Fruktsallad med gröttopping blev frukosten igår och stoltheten kan inte vara större

​​Nu har jag varit uppe hos min släkt och jobbat i nästan tre veckor! Vad tiden har flugit förbi! Det har varit mycket jobb i stallet med även mycket med mig själv som faktiskt gett så stor påverkan att man kan säga att jag (nästan) är frisk igen. Det är en fantastisk känsla att komma tillbaka till sig själv efter att under en så lång tid varit frånvarande inte bara mot andra utan jag har inte själv känt igen mig. Det var läskigt att vara hjälplös gentemot sig själv men nu är det över; för denna gången. Många säger till mig att man kan behöva dra med detta hela livet eller iallafall påminnas av tankarna till och från.

Det är inte okej att man ska behöva klara av detta själv och att det ska vara så svårt att få hjälp från sjukvården. Nu när jag kom upp till släkten och jobbar på deras gård kom jag till att inse på riktigt hur viktigt det är att äta och hur det påverkar en om man inte äter tillräckligt vilket fick mig att fundera. Jag ville inte vara en besvikelse som bara hängde efter hela tiden så för två kvällar sedan var jag själv i herrgården och stod i köket halv tio, helt slut efter en arbetsdag och räknade kalorier inför morgondagen sa bara till mig själv att

"NU ÄR DET SLUT"

"JAG VILL INTE MER OCH ÄR SÅ J*VLA TRÖTT PÅ DETTA"

För jag orkade inte mer. Jag har hållit på för länge och ska nu försöka att inte stirra mig blind på innehållet annat än att det är nyttigt rakt igenom och bara gör gott för mig.

Igår morse gick jag på en tidig promenad i skogen innan jag skulle fodra här i Väderstad. Tog lite bilder på blommor och annan natur som jag blev riktigt nöjd med faktiskt!

Kram

Ja, som sagt är det svårt att slå detta.

-Solen har dragit upp till max på sommar-spaken
- Grannen klipper gräset
- Ny bikini inköpt (och nya träningsbyxor 💪🏼😉)
- Ett glas fläder ramlösa finns till hands
- Maten den funkar!!!
- Inte ett moln syns till
- Satte den perfekta flätan
- Det är 22 grader
- Inne på fjärde dagen borta från skolan

Jag kan fortsätta med att bara plöja ur mig positivt för nu mår jag verkligen 🔛🔝

Det är 26 dagar kvar till studenten och detta ska jag ta mig igenom som en dans på rosor för det tycker jag att jag är värd 🌷

Idag var vi länge vid poolen efter frukost innan vi snabbt fick kasta oss iväg för att träffa vår gamla chaufför och hans familj. V hade bestämt imorgon klockan 11 men allt blandades upp och han trodde vi hade bestämt idag. Så snabbt iväg dit vilket var jätte trevligt! Vi bjöds på potatis klyftor och ketchup med en indisk efterrätt som var väldigt sött. De har precis köpt en hund som heter Pinky och är jätte fin!

​Sen åkte vi runt till några affärer vi fortfarande hade kvar att kolla in i, några som vi redan varit i men var tvungna att åka tillbaka. Bland annat köpte vi en massa kryddor i de gamla mataffärerna och lite smått och gott. Jag köpte en väska från Fabindia i ljust läder som verkligen kommer användas mycket framöver! Hann inte tillbaka till hotellet och göra oss iordning innan afternoon tea redan var klart så vi fick ta det på rummet istället 😊

Klockan 18:30 blev vi upphämtade för att åka till en restaurang i stan och äta med gamla vänner som fortfarande bor kvar. Inga i min ålder kvar här men det var lika kul att träffa dem för det.

