Alltså jag har blivit räddad. Som ni vet har jag haft superjobbigt hud som är extremt känslig mot typ allt och jag har skämts ihjäl.
Men denna, är såååå bra. Mot känslig hud och för hud som blivit torr för man använt uttorkande produkter tidigare, tänk att det finns såna teknologiska produkter? haha.
Men hur som, denna finns på apoteket och apotea (där den är billigare) så kööp!!!
den ena är en len rengöring och den andra är en återhämtningsprodukt för ansiktet som jag tar efter tvätten.
Är så nöjd och TACKSAM för denna produkt. Mitt ansikte är i sin bästa form på flera år.

/h

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments



kolla vad som väntade mig när jag kom hem!
ljusa fina vårfärger. tänkte egentligen visa bättre bilder men dagsljuset idag är ju inget att tala om. Snö/regn-tornado när jag gick hem och himlen kändes så blöt och tung att det såg ut som att den skulle falla ner över oss.
domedagsväder. såå, de ljusa vårkläderna får vänta.

/h

Likes

Comments


alltså denna helg.
efter lite motivationsdippar och långa dagar med massor att göra, så håvade jag in en 5a på tentan i fredags. vilket är högsta betyg. Och jag är inte den som egentligen inte vill berätta om betyg och låta skrytig, men jag blev så glad! jag behövde den där lilla bekräftelsen så mycket!
Så igår firade vi, en bunt tjejer, att tentan var över och att livet är helt i våra händer. Hur fantastiskt är inte det?

/h

Likes

Comments



Ibland tränar jag, ibland gör jag inte det.
Ibland äter jag kvarg, ibland äter jag godis.
Ibland dricker jag BCAA och ibland dricker jag drinkar.
Ibland är jag trött på min mjuka kropp och ibland tycker jag den är mysig.
Ibland har jag klackskor och ibland har jag löparskor.
Och jag är jävligt fine med det.




Likes

Comments


saker man hinner efter 12h sömn; klä sig vettigt.

Likes

Comments



Idag när jag gick hem från skolan i illblåst, minusgrader och snö och is upp till anklarna så såg jag en grupp människor på torget.

De hade plakat och en talade i megafon, men jag slogs ändå av hur liten gruppen var och jag undrade vad allt handlade om.
Tills jag, genom förbipasserade människor såg vad det stod på ett plakat.
Och då slog det mig, dom ståe där för mig. För dig. För min mamma, för min vän, för mina systrar och för mina ofödda barn.

Och jag vill bara tacka världens största informella grupp som utan tvekan offrar allt för alla kvinnor och utan tvekan backar varandra i alla lägen.
Vi får aldrig sänka vår gard, vi får aldrig göra oss mindre hörda än män som gråter över kvinnodagen och vi får aldrig glömma att vi är vackra, fantastiska, smarta, dugliga och ÄLSKADE av så många.

och glöm inte;
- alla med en vagina är inte en kvinna, och alla kvinnor har inte en vagina.
- använd aldrig "starka kvinnor" som om det vore en specifik grupp, för det säger indirekt att normen är att vi inte är det.

Likes

Comments

Contains affiliate links

Inget gör mig så motiverad som att dra mig till gymmet i nya träningskläder, särskilt om de är snygga. Typ som allt här ovanför.
Behöver inte nödvändigtvis vara en stor och dyr investering utan jag blev supertaggad häromveckan när jag köpte ett pannband att ha när jag ska spring utomhus, för att inte frysa om öronen. Haha.


Men här är iaf en liten lista över saker som jag vill ha! Fyller ju år snart också, så ni vet.


1. Löpskor - När det kommer till att springa så gör jag det helst i Asics eller Nike. Men nu har jag haft Nike de senaste åren och jag älskar dom. Men de två paren jag har här hemma är nedsprungna och i ett par kan man genom tyget skymta färgen av mina strumpor. Och dessa, VILL JAG HAA.


2. Sport-BHn - Alltid bra att ha och jag behöver verkligen fylla på i den hylla n i garderoben, mina är slitna eller dåliga.

3. Träningströja - Är kär i färgen och trivs väldigt bra i rött.


4. TIGHTSEN - AAAH dom är SÅÅ snygga!! De gör sig inte rättvist på bilden, men klicka på länken så får ni ser hur de sitter på. GOOOSH.


5. Jackan - Alltså ja, världshistorians kanske ondaste plagg och inget jag personligen kommer lägga pengar på. Men man dör ju snyggdöden av den, så är det ju.



ps, allt på bilden är länkat.


/h

Likes

Comments

snabbisar från 36h i Helsingborg, Lund, Malmö och Åhus.
Klart slut, godnatt.

Likes

Comments


Hejsan gänget!

alltså som jag nämnet mer än en gång så har jag ju gått och blivit förälskad i GRIT. Och alltså jag googlade runt lite och ja, det är ju TYP bästa träningsformen.

Och jag läste en artikel där de nämnde en undersökning som gjorts där försökspersonerna tränade GRIT 2 ggr i veckan och på 6 veckor reducerade de 8% av sin kroppfettsmängd (stark källhänvisning jag vet.)

Dock framkommer det inte vad dessa personer har ätit eller tränat utöver GRIT:en.

Men jag äter ändå bra och tränar de flesta dagar. Då jag tänkte fortsätta köra GRIT nu i 6 veckor, 2 ggr i veckan och se vad som händer.

Har gjort det i 2 veckor nu, så vi får se!! Är någon på??





Sen förutsätter jag att ni är snälla, för det har ni alltid varit, men kolla; lite kan ändå hända på relativt kort tid.

Första är i Januari efter tentaperiod men ingen träning, ingen sömn och dålig mat PLUS jullov dvs mammas mat i tre veckor haha.

Sen andra är i februari, typ en månad efter. Och det kanske inte syns, men ÅH vad mycket bättre jag känner mig. Piggare, kryare och mer fast.


Jag är stolt över kropp 1 för den tog mig igenom tentaperioden och en hektisk tid i skolan, och jag är stolt över kropp 2 som har hittat tillbaka till en inre balansgång.

Och jag är stolt över huvudet som visar upp dessa ocharmiga bilderna utan att sätta käppar i skallen på mig själv.



/h

Likes

Comments

hannahsv_@hannahsv_