Hej allihopa!! Det var ett tag sedan jag kikade in här och uppdaterade er, sorry about that.
Inatt, närmare bestämt vid 4 kom jag hem till Ryssby efter 11 dagar i Gran Canaria. Allting har varit underbart och det har varit så skönt att komma bort från allt plugg och stress för att bara slappna av och njuta av värmen. Även skönt att komma hem lite brunare och fräschare, jag känner mig mycket bättre då haha. Vi bodde på ett hotell som låg i Puerto Rico som heter Riosol. Gillade hotellet jätte mycket! Tänkte slänga in en massa bilder från resan här nedan.
Idag ska jag bara ta det lugnt, packa upp (värsta som finns) och träffa Emil. Imorgon börjar praktiken och det ser jag inte fram emot men samtidigt skönt att slippa skolan en vecka till. Kramis

Igår var det dags för lite fest. Väldigt behövligt!! Jag hade lite förfest hos mig och sedan stack vi till festen. Och det var roligt, i alla fall förfesten. Efter festen så stack vi till Torino och åt pizza. Därefter gick jag hem och sedan efter kom Emil. Sammanfattningsvis så var kvällen bra!

Hej allihopa. Idag har varit en bra dag! Slutade tidigt och åkte till Växjö därefter där jag har shoppat bland annat en svart päls jacka, (Inte äkta såklart). Det värsta har varit muntlig presentation om Al Qaida och det var inte så himla roligt. Hatar verkligen det!
Just nu sitter jag och mamma och pratar om att flytta. Jag vill så gärna flytta härifrån. Klarar knappt en dag till. Sådan har jag alltid varit, det enda jag vill är att flytta härifrån. Usch. Jag får typ klaustrofobi i min egen stad liksom, haha. Nejmen nån dag kommer det att ske och till dess får jag hålla ut. Pappa vill ju gärna flytta tillbaka till Stockholm och det hade jag ju verkligen inte tackat nej till. Men vi får se hur det blir.
Nånting som får mig att stå ut här är i alla fall att om en månad ska jag utomlands!!! Jag o mamma ska nämligen till Kanarieöarna i 9 dagar. Ska bli underbart. Jag lever verkligen för att resa. Nedan finns lite bilder från dagen. Kramisar!

Hej det var längesen! Har haft mycket på senaste, framförallt med skolan som har tagit upp mycket av min tid tyvärr. Plugg plugg plugg är det som står på mitt schema hela tiden. Fy. Men nog om det. Häromveckan var vår klass, teknik och natur i Tiraholm. Där vi tältade, hade "lektioner" typ om vatten, badade i sjön och åt väldigt god mat. Det var faktiskt väldigt kul bortsett från lektionerna.
Igår var jag och Emil i Växjö för att shoppa! Vi hade även tänkt att gå på bio men det gick tyvärr inte så det ska vi göra någon annan dag. Mys!
Här nedan kommer lite bilder från senaste :-) kramis

Hej allihopa! Idag har jag gått i skolan från 8:15-13:25. Dagen har varit lugn och helt okej. Igår kom jag till lägenheten och packade upp och städade. Min pappa åker nämligen till USA idag för att vara borta en månad och då passade jag på att flytta in i lägenheten på heltid. Härlig och roligt ska det bli! Så idag har jag bara handlat mat för 400 spänn (?!!) Det är så dyrt med mat... Nu ska jag göra mig ett mellanmål och ikväll ska jag laga pommes square, veg filéer, bea och en god sallad. Mums! Uppdaterar senare, puss

Resor
Si Kao island

Detta får bli sista delen at Thailands inläggen. Denna vecka bytte vi hotell och ö till Anantara Si Kao Resort & spa, som då låg på ön Si Kao. Detta hotell var verkligen drömmen. Så bra, så lyxigt och så fint. Denna vecka var vi mest på hotellets område men vi åkte även till en ö som ni kan se nedan. Varje dag så gjorde vi yoga utomhus och tränade. Saknar det så himla mycket!

Resor

En väldigt försenad inlägg om Thailand men har så fina bilder som jag vill dela med mig av. Vill så gärna tillbaka hit och just nu har jag någon slags måsteresanu-syndrom och det kanske hjälper lite att se tillbaka på lite resor? Vi får se. Thailand del 1 skrev jag för ungefär 5 månader sedan och det kan ni läsa HÄR.

"Welcome to paradise"

"Welcome to paradise" sa vår guide så fort vi kom till denna ö. Och det förstår jag varför han sa, liksom kolla bara på det klara, turkosa vattnet. Denna dag åkte vi på en båttur till 4 olika öar. Just på den här ön badade och snorklade vi, åt och utforskade ön. Ön hade ett högt berg som vi gick uppför för att kolla på utsiktsen. Och det var så himla jobbigt. Det var hur många höga trappor som helst som man fick gå upp för i över 30 graders hetta. Men fint var det i alla fall.

