Hej fina, hoppas ni mår bra!

Jag blev lite risig i torsdags och fredags men blev snabbt bättre igen, skönt. Kunde träna på som vanligt under helgen och har träningsvärk i varenda kroppsdel känns det som!
Idag blir det ben igen, yay. Tänkte åka hem och förbereda maten efter jobbet för att sedan möta upp Ida på gymmet även idag.

Ovan kan ni se min frukost jag åt i fredags. Är besatt av majskakor med smak av havssalt. Brukar även bre på smör och en ostskiva! I min Smoothie hade jag i 1 banan, hallon, blåbär, ett par dadlar, 1 skopa Whey protein från Aldrig Vila och en skvätt mandelmjölk. Hur gott?

Åker förresten till New York på torsdag, så taggad! Jag åker med mamma, hennes man och lillebror. Kommer bli grymt, vi blir borta Tors-Söndag. Blir nog att shoppa en del träningskläder, utbudet där är ju så stort! ;)

Vi hörs hörrni!

PUSS

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej på Er! Hela veckan har ju verkligen varit grå så att vakna upp denna söndag och att det är sol gör mig så jädrans glad!

Igår fyllde världens finaste lillebror 20 år så vi firade honom igår och åt ute med hela familjen, så mysigt <3

Har inte hänt supermycket idag, städat, rensat kläder och tvättat. Ska strax möta upp Ida för en promenad och sedan bege mig till gymmet. Ben blir dagens pass, wie! Bästa!
Har inte fått till träningen som jag velat den här veckan, har varit tröttast i världen och lite omotiverad. Men idag känner jag mig pigg och peppad, tack och lov!

Ska även göra lite lunchlådor idag också, kyckling går bort, klarar absolut inte av det för tillfället! Tänkte försöka mig på lite mer vegetariskt och se hur det går. =)

Puss!!

Likes

Comments

Godmorgon! Hade en välbehövlig vilodag från gymmet igår. Var helt slut, viktigt att lyssna på kroppen. Bästa med vilodagar är ju att man är så taggad på nästa pass och har oftast bra med energi!

Lagade även en så jädra god "lasagne" igår. Stekte nötfärs med en förpackning passerade tomater och en burk lätt creme fraiche, kryddade med salt, peppar och vitlökspulver. För lite mer sälta och smak använde jag mig även utav lite soya. Sedan la jag varannan köttfärs och lasagneplattor och in i ugnen. Toppade även med lätt creme fraiche istället för bechamelsås. (Älskar creme fraiche haha) och efter halva tiden strödde jag över en hyfsat fettsnål ost. Det blev riktigt gott faktiskt!

Till kvällens pass. Axlar/armar står på dagens schema.

Upplägg:
Uppvärmning på gångband 10 min
Omvända flyes i en cablecross 4 set
Militärpress 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Bicepscurl skivstång 4 set
Bicepscurl i cable 4 set
Triceps pushdown 4 set
Dips 4 set

Likes

Comments

Godmorgon godingar, det var tungt när klockan ringde imorse. Blev lite senare igår då min bror kom över för middag och häng. Vi lagade lövbiffspasta och köpte godis till Beck.

Jag tränade rygg igår och axlar/armar i lördags. Funderar på att göra om lite i schemat då jag ibland kan ha lite svårt att köra så tungt jag egentligen vill under mina ryggpass. Detta beror på att jag oftast lägger upp träningen som pass 1:Ben/rumpa, 2: axlar/armar och 3: Rygg. Och så går det runt, lägger ibland till ett pass med tex marklyft eller liknande under veckan också. Men som ni ser hamnar rygg efter armpasset vilket gör att jag känner mig mör i armarna inför ryggpasset. Hmm, ska fila lite på det där och planera om mina pass, vill i alla fall få in varje muskelgrupp 2 gånger i veckan! =)

Puss! <3

Likes

Comments

Hej älsklingar, allt bra? Denna lördag har gått så fort, knappt gjort någonting och ändå är klockan redan 16.. Har bara städat lite och tagit en promenad, that's it haha! Ska iväg en sväng till gymmet snart och sedan laga tacos och fortsätta plöja igenom Game of thrones. Måste ju vara sist på den pucken? Trodde faktiskt inte att jag skulle tycka det var bra då den typ av serie inte faller mig i smaken annars. Det är väl kvällens planer, träning och serier. Jakob är iväg så det blir bara jag hemma.

