I dag (Tirsdag d. 17) havde jeg en hel dag i kbh med min far. Vi hyggede os helt vildt, og fik virkelig nydt en feriedag sammen. Vi mødtes på hovedbanegården som vi plejer, og gik lidt ind mod centrum, hvor vi startede med en kop kaffe på en cafe. Derefter fandt vi en stander med Gobikes, som min far og jeg har prøvet før, og derfor er oprettet med login. ((Gobikes er nogle hvide elcykler, der står rundt omkring i kbh, som man opretter sig i, og så kan man bare stille dem ved en hvilken som helst Gobike-stander og bruge dem ved hjælp af sit login)). Så cyklede vi på dem, ud forbi operaen og helt ud til Refshaleøen, til vi ikke kunne komme længere. (Det skal lige siges at de der elcykler altså er pænt sjove at køre på, når der er sådan rimeligt meget fart på, og fordi man ikke skal bruge ret mange kræfter til at træde). Ude på Refshaleøen, er der ikke specielt meget liv/by... men alligevel fandt vi den hyggeligeste lille cafe, ud mod vandet gemt lidt væk. Det hed noget med La banchina, og Der har vi helt sikkert tænkt os at tage ud og spise frokost en anden dag!

På tilbagevejen stoppede vi forbi Papirøen til lidt sen frokost, hvor vi fik det her marrokanske mad, som jeg før har fået anbefalet. Det var uden tvivl det bedste mad jeg har fået på Papirøen, og der var oven i købet ingen mennesker på øen, i forhold til hvad der plejer! Det var super fedt, da der også normalt er giga lang kø til det her marrokanske.

Håber i har en dejlig efterårsferie derude! Tak fordi du læste med<3

-Hannah

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Mandag d. 16

Sidste dag i fantastiske Barcelona... Vi startede med en lækker morgenmad på "Milk" som er en "Søsterrestaurant" til "Marmelade", som vi spiste på sidst:) Dagen gik bare med lidt rolig pakning og lidt rundt i byen, indtil vi tog bussen til lufthavnen sammen. Det var lidt hårdere at sige farvel denne gang. Fordi jeg bare har haft så fantastisk en tur, som jeg også skulle afslutte (Alene). Den her ferie har uden tvivl været en af de bedste ferier, jeg har været på, og jeg er så taknemmelig over at jeg fik den oplevelse<3 Hun/denne tur har givet mig et bedre og større indblik i Barcelona som by, og har fået mig til at kunne lide byen endnu mere! Jeg ved ikke hvornår jeg ser min smukke søster igen, men nu kan jeg i hvert fald uden tvivl selv komme, hvis der går for lang tid;)) Jeg håber det har været interessant at læse om turen, og at se alle de billeder jeg har taget alle dagene.

Håber i har det dejligt derude, og nyder ferien!

Kram - Hannah

Søndag d. 15

I dag startede dagen fantastisk ud på "Brunch & Cake" med den bedste brunch! Det var så ubeskriveligt lækkert, virkeligt flot og lidt anderledes. Efterfølgende gik vi en tur igen, og landede på cafe "Carabella" hvor vi sad og læste/lavede spansk lektier, fik en lækker juice og spiste lækre nachos. Derudover kom der to forbi, som Agnes lige skulle snakke med ang. et værelse hun skal leje. Vejret var så godt og vi sad bare og slappede af hele eftermiddagen i solen. Om aftenen var vi forbi et vegetarisk falafelsted og fik det lækreste mad. Vi satte os ned til havnen på en bænk med maden, og nød vores sidste aften sammen<3...:(

Lørdag d. 14

Dagen startede ud med en Café con leche (Latte) og en croissant to go. En lang gåtur startede vi så med på den store shoppinggade i Barcelona. Ved enden af shoppinggade, ligger Sagrada Familia, så selvom vi begge har set den før, ville vi også lige forbi den igen. Da det var frokosttid, kendte Agnes selvfølgelig et super lækkert sted, som på google maps ikke så ud til at være så langt væk... men efter at have gået 18 km i går, og allerede var igang med at ville over den distance, var det altså lidt hårdt at skulle gå et par kilometer til. Cafeen hedder "Cosmo" og var nu også den gåtur værd. Om eftermiddagen var vi hjemme og drikke sangria hos nogle af Agnes veninder fra Danmark, som også er her.

Om aftenen spiste vi på "La Pepita" som vi har haft planlagt fra start af denne tur, at vi skulle. Vi ventede i en halv times tid på at få bord, hvilket faktisk er helt normalt det sted, og drak et glas cava i deres bar "La Cava". Nogle andre på baren havde åbentbart betalt for os, fordi Agnes pointerede tidligere til dem, at ventetiden på et bord, var det værd. Maden var utroligt god, og det var virkelig en oplevelse. Derudover sad der nogle danskere på samme restaurant, som vi havde det helt vildt sjovt med, og et australsk par, som vi også snakkede med. Ved 2 tiden var vi nok hjemme igen, efter en helt utrolig aften med god mad, snak med en masse mennesker og virkelig hyggelig stemning. Dem vi mødte på restauranten var allesammen så søde og det var virkelig hyggeligt at snakke med dem.

