Hej fina, long time no see verkligen!

Åh, jag har saknat att blogga, dagarna har gått i ett nu känns det som innan jul och allt, bloggen har helt enkelt hamnat efter. Hoppas iallafall att det är bra med er.
Jag har jobbat, tränat, hängt med familj, vänner osv osv... Som vanligt helt enkelt, inget speciellt har hänt sedan sist.

I Lördags så kom jag på mig själv med att jag inte tagit några "progress"bilder på länge och tänkte att varför inte göra det nu? Jag har blivit lite blind tror jag. Det tar ju tid att utvecklas och jag har ärligt knappt märkt av så mycket utav att kroppen har förändrats, självklart har jag inte gått helt obemärkt förbi under detta år, men det har skett större förändringar än jag trodde. Jag är stolt över att jag tog tag i hälsan och träningen detta år, det är lätt det bästa jag gjort för mig själv.
Det viktigaste är hälsan alla dagar i veckan, att man gör det för att må bra, vilket jag gör. Att sedan se kroppen svara på träningen, att jag blir starkare ser jag bara som ett kvitto på det hela.

Bilden till vänster togs i början utav 2017, där mådde jag faktiskt inte särskilt bra om man jämför med idag, jag stoppade i mig massa skräp, var trött, jag var ofta svullen och mådde inte så bra psykiskt heller.
Bilden till höger togs i Lördags, och då kände jag verkligen wow, inte nog med att jag mår 100 gånger bättre på insidan, trots att jag även idag har mina dagar då jag mår dåligt. Jag känner mig starkare och jag kan säga att år 2017 är nog det år jag växt mest som person. Jag känner mig mer trygg i mig själv än någonsin och det känns grymt.

Jag ser fram emot 2018, vad det året har att erbjuda, fortsätta med denna livsstil och kunna blicka tillbaka på samma sätt om ett år och känna mig lika stolt.

PUSS <3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Hej,

Har haft fullt upp, träning, fira min födelsedag etc. Fyllde 22 år i Fredags, och den firades lugnt. Mötte upp Jakob efter jobbet för en tidig bio, och sedan hem och möta upp Fanny och Victor för att beställa pizzor från en restaurang här på Lidingö som smakar gudomligt. Trattoria dell'isola heter det och ligger en stenkast från vårat hem. Även dom har napolitanska pizzor som 450 gradi har. Tog en med tryffelsalami, ni ser ju ovan hur god den ser ut, den smakade lika bra som den ser ut =)

I lördags blev det fira med familj, startade det hela med ett riktigt gött benpass på Sats i Tyresö med bonusbror Hampus. Passet bestod av benböj, sumomarklyft samt vanliga marklyft, vi avslutade även med lite biceps och triceps. Allt detta körde vi med ett "pyramid-upplägg" .
Exempelvis "8, 6, 4, 2,1,2,4,6,8" reps. Vid varje gång du sänker dina reps så höjer du vikten och avslutar med så många reps samt vikt som du startade med.

Körde en vilodag i söndags och rörde inte en fena, somnade ett par timmar mitt på dagen också, välbehövligt.
Igår däremot mötte jag upp min fina Paulina för att träna rumpa/baksida. Vi var lagom möra efter detta och ska även träna idag, ons, tors också. Så jädra kul! =) Dagens pass blir axlar/triceps.

PUSS

Likes

Comments

Hej! Hoppas allt är bra :)
Vad längesen det var! Dagarna bara flyger iväg känns det som. Jag har inte gjort något speciellt förutom träning och häng med familjen i helgen. Har dock inte fått till så mycket pass som jag velat, men så får det va. Skulle egentligen ha tränat ben igår men hade noll energi samt huvudvärk och lite nästäppa. Avvaktade då det sista jag vill är att en förkylning ska dra igång på riktigt, känns som att man aldrig blir av med dessa heller under den här årstiden.
Ikväll däremot blir det ben, med fokus på mina glutes.

Kommer att lägga upp passen på följande sätt under en period för variation; Och jag kommer att rotera med dessa så att jag har max 1-2 vilodagar i veckan. Så när jag är klar med pass 4 fortsätter jag med pass 1 dagen efter och har mina vilodagar efter behov. =)

Pass 1: Glutes/baksida säte.
Pass 2: Axlar, triceps (avsluta med abs).
Pass 3: Ben.
Pass 4: Rygg, Biceps.

