Insåg nu att alla bilder jag tog igår var på mat, god mat förvisso, men skulle kanske försökt få med lilla mamsen också med tanke på att det var henne vi överraskade med ett middagsbesök på Möckelsnäs.

Vi hade en supertrevlig kväll ute på herrgården där vi åt, skålade och delade intressanta samtalsämnen. Kul att ha alla samlade efter så lång tid ifrån varandra!

Nu sitter jag på jobbet och pausar en sista gång för idag, ska snart gå tillbaks från min fika och fortsätta hjälpa IKEAs kunder fram till stängning.

Tänkte jag skulle prova på det här med ett tidsinställt inlägg, så det är precis vad detta är. Jag och Annie sitter nu på planet som ska ta oss Kastrup.

Även om vi har haft en fantastisk resa ska det bli skönt att komma hem till familj, vänner och allra mest min David.

Skål och tack, det är två ord som sammanfattar kvällen. Vi gick till restaurangen vi besökte första kvällen här i Palmanova, eftersom vi var så överrumplade av den fina service dem har där. Boy oh boy, vilken trevlig kväll vi fick! Så glad över att vi gick dit igen.

Vi beställde in en flaska prosecco som vi glatt skålade oss igenom kvällen med. Som ni kan se på bilden åt vi en saftig köttbit vardera och slutligen delade vi på en cheesecake toppad med jordgubbar. Detta stillade verkligen begäret från våra hungrande magar! Under tiden allt detta hände stod en kille på scen och sjön covers i balladversioner. Han var så duktig och hade det där lilla extra som gjorde att man ville sjunga med till allt! Där satt vi och skålade, sjöng och fnittrade till hans ljuva stämma i sommarvärmen. Omringade av glada människor och en utsikt över havet som hette duga.

Nu har vi hittat tillbaks till hotellet och ligger nerbäddade i sängen. Båda ganska tysta eftersom vi vet att imorgonbitti ringer klockan vid 7, sedan är det hemfärd från detta underbara ställe.

Och så var sista dagen här... Kan inte förstå hur snabbt tiden gått. I förrgår var jag bombsäker på att vi hade fyra dagar kvar, men ack så fel jag hade. Tiden går fort när man har roligt, så sant som det är sagt.

Medan Annie står och fönar håret passar jag på att kika inom här. Väskorna är nästan klara, det som saknas i dem är badkläder som fortfarande är blöta och diverse nödvändigheter som får ta plats imorgon.

Idag har vi tagit väl hand om de sista timmarna genom att spendera dem på stranden. Gassande sol och massa bad!! Idag var havet så varmt att det knappt svalkade, vilket i sin tur ledde till att timmarna flög förbi när vi simmade, plaskade och flöt runt bland vågorna.

Självklart har vi också hunnit med en del gottigheter, det hör faktiskt till semestern. Idag åt vi exempelvis god mjukglass och drack Ice Slush.

Nu är det min tur att piffa till frillan!

Vi har haft en lååång kväll, pinsam dessutom. Vi gick vilse, ganska rejält dessutom, och hamnade på någon gränd i utkanten av Magaluf. Det var säkert 32 grader varmt och bara uppförsbackar att följa när vi äntligen listat ut hur vi skulle ta oss hem. Svetten rann från alla möjliga ställen och både irritation och oro började krypa sig under skinnet.

När vi väl lyckats ta oss "hem" gick vi till den mest turistiga restaurang vi kunde hitta. Spanjorerna talade till och med svenska, kan ni tänka er? Vi åt i alla fall en varsin stor portion och drack stora drinkar för att lugna de nerver som fortfarande var på helspänn. Slutade med en fantastiskt trevlig kväll och lagom runda under fötterna rullade vi tillbaks till hotellet.

Haha. Skrattar lite åt det nu när jag tänker tillbaks på den unga kväll som var. Vad vi känner oss hjälplösa på okänd mark... Men övning ger färdighet!

Igårkväll när vi gick ut och åt passade jag på att använda min fantastiskt fina klänning ur Hannalicious kollektion för NA-KD. Den har bara hängt i garderoben och sett ledsen ut sedan mitt 21-årsfirande, vilket är synd. Men nu, äntligen, kom det ett tillfälle att använda den igen och titta så uppklädd jag ser ut!

Nu håller Annie på att förbereda frukost, vi ska gå ner till poolen om en stund och kräma ut det sista av de två dagar vi har kvar här.

Ikväll köpte vi med oss en pizza på väg ner till stranden och hade pizza-picknick. Det var garanterat det mysigaste restaurangvalet vi gjort under resan, även om vi tidigare ätit på superbra ställen. Det var något speciellt med att kunna köra ner tårna i den svala sanden samtidigt som man mumsade på en varm pizzaslice. Det blåste dock ganska rejält, men det var fortfarande väldigt varmt så vindarna var välkomna!

Som ni kan se har vi även tagit oss tid till att skriva vykort till våra vänner och familj. Det är så härligt att välja ut de vykort man tror personen/personerna kommer gilla bäst, och sedan skriva små historier som vänder sig till var och en. Detta är någonting jag alltid försöker prioritera när jag reser utomlands, och jag vet att mina vänner och släktingar under varje resa väntar med spänning!

Passade även på att spela en runda strandtennis men gick sådär när det började mörkna, vi såg nämligen inte bollen. Men det var kul så länge det varade.

När det började bli riktigt mörkt packade vi ihop våra saker och följde strandpromenaden en lång stund, Annie stannade vid en mojitovagn och jag vid en glassvagn. Systrarna Kron i ett varsitt nötskal! Perfekt avrundning på kvällen.

Tre snabba bilder från vårt strandhäng. Idag efter lunchen sprang vi inom en souvenirshop och fick med oss en uppsättning strandrackets. Kan vara skönt att varva sol och bad med lite lek, rasta kropparna så att säga.

Heela dagen lång har spenderats på beachen. 28 grader tror jag vi kom upp i som mest, svettigt. Vi införskaffade därför en luftmadrass som ser ut som en åtta, en badring med plats för två rumpor vill säga. Perfekt att guppa runt i bland vågorna! Kan visa någon dag snart.

Efter 7, nästan 8 timmar i solen har vi nu landat på hotellrummet igen. Annie i duschen och jag i sängen med fördragna gardiner för att behålla den svala temperaturen.

Ikväll ser vi fram emot lite god mat och dryck, men först ska vi smörja in oss (jag ska duscha oclså), äta chips och kanske knäppa en varsin cider.