Kjol från hm, äntligen fick jag tummen ur och köpte den! Har velat köpa den för länge sen men slog till först nu! Köpte också en varmare tröja då Hong Kong har bestämt sig för att helt plötsligt bli 13 grader från 22.. så ja en tröja behövs!

Skorna hittade jag på en random butik för 150kr! Verkligen ett kap!

PS. Ignorera stökigt rum.. finns inte så mycket plats att lägga sakerna på!

Trevlig helg!!

Har skjutit på allting på tok för länge! Såhär ser mitt pluggschema ut med allting som ska göras..

22/2 - tal i Criminal Justice ✅
Tog för lång tid bara
24/2 - en uppgift, sitter med den just nu..
4/3 - midterm - uppsats i International Business
7/3 - midterm - Personal Finance & Retail Banking
9-13/3 - Malaysia
17/3 - Midterm - uppsats i Cyber Law
17-21/3 - Mimmi kommer!
22/3 - midterm - uppsats i Criminal Justice
24/3 - midterm - uppsats i Commercial Law

Så ja jag har lite att göra..

Bokat! Malaysia och Kota Kinabalu åker jag och tre andra tjejer till 9 mars! Ska bli fantastiskt kul!!

Har såååå mycket i skolan nu alltså! Åker till Malaysia och Thailand 8 mars och då ska jag ha bockat av en presentation, en tenta och fyra uppsatser då Mimmi kommer direkt efter jag kommit hem från resan! Det är ju bara att kötta nu helt enkelt!

PS följ med på snap om ni vill! Uppdaterar mer frekvent där! Namn? Hannaholmlund

I onsdags åkte vi till Vietnam, jag och Andrea. Vi landade relativt sent på kvällen i Ho Chi Minh och skulle därifrån ta en buss till Rach Gia. Vi hoppade in i första bästa taxi och blev rejält jävla lurade. Han tog 1 000 000 VND för turen som egentligen skulle ha gått på 200 000 VDN. Vi hamnade även på helt fel busstation. Vi fick alltså ta en ny taxi till ett ticketing office där vi köpte biljetter och åkte sedan en shuttlebuss till korrekt busstation.

Tillslut fick vi äntligen komma på bussen. Dessvärre fick vi platserna längst bak, där man låg 5 personer på rad. Andrea tog platsen vid fönstret och jag fick den bredvid. Jag hade en man bredvid mig (okänd att tillägga) som hela tiden tog plats på min sida. Sov med andra ord inte så bra den natten.

Sex timmar senare kom vi fram till Rach Gia. Klockan var då 06.00 på morgonen och vi skulle ta en ny shuttlebuss till färjehamnen. Jag frågade två personer på en buss om den skulle till färjehamnen (då Vietnameser generellt sett är väldigt dåliga på engelska). Hon sa då väldigt argt till mig att "it is a boat, not a ferry". Haha blev livrädd då men skrattar åt det idag. Förstår inte varför hon blev så arg för det?

I Vietnam har inget barn hjälm. Alla föräldrar har hjälm men barnen har inte det. Det är helt sinnessjukt måste jag säga, men tydligen kräver den vietnamesiska lagen bara att vuxna har hjälm...

I hamnen köpte vi var sin macka med ägg. Problemet var bara att de la på någon sås, soja och någonting mer. Det var ändå gått men så konstigt.

Efter det hoppade vi på färjan till Phu Quoc. Den tog 2,5 timmar men det var sååå värt det när vi kom fram. Vi hoppade in i en taxi direkt till hostellet där de andra befann sig.

Hostellet var sååååå fräscht. Jag har bara hört lite skräckhistorier om hostel men detta var grymt. Det hade också öppnat för bara 4 månader sedan, så kan vara därför, men fanns verkligen inget att klaga på förutom att de trodde att vi snott en liten ansiktshandduk och ville att vi skulle öppna väskan.

Direkt vi checkat in köpte vi lite frukt och juice innan vi hyrde moppe och körde mot en fantastisk strand. På vägen såg vi fria kossor som krossade vägen när de ville. Problemet var bara att när vi stannade för kossorna så ville vår moppe inte starta längre. Som tur var stannade en snäll vietnames som inte kunde någon engelska men som hjälpte oss.

Vi hängde på stranden i några timmar innan det var dags att bege sig tillbaka. Problemet var bara att påvägen tillbaka så slutade moppen helt att fungera. Matt fick åka i förväg och berätta för de vi hyrde moppen av vart vi var. Jag och Andrea började vandra hemåt, då solen var påväg ner och vi var mitt ute i ingenstans. Då stannar en till vietnames som vill hjälpa oss. Vi säger att hjälp kommer och han säger bara "No". Vi förstår ingenting men det slutar med att han skjutsar oss till närmaste verkstad. Hur han skjutsade oss? Han satte en fot mot en av våra fotstöd och gasade sedan sin moppe och puttade sedan på oss. Allt löste sig och vi kom tillslut tillbaka till hotellet.

