I lördags kl 13,30 landade vi i Sverige och nu är vardagslivet igång igen med skola och jobb. Vilka kontraster från att ligga på stranden i över 30 grader och inte ha några måsten... Hela helgen gick åt till att försöka vila bort jet lagen. Somnade redan vid 20 både i lördags och söndags och vaknade pigg vid 04. Har fortfarande en vana att somna tidigt och vakna tidigt. Och där har ni anledningen till varför jag är vaken nu haha.

I måndags var det föreläsning på förmiddagen och efter det åkte jag, Julia, Lisa och Sara till Ikea, Free Port och sen till Ullared! Fick köpt en del till mig och kirrade några julklappar också. Kom hem rätt sent så när klockan ringde tidigt igår var jag lagom trött. Men kl 8,45 var jag på plats på Swedbank i göteborg för kommunikationsträning. Var hemma igen vid 14 tiden och ägnade resten av dagen åt att tvätta undan all tvätt och vila. Har blivit sjuk, IGEN. Fjärde gången denna hösten. Fattar inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen.

Idag är det onsdag och jag har föreläsning från 9-12. Sen plugg plugg plugg. Har en del att ta ikapp nu efter resan men det ska gå!

Det har stått lite tomt här så tänkte uppdatera er om vad som hänt.

Tisdagen (22/11) gick vi upp tidigt och åkte till chalong pier (vi bor i chalong). Vi hade bokat in en båttur och fick se phukets kust från havet istället för från strandkanten. En riktigt skön dag med sol, bad, mat och lite snorkling. Jag och Jullan fick några konstiga blickar dock för att vi gick runt med strumpor. Men fötterna hade tagit tillräckligt med stryk dagen innan då vi hade glömt smörja in dom...

Onsdagen (23/11) spenderade vi förmiddagen vid poolen och Elin på sjukhuset stackarn. Hon hade åkt på lunginflammation men fick medicin så allt fixade sig. Det kom lite regn på eftermiddagen så då åkte vi in till Karon och kollade läget där. Fanns inte så mycket shopping så vi gick mest runt och kollade. Fick köpt ett par flipp flopp som jag letat efter sen dag ett. Tog ett tar att hitta the perfect pair, behöver jag ens säga att jag var kräsen. Till sist slog vi oss ner på ett cafe och beställde crepes och på vägen hem stannade vi på en pizzeria och åt godaste pizzan!

På torsdagen (24/11) var det dags för en dagsutflykt med speedboat till ön Raya som vi hade bokat tidigare under veckan. Dock kunde Elin tyvärr inte följa med men fullt förstårligt för vem hade orkat det med lunginflammation och feber. Stranden och vattnet var helt underbart. Dock lite stenar här och var. Råkade såklart gå in i en och skar mig på tån. Början av alla mina många sår jag fått på fötterna här haha! Efter en stund på stranden åkte vi med båten runt ön för snorkling. Fick se lite koraller och fiskar så det var fräckt! Vid lunch fick vi åka traktorflak till en restaurang för thaibuffé. Stannade sen några timmar till på ön för sol och bad!

Delar upp dagarna för att inlägget inte ska bli för långt, mer kommer!

Vädret har vart helt perfekt både igår och idag så vi har hängt på stranden. Igår nai harn, en "mindre" strand och idag Kata, en större. Lika varmt i havet som i luften och jag trivs som fisken i vattnet. När vi inte solar äter vi. Till mellanmål idag blev det bananpannkaka med nutella. Tog ingen bild på den men kommer garanterat köpa en till någon annan dag!

Här kommer lite bilder från igår och idag. Imorgon ska vi på en båtutflykt vid 9!

Vi landade här vid 05 (lokal tid) och nu är klockan strax efter 20. Sex timmar före svensk tid. Sov knappt något på flyget och det enda jag har sovit här är 30min i soffan vid 18tiden haha! Så har vart vaken i över 1,5 dygn... Allt har snurrat hela dagen men har hållt mig vaken för att få in dygnsrytmen här asap. Annars gick flygningen hit väldigt bra!

Vi bor i en lägenhet här som Elins familj äger och idag har vi vart här vid poolen och åkt iväg och handlat massa gott som vi fyllt kylen med. Imorgon blir det till havet om vädret tillåter, hoppas!!! Idag har det vart sol och över 30grader med två korta regnskurar på eftermiddagen. Känns helt ok att stanna här i två veckor!