Fredag d. 13

I dag var en dag med masser af ting igang, dvs. vi var på farten fra morgen og helt flade om aftenen...

Vi startede dagen ud på morgenmads-restauranten "Marmelade" og fik en lækker brunch. Det var en brunch lidt ud over det sædvanlige som ses på billederne. (Brunch plejer også at være ekstremt instaværdigt, ahah, men denne her var bare vildt god). Så gik vi ellers bare lidt rundt i byen og kiggede lidt i butikker. Efter at være gået så meget, kiggede vi lige forbi værelset til en lille siesta og et bad. Så tog vi en tur ned på cafe "Black remedy" (Agnes´ studere-stamsted) hvor vi fik lidt kaffe og læste, bloggede og planlagde de kommende dage lidt. Så gik vi en skøn tur nede forbi de store både i havnen i lækkert vejr, og senere gik dagen med, at vi skulle kigge på nogle forskellige værelser, da Agnes snart skal flytte over i et nyt værelse. Selvfølgelig kom vi også lige forbi Barcelonas store og kendte madmarked ved La Rambla. Til aften spiste vi på en tapasbar og fik rigtig spansk tapas. Da vi var så smadrede af en lang dag med de nu 18km i benene, slog vi os ned på værelset med lidt Friends og hygge<3

-Hannah

Endelig fik vi den ventede efterårsferie, og endelig kan jeg begynde at blogge om den her Barcelona tur, som jeg har glædet mig så meget til. . Torsdag (igår) fløj jeg nemlig alene til Barcelona, hvor jeg skal være til på mandag. Min søster bor nemlig hernede i sit sabbatår, hvor hun arbejder og gå ri sprogskole;)). I konfirmationsgave af hende, fik jeg en flybillet til at besøge hende. I starten tænkte jeg egentlig at min mor eller far skulle med, men den ide røg hurtigt væk igen;). Vi bestilte billetterne for ca. 10 dage siden, og jeg glædede mig SÅ ufatteligt meget, og er så mega glad for endelig at være her og for at se min søster, Agnes.

Torsdag d. 12

Jeg blev kørt ind til lufthavnen af min mor torsdag ved 9-10 tiden, og var der i fin tid. Hun satte mig af, og derfra skulle jeg så bare direkte op i security og klare mig selv derfra. Rimeligt nervepirrende, men jeg vidste at Agnes /forhåbentlig) ventede i den anden ende, så der var intet der holdte mig tilbage) Flyveturen gik ualmindeligt hurtigt, da jeg bare læste fra jeg kom ind i flyet, til vi landede. Da jeg ankom skulle jeg så lige finde en bus ud til pl. Catalanya, hvor Agnes og jeg (efter lidt tid) fandt hinanden. Jeg havde medbragt et lækkert rugbrød fra lagkagehuset til Agnes i min håndbagage. Det er nemlig ikke helt godt i spanien, så det lovede jeg at tage med.. Så tog vi lige vores gamle, sædvanlige pestomad på hendes værelse;)) Samtidig landede jeg også lige mine ting, så vi kunne komme videre, og gå rundt i byen.

Som ses på billederne, tog vi ud og drak en liille to liters Sangria;)) over en meget lang og super hyggeligt snak<3

Så gik vi videre og fandt en restaurant ved navn Catbar, hvor vi spiste super lækre veganske burgere!

En lille starter, med hvad vi lavede dagen i går <3 <3

more coming up;)

-Hannah

Nu skal jeg ikke lyde som en eller anden hellig bedstemor der ved alt om livet... Jeg kan bare tale ud fra mine erfaringer, "problemer" og samtaler med min kloge mor;). Sociale medier som vi alle bruger så meget af vores tid på, tror jeg har en kæmpe indvirkning på hvordan vi unge er i dag, og hvad vi i dag "bakser" med. Sociale medier har over kort tid, overtaget vores hverdag så meget, at det er der vi finder "opskriften på det rigtige og det perfekte liv". -og det perfekte liv er selvfølgelig uden fejl. Det er et af de mange kæmpe pres der lægger på os unge i dag. Vi skal helst: Spise det rigtige mad, træne så og så meget og være sammen med de rigtige mennesker. Udover det som jeg tror, sociale medier har givet os af pres, ligger der også alt det andet. Vi skal være den perfekte søster/bror, den perfekte datter/søn, den perfekte elev, få de perfekte karakterer og være den perfekte ven. Alle har det nok ikke på den måde, men der kan jeg så bare sige, at det har jeg, og det er noget jeg arbejder på. For mig er det et pres om at være oppe på dupperne, for at holde ALLE disse ting ved lige. - og hvis de ikke lige er det... ja så har jeg en ting at være trist over, og føle mig som en "fiasko over". Og det er der vi skal lære at vi ikke er "fiaskoer" fordi vi ikke er det der er det såkaldte "Perfekte". Hvordan vi skal komme ud af det her, vides nok ikke... Men at sætte fokus på det kan ikke være en dårlig ting. Man er jo ikke anderledes hvis man fejler og man har ikke gjort andet galt end at få noget ekstra læring. Vi lærer af vores fejl, men vi kommer aldrig af med dem. Jeg plejer at bruge udsagnet "Du fortryder kun de ting du ikke gjorde" og det er for mig en kæmpe inspiration, og hjælper mig til at fortælle, at jeg skal springe ud i alt jeg kan. Det gør jeg, eller prøver så godt jeg kan på, for hvis du gør noget og fejler i det, har du kun lært noget. -og måske får du så senere hen i livet mindre muligheder, for at tage de valg du kan fejle i. Lidt filosofisk måske, men fuck det, who knows?

