Hej finisar, det var ett tag sen nu men det har helt enkelt inte blivit av att jag har uppdaterat er och sen finns det inte så mycket jag har att dela med mig av då jag går i skolan hela dagarna.

Men igår fredag hade jag tjejmiddag här hemma hos mig för att fira min födelsedag som var för några veckor sedan. Ungefär 10 stycken av mina närmaste tjejkompisar kom hit och vi hade en super trevlig kväll och skrattade och pratade hela kvällen. Det bjöds på plockmat med blandannat, pastasallad, skinka, tomat & mozzarella och annat som ni kan se på bilden nedanför. Till efterrätt blev det kladdkakor med hallon och glass till och därefter godis & grönsaks dipp. Mumsigt. Tycker kvällen blev jätte lyckad och jag är så tacksam över att jag har så fina och undebara vänner. De är guldvärda verkligen.

Några snaps från kvällen

Så skönt att inte behöva gå upp tidigt för att stressa till skolan idag. Älskar höstlov!

Idag tog jag en ordentlig sovmorgon, åt frukost i sängen och duschade håret. Hur skönt?!

Vid 13-tiden åkte mamma, mina 2 systrar och jag iväg och fotade härliga höstbilder. Ni kan se några av bilderna här nedanför. Super härligt väder verkligen men var så kallt dock. När vi kom hem blev det middag och sen en god kladdkaka till efterrätt.

Nu i eftermiddag har jag träffat min fina vän Lisa. Vi kikade i lite affärer och drack varsinn juice. Jag tog en med jordgubb, lime, äpple och mango tror jag, men den var supergod iallafall.

Kom hem vid 6-tiden och har kollat på familjen annorlunda och ätit kvällsmat sen dess.

Ha det så bra! Kram!

Hoppas allt är super bra med er!

Imorse hade jag sovmorgon till klockan 10 så jag träffade min fina vän Hanna vid 8a så vi åt frukost på JOS tillsammans. Jag tog en acai-bowl och sen delade vi på en go juice. Mums. Vi satt där ganska länge och bara pratade och hade det mysigt. I skolan var det en kort och skön dag och nu är jag hemma igen och ska försöka plugga lite innan det blir middag med familjen.

Kramar!

Idag har jag haft en super mysig brunch med några tjejkompisar hemma hos mig. De kom vid 11a och vi åt en go frukost och pratade massor, super mysigt. De stannande här under dagen och ikväll har jag städat lite och ska försöka plugga lite matte nu. Önska mig lycka till ;).

2 bilder från dagens brunch här nedanför.

Godmorgon mina fina!! Nu sitter jag och äter frukost, knäckemackor med avokado och kiwi+smoothie, mums!! Dagens planer är först att städa mitt rum, duscha håret och mormor kommer hit på fika. Sen vid 1 åker jag till en kompis och sen ska vi på bio, vi ska se Beauty and the Beast. Såå taggad! Kvällens planer är oklara, så vi får se.

Imorgon ska jag dock på släktkalas kalas för min kusin, ska bli så mysigt!

Hoppas ni får en super fin helg!

Finally fredag!! Men oj vad veckan har gått fort ändå och på onsdag drar jag till Sälen för att åka skidor, längtar!! Idag hade jag iallafall nationellt prov i svenska, tror det gick bra.

Nu har jag precis ätit kyckling wraps med familjen, mums!! Resten av fredagkvällen blir dock plugg.. Har ett arbete som måste in ikväll, kul?

Nömnde i ett tidigare inlägg att jag har slingat håret och här ser ni resultatet. Vi la i kalla blonda slingor, så nöjd! För er som undrar gjorde jag det hos Skult, en salong som ligger i Lund.

På första bilden ser ni före och efter bilder som togs hos frisören, och andra bilden är en bild på mitt hår tagen idag.

​Ha det bra, kram!!

Heej! Det var ett tag sen jag bloggade nu men har varit i London, med tjejerna i min klass. Så mysigt!! I detta inlägget tänkte jag dela med mig om vad vi gjorde och lite bilder oså.

Dag 1- Onsdag

Vi flög från Landvetter till London på tisdagskvällen och kom fram vid 7 tiden men på kvällen gjorde vi inget speciellt så börjar med att berätta om onsdagen istället.

Onsdagsmorgonen började med gemensam frukost och därefter så gick vi till Oxford street och shoppade och kollade i affärer... primark ;)) Fick med mig endel fina saker från London, kan visa de i ett annat inlägg. Efter att ha shoppat i några timmar tog jag och några andra lunch på Vapiano och efter det tunnelbanan till Harrods och gick där och kollade en stund, så fint! Vi åkte också till Plattform 9 3/4 och fotade, haha. På kvällen åt vi ihop på hoteller, jag tog en pesto pastasallad.

Dag 2 Torsdag

Under torsdagen så köpte vi biljetter till en hop on hop off buss, så vi såg endel sevärdigheter, typ bigben, london bridge, westminster abbey, buckingham palace osv. Vi åkte även båt på Themsen och London eye, hur häftigt? Till lunch blev det sushi och på kvällen så gick vi till pizza express och tog en supergod tomat och mozzarella pizza. Efter det köpte jag och en kompis massa gott som vi åt på hotellrummet på kvällen, mys!!

Dag 3 Fredag

Fredagen, sista dagen. Vi började morgonen tidigt och gick till Joe the juice och köpte frukost, lite roligt att han i kassan snackade svenska. Under förmiddagen gick vi runt på Oxford street och Regent street, kikade i lite affärer. Vi var inne på Hamleys, blev typ kär i allt! Sen gick vi till Piccadilly circus och kollade och fotade typ och sen letade vi efter resturang i en timme typ, hittade tillslut ett jätte bra ställe. Sen fick vi springa tillbaka till hotellet och mötte upp de andra tjejerna från klassen. Så tog vi tåget till flygplatsen och sen flög vi hem till Göteborg igen. Super mysiga dagar med super mysiga tjejer!!

De tre sista bilderna och bilden på pizzan är lånade från min kompis Sabrina. <3

Hoppas det är super bra med er, kram!!

Har precis kommit hem från en helg i Skåne. Tog bussen direkt efter skolan på fredagen och sov över hos min kompis Emilia till lördagen. Så mysigt att träffa henne igen! Under fredagkvällen så åt vi gott och bara snackade. Sen på lördagen så åkte vi in till Malmö och jag slingade mitt hår, hur nice?! Ni får se resultatet senare. Efter jag fixat mitt hår så shoppade vi, åt Max & Frozen Yoghurt och shoppade ännu mer, innan min buss gick hem till Göteborg igen.

Ha det bra! Kram!

Igår var jag i Ulricehamn och åkte skidor med skolan, så roligt! Snön och vädret var dock inte på topp men hade det ändå super bra! Åt hamburgare i resturangen där till lunch och sen åkte vi i princip hela dagen. Kom hem vid 5-tiden och då hämtade pappa mig och så åkte vi direkt till min fiol konsert. Det gick super bra.

Idag är jag ledig men behöver dock plugga och sen ikväll har jag konsert igen, tagga!

Imorgon direkt efter skolan åker jag till Skåne för att hälsa på en kompis, ska bli så mysigt!