Den här dagen tog vi en tuktuk runt Koh Lanta för att se ön som vi bodde på. Det var verkligen en upplevelse både på gott och ont. Vi fick verkligen se mycket fina vyer men den där tuktuken var ganska instabil haha. Vi stannade och kollade på stackars elefanter som satt fastkedjade och det gjorde ju ont i hjärtat. Tyckte så himla synd om dem och jag är väldigt emot det här med att rida elefanter. Men söta var de verkligen och det fanns en liten elefantbebis där som var så kelig.

Phi Phi Islands

Här var det en glad brun Hanna so precis hade fixat sina fransar och som hade bokat färja till Phi Phi Islands. I alla fall så skulle vi som sagt åka till Phi Phi för en dag där. Super kul verkligen! Vi gick i staden och kollade lite, gick uppför ett till berg som var ca 3km högt om jag minns rätt (?). Detta gjorde vi för att se den berömda utsikten. Det tog kanske två timmar och det är nog det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv haha. Men finaste utsikten var det verkligen och efteråt gick vi till stranden och vilade och svalkade oss. Efter det så tog vi en taxibåt till Monkey Beach där en apa tog min iste, där pappa blev attackerad och biten av en stor hanapa och där pappa fick en glasbit i foten. Lyckat

Hej hörni! Dålig uppdatering jag vet, sorry about that. Igår fixade vi en kräftskiva hemma hos oss i Ryssby. Det var verkligen super mysigt och roligt trots att vi inte var så många. Jag älskar ju kräftskivor och jag älskar dess mat.
Idag ska jag inte göra något speciellt vad jag vet, träna och plugga lite matte är två saker som står på min to do list. Måste även beställa hem lite kläder för har verkligen brist på det haha. Kan visa er sen i ett inlägg vad jag beställde. Puss

Summer Mornings

Idag är det lördag och det betyder att första skolveckan i tvåan är avklarad. Veckan har faktiskt varit rolig och det har varit kul att träffa alla igen. Schemat och lektionerna är jag också ganska nöjd med, än så länge i alla fall.

Igår mötte jag upp Ellen i Ryssby och vi bestämde oss för att gå till pizzerian här i Ryssby och för att beställa en pizza. Vi tog med den och satte oss vid piren vid sjön som är det ultimata picknick stället. Super mysigt var det verkligen!

Idag, lördag, åkte jag, mamma och Christian till Tylösand. Vädret har ju verkligen varit på topp idag och det gäller att ta vara på de sista sommardagarna för det här året. Vi spenderade hela dagen på stranden där vi har solat och badat (halvt, pga det var för kallt hehe). Ikväll ska jag inte göra något speciellt alls tyvärr. Blir en kväll fyllt med netflix och youtube, precis så som en ledig lördagskväll i sin ensamhet ska spenderas.

Idag är det en depp Hanna som skriver. Om några timmar befinner jag mig nämligen i ett klassrum (!!!). Jag brukar alltid vara den som är lite peppad och taggad på skolstarten efter sommarlovet. Jag brukar alltid vara den som är förberedd och planerad med mål inför mig. Jag brukar tycka det ska bli skönt att börja skolan. Men nej, så ligger det inte till denna gången. Denna gången vill jag verkligen inte börja skolan. Framförallt för jag är så himla skoltrött och vill bara ta ett sabbatsår och resa runt om i världen. Och dels för jag vet vad som väntar mig, tvåan på samhällslinjen sägs vara det värsta året och jag som var helt förstörd i ettan liksom, då undrar man ju hur man ska klara av alla prov, inlämningar och uppsatser med dessutom besvikande betyg.

Nog med deppigheter nu. Ett bra sommarlov har jag haft i alla fall, ett av de bästa i mitt liv! Hade även tänkt att berätta vad jag har gjort i veckan då jag har varit så oaktiv. I söndags var jag på bio och såg Lights Out. Den var väldigt bra och väldigt läskig. Sedan har jag varit på Ikea för har nämligen gjort om i lägenheten. Jag har målat, inrett och fixat och nu har det blivit jätte fint. Jag har färgat håret och varit med Emil. Igår hade jag lite tjejmys hemma hos mig i stan med Alicia och Ellen. Vi var ute och åt och på kvällen så blev det lite festligheter, super rolig kväll! Ikväll ska jag bara ha lite alone time med lite hemma spa. Puss puss