Hej hej!

Nu sitter jag återigen på en flygplats, men det är förhoppningsvis en av de sista gångerna på ett tag. Jag landade i Hong Kong för ungefär 3 timmar sedan, klockan fem på morgonen Hong Kong tid. Lite lagom sliten efter för lite sömn, men har en 11 timmars flygning kvar innan jag landar i Sverige. Förhoppningsvis kan jag sova en del och kolla några filmer så att tiden går snabbt. Det ska bli så skönt att komma hem. Har fantiserat om ögonblicket då jag ser min familj på Landvetter i flera veckor nu, och nu är det banne mig inte långt kvar. Såå taggad!!

När jag lämnade Sydney igårkväll fällde jag dock några tårar. Jag har haft en sån himla bra tid i Australien, så det var såklart lite jobbigt att lämna. But I'll be back!

Massa kramar på er så hörs vi nästa gång i Sverige🇸🇪

Hej på er!

Nu sitter jag än en gång på en buss påväg till en flygplats. Jag flyger till Sydney nu i eftermiddag där jag stannar i en natt. Imorgon går nämligen mitt flyg hem till Sverige!! Kan inte med ord beskriva hur taggad jag är på att åka hem och få träffa alla igen, men samtidigt hur ledsen jag är över att lämna mitt andra hem. För det är verkligen den känslan jag lämnar med, att Australien är som hemma. Men jag vet att jag kommer komma tillbaka någon gång i framtiden.

Mina dagar i Auckland har varit över förväntan faktiskt. Förra veckan när jag flög hit kände jag mest att jag ville åka hem istället, men staden överträffade faktiskt mina förväntningar. Jag har bestigit en kulle som hade den mest fantastiska utsikten över staden, vandrat på en vulkanisk ö och åkt på valsafari. Även om valsafarin inte resulterade i några valar eller delfiner så är jag mycket nöjd. Vädret har också varit bra, har varit mestadels soligt och runt 20 grader så lyckades bränna ansiktet igår haha. Man tycker ju att det borde vara lugnt att sitta i solen efter sju månader men den men icke.

Vi hörs nog på vägen hem igen, förmodligen när jag har tråkigt på min stopover i Hong Kong. Ha det bra tills dess!

Hej på er!

I skrivande stund befinner jag mig på Australia Zoo som ligger ca en timme från Brisbane. Jag har varit här hela dagen så är rätt så trött just nu. Jag har sett en massa fina djur, klappat kängurus och hållit i en koala. Idag var det också en speciell dag då hela familjen Irwin (ägarna av zoo:t) var här och var med i showen. Steve Irwin är världskänd under namnet Crocodile hunter, men han gick tragiskt bort under 2006 efter en olycka med en stingrocka. Men hans fru och barn är fortfarande väldigt aktiva i parken. Så kul att ha sett dem!

Annars har den senaste veckan spenderats på Gold Coast som ni såg i förra inlägget. Har mött upp lite vänner som rest igenom eller som bor på Gold Coast, så det var jätteroligt. I söndags förflyttade jag mig till Brisbane där jag stannar till torsdag då jag flyger mot Auckland. Mitt sista stopp på den här resan!

Ha det bra så hörs vi snart igen!

Hej på er!

Jag och Theresa har spenderat de senaste två dagarna i Rockhampton som ligger längs Queenslands kust. När vi kom fram här i måndags kväll efter att har åkt buss i ca sju timmar gick vi in på närmsta motel och bokade en natt. Vi fick tag i ett familjerum som vi delade tillsammans med ett par i 30 års åldern som vi delade rum med i Airlie Beach innan vi evakuerades. Vi lyckades boka om vår buss under resan ner mot Rockhampton, men den blev såklart inställd på grund av cyklonen. Så vi sprang i halvpanik in på ett flightcenter i en galleria som vi åkte till tillsammans med våra rumskamrater. Vi fick hjälp med att boka flygbiljetter till Cairns via Brisbane och två till nätter i Rockhampton. Så just nu sitter vi här på vårt motelrum och tar det lugnt. De senaste dagarna har varit lite kaosiga, så idag tog vi en ordentlig sovmorgon och har sedan fixat lite småsaker. Så nu är planen att vi flyger upp till Cairns imorgon om inte stormen gör att flygplatsen stänger, men det trodde inte de vi bokade med skulle hända. Så vi håller alla tummar och tår att vårt flyg ska gå imorgon. Så förhoppningsvis kommer vi till Cairns imorgon vilket innebär att vi bara har missat en halv dag. Så då kan vi återuppta vår reseplan igen. Så hoppas hoppas hoppas!!