Hur goda ser inte mina proteinpannkakor/plättar ut? Mixade 2 ägg, 1 banan, 1 näve havregryn whey 100 protein (chokladsmak) och mandelmjölk. Sedan är det bara att steka. Som topping hade jag bär och Barebells hazelnut-cream (ÄLSKAR).

Kvällens pass:

Omvända hantelflyes 4 set

Sidolyft hantlar 4 set

Front raises 4 set

Bicepscurl hantlar 4 set

Bicepscurl skivstång 4 set

Triceps pushdown 4 set

Overhead tricep extensions 4 set

Likes

Comments

Hej fina! Det blev ingen träning för mig igår heller då huvudvärken inte släppte, däremot känns det lite bättre idag. Äntligen, hoppas det släpper helt nu. Hade varit kul att träna idag men det kommer tyvärr inte att bli av idag heller då middag på Pinchos står på schemat med vänner till mig och Jakob. Imorgon däremot, yay. Finns det något bättre än helgträning? Så skönt att träna på helger tycker jag!

Gårdagens middag fick bli nötfärs med sötpotatis och sallad. Det var så länge sedan jag åt det, och det är faktiskt en favorit hos mig. Tycker kombon är så god, samt att det är enkelt att tillaga, mums. Har med mig det till lunch idag med.

Hoppas ni får en toppenfredag!

Puss!

Likes

Comments

Hej Torsdag, denna huvudvärk verkar ju inte vilja släppa. Jag tror det är spänningshuvudvärk. Går lite upp och ner, var inte så farligt i morse utan den slog till nu såhär innan lunch igen. Förhoppningsvis ger den sig under dagen så att jag kan köra ett lite lättare axlar/armpass på gymmet ikväll då jag mår superbra i övrigt!

Jag har beställt nytt proteinpulver från Aldrig Vila samt EAA från GAAM Nutrition. Proteinet i smaken Strawberry milkshake och EAA i sura colanappar. Båda smakar riktigt bra verkligen. Har en hel del olika BCAA hemma redan, så jag tänkte testa på EAA, bästa smaken hittills. Nytt proteinpulver köpte jag nu för att jag är så trött på smaken choklad, så jag behövde något att variera med. Perfekt!

Ha det fint,

PUSS

Likes

Comments

Hej på Er! 


Är tillbaka på jobbet idag efter en dag hemma i sängen igår. Vaknade och mådde så fruktansvärt illa samt huvudvärk, så jag stannade hemma och vilade. Idag känns det lite bättre, har fortfarande huvudvärk men illamåendet är i princip helt borta. Får lite känningar till och från, speciellt när jag tänker på kycklingfärs haha. Jag åt det i måndags efter mitt benpass, och vaknade upp igår och mådde ju som sagt illa, så jag kopplar det till det, även om jag inte tror att det är anledningen då Jakob åt av samma och han mår bra! Får bli lite lättare mat idag helt enkelt samt ytterligare en dags vila från träningen.

Idag hoppas jag på att få träffa min barndomsvän Emma en sväng efter jobbet för snack och kanske middag. Så mysigt, det var så längesen vi sågs!