Den kvällen gick vi ut till en strandklubb men jag var helt slut efter min icke sömn på bussen.

Morgonen efter vaknade jag innan alla andra, då jag gick hem relativt tidigt. Jag köpte en mangomilkshake och satte mig vid poolen medan jag väntade på att alla andra skulle vakna.

Vi hade tänkt åka till en strand, men då Matts moppe blivit stulen under natten så gick vi till stranden nedanför hotellet istället. Vi köpte melon och mango av en på stranden för 50 kr och det var fan det godaste jag ätit.

Vi åt sedan middag på ett helt fantastisk ställe. En kompis från Sverige var också där och han visade restaurangen Crab House.

Vi började med att beställa in sötpotatischips med parmesan och sedan softshellcrab som förrätt för att sedan beställa in en seafood gryta som varmrätt. Vi delade på den allihopa. Det var krabba i, jätteräkor och bläckfisk men såsen alltså, den var to die for!!

Middagen, som innehöll förrätt, varmrätt och efterrätt och sen 2 öl var gick alltså på 170kr per person. Helt sinnessjukt. Däremot var det 1 700 000 VND så satte lite i halsen när jag såg notan.

Vi gick sedan till en marknad där vi hittade så här festliga hattar.

Sen blev det alltså dags för utgång igen. Tog inga bilder på det tyvärr.

Sen blev det sista dagen. Flyget gick 18.00 från Phu Quoc så dagen på stranden blev lite förkortad, men fortfarande fantastisk. Vi köpte frukt igen och bara njöt av våra sista timmar på stranden och i vattnet. Längtar redan tillbaka alltså.

Fick en liten apelsinjuice på stranden av Sacco på hans hotell där vi spenderade de sista timmarna.

Väl i Ho Chi Minh (där vi hade en natt innan vi åkte hem igen) så besökte vi en matmarknad. Alla i Ho Chi Minh kör också som galningar alltså, det är helt sinnessjukt. Det finns tydligen 7 miljoner moppar i hela Ho Chi Minh och varje familj har 3-4 stycken. Hostellet vi bodde på tänker jag inte nämna, det var fan det värsta jag varit med om haha. AC:n stängdes av vid 04.00 och vi var 15 personer i ett litet rum i ett 32gradig:t Ho Chi Minh.

Sen åkte vi hem. Det var så skönt att komma hem till Hong Kong igen, men det också en helt fantastisk resa!

Vi kom fram till Phu Quoc igår, och satan så fint det är här!! Hade lite av en kaosresa hit men vi kom fram i tid ändå! Nu ska jag bara njuta av mina två till dagar här! Hörs mer när jag är tillbaka i Hong Kong!

Nu åker jag och pandan snart till Vietnam och Ho Chi Minh! Från Ho Chi Minh ska vi inatt åka en nattbuss till Phu Quoc! Ni måste googla alltså, det är sandstränder och 31 grader! Längtar så jag spricker nu!! Men först flyg, 7 timmars buss och sen två timmars färja! 😂🙌🏻🏝

Imorse lämnade jag honom och ett Singapore för Hong Kong! Det var otroligt ledsamt att lämna Filip, då det är 3 månader tills vi ses igen!! Känns så sjukt att säga det. Saknar honom redan ❤

Allting gick bra när jag skulle åka tills jag stod i rulltrappan och han sakta försvann bort. Då kunde jag inte hålla tårarna borta längre!

Flyget gick 02.00 från Singapore och landade i Hong Kong vid 05.30 ungefär. Det var iskallt på planet så sov ingenting!

Kom hem till Student Residence lagom till soluppgången, då gick jag och la mig några timmar!

Ikväll väntas packning och tvättning, åker till Vietnam och Phu Quoc imorgon!

Vi började dagen med en brunch på fullerton, för att sedan avsluta dagen på samma hotell! Vi har även checkat in på Peninsula för att få lite egentid! Vi har varit tillsammans i mer än 3 år!! Vart tog tiden vägen?

Brunchen bjöd på hummer, räkor, ostar, sallader och en hel rad med annat, men bäst var nog dessertrummet!!

Sen blev det middag på samma hotell!

Nu ska jag bara njuta av sista timmarna tillsammans med Filip! Om 24 timmar åker jag till flygplatsen!

Igår tog Filip med mig till Gardens by the Bay där de har en ljusshow på träden ovan! Det var hur fint som helst!!

Efter det åkte vi upp i Marina Bay Sands och tog lite drinkar! Världens mysigaste dag! ❤