftermiddagen så åkte vi till Deus och åt tacos!

Just nu väntar jag på att de andra ska vakna så att vi kan åka och äta frukost. Senare tror jag några ska åka och surfa. I eftermiddag ska vi till Old Man's för beerpongtunering. Sista kvällen på Bali för Ida och Emma och jag måste tänka ut vilket ställe jag ska åka till imorgon.. Vi hörs! <3