Måndagens benpass:
Ben press 4 set
Raka marklyft med hantlar 4 set
Squats med kettlebell 4 set
Overhead bulgarian split squats 4 set
Leg curl 4 set
Hip abduction 4 set


PUSS

Likes

Comments

Hej fina ni,

Har ni haft en bra helg? Min var lugn, som sagt hängde jag i Tyresö hos familjen och igår 1/10 firade jag och min sambo 2 år som par haha =) Så vi åkte till Mall of Scandinavia för bio och middag.

Tränade axlar/armar i lördags, och jäklar vad bra det kändes. Brukar helt ärligt inte vara övertaggad när jag ska träna just armar då jag känner mig så svag där, men nu på senaste har jag ändrat mig. Självklart har man bättre och sämre träningsdagar, men armar känns roligare nu än innan. Söndagen bestod utav sovmorgon och träning på förmiddagen, sedan bion. Det blev ett ryggpass igår som även det kändes bra, härlig energi!

Idag mina vänner står legday på schemat, det är ju ändå min favorit. Känslan efter det är oslagbart. Där kan jag verkligen ta ut mig ordentligt! Så det ser jag fram emot. =)

Vi hörs, PUSS

Likes

Comments

Hej och God Morgon!
Fredag idag, yay! Känns som jag nämner det hela tiden men hur är det möjligt att tiden och veckorna springer iväg så fort? Jag hinner verkligen inte med, i mitt huvud är det typ Onsdag? Jaja, ikväll ska jag få träffa clara och Sofia igen, minns inte när vi sågs sist faktiskt, så det ska bli kul. Vi ska vara några tjejer hemma hos Clara!

Imorgon ska jag åka hem till Tyresö igen och hänga lite och träna med lillebror både Lördag och Söndag, utöver det bara ta det lugnt, så välbehövligt. Kan ju tillägga att jag var uppe och tränade kl 5 på morgonen i Onsdags också, I did it! Det gick superbra, förutom att jag vaknade klockan 04.00 på morgonen och kunde inte somna om, jag hade behövt den där extratimmen sömn. Men som sagt, utöver det var det ett skönt sätt att starta dagen på! =)

Igår kväll körde jag ben/rumpa och sedan åt vi tacos där hemma, så gott efter gymmet!

Gårdagens:

Squats i smith 4 set
Raka marklyft med hantlar 4 set
Glutes stående i maskin 4 set
Benspark 4 set
Leg curl 4 set
Hip abduction 4 set


Puss

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Godmorgon fina ni, hur har helgen varit?

Igår var det full rulle, jobb och sedan middag och bio med bästa tjejerna Rebecka och Isabelle! Vi åt på Prime burger och såg "Det". Tyckte sådär om filmen, värd att se men inte det bästa jag sett om man säger så. Jag älskar skräckfilmer, men då vill jag att de ska kännas " verkliga", många har en tendens att spåra och jag tyckte att "Det" gjorde det vid några tillfällen.

Efter jobbet idag ska jag till frisören och fixa utväxten, sedan bär det av mot gymmet. Axlar/armar står på schemat, blir ett lite senare pass alltså. Imorgon däremot kommer klockan ringa runt 5 på morgonen, jag ska träna innan jobbet då jag inte kommer ha möjlighet till det på kvällen, samma sak på fredagen. Vill gärna få in veckans pass ändå!

I söndags fick jag till ett riktigt bra benpass också, känns ordentligt idag. Jag har börjat lägga in fler övningar för mina glutes, älskart!

Benpasset:
Squats 4 set
Hip thrust 4 set
Kickbacks i cable 4 set per ben
Kickbacks åt sidan, avluta i squatposition och sedan tillbaka. 4 set per ben.
Raka marklyft 4 set
Benspark 4 set
Hip abduction 4 set

PUSS <3

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej på er, hoppas allt är bra!
Har sådan träningsvärk i framförallt triceps efter gårdagens pass och upplägget blev på ett ungefär så som jag skrev igår. Ska erkänna att jag faktiskt var ganska trött igår sådär på eftermiddagen och funderade på hur jag skulle orka med ett pass. Jag blev dock lite piggare hemma och väl på gymmet hade jag bra med energi, älskar det. Det är ju väldigt lätt att man känner sig trött och energilös efter en hel dag på jobbet, men oftast när jag har dessa dagar då jag känner mig extra seg så får jag ändå till grymma pass på gymmet, blir lika förvånad varje gång. Det som är så härligt med träningen!

