Mitt absoluta favoritköp i London var såklart skärpet från Gucci. Mitt första köp hos dem någonsin, men absolut inte det sista! Jag körde på den minsta storleksbredden och tycket att det blev helt perfekt. Ville inte att det skulle vara för maffigt så att säga. Om jag inte hade det köpt när vi var där, så vet jag att jag hade beställt hem det annars. Men det var det som var hela grejen, det som var lite speciellt, att få göra köpet i en riktig butik. Känslan och upplevelsen var verkligen annorlunda, speciellt eftersom jag och Louise gjorde våra första köp där tillsammans.

Jag är verkligen hur nöjd som helst och ångrar inte mitt köp för fem öre! Jag vet om att jag kommer att ha så mycket användning av det och det ger vilken tråkig outfit som helst det där lilla extra.

xx, Hanna

Rådiggar verkligen denna tröjan jag köpte i London på Zara, den är så simpel men med fuskpälsen vid armsluten gör den verkligen speciell. Den va inte speciellt dyr heller, tror den kosta runt 16 pund ungefär. Dock vet jag inte om den har kommit till Sverige än för hittar inte den någonstans på hemsidan. Men ni finner en liknande - HÄR .

xx, Hanna

Vi startade söndagsmorgonen med ännu ett besök till Pret a Manger för en god frukost, för att sedan återgå till rummen för att checka ut oss. Väskorna lämnade vi i bagagerummet under dagen vilket var väldigt skönt. Innan affärerna öppnade vilket va runt elva/tolv tiden, gick vi iväg till Covent Garden som låg väldigt nära oss.

Man kan beskriva Covent garden som en egen liten by , fast det är en stadsdel centrala London. Här besökte vi en liten marknad och lite andra små söta och fina butiker.

Ladurée hade sin egna söta lilla butik med denna fina vagnen utanför ingången. Butikerna låg under små tak fast med öppna ingångar vid båda sidor.

Min look för dagen - Stickad - Forever21 / Jeans - Pull & Bear / Jacka - H&M / Skärp - Gucci. Vi gick även omkring på det andra små gatorna runt omkring med andra butiker som var så himla fint prydda vid ingångarna, som exempelvis Rituals <3

Hur fint??? *hjärtögon*

Till lunch åt vi på Jamie Oliver's diner och det var väldigt gott men otroligt mättande. Jag och Lollo tog varsin Pulled Pork på majsbröd med coleslaw och Fredde & Sebbe tog varsin burgare.

Efteråt delade vi upp oss för att besöka de butikerna vi ville hinna med innan vi skulle ta en taxi tillbaka till Heathrow för att sedan flyga hem. Vi hann med att käka middag på Heathrow innan flyget gick på ett ställe vid namn Wondertree. Jag tog en lätt sallad med kikärtor, avokade, granatäpple och fetaost (då jag skulle köpa takeaway sushi innan flyget gick, var ju tvungen att testa sushin i London , inte sant?) samt en lemonad med smak av mynta.

Så det var vår lilla Londonresa kortfattat i tre delar, hoppas ni tyckt om att läsa om vad vi hittade på. Jag försökte även få med namnet på alla ställen vi åt på då jag varmt kan rekommendera dem till er som besöker London!

xx, Hanna

Godmorgon på er alla! Försökte gå upp lite tidigare idag för att få in mer rutiner när jag e ledig. Tanken var att åka med Fredde in till stan tidigt imorse när han skulle ta tåget så att jag kunde träna direkt. Men kände att det var lite väl tidigt och jag sov inte så bra inatt heller. Så ska sticka in efter lunch istället och köra mage+kondition.

Annars så tänker jag bara ta det lugnt idag kolla ikapp serier och lite sånt. Inga riktiga måsten liksom, tror alla behöver det ibland.

Vi hörs lite senare med sista delen av Londonresan, ha en fin dag,

xx, Hanna

Godkväll på er! Har nyss kommit hem från gymmet och jag kan säga er att det var inget kul att köra hem efter ett riktigt dödarpass för armarna. Skakar fortfarande lite haha, men skönt var det i alla fall.

Nu ska jag käka kvällens middag som ni ser ovan, halloumisallad blev det idag och jag fann receptet på Mathilda Lundqvist's blogg och receptet hittar ni HÄR. Hon har så otroligt många recept som hon har publicerat och allt ser så himla gott. Denna var jag bara tvungen att testa när jag läste "marinerad halloumi".

Efter maten blir det dusch och sen kommer Fredde hit över natten, mysigt <3 Hoppas ni haft en fin tisdag,

xx, Hanna

Andra dagen tog vi lite sovmorgon innan vi gick iväg och åt frukost på Pret a Manger där vi åt båda dagarna fast på olika ställen. Sen gav vi oss direkt iväg mot London Eye och Big Ben, delvis för killarna skulle upp i London Eye och såklart för att vi ville se det mest eftertraktade sevärdheterna. Både jag och Lollo har varit i London en gång tidigare men det va ett tag sedan för oss båda, så det va självklart att vi skulle hänga med ned.

Vi stannade till på vägen för att fotografera vilket är givet när man är omringad av så fina hus och kvarter.