Imorgon blir det upp tidigt och iväg till stallet! Åhh vad jag längtat 💗

Nu är det inte många dagar kvar här borta, då gäller det att planera vad som ska hinnas med!
Efter frukost satte vi oss vid poolen och i princip sov i skuggan. Jag och mamma sprang iväg till Raintree en till gång för att kolla lite mer och köpte lite böcker, dukar och necessärer. Åhh vad jag älskar den affären 💗

Pappa väntade på oss på hotellet och vi tog direkt en taxi till Commercial Street för att äta lunch på Woody's igen (😋👌🏼). Sen var jag och mamma själva där för de andra åkte hem. Vi har pratat lite lätt om att köpa balklänning här ifall vi hittat en och det har vi faktiskt gjort också! Är kanske lite tveksam eftersom den ändå är lite indisk stil på men tycker den är fräck 👗 Den ska sys om lite och en del ska vi helt ändra så vi ska hämta den igen på tisdag innan vi åker hem; spännande! Vi får se om jag har det på mig eller inte, det är ju ändå ett litet tag kvar men skönt att ha ett alternativ så det inte är jätte stressigt. Jo jag är rätt säker att jag kommer ha på mig denna men säger inget om hu den ser ut 😎

Sen köpte vi bindis och fler skor innan vi åkte hemåt igen. Väl på hotellet var det dags för afternoon tea som serveras mellan 16 och 18 varje dag (gratis!) i en av loungerna. Men får te eller kaffe och lite olika pyttesmå bakverk att välja på (och jätte fint porslin!). Haha en av servitriserna var så himla kul; hon i princip leta i våra påsar för hon tyckte vi hade köpt så mycket roligt 😂

Innan middag tog vi ett glas vin i en av loungerna och sen iväg. The Royal Afghan åt vi på som är en tandoori restaurang och det var jätte gott! Alla mätta och glada har vi nu gått och lagt oss och laddar inför imorgon 🎉
Gonatt!

Vi hann inte mycket innan vi var tvungna att åka till flygplatsen men frukost och en timmas strandhäng hann vi iallafall med. Klockan sju ringde klockan och vi satte oss på balkongen med en kopp grönt te, ett glas vatten och lila färg till naglarna. Underbart sätt att starta dagen på att bara slappna av. Frukosten var stor men jag tog soya mjölk med müsli och fruktsallad 😋

Jag satt kvar jätte länge vid bordet efter att de andra gått bara för att suga in så mycket av lugnet jag bara kunde vilket jag älskade. Efter det blev det stranden ett tag innan vi fick springa iväg och packa ner allt i väskorna. En egen buss till flyget och vi var påväg tillbaka till Bangalore

Det var Happy Hour på hotellet när vi kom fram vilket innebar gratis dryck och snacks. Perfekt! 😋 Vi gick till restaurangen direkt och alla de andra tig buffé medan jag tog sallad och fruktsallad. Så mysigt att vara tillbaka på Windsor Manor igen ☺️

Åhh vad spännande det var när vi vaknade imorse! Grand Hyatt väntade vilket jag sett mycket fram emot 🙈 Det är ett riktigt fint hotell och jag försökte att inte ha höga förväntningar på det men det överträffade alla ändå! Alltså WOW!! Det är så himla fint här 🙊

Efter frukost gick vi inte ner till stranden idag utan vi gick istället till poolen och lade oss till att vi skulle checka ut och åka vidare. När vi väl kom fram till Hyatt blev vi alla som sagt lite paff. Tror faktiskt inte jag varit såhär nöjd med något annat innan 😍 bara älskar det!!

Våra rum var inte riktigt klara än så vi gick och åt lunch på en av restaurangerna medan vi väntade. Vi åt på ett som hette med en stor och snyggt upplagt buffé som hade en massa goda grejer. Såklart frukt till efterrätt 😋

När vi var klara med att dregla över hela hotellrummet gick vi till stranden och blev ännu mer glatt överraskade...

Ja det säger ju sig själv; fantastiskt! Vid halv sex gjorde vi oss iordning för att äta middag på en grill restaurang precis vid havet som hette Palms. Jag beställde en Cosmopolitan när de andra tog en förrätt och för mat beställde jag grillad aubergine med tomat och rökt mozzarella 😋 Det var en väldigt trevlig servitör som såg rätt bra ut också 😏 haha han var jätte trevlig 🙈
Till efterrätt tog jag ett fruktfat med jordgubbar, kiwi, äpple, ananas och banan; mmm...