Shoppade lite nytt för 2-veckor sedan som jag inte visat. Älskar både tightsen och BHn. Tightsen kommer ifrån Bring Sportswear och jag har dessa i XS, de sitter bra men jag hade nog hellre haft dessa i S istället. Älskar materialet då tyget är väldigt mjukt och dessa är även "squatsäkra", den höga midjan är ett stort plus också då jag föredrar högmidjade tights.
Sport-BHn kommer ifrån Maniere De voir ( https://www.manieredevoir.com/ ). Tog denna i beige och storlek S. Det är redan min favorit här hemma. Kommer garanterat att beställa hem denna i andra färger också.

Puss!

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Godmorgon kära ni, vart har denna vecka tagit vägen?
Sitter och avnjuter en god smoothie från Squeezed up som företaget överraskade med som en liten efter gårdagens partaj här på jobbet. Företaget firar nämligen 20 år och det var som sagt fest här på jobbet. Riktigt lyckat och generöst!

Jag kom hem tidigt igår och stod över alkohol, så jag är pigg idag, vilket uppskattas. Haha jag behöver verkligen mina timmars sömn för att fungera så det känns extremt värt idag. Jag har även kommit in i ett skönt tränings flow och ser fram emot kvällens axlar/armpass, mitt enda lilla bekymmer är denna utdragna förkylning som inte alls är farlig men som ändå är där. Jag har ju tränat denna veckan och det går alldeles utmärkt, man får lyssna på kroppen helt enkelt. Men som sagt, inget farligt men jag hade önskat att slippa den!

Upplägget för kvällens pass:
Axlar
Upprätt rodd 4 set
Omvända hantelflyes 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Biceps
Bicepscurl med hantlar 4 set
Bicepscurl skivstång 4 set
Triceps
Triceps pushdown i cable 4 set
Overhead triceps extension 4 set


Puss!

Likes

Comments

Kost

Gårdagens Fajitasinspirerade middag! Stekte kycklingfilé i fajitaskrydda och serverade det med sötpotatis, spenat, tomat, gurka, rödlök, och majs. Jag toppade det hela med lätt creme fraiche och Santa Marias salsa "no added sugar". Gissa om det blev gott? ;)

Jag har nämnt att jag har lite planer för kosten nu, vad passar då inte bättre efter en massa gotta konstant under 3 veckors tid att köra igång? Jag har tidigare ätit kolhydrater till ungefär varje måltid innan jag gick på semester. Tex lunchen bestod utav kyckling oftast med någon form utav kolhydrat. Samma sak med middagen, den bestod av någon form utav protein samt kolhydrat + sallad.
Jag kommer inte att förändra allt för mycket, jag kommer snarare att planera mina måltider efter min träning. Jag kommer se till att det "största" målet ska ätas efter träningen, vilket i de flesta fall kommer att bli mina middagar då jag tränar efter jobbet. Måltiden efter träningen kommer alltså till största delen bestå utav protein+kolhydrater+sallad och fettet kommer jag att få i mig i någon annan utav de alla måltider jag äter under en dag. Efter mina träningspass ser jag alltid till att ha förberett en proteinshake + kolhydrater.

Skriver lite exempel nedan på hur jag tänkte äta, jag kommer att ha en dag i veckan också som innan där jag kan äta i princip vad jag vill, men ändå med måtta, det har en tendens att spåra när jag väl är igång ;) . Jag kan även byta plats på måltiderna utefter min träning . Detta är endast alternativ och inget som behöver följas slaviskt, är jag bortbjuden på middag hugger jag gladeligen in på det som bjuds. Jag vill även förtydliga att jag inte är utbildad, men jag läser på mycket och hör mig för gällande kost och träning.