Till slut kom vid ner vid floden och hela kalaset. Grymt mycket folk överallt och tur att killarna hade bokat fast-track biljetter och slapp stå i kö i över två timmar. Medans dem åkte så gick jag och Louise vidare då vi ändå skulle gå var för sig för killarna skulle sätta sig på en pub efteråt för att kolla fotbollsmatch.

Sjukt tråkigt att de byggde om fasaden eller något på Ben.. inte alls lika kul att få med på bild. Men men det var inget vi kunde göra åt saken och man såg ändå en liten del av den.

Lite turistbilder blev det allt.

Pälsväst - Bershka / Tröja - Ginatricot / Kjol - Monki / Väska - MK / Skor - Vans. Denna dagen körde jag inte på jacka då jag inte ville göra om samma misstag som gårdagen. Trivdes väldigt bra i min nya pälsväst som jag fyndade för ca 200 spänn - fakepäls ofc.

Man kan inte undgå alla vackra detaljer och prydda blomsterväggar.

Under tiden vi gick runt och shoppa hände något ganska impulsivt men ändå inte inne på Gucci. Vi slog till båda två och det var en kul grej att göra tillsammans. Lycklig tjej! Efter matchen mötte vi upp killarna för lunch på Nandos - kyckling från Storbritannien i många olika former och rätter.

Under dagen såg vi att påvägen till London Eye fanns där jättefina restauranger och vi bestämde oss för att besöka dem på kvällen för en senare middag. Vi körde på italienskt denna gången och jag tror faktiskt att det toppade gårdagens middag. Vi beställde in en förrätt att dela på alla fyra - otroligt gott.

Jag åt en gudomligt god ravioli fylld med mozzarella, basilika och tomat toppad med pesto, färsk basilika och massvis med parmesan. Verkligen den godaste jag ätit! Kvällen avslutades på stället vi var på kvällen innan för drinkar. Tror inte vi kom i sängs förens vid två tiden men vi hade otroligt kul i alla fall!

xx, Hanna

Oh yes ni läste rätt, som ni vet så har jag hela tiden tjatat om denna resan men inte sagt vart vi ska åka. Varför vet jag egentligen inte. Men tanken var att blogga varje dag under helgen och att ni då skulle fått hänga med på vad vi gjorde om dagarna. Det blev inte som planerat helt enkelt och därför kommer ni nu att få läsa om vår grymma weekend i London, tänker dock dela upp det i tre delar så att det inte blir endast ett överdrivet långt inlägg.

Jag var i alla fall där tillsammans med Fredrik, Louise och Sebastian. Vi har verkligen haft det så himla bra, ätit underbart god mat hela tiden, shoppat en hel del, turistat, gått flera tusen steg varje dag, druckit drinkar och bara haft det såååå kul tillsammans.

Fredag: Vi fick verkligen så otroligt bra flygbiljetter. Vi flög dit tidigt på morgonen och sent hem på söndag kväll. Så vi fick verkligen tre hela dagar i staden. Det som var bra var att vi landade ca tio svensk tid men i England vart klockan bara 9 så vi fick en extra timme på köpet.

När vi väl landat tog vi en taxi in till stan och checkade in på hotellet som för övrigt var väldigt fint och fräscht, vi bodde precis vid Trafalgar Square och hade perfekt avstånd till allting. Namnet på hotellet var "Thistle trafalgar square hotel" och jag kan absolut rekommendera dem ifall ni är ute efter ett bra hotell i London eftersom att standard kan vara ganska låg gällande hotell. Sen gick vi direkt ut för att käka lunch och det blev varsin hamburgare på Shake Shack - måste ge dem extra cred för deras pommes. Nog de godaste jag käkat!

Efteråt strosade vi bara runt och kollade läget, till vänster vart vi en sväng i China town och till höger var vi på självaste torget. Lite shopping hann vi också med under dagens gång.

Fullt ös och en massa människor på Piccadilly!

På eftermiddagen satte vi oss ned för lite drinkar och för att vila benen lite. Haha det låter lite roligt men det tar på kroppen att gå så mycket som vi gjorde, speciellt efter endast 4 timmars sömn under nattens gång. Första dagen visade min Hälso-app på mobilen att jag hade gått över 20 000 steg och det var inte rekordet för dagarna vill jag säga.

Såhär såg jag ut första dagen, klädd i kappa från Zara, jeans från Kappahl och skor från Vans. Lite väl varm outfit för temperaturen låg runt 18-19 grader och där gick jag med stickat och kappa haha.

Självklart vart vi inne på VS för att spana efter underkläder. Ett givet besök och lätt värda pengar då både kvalitén äger och de har så otroligt fina och sköna underkläder.

Efter att ha tagit det lugnt och fixat iordning oss på rummen så drog vi vid halvnio tiden ut till Leicester Sqaure som låg nära hotellet för lite middag. Vi körde på mexikanskt och restaurangen vi besökte hette "Chiquito" och min mat var så sjukt god, alltså verkligen! Tog Quesadillas med pulled pork, deras egna coleslaw och grillad halloumi till. Efteråt beställde vi in lite drinkar men valde sen att gå tillbaka till hotellet i god tid då vi var ganska trötta efter dagen.

Så det var vår första dag i London, tänkte publicera dag två och tre under morgondagen så stay tuned!