Mat och vin i magen och nu har vi precis klivit på planet. Nu väntar ca 11h flygresa innan vi landar i phuket!! See yaaa

Alltid kul med nya bikinis inför en resa. Klickade hem den översta toppen för några veckor sen och den andra förra veckan. Helt klart nya favoriter! Ser fram emot att sola och bada i dem på phukets stränder ;-).

Hej hej! Idag blev en dag hemma. Skulle egentligen ha jobbat men är fortfarande sjuk. Allra värst var igårkväll. Var ute och roade mig en stund på lördagskvällen och när jag vaknade igår var rösten borta. Mådde helt okej annars under dagen, firade pappa på farsdag med middag och presenter, men senare på eftermiddagen började jag må sämre och febern steg. Hade som tur var en snäll person som tog hand om mig. Natten var ganska jobbig, hostar väldigt mycket, men nu mår jag lite bättre. Febern verkar ha sjunkt under dagen men hostan är kvar. Jag är fortfarande väldigt hes också så får hoppas på att det går över tills imorgon eftersom mitt jobb går ut på att prata med kunder haha.

Nu ska jag ta en varm dusch och sen göra lite kvällsmat. Har jobb imorgon och på onsdag, mina sista dagar av utbildningen. Och på onsdag efter jobbet åker jag till stenungsund över natten.

Bilden är från i lördags, not sisters by blood, but sisters by heart <3

Hej! Gissa vad.... Jag har gått och blivit sjuk igen. Började känna av lite igårkväll och imorse mådde jag skit. Vad är det ens, 1,5 vecka sen som jag blev frisk?? Hostar, är otroligt snurrig och har ett tryck över bröstet. Men tur i oturen hände detta nu och inte om en vecka. Hade tänkt ta tåget till stenungsund idag men får skjuta på det tills imorgon.

Sängen är min bästavän idag. Och har gjort två beställningar på internet för att bli lite gladare haha! Ha en go fredag och ät massa chips! Tveksamt om jag orkar ta mig till 7eleven för att köpa de men vafan, vad är helg utan chips??

I måndags drog en ny kurs igång, juridisk översiktskurs, och idag var andra föreläsningen. Känns skönt att ha något lite mer faktabaserat nu efter 10veckor statistik och massa grekiska bokstäver. Så det kan nog bli bra! Kurslittaraturen för 1800kr sved en aning dock, och ryggen kommer väl också göra det snart efter att bära runt på lagboken...

Till något annat. Trump som USAs nya president. Är detta ett skämt. Ett sånt stort steg tillbaka för världen. Blir ärligt rädd. Traskade till skolan imorse som en zombie. Men föreläsningen gick hyfsat fort och efter det satt vi kvar i skolan och bokade en natt på phi phi inför thailand. Vi flyger till phuket redan nästa fredag! Ska bli så skönt att åka till värmen, det är ju som att hamna i narnia när man går utanför dörren här nu. Mysigt men kallt som satan!

Nu har jag tvättat, städat lite och lagat mat. Wifey or what. Har hamnat utslagen i sängen, dötrött, men ska försöka plugga en stund. Imorgon väntar jobb!

Igår började jag och Elin lördagsmorgonen tidigt med GRIT strength. Har ju vart sjuk så hade säkert inte tränat på tre veckor. Så 30min högintensiv intervallträning med styrka tog död på mig haha. Träningsvärken idag ska vi inte ens prata om. Efter de gick jag runt i morgonrock fram tills kvällen. Var hos Elin strax efter 19 då vi började förfesta. Hanna kom samtidigt som mig och senare kom även Joel, Alex, Lisa och några till. Spelade spel och så fram tills efter 23 någon gång då vi gick till Decore för maskerad. Vi körde ju samma tema som förra helgen! Träffade kompisar från Stenungsund där också och det blev en riktigt kul kväll!! Åt nattmat hos Lisa och somnade väl sen runt 03. Hon bor två våningar under mig så det var ju inte långt att gå hem, klagar inte alls!

Nu väntar jag på mat. Beställde en kebabtallrik via onlinepizza förra söndagen och har vart sugen på det sen dess. Så blir att äta och bara chilla framför tvn. Bra söndag!!!!