Umiddelbart tænker jeg at "perfekt" kommer også lidt sammen med ordet "kontrol". Fordi hvis man skal være "perfekt" skal man også have kontrol. Men en sætning jeg engang læste i en bog var: "For at få kontrollen bliver du nødt til at slippe kontrollen først". Den sætning gav virkelig mening for mig, og jeg prøver at huske mig selv på det, fordi jeg synes det er et perfekt eksempel på en måde at hjælpe, med at leve et "normalt" liv istedet for at stræbe efter noget vi ikke er, eller ikke kommer til at blive.

Den sætning er for mig nok også mere en hjælp i forhold til mine "issues" omkring kontrol. Kontrol over mad. Ja, det er ikke noget jeg vil gå i dybden med lige nu. Men så er det sagt. Det var så alt for første omgang, af de vigtige ting jeg synes der skal sættes mere fokus på.

Smid et like eller en kommentar hvis i har noget at tilføje eller sige. God weekend derude. More coming up.

Contains affiliate links

Nu er vi altså kommet ind i efteråret, det synes jeg godt man begynder at kunne mærke her i dk. Jeg er selv syg på 2. dag idag, og kender en masse der også har haft nogle sygedage... Håber i selv holder jer raske derude!

Et lille Outfit moodboard(som giver lidt vinterstemning) tænkte jeg da lige, jeg ville lægge op, her på en grå sygedag;))

links nedenunder!

I sidste uge havde jeg en utrolig uge.. Min søster(Agnes) flyttede til Barcelona tirsdag morgen, da hun skal ned og arbejde i sit sabbatår. I dag har hun så været væk i en uge, og jeg har været lidt i kontakt med hende. Da jeg var utrolig bekymret for hvordan jeg ville reagere på at hun rejste, lavede jeg en masse aftaler, og sørgede for at mine tanker var i gang hele tiden, på andre ting end hende:)) I 9. klasse var hun afsted som udvekslingsstudent i USA, og den afsked, og i det hele taget bare det år, var meget ubehageligt og det nok det værste år... Nåh, oveni i alle de aftaler som var super hyggelige, og med lige de perfekte mennesker til at tage min opmærksomhed fra Agnes, havde jeg også ekstremt mange lektier... 24/7 og i alt min fritid lavede jeg lektier, hvilket overraskende nok, var okay for mig. Dejligt at være rigtigt i gang, og dagene på en ny skole, mangler intet indhold, indtil videre...

Savner dig Agnes, du slipper ikke ikke mine tanker, for jeg har overtaget både værelse, tøj og smykker du har efterladt <3 Elsker dig

Lidt privat snak fra min side af, håber jeres skolestart har været okay, og at i ikke er skoletrætte allerede;))

Vi ses <3 <3 <3

I onsdags (d. 16 aug.)var min første skoledag... som egentlig bare var en time på skolen. Så torsdag og fredag startede vi rigtigt. Liidt hårdt at komme i gang, men når man starter på en ny skole, så føltes alt så nyt og spænende, at jeg næsten var begejstret for de første lektier vi fik for. Om fredagen fik vi taget skolefoto og fjollebillede, som det jo indebærer. Da jeg ikke er den eneste nye (hvilket jeg var virkelig glad for), Fik jeg koodineret lidt med hende. Virkeligt rart, nu hvor skolefotoet lå 2 dage efter skolestart...

Mine forventninger var ikke så høje omkring min klasse, da jeg ikke rigtig kendte nogen mennesker i den. Alt i alt, kan jeg kun sige at jeg er super glad for min beslutning, og at jeg synes klassen i den grad er super. Det er selvfølgelig også en helt ny måde at lære på, på en anden skole og jeg er indtil videre, bare rigtig glad for den nye undervisning, som er meget ny for mig.

Det betyder virkeligt meget for mig, at jeg kan mærke, at jeg er gladere efter mit skoleskift. Jeg har følt mig mere tilpas og bare haft mere overskud af at møde nye mennesker, og være et helt andet sted end jeg plejer. Det hele er ligesom bare vendt om til noget helt anderledes og det gør indtil videre bare kun godt for mig. Selvfølgelig er det også hårdt, og jeg kan mærke at jeg efter en dag med en masse nye indtryk, og efter at have været på en helt dag, er meget udmattet... Dejligt at have travlt og at være i gang igen.