Massa kramar från Rockhampton

Just nu sitter jag och Theresa på en buss mot Rockhampton. Vi håller på att bli evakuerade från cyklonen Debbies riskområde. Vi kom till Airlie Beach igår, och då såg det ut som att det skulle vara okej att stanna där. Men imorse så sa vårt boende att de vill att alla lämnar. Så med polisens hjälp fixades transport ner längs kusten igen. Vad som händer när vi kommer dit har vi ingen aning, men allt löser sig på något sätt. Förhoppningsvis kommer vi upp till Cairns som planerat ändå. Ta hand om er där hemma så uppdaterar vi senare in på resan <3

Lugnet före stormen igår...

Vi kom alldeles nyss tillbaka från tre dagar på Fraser Island. Är så himla sliten och trött så jag låter bilderna tala för sig själva. Kram på er <3

Hej på er!

I skrivande stund sitter jag och Theresa på bussen mot Byron Bay. Det är en resa på ca 13h så det kommer ta oss hela natten. Förhoppningsvis blir det inte allt för jobbigt...

Under de här dagarna i Sydney har vädret varit lite sådär. Det har regnat från och till alla dagar förutom i måndags då det var sol i princip hela dagen. Men vi har utforskat lite i alla fall. Har varit vid operahuset ett antal gånger, gått längs kusten och åkt färja till Manly. Så vi är rätt nöjda ändå men känner oss redo att lämna Sydney nu.

Vi hörs upp längs kusten!

Hej på er!

Nu ligger jag här i min säng på hostellet i Sydney. Känns bra men är samtidigt nervös och förväntansfull över vad som kommer härnäst. Idag var också dagen då jag fick säga hejdå till min värdfamilj. Det blev inga tårar, men jag tror de tär mest för att jag inte riktigt fattat att jag aldrig kommer tillbaka igen... usch vad jag kommer sakna dem.

Planerna för de närmsta dagarna är lite halvt oklara. Har några dagar ensam innan Theresa kommer, så ska gå runt lite och upptäcka på egen hand. Imorgon ska jag dock träffa Lukas på kvällen och sen på tisdag eftermiddag ska jag träffa Nadia. Men vi hörs innan jag lämnar Sydney på fredag!

I brist på bilder får ni en gammal från en helt magisk solnedgång, kommer sakna denna vyn från min balkong

Hej på er!

Den här veckan har bestått av så många avslut. Det har känts konstigt och lite ogreppbart. Många av de människorna man har träffat här kommer man aldrig se igen, och det är lite svårt att förstå när man är mitt i det. Hittills har jag varit sista gången i stan, sista gången på gymmet och sista gången på skolan. Fick också säga hejdå till Theresas underbara värdfamilj i tisdags. Det jobbigaste var att säga hejdå till Theresa, fastän vi ses om en vecka igen i Sydney haha. Men jag tror mest det var det faktum att vår tid i Wagga tillsammans nu är över, och vi har varit en sån stor del av varandras liv så det kommer bli konstigt när man kommer hem igen. Hon är nog det som jag mest kommer sakna, att inte kunna ses hela tiden som vi har gjort nu i ett halvårs tid. Vill inte föreställa mig hur mycket vi kommer gråta i Auckland...

De två dagarna som jag har kvar nu i Wagga kommer bestå av mycket häng med familjen och packning. Ska försöka packa ner mina saker på det smartaste sättet som möjligt då jag ska leva i den resväskan i ca 40 dagar. Så får fundera ordentligt och inte bara slänga ner allt.

Vi hörs snart igen, vi får se om det är i Sydney eller från Wagga...

En liten present jag fick av skolan idag