Jag lagade även en stor favorit hos mig igår och också när det kommer till mat, nämligen röd curry.
Ingredienser:
-Kyckling.
-Kokosmjölk från Santa Maria (No additives)
-Röd currypasta samt röd Currykrydda
-Lök, broccoli, morötter, paprika
-Basmatiris


Stekte kycklingbitarna i röd currykrydda, hällde sedan över kokosmjölken. När den sedan börjat puttra hade jag i ca 2 teskedar röd currypasta (efter smak). Sedan i med grönsakerna. Salta, peppra. Klart.
Jag kokade även riset under tiden, gärna lite för länge då jag föredrar det lite småkladdigt. Voilá!

Puss!

Likes

Comments

Hej!

Då var denna helg över, har varit så mysigt att ha Moa och Erik här under två nätter <3 Har inte gjort mycket utöver det, chillat och tränat.
I fredags mötte jag upp Moa och Erik för en lunch, vi hamnade på Prime Burger och rullade sedan där ifrån hem till mig och J för ytterligare mys hemma bara. De åkte hem på lördag eftermiddag och jag stack då ner till gymmet, fick till ett superbra ryggpass. Brukar ha lite halvsvårt att få kontakt med latsen upplever jag, men inte denna gång. Kul!

Igår tvättades och städades det, välbehövligt men trist haha! På kvällen blev det ett benpass också, det känns ordentligt idag kan jag säga! =)

Benpasset:
Uppvärmning 10 min gång i lutning.
Dumbell Squats 27 kilo, 4 set
Overhead bulgarian split squats med 10 kilo viktskiva, 4 set
Hip thrusters 4 set
Kickbacks i cable 4 set
Benspark 4 set
Hip abduction 4 set


Puss!

Likes

Comments

Hej Torsdag, IGEN. Kort jobbvecka då jag började jobba på tisdagen och det dessutom är halvdag imorgon. Ikväll kommer lillasyster hit till Stockholm, äntligen! <3
Misstänker att det kommer bli en sleep over hos mig och Jakob med både syster och bror.

I Tisdags tränade jag ben, det gick ju ungefär lika skit som jag hade förväntat mig trots att jag var peppad på att komma igång. Hade ingen superenergi, men men, så blir det ibland. Ska träna axlar och triceps idag och jag tror att det kommer gå mycket bättre.

Uppvärmning 10 min gång i lutning
Axlar:
Militärpress 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Omvända hantelflyes 4 set
Front raises 4 set
Triceps:
Dips 4 set
Triceps pushdowns 4 set
Triceps Kickbacks 4 set


Puss!

Likes

Comments

Hellooo,


Hemma och tillbaka till vardagen igen. Känner mig knappt påverkad alls utav jetlag så det är skönt. Lite småseg är jag men inte mer än så!

Jag ska träna ben/rumpa ikväll, är taggad. Har saknat gymmet lite nu under resan trots att vi varit ute och gått från morgon till kväll i New York. Det har ju blivit en hel del skräpmat och sötsaker nu, så en lite mer clean kost och träning ser jag fram emot då jag inte mår så bra utav massa socker och sådant i för stora mängder. Balansen där är så himla viktig och jag tycker att jag har hittat en bra balans mellan allt. =)

Vad tycker ni förresten om mina nya skor? Är kär!

PUSS

Likes

Comments

Hej på er!
Har det så bra här borta i NYC. Älskart!
Sitter just nu med lillebror på ett café och väntar inte resten av familjen. Skönt att vila lite då man går så jädra mycket!
Har hittat tre par adidasskor, lite träningstights från lululemon och en del sport bh-ar och annat kul. Får visa sen, är så nöjd =)
Vi har hunnit med en massa, bland annat Rockefeller idag på morgonen, roligt att få se allt även i dagsljus.
Idag är sista hela dagen vi har här så vi ska se till att försöka klämma in så mycket som möjligt. Vi kommer att hänga en hel del down town iallafall. =)

Ha det fint så länge,

PUSS

Likes

Comments

Hej fina, hoppas ni mår bra!

Jag blev lite risig i torsdags och fredags men blev snabbt bättre igen, skönt. Kunde träna på som vanligt under helgen och har träningsvärk i varenda kroppsdel känns det som!
Idag blir det ben igen, yay. Tänkte åka hem och förbereda maten efter jobbet för att sedan möta upp Ida på gymmet även idag.

Ovan kan ni se min frukost jag åt i fredags. Är besatt av majskakor med smak av havssalt. Brukar även bre på smör och en ostskiva! I min Smoothie hade jag i 1 banan, hallon, blåbär, ett par dadlar, 1 skopa Whey protein från Aldrig Vila och en skvätt mandelmjölk. Hur gott?

