Tjaba tjena!
Jävlar vad jag varit sämst på att uppdatera här under sommarlovet.. har helt ärligt inte haft någon ork till att slänga upp inlägg här då jag i princip alltid har haft något för mig. Vill inte heller slänga upp halvdana inlägg bara för att.

Men nu hade jag (som jag sagt 10282 ggr innan) försöka bättra mig. Skolan börjar snart (har nog aldrig varit så otaggad) och rutinerna kommer tillbaka och då får jag mer ordning på mitt liv och får förhoppningsvis bättre schema för bloggandet.

I eftermiddags mötte jag upp Ella och vi åkte in till stan och kollade runt lite för att sedan sätta oss på uteserveringen på Italiano. Så himla mysigt. Vi båda åt en supergod spaghetti alla napoletana vilket är en basic spaghetti med tomatsås, buffelmozzarella, vitlök och basilika, MEN SÅ GOD.

Resor

Har inte uppdaterat något alls om resan på en vecka nu.. sämst. I lördags åkte vi iallafall från Nerja vidare till Marbella där vi är i en vecka innan hemfärd.

Idag startade vi dagen genom en timmes bilresa till Gibraltar men när vi väl kom fram till tullen insåg vi att vi inte hade passen med oss (Gibraltar tillhör ju England så pass behövs) så vi fick vända om och åkte tillbaka till Marbella där vi kollade runt i Puerto Banús där vi åt en god lunch och kollade på feta båtar och bilar istället. Lite segt att vi inte fick se Gibraltar ändå. Efter att ha varit i Puerto Banus återvände vi iallafall till hotellet och softade vid poolen några timmar. Nu har vi gjort oss iordning och ska äta middag!

Resor, Mat & Bakverk

Nu har vi precis käkat en god tre-rätters middag (glömde fota förrätten) på en restaurang i närheten som heter BAKUS. Väldigt god och lyxig restaurang. Till varmrätt åt jag en god oxfilé bit med potatisgratäng, grönsaker och en god sås. Till efterrätt tog jag en vit chokladmousse med choklad och en jordgubbsås till. Är väldigt mätt nu och vi ska bege oss tillbaka till lägenheten. Hörs!

Resor

Igår skrev jag ingenting, mest för att jag inte hade nåt speciellt att skriva om. När jag är på semester så kopplar jag bort allting och bara är. Tycker det är otroligt skönt att komma bort hemifrån och inte ha några måsten, därför är jag tyvärr inte alltid aktiv här. Man hittar på så mycket mer än man skriver, ser så många fina platser som man inte fotar och jag vill inte alltid ha kameran uppe eller skriva exakt vad vi gjort för ibland vill jag bara vara. Se allting med mina egna ögon istället för att ta massa bilder och filma och sedan bara kunna se det i min kamerarulle. Sån är jag :-)

Idag iallafall så har vi vandrat. Tror vi var sju stycken som gick, + en guide. Hade inte alls höga förväntningar då jag inte tycker att det är speciellt kul (och man skulle gå i tre timmar....) men det var faktiskt inte så hemskt ändå. Vi gick ashögt över marken bland massa berg och det var så fin utsikt överallt. Så småningom kom vi till en liten by där vi kollade runt och käkade lunch och sedan gick vi tillbaka. Nu softar vi på altanen och ska väl om ett tag börja göra oss iordning inför middag. Imorgon blir det en heldag på stranden.

Hej på er!
Idag har vi legat på stranden hela dagen, solat och badat. Nu har vi precis kommit upp till lägenheten och har satt oss i sofforna på terassen där vi njuter av de sista soltimmarna samt äter chips, jordgubbar och dricker gott.

Mat & Bakverk, Resor

Maten är klar och vi sitter nu på takterrassen och myser. Kan inte få nog av utsikten vi har här, så vackert.
Middagen blev rätt enkel, grillad kyckling med skinka, klyftpotatis en sallad och lite såser.

...Nerja!
Vi kom fram sent igårkväll till en lägenhet som vi hyrt här i Nerja där vi ska stanna en vecka innan vi åker iväg till Marbella på lördag. Lägenheten här är sååså fin verkligen. Superfräsch och rätt stor vilket jag gillar. Runt hela lägenheten har vi även en stor takterass med stor grill, olika sittplatser och en soffgrupp.

Idag har vi mest kollat runt i området, varit nere vid stranden en snabbis och ätit en god lunch vid Balcón de Europa. Ikväll gör vi mat här hemma, vet däremot inte vad det blir för mat mer än att det blir grillat haha. Vi hörs!

Idag har jag spenderat dagen med pappa inne i stan. Mamma fyller nämligen år på torsdag så vi hittade lite presenter till henne och sedan kollade vi vidare i affärer och åt sedan lunch. Imorgon börjar min sista jobbvecka, så skönt! Och på lördag åker jag iväg till Spanien så det ska ni få följa med på!

Nu har vi iallafall precis gjort iordning en liten ostbricka och sitter bänkade framför en Wallander film. Har sett den innan men det är en av dom bästa Wallander filmerna enligt mig så har inget emot att se den igen😄.

Allmänt

Mina 9 senaste bilder på instagram. Blir mer och mer aktiv där och uppdateringen lär inte bli sämre nu när det är sommarlov också, så vill ni ha uppdatering i bilder då bloggen inte alltid är uppdaterad så kan ni följa mig på instagram. Ni hittar mig på @ hannnahgyllen kram!

Allmänt, Vardag

Min nya jacka som jag beställde i söndags från Chiquelle. Under en viss tidsperiod så var det 50% på deras hemsida i söndags så jag passade på att köpa den här jackan. Betalade 388 kr istället för 699 + frakt, ett riktigt kap.

Som ni säkert vet vid det här laget så jobbar jag nu varje vardag från 7:30 - 15:00 och därav ligger uppdateringen inte på topp. Däremot så jobbar jag bara tills sista juni, så då ska jag försöka prioritera bloggisen lite mer.

Idag har iallafall varit en väldigt skön eftermiddag/kväll. Efter jobbet så åkte jag och mamma in till Selma City Spa som var så himla mysigt! Vi beställde in ett varsitt glas bubbel och solade på takterassen innan vi hoppade i poolen för att sedan basta. En väldigt avkopplande stund. Efter vi gjort iordning oss lite igen så gick vi till Italiano och åt middag.