Imorgon åker vi tillbaka till Bangalore till Windsor Manor där vi gick för manikyr och pedikyr i början av resan vilket ska bli kul men kommer vara jätte tråkigt att lämna Hyatt så snart 😔 ska åka till flygplatsen vid 12 så vi har iallafall förmiddagen på oss!

Ska upp tidigt 💗

Bränd är vad man kan säga att jag är! Smörjde in mig med solkräm men solen är så galet stark så det blev ändå 😁 Jag bada en del också så det kanske gled av lite då. Har ont i ljumskarna, framför armhålorna och nedre magen, jätte ont. Men hoppas det blir brunt till imorgon! Det är ju så skönt att ligga i solen och det bara värmer hela kroppen ☀️

Det första jag sa när jag och Viktor vaknade var "Mitt ansikte gör ont..." För mina ögonlock bland annat är ill rött! Haha det ser rätt löjligt ut men känns betydligt värre 🔥

Efter att jag läst min bok vid poolen och vi alla ätit frukost gjorde vi oss iordning för att gå till stranden.
Vi åt lunch på samma ställe som innan och det var indiskt på menyn.
Låg lite till i solen och sen upp till poolen för att svalka ner oss. Beställde fruktsallad och pina colada som vid njöt av i skuggan av palmträden.

Nu är det så att jag somnade där i ca 1,5 timmar och, ja... det gick ju sådär med det. Aj
Det var dumt men riktigt skönt att sova där för det var i skuggan men solen tar ändå. Mamma kom och väckte mig för vi skulle gå ner till stranden och äta middag på en annan restaurang än tidigare. Beställde paneer tikka masala och fried rice och satte oss precis så vi såg havet bäst av alla. Dom hade fångat en enorm hummer som dom sprang runt och visa för alla. Den var hur häftig som helst

På hotellet satt vi i baren rätt länge och prata. Vi ska till ett annat hotell imorgon här i Goa vilket ska bli jätte häftigt för det är tydligen rätt fint 😊

NEJ!!

Så fort man kommer till stranden eller en lite mindre utbildad del av Indien vill alla ta kort på en för att man är vit. Och det är hemskt att det är så men det är faktiskt sant! Många frågar iallafall men ofta hör man bara ett klick från en mobil och så ser man att den är riktad rakt på en ... Lite sådär när man ligger på stranden och alla vill ta kort på en just för att man är vit 😓

Hur som helst, första dagen i Goa var underbar. Jag gick till poolen vid åtta och läste i en timme innan de andra kom och vi åt frukost på verandan. Inte ett jätte bra utbud men det var fint och tillräckligt ändå.

Sen sprang vi ner till stranden där det knappt var några andra än vi vilket var så skönt; behövde inte anpassa sig till någon annan alls. Där låg vi och solade kanske lite för länge, hade springtävling, badade och solade lite till. Jag har ränder lite varstans och galet ont i knävecken.. men det är värt det för jag börjar bli brun vilket är så kul!

Vi åt lunch på samma ställe som vi middag på igår för det var så gott! En massa indisk mat precis vid havet; kan det bli bättre?! Mmmm, lite röror och lite paneer (fast ost till matlagning, typ som tofu fast godare). Vi fick sitta där ett tag för att kunna svalka oss lite innan vi sprang ut i solen igen och stekte lite till. Åhh, det är så skönt i solen att man vill inte där ifrån. Till slut fick vi gå tillbaka till hotellet ändå och låg i poolen istället med en massa palmer över oss som svajade i vinden. I några timmar bara låg vi där eller på uteplatsen vid vår stuga och så spela jag och Viktor biljard ett par gånger. Händer inte så mycket här men det är det som är så skönt; att man inte har något ansvar för något och att bara kunna släppa allt annat som händer och slappna av.

På kvällen orkade vi inte gå ner till stranden och äta så vi gick till restaurangen på hotellet. Jag åt paneer tikka och en skål fruktsallad men fick sen jätte ont i magen och fick gå och lägga mig på rummet. Så här ligger jag nu, mår bra men är ändå trött och ska snart sova, bara Viktor kommer snart. Hoppas jag är pigg imorgon bitti igen så jag kan ha lika kul då också 😊