Hallå! De blev inte mycket bloggning på 150% perioden. Nu är de tillbaka till 50% och jag passar på att åka och hälsa på Alice i Tyskland! Sov hos Julia i stan och tog flygbussen till landvetter 04:20 idag. När jag kom fram till busshållplatsen var det helt avspärrat och typ 10 polisbilar, fick hjälp och halvsprang till hållplatsen innan och hann precis haha. Att flyga när EU mötet ska hållas i göteborg var väl inte helt genomtänkt. Men nu är jag på plats och väntar på att få boarda om en kvart. Mellanlandar i stockholm och sen vidare till Düsseldorf och därifrån tåg till Koblenz. Vi får se hur de går att resa själv för första gången haha!

Hallå. I torsdags hände det värsta. Igen. Och nu finns inte våran Vera med oss. Det tar så jävla hårt. Men man får vara tacksam över tiden vi fick och tänka på henne i första hand. Jag har vart hos familjen sen i torsdags och imorse var det dags att åka hem. Imorgon drar första 150% perioden på 5 veckor igång. Nya tag. Bilder är det dåligt med så blir en låt istället, en favorit just nu.

Okej så nu är livet tillbaka till det normala. Skolan har dragit igång och jag läser just nu på 50%. Har en föreläsningsdag i veckan i beskattningsrätt. Läser valfria kurser hela terminen och studietakten kommer variera mellan 50% och 150% perioder. Medan livet fortfarande är lugnt passade vi på att åka till ullared i måndags! Fick köpt en hel del där och fina handdukar på freeport. Tillsammans lyckades vi fylla bilen rätt rejält som ni kan se på bilden. Igår jobbade jag, första gången på två veckor (?) och idag var det en heldag i skolan.

Nu har jag lite tvätt, städ och plugg att ta i kapp. Eller behöver ta i kapp livet rättare sagt haha. Är ledig imorgon och det sitter fint!

Hallå hallå!

Sist jag bloggade var jag ju på Zakynthos men nu sitter jag faktiskt på ett tåg hem från Stockholm. Var tillbaka i sverige i tisdags men med bihåleinflammation så har låtit bloggen vila lite (och jag). Gör ett inlägg senare med resten av veckan i grekland!

Igår vid 9,30 tog jag tåget till stockholm med Sara och Adrian. Mådde bättre vilket var skönt. Var framme strax innan 13 och checkade in på hotellet mitt emot centralen, asbekvämt. Sen hade vi några timmar att döda men dom flög förbi. Vi åt och gick och köpte dricka. Runt 19 tog vi en uber till Friends Arena för att se Volbeat. Hängde i barområdet någon timme innan vi rörde oss mot scenen lagom tills de började. Och jäklar vad bra det var! Riktigt riktigt bra!

Idag har vi vart trötta allihop men vi tog oss ut och gick i lite affärer och så innan tåget gick vid 15,10. Nu blir det hem och ladda upp inför en ny vecka. Men det blir inte svårt efter en sån grym helg! Är high on life.

Tisdag: Vi kom till landvetter cirka 14. Åt lunch och köpte lite att ta med på flyget. Gick på planet strax efter 15,30 och en fick vi reda på att vi inte fick lyfta ännu. Men 45min efter planerat var vi uppe i luften. Landade på zakynthos cirka 21 lokal tid, en timma före svensk tid. Allt gick smidigt förutom att jag mådde rätt kasst på flyget. Men lite bubbel, snack och ostbågar förgyllde flygningen. Bussen från flygplatsen tog inte mer än 15min och vi var framme på hotellet i Laganas.

Onsdag: vi hade lite otur i början av resan. Ett av våra rum på hotellet var mögligt så där vägrade vi sova. Vi klämde ihop oss i två rum och kontaktade apollo. Vädret hade vi också lite otur med. Vi gick ner till stranden efter frukosten och hann väl ligga där en halvtimme innan regnet och åskan kom. Vi sprang upp till en restaurang vid stranden och hängde där tills det slutade regna. Resten av dagen blev de poolhäng och på eftermiddagen kom solen fram bakom molnen! Dagens höjdpunkt var middag vid stranden på Seaside (lasagnen var grym) och spel på ballen på kvällen. Avslutade med en kort sväng på bargatan innan vi gick och la oss.

Torsdag: vädret var kanon. Direkt efter frukosten gick vi ner till stranden. La oss nedanför restaurangen från igår och åt lunch där. Förrätten blev pita och tzakziki. Cpgött. Hängde på stranden tills ca 16, solade badade och spelade beach tennis. Sen blev de poolhäng en stund. Gick och åt middag på en annan restaurang på stranden, köpte med lite gött till hotellet och avslutade kvällen med spel på ballen.