Frukost:
Alt.1: 1 dl havregryn med frukt/bär + proteinshake
Alt.2: 250 g kvarg med bär + proteinshake
Alt.3: två stycken knäckebröd med 2 ägg

Lunch:
Alt.1: Kyckling med sallad+halv avokado
Alt.2: Lax med sallad
Alt.3: Nötfärs med sallad
Alt.4: Torsk med sallad + halv avokado
Alt.5: Tofu med sallad+ halv avokado

Mellanmål:
Alt.1: 150 g kvarg med frukt/bär/nötter
Alt.2: Proteinpudding
Alt.3: Proteinshake + 1 frukt

Middag:
Alt1: Kyckling + sötpotatis/ris/bulgur/matvete/potatis + sallad
Alt.2: Nötfärs + sötpotatis/ris/bulgur/matvete/potatis + sallad
Alt.3: Lax + sötpotatis/ris/bulgur/matvete/potatis + sallad

Kvällsmål (ibland om det inte blir för sent)
Alt.1: Caseinfluff
Alt2: Kvarg
Alt.3: Frukt

Post-workout
Alt. Proteinshake+frukt (banan/dadlar innehåller bra med kolhydrater)

Dricker oftast BCAA under mina pass också.

Likes

Comments

Träning

Hej fina ni!

Måndag idag, känns skönt, älskar att jag kommit igång lätt med träningen nu igen efter det längsta uppehållet någonsin sedan jag började med denna livsstil. Kan säga att jag känner mig inte helt helt hundra, men det är inget som hindrar lite lättare styrkepass än vanligt. Det funkar bra och jag lyssnar på kroppen!
Igår körde jag armar och axlar och har sådan träningsvärk i axlarna idag, brukar aldrig få det annars. Benen är också rätt möra efter i lördags.

Hittade en grymt skön PW-runda igår på Lidingö som jag är lite halvdeppig över att jag inte hittat tidigare. Går helst inte där själv nu på kvällarna då det blir mörkt så tidigt, men med sällskap eller under helgerna kommer jag garanterat gå den rundan.  Det är skönt underlag, mycket skog och nära vattnet. Gick som sagt där igår och det var så jädra nice med en podd i lurarna!

Gårdagenspass:
Axlar
Omvända hantelflyes 4 set
Militärpress 4 set
Front raises 4 set
Biceps
Bicepscurl skivstång 4 set
Bicepscurl i cable 4 set
Triceps
Triceps pushdown i cable 4 set
Overhead tricep extension 4 set
Abs
Mountain climber
Leg raises
Crunches i cable

PUSS!

Likes

Comments

Vardagslivet

(bild från Grekland)

Hej på er, så himla länge sedan!
Det är torsdag idag men känns som en Måndag. Jag kom hem från Marbella igår efter kick off med jobbet. Vi åkte tidigt tidigt i söndags och kom hem igår lite senare eftermiddag. Har inte blivit överdrivet mycket sömn dessa nätter haha men kul har vi haft. Åh, så tråkigt att det är över. Time flies, man har tänkt hela tiden att "i höst då åker vi äntligen till Marbella" och nu är resan över?!

Iallafall, jag har lite planer nu med träning och kost då jag förätit mig under veckan i Grekland, veckan efter det samt Marbella-resan. Min kropp mår inte alls bra utav detta och jag känner mig därför konstant svullen och inte alls pigg som jag brukar. Jag saknar gymmet extremt mycket och känner mig riktigt peppad på att komma tillbaka nu efter resor och sjukdom. Förkylningen sitter kvar lite grann men jag tänkte komma igång lite lugnt nu.
Jag ska även planera kosten bättre efter min träning och se till att det största målet hamnar efter min träning, och det målet ska innehålla protein och kolhydrater!
Blir som en liten minidiet där jag ska utesluta socker också, men fruktsocker går bra.
Ska bli spännande!
Gör ett lite tydligare inlägg gällande detta senare.