Åker förresten till New York på torsdag, så taggad! Jag åker med mamma, hennes man och lillebror. Kommer bli grymt, vi blir borta Tors-Söndag. Blir nog att shoppa en del träningskläder, utbudet där är ju så stort! ;)

Vi hörs hörrni!

PUSS

Likes

Comments

Hej på Er! Hela veckan har ju verkligen varit grå så att vakna upp denna söndag och att det är sol gör mig så jädrans glad!

Igår fyllde världens finaste lillebror 20 år så vi firade honom igår och åt ute med hela familjen, så mysigt <3

Har inte hänt supermycket idag, städat, rensat kläder och tvättat. Ska strax möta upp Ida för en promenad och sedan bege mig till gymmet. Ben blir dagens pass, wie! Bästa!
Har inte fått till träningen som jag velat den här veckan, har varit tröttast i världen och lite omotiverad. Men idag känner jag mig pigg och peppad, tack och lov!

Ska även göra lite lunchlådor idag också, kyckling går bort, klarar absolut inte av det för tillfället! Tänkte försöka mig på lite mer vegetariskt och se hur det går. =)

Puss!!

Likes

Comments

Godmorgon! Hade en välbehövlig vilodag från gymmet igår. Var helt slut, viktigt att lyssna på kroppen. Bästa med vilodagar är ju att man är så taggad på nästa pass och har oftast bra med energi!

Lagade även en så jädra god "lasagne" igår. Stekte nötfärs med en förpackning passerade tomater och en burk lätt creme fraiche, kryddade med salt, peppar och vitlökspulver. För lite mer sälta och smak använde jag mig även utav lite soya. Sedan la jag varannan köttfärs och lasagneplattor och in i ugnen. Toppade även med lätt creme fraiche istället för bechamelsås. (Älskar creme fraiche haha) och efter halva tiden strödde jag över en hyfsat fettsnål ost. Det blev riktigt gott faktiskt!

Till kvällens pass. Axlar/armar står på dagens schema.

Upplägg:
Uppvärmning på gångband 10 min
Omvända flyes i en cablecross 4 set
Militärpress 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Bicepscurl skivstång 4 set
Bicepscurl i cable 4 set
Triceps pushdown 4 set
Dips 4 set

Likes

Comments

Träning

Godmorgon godingar, det var tungt när klockan ringde imorse. Blev lite senare igår då min bror kom över för middag och häng. Vi lagade lövbiffspasta och köpte godis till Beck.

Jag tränade rygg igår och axlar/armar i lördags. Funderar på att göra om lite i schemat då jag ibland kan ha lite svårt att köra så tungt jag egentligen vill under mina ryggpass. Detta beror på att jag oftast lägger upp träningen som pass 1:Ben/rumpa, 2: axlar/armar och 3: Rygg. Och så går det runt, lägger ibland till ett pass med tex marklyft eller liknande under veckan också. Men som ni ser hamnar rygg efter armpasset vilket gör att jag känner mig mör i armarna inför ryggpasset. Hmm, ska fila lite på det där och planera om mina pass, vill i alla fall få in varje muskelgrupp 2 gånger i veckan! =)

Puss! <3

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej älsklingar, allt bra? Denna lördag har gått så fort, knappt gjort någonting och ändå är klockan redan 16.. Har bara städat lite och tagit en promenad, that's it haha! Ska iväg en sväng till gymmet snart och sedan laga tacos och fortsätta plöja igenom Game of thrones. Måste ju vara sist på den pucken? Trodde faktiskt inte att jag skulle tycka det var bra då den typ av serie inte faller mig i smaken annars. Det är väl kvällens planer, träning och serier. Jakob är iväg så det blir bara jag hemma.

Hur goda ser inte mina proteinpannkakor/plättar ut? Mixade 2 ägg, 1 banan, 1 näve havregryn whey 100 protein (chokladsmak) och mandelmjölk. Sedan är det bara att steka. Som topping hade jag bär och Barebells hazelnut-cream (ÄLSKAR).

