Två bilder från förra helgen och Håkan <3

Helgen är över och en ny skolvecka är igång. En väldigt stressig sådan men tyvärr är motivationen inte där.. Helgen blev lugn och hade planer på att plugga lite men det blev inte av. Många timmar på jobbet blev det och häng med familjen och Emma. Hoppas ni haft en bra helg!

Gårdagen bestod av vanlig skoldag och sedan på kvällen så var det den första studentfesten, nämligen 200-dagars! Klassen möttes upp ganska tidigt på Harrys och bara umgicks och hade det bra! Senare ramlade det in massa folk och det var en riktigt rolig kväll. I morse tog det emot lite när klockan ringde, men tog mig upp och hela dagen har varit riktigt seg. Imorgon är det fredag och jag har faktiskt inga planer, ska jobba både lördag och söndag sen får vi se vad som händer där emellan.

Idag var det första dagen i skolan för mig denna vecka, då jag var sjuk igår. Dagen var hyfsat lugn vilket var skönt då jag inte är helt frisk än. Efter så åkte jag och Sara hem hit och gjorde fler produkter till vårt UF. Resterande av kvällen var tänkt att gå till plugg men har ej börjat än utan åkte en snabbis och träffa Vilma. Så nu ska jag ta och sätta igång med pluggandet.

Ett urval av bilder från helgen, fler kommer definitivt dyka upp under veckan.

Oj vilken helg jag har haft, Åkte ner till Göteborg i fredags och det var på tåget vi hördes sist. På fredagskvällen så var jag och Vilma på Håkan i Scandinavium och fan vad bra han är! Går inte att beskriva och är så glad att jag ska se han i sommar igen!

Lördagen började med hotellfrukost. Slappande på hotellrummet för att sedan gå till Pinchos för att äta lunch, så sjukt gott det med. Strosade runt på stan under eftermiddagen och tog oss sedan tillbaka till hotellet. Fixade oss och bytte om för middagen, gick till en mysig restaurang på Avenyn och åt en sjukt god pasta. Sedan var det utgång som gällde, så sjukt kul att äntligen vi alla kan gå ut tillsammans och kvällen blev så lyckad. Landade i hotellsängen runt klockan fem lagom trötta i fötterna.

Söndagen så åkte Emma och Jossan hem ganska snabbt efter frukosten, men jag, Vilma och Julia skulle ta tåget på eftermiddagen. Vi gick runt på stan, fikade och åt lunch under tiden. Skönt faktiskt att åka lite senare och ha en extra dag då ingen av oss faktiskt ville åka hem.Kom hem iallafall efter en sjukt bra helg med mina fina vänner, flera sådana här små tripper tack! Kommer leva på detta ett tag nu.

Nu är fredagen äntligen här och jag sitter på tåget ner mot Göteborg. Vi har kommit ungefär halvvägs så det är skönt! Ikväll är det Håkan och kan faktiskt inte beskriva lyckan. Blir ännu lite mera lycklig då han släppte biljetter till sommarturnén idag och vi hade gett upp på att få biljetter eftersom vi satt på tåget. Men lyckades få biljetter till två konserter så ska se han i Karlstad och även uppleva Ullevi igen. Är så lycklig att jag spricker!

Bild från helgen, då det ja, Emma och Jossan gick och tog några drinkar.

Ny vecka och denna är betydligt lugnare än förra, har spenderat hela kvällen till plugg men är nu pckså klar med alla veckans måste uppgifter vilket känns skönt. Denna vecka är också full av roligheter så är taggad. Vilma fyller år på torsdag och sedan fredag åker vi alla till Göteborg, äntligen!! Äntligen ska vi se Håkan igen och ska bli så roligt att åka iväg alla och bort från alla måsten och bara vara i världens bästa stad! Låt dessa skoldagar gå snabbt!

Hej på er, nu var det ett tag sedan sist och det har redan gått en hel skolvecka. Denna vecka har varit något annorlunda då det mesta kretsat kring UF och öppet hus. Det ägde rum i onsdags och det var de flestas första själtillfälle så alla var spända. Det var väldigt roligt och också lärorik, att prata med potentiella kunder och sälja in ens produkt var inte det lättaste och när man väl kommit in i det så var de två timmarna över. Men det var iallafall sjukt roligt och det gick väldigt bra också. Längtar redan till nästa tillfälle.

Idag så var vi inte i skolan alls utan i morse gick bussarna mot Älvsjö och SACO-mässan. Blev inspirerad och peppad på framtiden när vi lyssnade på olika seminarier och även vad de olika universiteten hade att säga. Nu känner jag att jag har lite tydligare plan på vad jag vill och nu vill jag ta studenten och påbörja nästa kapitel.

Ikväll blir det en lugn kväll då det är en jobbhelg som väntar. Ska åka iväg och träffa Vilma och Emma sen men först middag med föräldrarna.

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Har haft en jättebra helg med Emelie och var väldigt tråkigt att lämna henne på tågstationen. Men vi ses igen om ungefär en månad. Vi tog tåget till Malmö igår morse och kom fram vid lunch. Checkade in på hotellet, gick på stan en stund och käkade lunch. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning och åkte till Malmö Arena. Emporia låg precis intill så vi gick där en sväng innan vi gick in till arenan. Vi hade väldigt bra platser vilket inte bilderna ger rättvisa.. Konserten var riktigt bra, annorlunda från andra jag vart på då jag aldrig har sett ett band. Det var verkligen en bra första sista gång. Idag så åt vi hotellfrukost och sedan har vi strosat runt på stan innan vi skildes åt på tågstationen.

Bilder från förra året när jag var nere i Kalmar

Det känns som att klockan är typ 22, så lång har den här dagen känts och inte blir det bättre att jag inte ser annat än mig själv när jag tittar ut ur tågfönstret så mörkt är det. Jag har precis bytt tåg i Linköping vilket är det enda bytet så det är skönt. Dock var första tåget lite försenat så hann inte köpa något att äta så är ganska hungrig och vill bara komma fram och äta halloumiwraps som Emelie ska laga. Som tur är har jag godis och denna tågstol var faktiskt skön så det känns inte allt för jobbigt. Förutom tågåkande så har jag varit i skolan, hade ju som nämnt prov och det gick nog helt okej. Men nog om det för nu är det ju helg och det känns helt underbart, hoppas ni har det bra!

Fan ännu en kväll som jag sitter och sista minuten pluggar.. har ju lovat mig själv att sluta med detta. Reöligionsprovet imorgon lär gå åt skogen imorgon men har ju bara mig själv att skylla då jag skjutit detta framför mig hela tiden. Men nu ska vi inte bara vara negativa. Nu är torsdagen över och den var helt okej, höjd punkten var helt klart att vakna och se att första lektionen var inställd och jag kunde vända mig om och somna om. Har redan sovmorgon på torsdagar så det blev en extra lång vilket var välbehövligt. Annars har det inte hänt så mycket idag. Imorgon är det fredag och jag flyr stan som ni vid det här laget vet, äntligen säger jag bara.