PUSS så länge<3

Likes

Comments

Vardagslivet

Hej godingarna, it's FRIDAY!
Idag blir det jobb och sedan kräftskiva ute i Tyresö hos mamma, ÄLSKAR kräftor. Lägger in en bild på en pizza jag ska göra idag också, passar utmärkt till kräftis. Denna nedan gjorde jag och Fanny för några helger sedan, så gooood!

Känns verkligen så jäkla trist att träningen uteblivit nu i nästan två veckor. Fick till ett par pass i Grekland med mina resistance band och ett benpass i söndags, inte mycket alls. Min kropp är inte van att vila såhär länge från träningen, samtidigt är det ett måste och jag är ju självklart slö pga förkylning. Känns som standard för mig att när jag väl åker på något, speciellt förkylning sitter det gärna i extremt länge. Jag känner dock inte av halsen så mycket längre (tack och lov), nu är det mest snuva. Känns som att alla är sjuka förresten?

Här har ni den!
Vi körde med färdig pizzabotten. Bred ut créme fraiche och strö över ost, vi använde parmesan. In i ugnen tills den får lite färg. Dutta sedan på ännu mer créme fraiche och rom. Strö över rödlök, gräslök och salt! Voilá!

Likes

Comments

Vardagslivet

Hej på er och hoppas ni mår bättre än jag.
Nämnde ju min förkylning i senaste inlägget och bättre har det inte blivit, tvärt om. Har legat hemma och inte rört mig nu sedan i måndags kväll. Fy så trist, idag verkar dock febern ha gått över. Huvudet och halsen ska vi inte prata om haha, känns som att huvudet väger 100 kilo. Bara jag blir frisk tills på Söndag!

Träningen har ju givetvis uteblivit och lär göra det några dagar framöver. Nu ska jag fortsätta vila så får ni hade det bra tills vi hörs igen.

PUSS

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej fina, Måndag idag och vädret är gråare än någonsin och det har regnat konstant sedan jag slog upp ögonen. Kontraster från förra veckan minst sagt. Jag tyckte dock det var skönt att komma hem, har jag ställt in mig på en vecka vill jag inte vara kvar en dag extra, har jag två veckor inplanerat vill jag inte dra en dag tidigare, lite så jag funkar. Som jag misstänkte så saknar jag redan värmen och att åka runt Skiathos på en fyrhjuling, gud så mysigt vi har haft det, riktig kvalitetstid. Samtidigt har jag saknat träningen och det var så skönt att få bränna av ett benpass igår, hade bra med energi och träningsvärken är brutal redan idag! TYVÄRR så har jag dragit på mig en ordentlig förkylning som satt sig i halsen, det värsta tänkbara just nu. Jakob blev förkyld med halsont i början av våran semester och jag klarade mig, tills idag. Fy vad trist, jag som sett fram emot mycket träning denna vecka! Hoppas det inte blir en långvarig historia utan att den släpper snarast. Dessutom åker jag till Marbella på Söndag och vill inte vara sjuk då!


Gårdagens pass:
Squats i smith 4 set
Cable Squats 4 set
Benpress 4 set
Benspark 4 set
Leg curl 4 set
Raka marklyft med kettlebell 4 set
Hip abduction 4 set


PUSS


Likes

Comments

Vardagslivet

Fina blommor på hotellet!

Här ovan kan ni se favoritstranden, fläktar så skönt!! Agistros Beach <3

En utav de goda middagarna här! Hur gott?

Kolla in denna utsikten, så maffigt och vackert!

En liten photosession vid ett utav stoppen längs vägen mot en utav stränderna haha! =)

Likes

Comments

Instagram@hannahsvard