Kvällens pass:

Omvända hantelflyes 4 set

Sidolyft hantlar 4 set

Front raises 4 set

Bicepscurl hantlar 4 set

Bicepscurl skivstång 4 set

Triceps pushdown 4 set

Overhead tricep extensions 4 set

Likes

Comments

Kost, Vardagslivet

Hej fina! Det blev ingen träning för mig igår heller då huvudvärken inte släppte, däremot känns det lite bättre idag. Äntligen, hoppas det släpper helt nu. Hade varit kul att träna idag men det kommer tyvärr inte att bli av idag heller då middag på Pinchos står på schemat med vänner till mig och Jakob. Imorgon däremot, yay. Finns det något bättre än helgträning? Så skönt att träna på helger tycker jag!

Gårdagens middag fick bli nötfärs med sötpotatis och sallad. Det var så länge sedan jag åt det, och det är faktiskt en favorit hos mig. Tycker kombon är så god, samt att det är enkelt att tillaga, mums. Har med mig det till lunch idag med.

Hoppas ni får en toppenfredag!

Puss!

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej Torsdag, denna huvudvärk verkar ju inte vilja släppa. Jag tror det är spänningshuvudvärk. Går lite upp och ner, var inte så farligt i morse utan den slog till nu såhär innan lunch igen. Förhoppningsvis ger den sig under dagen så att jag kan köra ett lite lättare axlar/armpass på gymmet ikväll då jag mår superbra i övrigt!

Jag har beställt nytt proteinpulver från Aldrig Vila samt EAA från GAAM Nutrition. Proteinet i smaken Strawberry milkshake och EAA i sura colanappar. Båda smakar riktigt bra verkligen. Har en hel del olika BCAA hemma redan, så jag tänkte testa på EAA, bästa smaken hittills. Nytt proteinpulver köpte jag nu för att jag är så trött på smaken choklad, så jag behövde något att variera med. Perfekt!

Ha det fint,

PUSS

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej på Er! 


Är tillbaka på jobbet idag efter en dag hemma i sängen igår. Vaknade och mådde så fruktansvärt illa samt huvudvärk, så jag stannade hemma och vilade. Idag känns det lite bättre, har fortfarande huvudvärk men illamåendet är i princip helt borta. Får lite känningar till och från, speciellt när jag tänker på kycklingfärs haha. Jag åt det i måndags efter mitt benpass, och vaknade upp igår och mådde ju som sagt illa, så jag kopplar det till det, även om jag inte tror att det är anledningen då Jakob åt av samma och han mår bra! Får bli lite lättare mat idag helt enkelt samt ytterligare en dags vila från träningen.

Idag hoppas jag på att få träffa min barndomsvän Emma en sväng efter jobbet för snack och kanske middag. Så mysigt, det var så längesen vi sågs!

Måndagens benpass:
Ben press 4 set
Raka marklyft med hantlar 4 set
Squats med kettlebell 4 set
Overhead bulgarian split squats 4 set
Leg curl 4 set
Hip abduction 4 set


PUSS

Likes

Comments

Vardagslivet

Hej fina ni,

Har ni haft en bra helg? Min var lugn, som sagt hängde jag i Tyresö hos familjen och igår 1/10 firade jag och min sambo 2 år som par haha =) Så vi åkte till Mall of Scandinavia för bio och middag.

Tränade axlar/armar i lördags, och jäklar vad bra det kändes. Brukar helt ärligt inte vara övertaggad när jag ska träna just armar då jag känner mig så svag där, men nu på senaste har jag ändrat mig. Självklart har man bättre och sämre träningsdagar, men armar känns roligare nu än innan. Söndagen bestod utav sovmorgon och träning på förmiddagen, sedan bion. Det blev ett ryggpass igår som även det kändes bra, härlig energi!

Idag mina vänner står legday på schemat, det är ju ändå min favorit. Känslan efter det är oslagbart. Där kan jag verkligen ta ut mig ordentligt! Så det ser jag fram emot. =)

Vi hörs, PUSS

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej och God Morgon!
Fredag idag, yay! Känns som jag nämner det hela tiden men hur är det möjligt att tiden och veckorna springer iväg så fort? Jag hinner verkligen inte med, i mitt huvud är det typ Onsdag? Jaja, ikväll ska jag få träffa clara och Sofia igen, minns inte när vi sågs sist faktiskt, så det ska bli kul. Vi ska vara några tjejer hemma hos Clara!

Imorgon ska jag åka hem till Tyresö igen och hänga lite och träna med lillebror både Lördag och Söndag, utöver det bara ta det lugnt, så välbehövligt. Kan ju tillägga att jag var uppe och tränade kl 5 på morgonen i Onsdags också, I did it! Det gick superbra, förutom att jag vaknade klockan 04.00 på morgonen och kunde inte somna om, jag hade behövt den där extratimmen sömn. Men som sagt, utöver det var det ett skönt sätt att starta dagen på! =)

Igår kväll körde jag ben/rumpa och sedan åt vi tacos där hemma, så gott efter gymmet!