Ungefär så har våra dagar sett ut hitills här på Zakynthos!

Hej!! Idag åker jag till zakynthos hörrni!!! Mina lediga dagar efter kapten röd bara flög förbi. Var och hälsade på julia i stan, jennifer kom och hälsade på mig, och sen åkte jag hem till stenungsund för hatten och inflyttningsfest hos Sara. Idag fyller broshan 23år också. Så grattis till honom!!! Vi firade honom lite i förskott igår genom att äta ute i uddevalla. Asgott!

Nu sitter jag på centralen i göteborg och väntar på gänget som kommer när som! Flygbussen till landvetter går 13,12 och flyger lyfter runt 16 tiden. Hörs senare!

Hallå! Idag är första måndagen på 8 veckor som jag ligger i sängen vid denna tiden haha. Snacka om skönt. Gjorde min sista jobbdag för sommaren på banken här i trollhättan i fredags. Sen på kvällen var det dags för kapten röd i folkets park. Han var grym. Kände mig som 15 och hade hur kul som helst haha! Sist jag såg han var jag nog till och med 15. På liseberg på Alice axlar om jag minns rätt. Eller så blandar jag ihop det med maskinen. Kom på nu att det alltså var sex år sedan... jesus.

I alla fall. Annat som hänt sen jag skrev sist är att mammis fyllde år förra helgen. De firades med middag och sen magnus uggla på stenungsbadens utomshusarena. Mycket bra det med! Nu väntar äntligen lite ledighet för mig. Jobbar bara fredag denna veckan och om drygt en vecka bär det av till grekland med tjejerna!!!! Lagom till skolstarten ;-).

Hallå! Då var det torsdag och jobbveckan närmar sig sitt slut. Slutade sent idag (18,30) och var så seg efteråt så har bara slappat ikväll. Gjorde prosciutto quesedillas och slappade framför tvn. Annars har veckan gått fort. Jobbade sent i måndags också. I tisdags slutade jag 15,30, gick och klippte mig efter jobbet och däckade sen av misstag vid 18,30. Vaknade 22 och var helt borta, åt kvällsmat och somnade igen. Behövde väl sova haha! Igår var en till kort dag på jobbet och på kvällen höll Sara ett bodypumppass för oss på nordic wellness nya anläggning här. Hon har blivit intruktör och har sitt första pass nästa vecka. Askul!! Träningsvärken idag har vart hanterbar men gissar på att den är värre imorgon... Nu har jag vart vaken för länge. Fredag imorgon, slutar tidigt och sen helg!!!! Och bara en jobbvecka kvar!!

Hej! Det blev inte riktigt som jag hade tänkt med bloggandet i sommar... Men men. Nu har jag gjort sex jobbveckor på banken i trollhättan. Nu är det två veckor kvar sen väntar lite ledighet!

Åkte hem till familjen i fredags efter jobbet men helgen blev inte som vi tänkt oss. Spenderade hela fredagskvällen på blå stjärnans djursjukhus i göteborg och var hemma 01,30. Allt som gick i huvudet var inte igen. Men nu är Vera hemma hos oss igen, förhoppningsvis är det så det ska vara.

Vad som hänt under resten av sommaren? Sist jag bloggade var jag och Sara påväg till köpenhamn för att se Guns N Roses. Det har vart sommarens höjdpunkt, jäklar vad bra det var! Sen fyllde jag 21 strax efter det. Annat som hänt är utomhusbio i slottskogen, fallens dagar och en helg i Karlstad. Det har hänt mycket kul för att bara nämna några :-). Vädret har väl dock inte vart mycket att hurra för. Håller tummarna för att värmen kommer tillbaka lagom till min ledighet hehe. Här kommer ett gäng bilder samlade från sommaren:

De tog mig alltså en vecka att få upp bilder från halmstad.... men veckan har gått så otroligt fort. Vi hade de i alla fall mkt bra och vädret var med oss fram tills sista dagen. Vi var framme strax innan 12 på tisdagen och efter lunch på stan åkte vi till brottet och solade. Där var vi även på onsdagen. Ett ställe med stora öppna gräsmattor och en gigantisk utomhuspool. På tisdagkvällen drack vi vin på balkongen med julias bror och hans tjej och onsdagkvällen blev det utgång ett gäng. Ibland behöver man inte åka så långt för att få lite semester!

Och nu har det nyss varit midsommar också! Hur firade ni? Jag var i Nygård hos Lisas föräldrar på dagen och på kvällen på en fest i stora höga. Igår var det tillbaka på jobbet för en dag. Slutade halv 7, klockan ringde 04 idag och nu sitter jag återigen på tåget mot göteborg. 06:40 går tåget mot Malmö, mot nya äventyr ;-))))).