Gårdagens:

Squats i smith 4 set
Raka marklyft med hantlar 4 set
Glutes stående i maskin 4 set
Benspark 4 set
Leg curl 4 set
Hip abduction 4 set


Puss

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Godmorgon fina ni, hur har helgen varit?

Igår var det full rulle, jobb och sedan middag och bio med bästa tjejerna Rebecka och Isabelle! Vi åt på Prime burger och såg "Det". Tyckte sådär om filmen, värd att se men inte det bästa jag sett om man säger så. Jag älskar skräckfilmer, men då vill jag att de ska kännas " verkliga", många har en tendens att spåra och jag tyckte att "Det" gjorde det vid några tillfällen.

Efter jobbet idag ska jag till frisören och fixa utväxten, sedan bär det av mot gymmet. Axlar/armar står på schemat, blir ett lite senare pass alltså. Imorgon däremot kommer klockan ringa runt 5 på morgonen, jag ska träna innan jobbet då jag inte kommer ha möjlighet till det på kvällen, samma sak på fredagen. Vill gärna få in veckans pass ändå!

I söndags fick jag till ett riktigt bra benpass också, känns ordentligt idag. Jag har börjat lägga in fler övningar för mina glutes, älskart!

Benpasset:
Squats 4 set
Hip thrust 4 set
Kickbacks i cable 4 set per ben
Kickbacks åt sidan, avluta i squatposition och sedan tillbaka. 4 set per ben.
Raka marklyft 4 set
Benspark 4 set
Hip abduction 4 set

PUSS <3

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Hej på er, hoppas allt är bra!
Har sådan träningsvärk i framförallt triceps efter gårdagens pass och upplägget blev på ett ungefär så som jag skrev igår. Ska erkänna att jag faktiskt var ganska trött igår sådär på eftermiddagen och funderade på hur jag skulle orka med ett pass. Jag blev dock lite piggare hemma och väl på gymmet hade jag bra med energi, älskar det. Det är ju väldigt lätt att man känner sig trött och energilös efter en hel dag på jobbet, men oftast när jag har dessa dagar då jag känner mig extra seg så får jag ändå till grymma pass på gymmet, blir lika förvånad varje gång. Det som är så härligt med träningen!

Shoppade lite nytt för 2-veckor sedan som jag inte visat. Älskar både tightsen och BHn. Tightsen kommer ifrån Bring Sportswear och jag har dessa i XS, de sitter bra men jag hade nog hellre haft dessa i S istället. Älskar materialet då tyget är väldigt mjukt och dessa är även "squatsäkra", den höga midjan är ett stort plus också då jag föredrar högmidjade tights.
Sport-BHn kommer ifrån Maniere De voir ( https://www.manieredevoir.com/ ). Tog denna i beige och storlek S. Det är redan min favorit här hemma. Kommer garanterat att beställa hem denna i andra färger också.

Puss!

Likes

Comments

Träning, Vardagslivet

Godmorgon kära ni, vart har denna vecka tagit vägen?
Sitter och avnjuter en god smoothie från Squeezed up som företaget överraskade med som en liten efter gårdagens partaj här på jobbet. Företaget firar nämligen 20 år och det var som sagt fest här på jobbet. Riktigt lyckat och generöst!

Jag kom hem tidigt igår och stod över alkohol, så jag är pigg idag, vilket uppskattas. Haha jag behöver verkligen mina timmars sömn för att fungera så det känns extremt värt idag. Jag har även kommit in i ett skönt tränings flow och ser fram emot kvällens axlar/armpass, mitt enda lilla bekymmer är denna utdragna förkylning som inte alls är farlig men som ändå är där. Jag har ju tränat denna veckan och det går alldeles utmärkt, man får lyssna på kroppen helt enkelt. Men som sagt, inget farligt men jag hade önskat att slippa den!

Upplägget för kvällens pass:
Axlar
Upprätt rodd 4 set
Omvända hantelflyes 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Biceps
Bicepscurl med hantlar 4 set
Bicepscurl skivstång 4 set
Triceps
Triceps pushdown i cable 4 set
Overhead triceps extension 4 set


Puss!

Likes

Comments

Instagram@hannahsvard